Last news in Fakti

11 Февруари, 2006 18:04 1 501 0

Южни ритми

  • renault-
  • altica-
  • renault altica

От години насам френският автомобилен концерн Renault не пропуска възможността да покаже мускули на голям и престижен форум, какъвто бзспорно е Женевското моторшоу, стартиращо на 2 март. Taм галите официално ще представят горещата студия Altica, която със своите две врати и функционална задна част съвсем точно дава представа в кой клас южняците възнамеряват да нахлуят с гръм и трясък. Очевидно французите смятат да атакуват пазара на

спортните

комби-автомобили, радващи се на все по-голяма популярност. Скорост в този сегмент вече набира Audi A3 Sportback, а в борбата съвсем скоро ще се включи и Volvo със своето C30. По тази причина от Renault също решиха да докажат имиджа си с помощта на студията Altica.

Концепткарът, който французите ще покажат край Женевското езеро, е с дължина 4 270 мм, а височината му е едва 1 360 мм, което в съчетание с масивните елементи на външния дизайн му придава изключително “мускулесто” и агресивно излъчване. Двете врати, отварящи се нагоре, както и атрактивните LED-светлини отпред и отзад допринасят за футуристичната визия на автомобила. Панорамният покрив, който плавно прелива с предното ветроупорно стъкло и страничните огледала, образува хармоничен и естетически издържан стъклен купол, който осигурява достатъчно светлина в салона и гарантира отлична видимост за всички пътуващи. Всичко това става възможно благодарение на факта, че конструкторите намират начин Altica да мине без предни колонки и това по никакъв начин да не бъде за сметка на сигурността на пасажерите.

Самата вътрешност на студията предлага изключителен комфорт, гостоприемност и уют, а високите

технологии

се откриват в почти всеки детайл. Така например четирите седалки са монтирани абсолютно неподвижно, но за двете отзад не е никакъв проблем да се скрият в пода по всяко време и по този начин да осигурят безпроблемния превоз на повече товари. Що се отнася до шофоьорската седалка, то липсата на регулация при нея в никакъв случай не затруднява водача да избере оптимално удобна и ергономична позиция за управление, тъй като собственикът на Altica може да регулира електрически волана, педалите и дори всички символи и уреди за навигация по арматурното табло. Последните всъщност са изработени така, че в голяма степен предизвикват аналогия с такива заимствани от летателно средство на извънземна цивилизация...

За подобаващите изживявания с Renault Altica се грижи и монтираният под предния капак агрегат. Въпросната хала е съвместна разработка на Renault и техните партньори от Nissan и представлява двулитров турбодизелов двигател с по четири клапана на цилиндър, който с готовност предоставя “имплантираните” в него 177 к.с. максимална мощност и въртящ момент от 380 Нм. С подобна екипировка френското возило се държи доста уверено на пътя, като рутинното упражнение са добра физическа кондиция - ускорение от 0 до 100 км/ч, се извършва без затруднения за 7.5 секунди. Освен това Altica в никакъв случай не е и лаком, като на 100 км смесен пробег ще ви охарчи само с 5.3 литра дизел.

Френската студия ще предложи и друга изненада на посетителите в Женева. Именно при нея гостите на изложението ще могат да видят за пръв път патентованата буквално преди дни аеродинамична система на Renault - Active Synthetic Jet System. Засега обаче галите упорито отказват да разкрият по-интересна и подробна информация за нея.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА