Франкфурт, Германия. Наш екип от мястото на събитието.
Германския производител Volkswagen и подразделението им Commercial Vehicles - отговарящо за товарните автомобили, представиха във Франкфурт предпремиерно новото поколение на най-големия от моделите им - Crafter. Основното, което стана ясно на представянето, е, че Crafter вече не изпозлва платформата на Mercedes, а е изграден на изцяло ново, собствено шаси, като то е произведено в изцяло новия завод на компанията в Полша. Фабриката се намира недалеч до град Познан, във Вржешня и бе открита съвсем скоро.
Crafter ще има общо 4 базови версии с три дължини и 3 височини, като общия брой на предлаганите версии е огромен - цели 69. Благодарение на опита с предходния модел, автомобилът е оптимизиран по всички възможни направления - обем на товара, практичност, ниски разходи по поддръжка, икономични двигатели с достатъчно мощност, всички възможни типове задвижване, системи за сигурност, както и възможноста за автоматична трансмисия.
Дизайнът на автомобила кореспондира с всички останали модели на компанията и най-вече по-малкия му брат Transporter, но е получил доза идентичност. Основно влияние във формата му има практичноста и въпреки квадратните форми, автомобилът е с най-ниския коефициент на въздушно съпротивление в класа си - 0.33. Показател, който в този клас е жизнено важен за икономичноста на автомобила. Външния отличетелен белег със сигурност са опционалните футуристични LED фарове и стопове.
Вътрешноста на автомобила е изградена без помен от предходното поколение, като основната цел е максимално пространство, което се комбинира с компактност - жизнено важна за еластичноста в градска среда. При варианта с предно предаване, товаровместимоста е общо 18.4 кубични метра с дължина от 4.855 метра, височина от 2.196 метра и широчина от 1380 или най способния в класа си. При варианта със задно задвижване широчината на товарния отсек е увеличена с близо метър от предходното поколение. Товарният обем е съобразен и със стандартните евро палета, като средния Crafter с единични задни гуми събира общо шест, а всичките модели са отново с най-големите възможности в класа си.
Интериорът в шофьорския отсек е повлиян от нормалните ежедневни автомобили - нещо, което отдавна трябваше да е факт в тези класове. Функционалноста позволява всичко важно от днешното ежедневие на този тип работа да бъде събрано в кабината без да има нужда от прекрояване и фанатзия. Шофьорската седалка в опционалния ergoComfort има общо 14 възможности за реглаж, а в ergoActive - масаж и 4 настройки на лумбалната опора.
Най-виското ниво на оборудване отново е Trendline, като освен хромираните детайли във външноста, предлага и допълнителен комфорт за шофьора. В опциите влиза и 230-волтов изход, а електрическите прозорци вече са стандартни. Климатичната система е многозонова, а опционалните са същите, като при нормалните автомобили на компанията. При нужда от допълнителна климатична система, тя не променя външноста и съответно аеродинамиката на Crafter, а е събрана в купето. За загряването обаче, има нова 3.5 kw печка с двигател с вътрешно горене, която бързо може да зарява и двата отсека.
Алармената система позволява отделно заключване на кабината и товарния отсек - решение, което допълнително ще разшири функционалноста. За товара се предлага и система за закрепване вдъхновена от самолетите, което ще осигури жизнено важната стабилност, като тя е съобразена с най-използваните крепежи от Sortimo, Bott, Wurth и Aluca. Подът на товарния отсек е изработен от отгледан с най-високите екологични стандарти европейски бук, като той предлага високи нива на устойчивост.
Двигателят е дизелов 2.0-литров "EA 288 Commercial" и също е разработен специално за модела, като отговаря на стандарта Euro6. Нивата на мощност са три - 102, 140 и 177 за варианта с два турбокомпресора. При вариантите с предно и пълно 4MATIC задвижване, той ще бъде разположен напречно, а при варианта със задно предаване ще е надлъжен. В сравнение с предходния модел, разхода на Crafter е намелен с един литър, като в това има участие и стандартната старт/стоп система. Основния приоритет в разработването на двигателя е голям диапазон на въртящия момент. С двигателя може да бъде комбинирано и допълнително захранване, като стандартното достига до 250 ампера, а при допълнителна нужда може да се възползвате и от още 2 по 180. Благодарение на наклона от 8 градуса към предницата на автомобила, двигателя заема много по-малко място, което директно е препратено към повече вътрешен обем в шасито.
Вариантите с предно и 4х4 задвижване ще се предлагат с шестстепенна ръчна или осемстепенна автоматична скоростни кутии, а при този със задно предаване в началото ще се предлага с ръчната и се очаква съвсем скоро да бъде възможен и този с автоматична. 4Matic задвижването е от типа Haldex и само разпределя мощноста към четирите колела според нуждите и настилката. Кормилната уредба вече разчита на електромеханично усилване, което се нагазжа според скороста, като в помощ на шофьора са и системите Driver Alert, Lane Assist, Park Assist и Trailer Assist. Спирачките на автомобила са с двубутални плаващи апарати отпред с 302 мм дискове, а отзад с еднобутални апарати и 300мм дискове.
Това са най-отличителните характеристики на новият "товарен кон" на Volkswagen, като съвсем скоро очакваме и първите тестове, с които да видим способностите на автомобила на живо.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 георги
11:53 15.09.2016
2 Бангеев
Коментиран от #3
13:40 15.09.2016
3 БГБГ
До коментар #2 от "Бангеев":
Хахахха, ти си лудия на деня!!!13:45 15.09.2016
4 Миро
Коментиран от #5
14:03 15.09.2016
5 МаКаТа
До коментар #4 от "Миро":
И много добра визия14:05 15.09.2016
6 лис
15:44 15.09.2016
7 Гостенина
17:05 15.09.2016
8 Някой си
17:23 15.09.2016
9 Десислав Попов
17:41 15.09.2016
10 Нов чо
20:04 15.09.2016