Щом стане дума за марката Volvo, то тя неминуемо се свързва с термини като безопасност и качество. Новото попълнение в гамата на шведската фирма не прави изключение. Интересното при него обаче идва от страна на италианците. Небезизвестното дизайнерско ателие Pininfarina осигурява на новото C70 едно елегантно преобличане. Става дума за трансформация от купе в кабриолет и обратно за по-малко от 30 секунди. Зад това на пръв поглед лесно изпълнимо действие се крие изключително сложен механизъм, съставен от близо 700 детайла. Този интересен автомобил е изграден на базата на новия Focus, но предвид значително по-големите габарити и междуосието му би следвало да се причисли към по-горния сегмент. Шведският купе-кабриолет вече се продава и у нас, предлага се в три бензинови и една дизелова модификация и три нива на оборудване. Тестът, който направихме, третира Volvo C70 2.4i Kinetic - автомобил, впечатляващ с изключителна пасивна и активна безопасност, интелигентен дизайн и високо качество на изработка, но с малко по-муден от необходимото двигател.
Екстериор
Когато твърдият таван е над главите на водача и пасажерите C70 силно наподобява на един от донорите си S40. Въпреки това разликите са доста. Леко видоизменени фарове, по-силно стопове и радиаторна решетка, както и цялостната линия на автомобила подсказват за наличие на повече елегантност и спорт. Предните светлини са покрити от съвсем гладка и изключително прозрачна пластмаса, като са удължени и леко видоизменени. Промяната, касаеща радиаторната решетка, също е видима, а целта е да внесе още повече агресия във вече спортно изглеждащия кабриолет. Като цяло линията е по-динамична. Стоп светлините са с фирмената роялообразна форма, но са доста приплеснати и белият (прозрачен) сектор е изместен отдолу. Предвид платформата, върху която е построен, автомобилът естествено е по-къс от алтернативите си, но пък за сметка на това е по-широк. Иначе спрямо останалите модели на марката C70 е значително по-нисък и респективно по-спортно изглеждащ. C70 прилича доста на по-големите си “братя”, но в същото време има свой собствен облик, излъчващ динамика, спорт и лукс. Основните форми са заоблени, но в същото време са агресивни. В цялостната визия се преплитат различни течения, но те са умело съчетани. Един пример в подкрепа на това твърдение е, че “злобната муцуна” пасва идеално на “благородните” задни светлини.
Интериор
Изисканост, стил и елегантност. Това са първите впечатления от салона на C70. Интересно решение, заимствано от моделите S40 и V40 е централната конзола. Тя най-общо казано “виси” във въздуха. Инженерите от Volvo я наричат свободно плаваща. Тази иновация цели най-вече да привлече авангардно настроените клиенти и тези, търсещи нестандартен автомобил. Зад тази странна конзола има ниши, които са доста неудобни и нефункционални, но като цяло елементът изглежда авангардно и различно. Другото, което привлича вниманието, неминуемо е сгъваемият твърд таван. Трансформацията става след задържане в продължение на 28 секунди на бутон, като автомобилът трябва да е на място и спирачката да е натисната. Прецизната автоматика изпълнява останалото. Иначе всичко по отношение на салона е качествено изработено и до голяма степен конвеционално.
Двигател и ходови характеристики
Вече стана дума, че C70 се предлага с един дизелов и три бензинови двигателя. Последните са с мощност 140, 170 и 220 к.с. Определено първите два не са за предпочитане. Тестът, който направихме беше на модификацята 2.4i с мощност 170 к.с. Петцилиндровият агрегат и мощността, която притежава, предполагат доста добра динамика. Стартът определено е на ниво, но от доускорението определено има какво да се желае. Този мотор е снабден с петстепенна механична трансмисия, предавателните числа на която обаче определено не пасват на двигателя. Окачването е доста твърдо, но за сметка на това стабилността в завои е отлична. Спирачната система също е без забележки. Внимание заслужават системите за пасивна и активна безопасност, които, въпреки че моделът е кабриолет, са на познатото за марката изключително високо ниво. Иновация в тази област е системата ROPS, представлява два скрити ролбара, изскачащи при евентуално преобръщане на купето. Въздушните завеси също са новост. Поради липсата на странична колонка са интегрирани във вратите.
Цена
В рамките на разумното за подобен род автомобили. Ако не залагате основно на динамиката, а за вас приоритет представлява пасивната и активна безопасност и искате кабриолет с твърд таван, то новото C70 на Volvo определено е вашият фаворит.
Volvo C70 2.4i Kinetic
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
Редови петцилиндров
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
2 435 куб. см.
|
Максимална мощност
|
125 Kw/170 к.с. при 6 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
230 Нм при 4 400 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
10.3:1
|
Маса на единица мощност
|
9.9 кг/к.с. (13.5 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 580 1 820 1 400 |
Междуосие
|
2 640
|
Маса, кг
|
1 692 |
Допустимо натоварване, кг
|
н.д.
|
Обем на багажника,л.
|
404
|
Вместимост на резервоара, л
|
62
|
Разход на гориво:
|
12.9 л/100км
6.7 л/100км 9.0 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
9.1
|
Максимална скорост
|
220 км/ч.
|
Гуми
|
215/55R16
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови, вентилирани |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 14 500 |
Базово оборудване
|
ABS, EBD, DSTC - динамична система против приплъзване и пробуксуване, активна система при евентуално преобръщане, четири въздушни възглавници + въздушни завеси, ситема за страничен удар, предни и задни предпазни колани с пиротехнически механизъм и др. ISOFIX на задните две места, Регулируем по височина и в дълбочина волан, датчик за външна температура, серво усилител на волана, ел. отопляеми огледала, трета стоп светлина, интегрирани мигачи в страничните огледала, централно заключване с дистанционно управление, електронен имобилайзер, лети джанти, двузонален климатроник, поленов филтър, ел. стъкла отпред и отзад, борд компютър, темпомат, управление на аудиото от волана, дигитален часовник, Аудио CD-система с четири високоговорителя и вградена антена, регулируеми по височина предни седалки, волан и скоростен лост облицовани с кожа, 12V изход в багажното отделение, допълнителни фарове за мъгла, поставки за чаши, оборотомер, регулиране на предните светлини от мястото на водача и др.
|
Гаранция
|
Две години без ограничение на пробега
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Volvo C70 2.4i Kinetic
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
BMW320 CI /E46/ CONVERTIBLE
|
|
Работен обем
|
2 171 см3
|
Мощност
|
125 кВт/170 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
210 Нм при об/мин 3 500
|
Габарити, мм
|
4488/1755/1370
|
Ускорение
|
9.1 сек
|
Максимална скорост
|
222 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
12.8 л/100 км 7.4 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
71 900 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
MERCEDES-BENZ CLK 200 CABRIO
|
|
Работен обем
|
1 796 см3
|
Мощност
|
120 кВт/163 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
240 Нм при об/мин 3 500
|
Габарити, мм
|
4638/1740/1413
|
Ускорение
|
9.3 сек
|
Максимална скорост
|
230 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
12.2 л/100 км 6.3 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
89 236 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
SAAB 2.0T 9-3 CONVERTIBLE
|
|
Работен обем
|
1 998 см3
|
Мощност
|
129 кВт/175 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
265 Нм при об/мин 2 500 - 4 000
|
Габарити, мм
|
4635/1762/1434
|
Ускорение
|
9.0 сек
|
Максимална скорост
|
220 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
13.5 л/100 км 7.3 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
74 450 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ggg
15:43 08.09.2011