30 Август, 2016 12:55 19 280 27

Audi A9 се изправя срещу Tesla Model S

  • audi-
  • a9-
  • e-tron
Audi A9 се изправя срещу Tesla Model S - 1

След като Илон Мъск и неговата Tesla направи сериозен фурор сред електрическите автомобили, големите автомобилни производители един по един започват да дават зелена светлина на проекти, които да се изправят срещу вече доказалата се Tesla Model S. Сега стана ясно, че и Audi ще се включи в тази борба. Лично шефът на компанията Рупърт Щадлер е одобрил една нова разработка на изцяло електрически седан, целта на който е да се бори с клиентите на Model S. Според Autocar най-вероятното име на новото Audi ще е A9 e-tron.

Първоначално в интернет пространството се появиха спекулации, според които индексът А9 трябваше да се прикачи към автомобил, който да конкурира купето на Mercedes-Benz S-Klasse, а така също и Bentley Continental GT. Впоследствие обаче от Audi са решили да кръстят така новият електромобил, който в моделната гама на марката ще е равнопоставен на А8. Електрическият седан А9 ще се прави на същата платформа, която ще се използва и при създаването на първия електрически кросоувър на марката - Q6 e-tron. Премиерата на Q6 e-tron е насрочена за 2018 година.Audi A9 се изправя срещу Tesla Model S

По все още неофициална информация новото А9 ще разполага с три електродвигателя - един, отговарящ за предните колела и два, които ще задвижват задните. Захранването на тези три електромотора ще става от акумулаторен блок с течно охлаждане, капацитетът на който ще е 95 киловат часа. Зареждането на тези батерии, които ще са разположени по пода на автомобила, ще може да става, както от обикновена розетка, така и по индуктивен способ. Освен това А9 ще е първата кола на Audi, която ще разполага с автономно управление от четвърто поколение. Автономният пробег на колата ще надхвърля 500 км.

За сравнение ще кажем, че следващото А8 ще разполага с автопилот от трето поколение, който позволява изцяло автономно управление, но до скорост от 60 км/ч. За да постигнат по-скоро целите си, от Audi са отделили една трета от общия си бюджет, който отива само за разработката на нови електрически возила. Първите плодове от новото начинание на Audi се очакват да са факт през 2018 година, като след това марката планира да пуска по един нов електрически модел всяка година. Предвид всички усилия, немците са убедени, че ще направят по-добър продукт от този на Tesla.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Mustang

    1 2 Отговор
    Това ауди е хубаво ама малко на мустанг мяза.
  • 2 упси

    2 1 Отговор
    не им омръзна от 2009г да дрънкат само глупости за ел.коли и да не произведат нито една.
  • 3 Трифонов

    0 2 Отговор
    Идеята за масов електромобил е отхвърлена от инженерната наука още в зората на автомобилостроенето. До настоящия момент няма уважаващ себе си учен, който да твърди, че бъдещето принадлежи на задвижвано от електромотор, захранван от батерии, поставени на пода му, което по тази причина тежи три тона, средство за придвижване. Просто света се напълни със сбъркани природозащитници, които направиха тази идея актуална. Маркетинг отделите на Мъск и Тойота успяха да превърнат тази актуална идея в мода, като успяха и да втълпят на обикновения, нищо не разбиращ и не интересуващ се от автомобили и увлечен по "зелената" конспирация, главок, че въпросната идея представлява нещо иновативно и прогресивно. Така сред потребителите идеята за хибридно и напълно електро задвижвания автомобил започна да се асоциира с по-голяма технологичност на съответния бранд. Което, разбира се, е страшна простотия. Затова днес, по съвет на маркетинг отделите, всички големи автомобилни производители вдигат пушилка по въпроса и предлагат в гамите си по едни, два такива коша, които за нищо не стават, за да си внушават клиентите им, че любимата им марка не изостава от тези "свръхтехнологични и иновативни" решения. А това от своя страна помпи продажбите. Просто е... ако се замисли човек!

    Коментиран от #4, #17, #20

  • 4 тони

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Трифонов":

    Интересно как успя в толкова много текст да не дадеш един довод против електрическите автомобили, а само да бръщолевиш общи приказки :-)

    Коментиран от #6

  • 5 ххх

    0 0 Отговор
    Ще го направят, при това ще го направят както трябва.
    Обективно погледнато вече е въпрос на престиж премиум марките да имат голем ел седан и като се има предвид какво е егото на Ръководството в АУДИ, то хубавото е че ще го направят така че да са на ниво.
    Съвмесем друг е въпроса дали няма да са закъснели обаче...

    п.п. Прилично изглежда екстериора, дано не го о.ерат интериорно.
  • 6 Има доводи

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "тони":

    3 много сериозни довода:
    1. Малък пробег;
    2. Зареждане на батериите от по час-2, пончкога и повече;
    3. Ако акумулаторни клетки се скапят, замърсяването е гарантирано. а и смяната на целия автомобил
  • 7 Трифонов

    0 2 Отговор
    Посочил съм аргументи, но няма явно кой да чете. Посочил съм именно тези, които колегата под този коментар е изтъкнал. Като, разбира се, в действителност са много повече - няма повече научен потенциал за развитие на батериините технологии (т.е. времето за зареждане на батериите никога няма да може да се свали под 1.5 - 2 часа) - първо; Второ - добрите ускорения на електромобила, поради това, че въртящият момент е разполагаем от 0 оборота в минута, е реално неизползваем, защото това изчерпва заряда на батериите напълно нерационално; Трето - теглото на автомобила е безумно съобразно със съвременните постижения в това отношение; Четвърто - производството и рециклирането на батериите са процеси, които замърсяват околната среда по начин, който в момента учените не се наемат да предвидят - това е силно притеснително; Пето - производството на електромобили е изключително нерентабилно и не е в състояние да отговори на изискванията на човечеството за придвижването му - Тесла Модел S е автомобил, който, като качество на изработката, качество на вложените материали, екстри, габарити, пространство и т.н., е на нивото на автомобил, който в САЩ се продава на цена от 28 хил. долара (Нисан Максима например). Тесла, компания, която съществува от 20 години, т.е. не може да претендира за това, че голяма част от цената на единица продукт, е всъщност цената на марката, се продава за 140 хил. долара... Това прави тези автомобили нерентабилни... за производство, за придобиване, за ползване; И шесто - технологично, това е една стара концепция, много по-стара от двигателя с вътрешно горене... Изобщо, аргументи - колкото щеш, само да има желаещи да ги проучват... Ти определено не си сред тях. По мое мнение си от хората, които биха си купили кола с марка Епъл... или Гугъл.

    Коментиран от #8

  • 8 браво

    0 1 Отговор

    До коментар #7 от "Трифонов":

    Точно и ясно.Кажи им го на залисаните овце.
  • 9 Палко

    0 0 Отговор
    Абе ти да не си представител на "чаршафите"???
    Относно доводите ти, за 1 и 2 това е към момента, за в бъдеще не можеш да го твърдиш ( справки Никола Тесла, нанотехнологиите).
    т.3 е толкова нелепа че не си струва да я коментирам! Всеки който има малка представа за акумулатора разбира че пишеш глупости!
  • 10 FАКЕ

    0 1 Отговор
    Двете тоалетни от кога могат да правят коли , че решиха да конкурират Тесла ? Това е просто смешно , изгубих си времето да прочета статията
  • 11 Jack Bauer

    0 0 Отговор
    Докато Audi A9 се "изправи" Tesla ModelS ще се води вече ретро автомобил. ;-)
  • 12 ддд

    0 0 Отговор
    при немците по традиция всичко е ЩЕ:)
    аз имам един съсед така
    като купя нещо
    оня веднага
    ама за го намерих по евтино
    та и немците така
    ама ние ще пуснем по добро:))))
  • 13 Васичка Атанасова

    0 0 Отговор
    А9 МИ Е МЕЧТА
    НО Е ИСКАМ С МОЩЕН БЕНЗИНОВ МОТОР
  • 14 ТОК И ЖИЦА

    0 0 Отговор
    Аз пък предлагам колите да са като тролеите. Трябва да си патентовам идеята. Голяма пара ще пада
  • 15 6666

    0 0 Отговор
    Гн. Трифонов , да не си мислиш че на пода на АУДИТО са наредени оловни батерии" МОНБАТ". Имам винтоверт с който работя 8ч.без зареждане.След работа заряда трае 15/20 мин. Ние българите сме така,плюем всяко нововаведение защото не творим ,а и ръчичките ни са пъхнати отзад ,ти знаеш къде.

    Коментиран от #24

  • 16 ГрандеГолф

    0 0 Отговор
    То не е лошо ама ауди е по посредствената марка на Фолксваген А Голфо е най луксозната и тарикатска кола
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Adidas

    1 0 Отговор
    До FAKE Абе Приятел "2 те wc" както ги наричаш са едни от най красивият дизайн и екстри,защо коменташ по този начин все едно си карал цял живот Италиянски возила
  • 19 Adidas

    0 0 Отговор
    До FAKE Абе Приятел "2 те wc" както ги наричаш са едни от най красивият дизайн и екстри,защо коменташ по този начин все едно си карал цял живот Италиянски возила

    Коментиран от #21, #22

  • 20 DE eq арапофилия

    0 0 Отговор

    До коментар #3 от "Трифонов":

    Предполагам с "огромно" удоволствие си плащаш А100 на цена 2,30 лв? Но нека бъдем честни, 100/100 караш на газ, защото е по-евтино....
  • 21 Косачката

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "Adidas":

    Защото цял живто се вози на градския транспорт или в неговия случай на междуселския...По темата, колата изглежда много добре макар, че не съм фен на Ауди. Неможеш да кажеш на хубавото грозно...само българина може :D

    Коментиран от #23

  • 22 Васичка Атанасова

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "Adidas":

  • 23 Васичка Атанасова

    0 0 Отговор

    До коментар #21 от "Косачката":

  • 24 Трифонов

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "6666":

    Не... без майтап? Наистина ли ми даде за пример... винтоверта си, докато обсъждахме темата? Или аз нещо не те разбрах? Определено трябва да спра да се опитвам да мотивирам хората да се ограмотяват. Това е напълно загубена кауза... особено в държава, където освен за ядене и за е***е, не се мисли за нищо друго.

    Коментиран от #25

  • 25 Гост

    0 0 Отговор

    До коментар #24 от "Трифонов":

    Защо си губиш времето? И не само у нас има тъпаци, но тук те се чувстват длъжни да бият тъпана, за да ги разберат всички колко са тъпи.
    Как да проумее простака, че ако всички автомобили станат електромобили, цената на тока няма да остане 20 ст. за kW/h и ще е почти същия разход на 100 км в парична равностойност.
    Ама тъпака си мисли, че тока расте по дърветата.
  • 26 FAKE

    0 0 Отговор
    Браво, абсолютни шедьоври, от немското по-добро няма!
  • 27 хахах

    0 0 Отговор
    Абе вий тотално сте изпърдели гарнитурата на главата, начело с капитана Т. (че ме е срам за паметта на един голям българин с това име). Аз съм лектор в магистърска програма Ел. мобили в Русенския университет и каня този гламчо да дойде да ми срича на скамейката да му напукам цафарите, задето нищо не разбира от КПД. Пък не чете и в мрежата характеристиките на теслата (брой цикли на 20 годишните клетки 18650 или пък за колко 10 min се зарежда на БЕЗПЛАТНИТЕ "TESLA SUPERCHARGER" колонки
    http://insideevs.com/tesla-says-sub-10-minute-supercharging-is-possible-we-doubt-it/

    Глупчо глупавия... да го затвориш в гараж с работещ ДВГ да му дойде акъла в тиквеницата : D