Last news in Fakti

17 Юни, 2006 20:25 2 679 0

Спринтьорът

  • suzuki-
  • swift-
  • suzuki swift-
  • suzuki swift 1.3 gla

Динамично, но едновременно с това и миловидно изглеждащ, новият модел на японската марка Suzuki е типичен пример за градски автомобил със спортен нрав. Това е возило, предназначено предимно за къси дистанции, по време на които водачът може да се наслади на спортно усещане, което не е свързано с голям разход на гориво. Или иначе казано новият Swift (в превод от англ. бърз) е аналог на бегач на къси разстояния. Този модел се сглобява в Унгария и бе представен в световен мащаб миналата година, но отскоро започна да се предлага и у нас. Комплектацията, предлагана в България, включва само един бензинов двигател с обем 1.3-литра и мощност 92 к.с. и няколко нива на оборудване. Тестът, който направихме, бе на автомобил със сравнително високо ниво на екипировка GLA, а първоначалните впечатления са, че малкият японец се отличава от конкурентите със спортния си нрав.

Екстериор

Предните светлини са вече определено модерни, с неправилни форми и издължени нагоре. “Стоповете” също са изтеглени напред, което е още една от съвременните автомобилни концепции. Като цяло екстериорът е значително променен, при това в положителна насока. Предният капак има нови очертания, по-широка и по-голяма е и радиаторната решетка. Именно тя, съвместно с въздухозаборника, интегриран в бронята, са детайлите, придаващи лека доза спортно излъчване на иначе сладурско изглеждащото купе. Като цяло предната броня също е модифицирана, като там ъглите на отворите са доста по-рязки и отчетливи. Добавени са и кръгли фарове за мъгла. Още нещо, с което Swift се отличава от алтернативите, е значително по-високият борд на вратите. Стъклата започват доста по-нагоре от обичайното при останалите автомобили място. По този начин моделът изглежда по-висок и солиден.

Интериор

Салонът е просторен най-вече заради височината си. Вътре дори и ръстов водач ще се чувства комфортно. Остъклената площ обаче е по-малко от необходимото. Ветроупорното стъкло свършва доста по-ниско от най-високата точка на автомобила. От там с лека извивка започва таванът. Освен това вече споменахме, че страничните стъкла са по-тесни - факт, който освен че притъпява леко простора в купето, причинява и неудобство на онези водачи, свикнали да карат с лява ръка подпряна в основата на стъклото.

Уредите са компилация от аналогови и електронни дисплеи. Последните са два и са разположени в горната и средната част на централната конзола. Характерното за тях е, че при силно слънце не са особено информативни. За сметка на това аналоговите циферблати предлагат отлична видимост, най-вече от мястото на водача. Седалките са твърди, но не неудобни. Страничната им поддръжка е на ниво и в комплект с твърдостта придава усещането за истински спортен автомобил. Иначе останалото, касащо салона, е конвенционално. Прилична функционалност, добро качество на материалите без излишен авангардизъм.

Двигател и ходови характеристики

Именно 1.3-литровото двигателче е причина да се чувствате като в спортна резачка. Предвид марката, никак не е странно, че звукът му наподобява този на расов мотоциклет. Децибелите след 3 000 об./мин. не са никак ниски, но са приятни за любителите на високите скорости. Мощността от 92 к.с. кара лекото купе да се изстрелва от място. Скоростите са къси и отчетливи, като ако си поставите за цел автомобилът може да превърти гуми дори и на трета. С други думи до 100 км/ч и най-вече в градски условия можете да мерите сили с далеч по мощни лимузини. На магистралата обаче нещата не стоят точно така. На пета доускорението на Swift е слабо, като на баири малкото автомобилче също леко се задъхва. Това е разбираемо, предвид факта, че Swift е далеч от определението “бегач на дълги разстояния”. Съотношението между мощ и икономичност е оптимално точно при тази 1.3-литрова бензинова модификация.

Стабилността в завои е доста по-добра от тази на повечето алтернативи, което е за сметка на меката возия. Спирачките са много добри. ABS-ът се включва винаги навреме, като действието му не е по-рано, както при много от конкурентите от този клас. Субкомпактният автомобил понася безропотно всякакви настилки, като единствено по-слабата шумоизолация на пода се явява минус. Редно е да се отбележи, че безопасността е на високо ниво. На краштестовете Swift не получи максималните пет звезди, а с една по-малко, което всъщност не е никак лош показател, за автомобили от този сегмент.

Цена

Марката се свързва предимно с ниска цена. В този случай обаче тя е почти аналогична на останалите алтернативи, но и автомобилът не е по-лош. Прилична сглобка, качествени материали и мощен малолитражен двигател. Ако искате сравнително икономичен автомобил, но се изживявате като т.нар. “градски състезатели”, то Suzuki Swft ще ви е по вкуса.

Suzuki Swift 1.3 GLA
Плюсове
1. 1.3-литровият бензинов двигател притежава завидна мощност от 92 к.с. и предвид лекото купе е оптимален вариант между динамика и икономичност
2. Петстепенната механична трансмисия е идеално пасната спрямо характеристиките на двигателя.
3. Прилична сглобка и много добро качество на материалите.
4. Безупречна стабилност и отлична работа на ABS-системата.
Минуси
1. Остъклената площ е по-малко от необходимото за перфектна видимост.
2. Електронните уреди на таблото не са достатъчно информативни.
3. Твърдата возия е причина за дискомфорт при по-дълги пътувания.
4. Шумоизолацията в салона не е от най-добрите.

 

Suzuki Swift 1.3 GLA
Технически характеристики
Двигател
редови четирицилиндров
четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 328 куб. см.
Максимална мощност
68 Kw/92 к.с. при 5 800 об./мин.
Максимален въртящ момент
114 Нм при 5 200 об/мин.
Скоростна кутия
механична, петстепенна
Степен на сгъстяване
9.5:1
Маса на единица мощност
10.8 кг/к.с. (14.6 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

3 695
1 690
1 500
Междуосие
2 380
Маса, кг

990

Допустимо натоварване, кг
400
Обем на багажника,л.
213 - 562
Вместимост на резервоара, л
45

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

8.0 л/100км
5.1 л/100км
6.2 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
11.0
Максимална скорост
175 км/ч.
Гуми
185/60 R 15
Спирачки:
отпред
отзад

дискови, вентилирани
барабанни

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 23 255

 

Базово оборудване
ABS, серво усилител на волана, тонирани стъкла, регулируем по височина волан, регулируеми подглавници, асиметрично делима задна седалка в съотношение 60:40, ел. стъкла, ел. огледала, дистанционно централно заключване, климатик, борд компютър, шест въздушни възглавници, лети джанти, допълнителни фарове за мъгла, радио CD-система с четири високоговорителя и управление от волана, оборотомер, имобилайзер, “интелигентен” контактен ключ - безключово стартиране и управление на автомобила и др.
Гаранция
3 години или 100 000 километра пробег
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Suzuki Swift 1.3 GLA
АЛТЕРНАТИВИТЕ
HYUNDAI GETZ
Работен обем
1 395 см3
Мощност

70 кВт/95 к.с.
при об/мин 5 800

Максимален въртящ момент
128 Нм при об/мин 3 300
Габарити, мм
3810/1665/1495
Ускорение
11.5 сек
Максимална скорост
163 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

8.2 л/100 км
5.7 л/100 км
Цена на модела GLS с ДДС:
25 725 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS
серийно

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатик
серийно
NISSAN MICRA
Работен обем
1 386 см3
Мощност

65 кВт/88 к.с.
при об/мин 5 200

Максимален въртящ момент
128 Нм при об/мин 3 200
Габарити, мм
3719/1660/1540
Ускорение
11.9 сек
Максимална скорост
172 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.9 л/100 км
5.4 л/100 км
Цена на модела Acenta с ДДС:
23 470 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS
серийно

Еърбег, 4 бр.

серийно

Климатроник

серийно
TOYOTA YARIS
Работен обем
1 296 см3
Мощност

64 кВт/87 к.с.
при об/мин 6 000

Максимален въртящ момент
121 Нм при об/мин 4 200
Габарити, мм
3750/1695/1530
Ускорение
11.5 сек
Максимална скорост
170 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

7.2 л/100 км
5.3 л/100 км
Цена на моделаTerra с ДДС:
24 432 лв.
Цени на някои екстри:

 

ABS
серийно

Еърбег, 4 бр.

серийно
Климатик
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА