Last news in Fakti

15 Септември, 2016 07:53 12 572 10

Предпремиера на новия Volkswagen Crafter

  • vw-
  • volkswagen-
  • crafter-
  • предпремиера
Предпремиера на новия Volkswagen Crafter - 1

Франкфурт, Германия. Наш екип от мястото на събитието.

Германския производител Volkswagen и подразделението им Commercial Vehicles - отговарящо за товарните автомобили, представиха във Франкфурт предпремиерно новото поколение на най-големия от моделите им - Crafter. Основното, което стана ясно на представянето, е, че Crafter вече не изпозлва платформата на Mercedes, а е изграден на изцяло ново, собствено шаси, като то е произведено в изцяло новия завод на компанията в Полша. Фабриката се намира недалеч до град Познан, във Вржешня и бе открита съвсем скоро. 

Crafter ще има общо 4 базови версии с три дължини и 3 височини, като общия брой на предлаганите версии е огромен - цели 69. Благодарение на опита с предходния модел, автомобилът е оптимизиран по всички възможни направления - обем на товара, практичност, ниски разходи по поддръжка, икономични двигатели с достатъчно мощност, всички възможни типове задвижване, системи за сигурност, както и възможноста за автоматична трансмисия. 

Дизайнът на автомобила кореспондира с всички останали модели на компанията и най-вече по-малкия му брат Transporter, но е получил доза идентичност. Основно влияние във формата му има практичноста и въпреки квадратните форми, автомобилът е с най-ниския коефициент на въздушно съпротивление в класа си - 0.33. Показател, който в този клас е жизнено важен за икономичноста на автомобила. Външния отличетелен белег със сигурност са опционалните футуристични LED фарове и стопове.

Вътрешноста на автомобила е изградена без помен от предходното поколение, като основната цел е максимално пространство, което се комбинира с компактност - жизнено важна за еластичноста в градска среда. При варианта с предно предаване, товаровместимоста е общо 18.4 кубични метра с дължина от 4.855 метра, височина от 2.196 метра и широчина от 1380 или най способния в класа си. При варианта със задно задвижване широчината на товарния отсек е увеличена с близо метър от предходното поколение. Товарният обем е съобразен и със стандартните евро палета, като средния Crafter с единични задни гуми събира общо шест, а всичките модели са отново с най-големите възможности в класа си.

Интериорът в шофьорския отсек е повлиян от нормалните ежедневни автомобили - нещо, което отдавна трябваше да е факт в тези класове. Функционалноста позволява всичко важно от днешното ежедневие на този тип работа да бъде събрано в кабината без да има нужда от прекрояване и фанатзия. Шофьорската седалка в опционалния ergoComfort има общо 14 възможности за реглаж, а в ergoActive - масаж и 4 настройки на лумбалната опора. 

Най-виското ниво на оборудване отново е Trendline, като освен хромираните детайли във външноста, предлага и допълнителен комфорт за шофьора. В опциите влиза и 230-волтов изход, а електрическите прозорци вече са стандартни. Климатичната система е многозонова, а опционалните са същите, като при нормалните автомобили на компанията. При нужда от допълнителна климатична система, тя не променя външноста и съответно аеродинамиката на Crafter, а е събрана в купето. За загряването обаче, има нова 3.5 kw печка с двигател с вътрешно горене, която бързо може да зарява и двата отсека.

Алармената система позволява отделно заключване на кабината и товарния отсек - решение, което допълнително ще разшири функционалноста. За товара се предлага и система за закрепване вдъхновена от самолетите, което ще осигури жизнено важната стабилност, като тя е съобразена с най-използваните крепежи от Sortimo, Bott, Wurth и Aluca. Подът на товарния отсек е изработен от отгледан с най-високите екологични стандарти европейски бук, като той предлага високи нива на устойчивост.

Двигателят е дизелов 2.0-литров "EA 288 Commercial" и също е разработен специално за модела, като отговаря на стандарта Euro6. Нивата на мощност са три - 102, 140 и 177 за варианта с два турбокомпресора. При вариантите с предно и пълно 4MATIC задвижване, той ще бъде разположен напречно, а при варианта със задно предаване ще е надлъжен. В сравнение с предходния модел, разхода на Crafter е намелен с един литър, като в това има участие и стандартната старт/стоп система. Основния приоритет в разработването на двигателя е голям диапазон на въртящия момент. С двигателя може да бъде комбинирано и допълнително захранване, като стандартното достига до 250 ампера, а при допълнителна нужда може да се възползвате и от още 2 по 180. Благодарение на наклона от 8 градуса към предницата на автомобила, двигателя заема много по-малко място, което директно е препратено към повече вътрешен обем в шасито.

Вариантите с предно и 4х4 задвижване ще се предлагат с шестстепенна ръчна или осемстепенна автоматична скоростни кутии, а при този със задно предаване в началото ще се предлага с ръчната и се очаква съвсем скоро да бъде възможен и този с автоматична. 4Matic задвижването е от типа Haldex и само разпределя мощноста към четирите колела според нуждите и настилката. Кормилната уредба вече разчита на електромеханично усилване, което се нагазжа според скороста, като в помощ на шофьора са и системите Driver Alert, Lane Assist, Park Assist и Trailer Assist. Спирачките на автомобила са с двубутални плаващи апарати отпред с 302 мм дискове, а отзад с еднобутални апарати и 300мм дискове.

Това са най-отличителните характеристики на новият "товарен кон" на Volkswagen, като съвсем скоро очакваме и първите тестове, с които да видим способностите на автомобила на живо.


 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 георги

    0 2 Отговор
    FORD
  • 2 Бангеев

    0 1 Отговор
    Много повече и от форд, и от мерцедес и от каквото се сетите. Фолксваген са номер едно във всичко, което правят

    Коментиран от #3

  • 3 БГБГ

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "Бангеев":

    Хахахха, ти си лудия на деня!!!
  • 4 Миро

    0 0 Отговор
    Изключително качествен салон виждам аз. Тва е бус мечта

    Коментиран от #5

  • 5 МаКаТа

    0 1 Отговор

    До коментар #4 от "Миро":

    И много добра визия
  • 6 лис

    1 0 Отговор
    Затова всичо в него е мерцедес без мотора
  • 7 Гостенина

    1 0 Отговор
    Хаха сигурно е на MQB платформа
  • 8 Някой си

    1 0 Отговор
    То много лампички много пушек за нещо което след 5 години ще мяза на ръждива консервна кутия...
  • 9 Десислав Попов

    1 0 Отговор
    Неслучайно МБ се отказват от партньорството с VW.От Спринтерите само най-старите бяха здрави.После всичко ставаше все по-зле и по-зле...Затова и баничарката я направиха с Рено,а не на базата на Кади.Сега и новия Спринтер ще бъде или собствена разработка или с Рено,което ще е много по-добре.
  • 10 Нов чо

    0 0 Отговор
    Даже и без дясна седалка ми харесва повече и от МБ и от ФОРД !