Last news in Fakti

4 Ноември, 2006 13:23 1 421 0

Nissan за $1 милион

  • nissan-
  • r390 gt1-
  • nissan r390 gt1

Обичайната практика на производителите поставя разработката на състезателен автомобил преди създаването на негова хомологизирана цивилна версия. В средата на 90-те години обаче инженерите на Nissan тръгват по обратния път. Амбициите на марката да се намеси в битката за титла от "24-те часа на Льо Ман" стават причина за появата на най-скъпия и бърз Nissan в историята.

R390 GT1 е проектиран от небезизвестния Иан Калъм, който по онова време работи в Tom Walkinshaw Racing. В биографията на именития дизайнер са записани светли моменти като Aston Matrin DB7 и шефско място Jaguar. Калъм прави всичко възможно, за да придаде на новия суперавтомобил фамилна принадлежност. Предните светлини, например, са от 300ZX, а "муцуната" с характерната сдвоена радиаторна решетка присъства във всички модели на компанията по онова време.

Зад водача на R390 GT1, кръстен така, за да се подчертае родовата връзка с друг прочут състезателен прототип от 60-те години - R380, е разположен 3.5-литров V8 с два турбокомпресора и четири разпределителни вала. Благодарение на тях и електронния секвенциален инжекцион, мощността на цивилния болид достига 550 к.с. при 6 800 об./мин., като се покриват всички екологични норми на европейския пазар. За адекватното предаване на въртящия момент при потегляне от място, на права или в завой се грижи сложен тракшън контрол. При пробуксуване на някое от задните задвижващи колела мощността се намалява с редуциране на количеството горивна смес в някои цилиндри. Това осигурява ускорение от място до 100 км/ч за 3.9 секунди и преодоляването на четвърт миля (400 м) за 11.9.

Интериорът на Nissan R390 GT1 не се различава особено от този на луксозен автомобил. Арматурното табло съдържа пълен набор от уреди, тапицерията е кожена, не липсват и глезотии. Общото със състезателния болид е в шестстепенната секвенциална скоростна кутия и каросерията от въглеродни нишки. Те помагат на Nissan да класира 4 от колите си в Топ 10 на "Льо Ман" през 1998 г., като една от тях заема трета позиция след двете "поршета", триумфирали през този сезон. Това прави от малкото цивилни версии истински класики с подходяща цена - $1 000 000.

Димитър ДИМИТРОВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА