Въпросният всъдеход, познат ни като Grand Cherokee, се появява на бял свят за трети път. Новото поколение, носещо името на северноамериканско индианско племе впечатлява с нарастнали габарити, подобрена обтекаемост и не на последно място значително повишена пасивна безопасност. Този всъдеход се явява по-голям брат на модела Cherokee, като целта му е да задоволи претенциите на европейци и американци по отношение едновременно на комфорт и проходимост. Предлага се и с нов трилитров дизелов агрегат и три нива на оборудване. Както и да са обозначени модификациите, става дума за превърналата се в нарицателно марка Jeep. Версията на която акцентираме е Grand Cherokee 3.0 V6L CRD Laredo.
Екстериор
Grand Cherokee III е значително променен спрямо предшественика си. Многобройните изпитания в аеродинамичния тунел дават добри резултати. Коефициентът на въздушно съпротивление вече е Cx 0,41. Grand Cherokee е пораснал във всички посоки. С 90 мм е увеличено междуосието, но въпреки това Grand Cherokee си остава петместен. Раздутите и позаоблени форми придават на автомобила с повишена проходимост съвременно усещане за дизайн. Като цяло обаче обликът е запазен, макар в него да е вкарана значителна доза агресия. Това е постигнато чрез конвенционалното за марката вертикално широко оребрение на радиаторната решетка и чрез новите предни многосекторни светлини. Ветроупорното стъкло е силно наклонено назад, което освен плюс в полза на аеродинамиката, оказва влияние и на видимостта. Автомобилът изглежда осъвременен и модерен, като наред с това са запаени характерните за марката черти.
Интериор
Първото, което се набива на очи, е арматурното табло. То е разделено от висока централна конзола на два асиметрични кокпита. Това решение осигурява повече простор за пътника до водача. Уредите за контрол и управление на джипа са разположени възможно най-удобно за шофьора. Функционалността на вътрешното пространство е голяма. Средният диван е делим в съотношение 60:40, така че “рокадите” в салона стават най-разнообразни. Вторият ред седалки предлага отличен комфорт, силно доближаващ се до този на луксозните лимузини. Мястото за краката на пасажерите е повече от достатъчно, а самите сдвоени кресла представляват оптимално съотношение между твърдост и стабилност, от една страна, лукс и удобство, от друга. Отпред нещата изглеждат по същия начин - максимален брой регулировки, ергономичност и достатъчно пространство. Този комфорт е за сметка на липсващия трети ред кресла.
Освен лукса в салона ясно се долавя строг и делови стил, хармония и симетрия. Качеството на самата сглобка е познатото ни за марката високо ниво, но по отношение на материали ясно си личи, че е икономисвано. Това естествено се отразява положително на крайната цена и не е само приом на американската марка, но така или иначе прави впечатление. Освен това, въпреки че автомобилът е по-дълъг с девет сантиметра, увеличен простор не се забелязва. Проблемът е в сравнително ниския таван и водач с ръст над 185 см не се чувства съвсем удобно. Това неудобство се компенсира от отличните регулировки на седалката, но пък от друга страна се отразява на видимостта.
Двигател и ходови характеристики
Фирмената трансмисия, наречена Quadra-Drive разполага с електронно изменение на въртящия момент към предния и към задния мост. При нужда система може да пренасочи цялата тяга на мотора към едно-единствено здраво зацепено в пътната настилка колело. Другата подобна система се нарича Quadra-Trac, която е с или без понижаващи предавки от раздатъчната кутия. Независимо на коя система ще се спрете, предотвратяването на приплъзването на колелата е гарантирано. Друга интересна подробност по окачването е DHS (Dynamic Handling System) или т.нар. активни стабилизатори. Те обаче са стандартно оборудване само за осемцилиндровите агрегати. При движение по пресечени терени с ниска скорост тази система позволява на окачването свободно да преминава през неравностите, като последните не се отразяват сериозно на комфорта.
Моделът се предлага с три американски бензинови агрегата, като най-мощният HEMI е с възможст за изключване на четири от цилиндрите при празен ход. За нашата страна обаче най-голям интерес представлява заимстваният от Mercedes-Benz трилитров дизелов CDI мотор. В случая той е обозначен по американските стандарти и се нарича CRD. Притежава отлично ускорение, завидна динамика и прилични норми на икономичност. Мощността му е впечатляваща, а вибрациите са силно намалени. Недостатък по отношение на возия е почтертано силният крен в остри завои, което е за сметка на комфорт и меко возене. При екстремално спиране новият Grand Cherokee въобще не се отклонява от траекторията си благодарение на перфектната спирачна система. Пасивната безопасност е увеличена значително благодарение на засилената якост на каросерията.
Цена
Конкурентна на повечето алтернативи, а като се има предвид най-вече марката, надеждността и изключителното качество на изработка, може да се твърди, че цената е атрактивна.
Jeep Grand Cherokee 3.0 V6L CRD Laredo
|
Плюсове
|
1. Трилитровият дизел от Mercedes-Benz притежава отлично ускорение, завидна динамика и прилични норми на икономичност. Мощността му е впечатляваща, а вибрациите са силно намалени. 2. Коефициентът на въздушно съпротивление вече е 0,41 - добър показател за всъдеход от този клас. 3. Седалките предлагат отличен комфорт, силно доближаващ се до този на луксозните лимузини. 4. При екстремално спиране новият Grand Cherokee въобще не се отклонява от траекторията си благодарение на перфектната спирачна система. |
Минуси
|
1. С 90 мм е увеличено междуосието, но въпреки това Grand Cherokee си остава петместен. 2. Използваните материали изглеждат добре, но са евтини. 3. Проблемът в салона се крие в сравнително ниския таван и водач с ръст над 185 см не се чувства съвсем удобно. |
Jeep Grand Cherokee 3.0 V6L CRD Laredo
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
V-образен шестцилиндров четири клапана на цилиндър
|
Работен обем
|
2 987 куб. см.
|
Максимална мощност
|
160 Kw/218 к.с. при 4 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
510 Нм при 1 600 - 2 800 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
автоматична, петтстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
18.0:1
|
Маса на единица мощност
|
9.1 кг/к.с. (12.4 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 750 1 870 1 740 |
Междуосие
|
2 780
|
Маса, кг
|
1 980
|
Допустимо натоварване, кг
|
525
|
Обем на багажника,л.
|
1 100- 2 100
|
Вместимост на резервоара, л
|
78
|
Разход на гориво: |
13.1 л/100км
8.6 л/100км 10.2 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
9.0
|
Максимална скорост
|
200 км/ч.
|
Гуми
|
235/65 R17
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 83 522 |
Базово оборудване
|
ABS+EBD, шест въздушни възглавници, интегрирана в задното стъкло антена, тонирани стъкла, халогенни светлини, регулиране на фаровете по височина от мястото на водача, задни светлини за мъгла, тракшън контрол, автоматично сгъваеми странични огледала с ел. настройка и подгряване, система с електронно самоблокиращи се преден и заден диференциали с ограничено приплъзване, ESP - стабилизираща система, Аудио CD-система, асиметрично делима задна седалка в съотношение 60:40, ел. настройки на седалките, аларма, централно заключване с дистанционно управление, имобилайзер, шест високоговорителя, сервоусилител на волана, кормилна колонка регулируема във височина, индикатор за ниско налягане в гумите, борд компютър, климатик, лети джанти, темпомат (круизконтрол) и др.
|
Гаранция
|
Две години без ограничение на пробега
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Jeep Grand Cherokee 3.0 V6L CRD Laredo
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
LAND ROVER DISCOVERY
|
|
Работен обем
|
2 790 см3
|
Мощност
|
140 кВт/190 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
440 Нм при об/мин 1 900
|
Габарити, мм
|
4835/1915/1840
|
Ускорение
|
12.8 сек
|
Максимална скорост
|
180 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
13.8 л/100 км 7.1 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
98 078 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
Автоматик
|
серийно
|
Еърбег, 8 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
NISSAN PATHFINDER
|
|
Работен обем
|
2 488 см3
|
Мощност
|
120 кВт/174 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
403 Нм при об/мин 2 000
|
Габарити, мм
|
4 740/1850/1865
|
Ускорение
|
12.3 сек
|
Максимална скорост
|
175 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
11.5 л/100 км 7.6 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
80 189 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
Автоматик
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
TOYOTA LAND CRUISER
|
|
Работен обем
|
2 982 см3
|
Мощност
|
120 кВт/163 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
343 Нм при об/мин 1 600
|
Габарити, мм
|
4850/1820/1875
|
Ускорение
|
12.7 сек
|
Максимална скорост
|
165 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
11.5 л/100 км 8.1 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
80 408 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
Автоматик
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав Славчев
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Асен Георгиев
Горд собственик съм на такъв джип.
1) Висок съм 196см и се яуствам съвсем удобно.
2) Така наречените евтини материали са по-точно два - подлакътника ( на който самият корпус е от пластмаса, не че на други коли от този диапазон не са, и пластмасовата централна конзола до краката на пасажерите от задните места)
Айде отидете огледайте един такъв автомобил и после пишете.
06:53 20.03.2014