Динамично, но едновременно с това и миловидно изглеждащ, новият модел на японската марка Suzuki е типичен пример за градски автомобил със спортен нрав. Това е возило, предназначено предимно за къси дистанции, по време на които водачът може да се наслади на спортно усещане, което не е свързано с голям разход на гориво. Или иначе казано новият Swift (в превод от англ. бърз) е аналог на бегач на къси разстояния. Този модел се сглобява в Унгария и бе представен в световен мащаб миналата година, но отскоро започна да се предлага и у нас. Комплектацията, предлагана в България, включва само един бензинов двигател с обем 1.3-литра и мощност 92 к.с. и няколко нива на оборудване. Тестът, който направихме, бе на автомобил със сравнително високо ниво на екипировка GLA, а първоначалните впечатления са, че малкият японец се отличава от конкурентите със спортния си нрав.
Екстериор
Предните светлини са вече определено модерни, с неправилни форми и издължени нагоре. “Стоповете” също са изтеглени напред, което е още една от съвременните автомобилни концепции. Като цяло екстериорът е значително променен, при това в положителна насока. Предният капак има нови очертания, по-широка и по-голяма е и радиаторната решетка. Именно тя, съвместно с въздухозаборника, интегриран в бронята, са детайлите, придаващи лека доза спортно излъчване на иначе сладурско изглеждащото купе. Като цяло предната броня също е модифицирана, като там ъглите на отворите са доста по-рязки и отчетливи. Добавени са и кръгли фарове за мъгла. Още нещо, с което Swift се отличава от алтернативите, е значително по-високият борд на вратите. Стъклата започват доста по-нагоре от обичайното при останалите автомобили място. По този начин моделът изглежда по-висок и солиден.
Интериор
Салонът е просторен най-вече заради височината си. Вътре дори и ръстов водач ще се чувства комфортно. Остъклената площ обаче е по-малко от необходимото. Ветроупорното стъкло свършва доста по-ниско от най-високата точка на автомобила. От там с лека извивка започва таванът. Освен това вече споменахме, че страничните стъкла са по-тесни - факт, който освен че притъпява леко простора в купето, причинява и неудобство на онези водачи, свикнали да карат с лява ръка подпряна в основата на стъклото.
Уредите са компилация от аналогови и електронни дисплеи. Последните са два и са разположени в горната и средната част на централната конзола. Характерното за тях е, че при силно слънце не са особено информативни. За сметка на това аналоговите циферблати предлагат отлична видимост, най-вече от мястото на водача. Седалките са твърди, но не неудобни. Страничната им поддръжка е на ниво и в комплект с твърдостта придава усещането за истински спортен автомобил. Иначе останалото, касащо салона, е конвенционално. Прилична функционалност, добро качество на материалите без излишен авангардизъм.
Двигател и ходови характеристики
Именно 1.3-литровото двигателче е причина да се чувствате като в спортна резачка. Предвид марката, никак не е странно, че звукът му наподобява този на расов мотоциклет. Децибелите след 3 000 об./мин. не са никак ниски, но са приятни за любителите на високите скорости. Мощността от 92 к.с. кара лекото купе да се изстрелва от място. Скоростите са къси и отчетливи, като ако си поставите за цел автомобилът може да превърти гуми дори и на трета. С други думи до 100 км/ч и най-вече в градски условия можете да мерите сили с далеч по мощни лимузини. На магистралата обаче нещата не стоят точно така. На пета доускорението на Swift е слабо, като на баири малкото автомобилче също леко се задъхва. Това е разбираемо, предвид факта, че Swift е далеч от определението “бегач на дълги разстояния”. Съотношението между мощ и икономичност е оптимално точно при тази 1.3-литрова бензинова модификация.
Стабилността в завои е доста по-добра от тази на повечето алтернативи, което е за сметка на меката возия. Спирачките са много добри. ABS-ът се включва винаги навреме, като действието му не е по-рано, както при много от конкурентите от този клас. Субкомпактният автомобил понася безропотно всякакви настилки, като единствено по-слабата шумоизолация на пода се явява минус. Редно е да се отбележи, че безопасността е на високо ниво. На краштестовете Swift не получи максималните пет звезди, а с една по-малко, което всъщност не е никак лош показател, за автомобили от този сегмент.
Цена
Марката се свързва предимно с ниска цена. В този случай обаче тя е почти аналогична на останалите алтернативи, но и автомобилът не е по-лош. Прилична сглобка, качествени материали и мощен малолитражен двигател. Ако искате сравнително икономичен автомобил, но се изживявате като т.нар. “градски състезатели”, то Suzuki Swft ще ви е по вкуса.
Suzuki Swift 1.3 GLA
|
Плюсове
|
1. 1.3-литровият бензинов двигател притежава завидна мощност от 92 к.с. и предвид лекото купе е оптимален вариант между динамика и икономичност 2. Петстепенната механична трансмисия е идеално пасната спрямо характеристиките на двигателя. 3. Прилична сглобка и много добро качество на материалите. 4. Безупречна стабилност и отлична работа на ABS-системата. |
Минуси
|
1. Остъклената площ е по-малко от необходимото за перфектна видимост. 2. Електронните уреди на таблото не са достатъчно информативни. 3. Твърдата возия е причина за дискомфорт при по-дълги пътувания. 4. Шумоизолацията в салона не е от най-добрите. |
Suzuki Swift 1.3 GLA
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
редови четирицилиндров
четири клапана на цилиндър |
Работен обем
|
1 328 куб. см.
|
Максимална мощност
|
68 Kw/92 к.с. при 5 800 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
114 Нм при 5 200 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
9.5:1
|
Маса на единица мощност
|
10.8 кг/к.с. (14.6 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
3 695 1 690 1 500 |
Междуосие
|
2 380
|
Маса, кг
|
990
|
Допустимо натоварване, кг
|
400
|
Обем на багажника,л.
|
213 - 562
|
Вместимост на резервоара, л
|
45
|
Разход на гориво: |
8.0 л/100км
5.1 л/100км 6.2 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
11.0
|
Максимална скорост
|
175 км/ч.
|
Гуми
|
185/60 R 15
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани барабанни |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 23 255 |
Базово оборудване
|
ABS, серво усилител на волана, тонирани стъкла, регулируем по височина волан, регулируеми подглавници, асиметрично делима задна седалка в съотношение 60:40, ел. стъкла, ел. огледала, дистанционно централно заключване, климатик, борд компютър, шест въздушни възглавници, лети джанти, допълнителни фарове за мъгла, радио CD-система с четири високоговорителя и управление от волана, оборотомер, имобилайзер, “интелигентен” контактен ключ - безключово стартиране и управление на автомобила и др.
|
Гаранция
|
3 години или 100 000 километра пробег
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Suzuki Swift 1.3 GLA
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
HYUNDAI GETZ
|
|
Работен обем
|
1 395 см3
|
Мощност
|
70 кВт/95 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
128 Нм при об/мин 3 300
|
Габарити, мм
|
3810/1665/1495
|
Ускорение
|
11.5 сек
|
Максимална скорост
|
163 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
8.2 л/100 км 5.7 л/100 км |
Цена на модела GLS с ДДС:
|
25 725 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатик
|
серийно
|
NISSAN MICRA
|
|
Работен обем
|
1 386 см3
|
Мощност
|
65 кВт/88 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
128 Нм при об/мин 3 200
|
Габарити, мм
|
3719/1660/1540
|
Ускорение
|
11.9 сек
|
Максимална скорост
|
172 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
7.9 л/100 км 5.4 л/100 км |
Цена на модела Acenta с ДДС:
|
23 470 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатроник |
серийно
|
TOYOTA YARIS
|
|
Работен обем
|
1 296 см3
|
Мощност
|
64 кВт/87 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
121 Нм при об/мин 4 200
|
Габарити, мм
|
3750/1695/1530
|
Ускорение
|
11.5 сек
|
Максимална скорост
|
170 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
7.2 л/100 км 5.3 л/100 км |
Цена на моделаTerra с ДДС:
|
24 432 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатик
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА