Last news in Fakti

28 Юли, 2007 09:09 4 156 0

Класическата градска кола

  • fiat-
  • panda-
  • fiat panda

Когато става дума за класическа градска кола една от първите асоциации е Fiat Panda. Старата слава на този модел съвсем адекватно се вписва и в съвременната технологична и дизайнерска автореалност. Скептично настроените към малките автомобили водачи ще останат впечатлени от възможностите на новата Panda. Малкият по обем двигател не пречи на возилото да ускорява бързо, да се държи стабилно на пътя и да доставя удоволствие при управлението. Въпреки уговорките с представителите на официалния вносител, че моделът е предназначен за шофиране в градски условия, трябва да уточня, че автомобилът няма да ви предаде дори ако решите да го използвате за по-дълъг път, та дори и при “неасфалтова” настилка. Все пак имайте предвид, че при включен климатик (особено на по-висока степен) чувствително пада мощността на двигателя. Това едва ли би било проблем при движение в тежкия градски трафик.

FIAT има всички основания да се гордее с новото си творение. Колата има повишени възможности във всяко отношение. След много сериозна работа на бял свят се появи красавец, който се сдоби с титлата Кола на годината за 2004 г.

Дизайнът

на автомобила привлича погледите не само заради приятните модерни цветове, създаващи свежо настроение. Общото усещане за външния вид е чудесна, модерна градска кола. Плавният преход на предната част към голямото панорамно стъкло е само акцент в уникалната елегантност на автомобила. Рейките за багажник на покрива, предпазните лайсни на вратите, хромираната предна решетка и широките калници внушават сигурност.

Интериор

Прави впечатление отделеното внимание на конструкторите към всеки детайл от салона. За компактните размери на автомобила вътрешното пространство е очудващо голямо. Усещането за простор идва и от ефектно позиционираните малки странични прозорци, допълващи основните.

Показанията на измервателните уреди и дисплеят на бордовия компютър са добре цветово проектирани, но за мен беше леко неудобно да извъртам погледа си наляво, за да потърся показателя за скоростта. В централната част на приборното табло (където най-бързо достига погледът на водача) са разположени данните за нивото на маслото, горивото и часовника, а скоростомерът и дисплеят за оборотите са издърпани в страни - вляво и дясно съответно. Това, според мен, изморява погледа на водача, който е свикнал директно да попада върху най-важните индикатори при интензивно шофиране.

Иначе всички лостове и бутони за управление са разположени така, че водачът работи с тях без да си променя позицията и да отклонява вниманието си от пътя.

Седалките са удобни и при по-дълъг път не изморяват и не запарват. Задните места предоставят възможност за функционално организиране на багажния отсек посредством различните възможности за сгъване. Багажникът е с немалкия за класа си обем от 206 литра (773 литра при сгънати задни седалки).Fiat Panda доказва, че и най-модерните технологии вече са достъпни за автомобилите в компактния клас:

Електроусилвател на волана DualdriveTM

Ново поколение система за улесняване въртенето на волана, която замества досега познатата хидравлика. Може да я активирате по ваше желание с бутона City. В режим City автомобилът маневрира лесно и в най-тесните пространства. С DualdriveTM паркирането е удоволствие.

Активна и пасивна безопасност

Моделът е надежден и сигурен за класа си автомобил. Въздушните възглавници - предни, странични и прозоречни, каросерията с абсорбиращи енергията на удара зони, вратите, подсилени със стоманени греди и предпазните колани на всички места осигуряват високо ниво на пасивна безопасност.

ABS/EBD и ESP гарантират устойчивост и управляемост при екстремни ситуации. Плъзгащият се при удар под пода на автомобила двигател, противопожарната система FPS и конструкцията на педалите, предотвратяваща нараняването на водача, допълват мерките за по-високо ниво на безопасност.

Комфортът,

който новият Fiat Panda предлага, се дължи и на съвременните технологии, удачно приложени тук: електрически и отопляеми огледала, електрически стъкла и централно заключване с дистанционно управление, регулируема шофьорска седалка, регулируем волан, автоматична предавателна кутия DualogicTM с възможност и за механично управление на предавките, сензори за паркиране - това са само част от удобствата, с които автомобилът е снабден.

Двигатели

Двата бензинови двигателя с обем от 1108см3 (54 к.с.) и 1242 см3 (60 к.с.) са с доказана надеждност и икономичност (5.6 л/100 км при смесен цикъл), а двигателят 1.3 JTD Multijet 16V (70к.с.), създаден от FIAT, получи престижното отличие Международен двигател на 2005 година в класа си. Той е компактен, икономичен и с невероятна еластичност (въртящ момент 145 Нм). С него FIAT Panda изразходва само 4.3 л/100 км при смесен цикъл.

Всички автомобили са с 2 години гаранция без ограничения на пробега. Предлага се и лизинг, при който първоначалната вноска е от 5 до 50 процента, със срок на погасяване - до 5 години. Цената на автомобила варира между 14 450 лева до 19 990 лева с ДДС в зависимост от обема и вида на двигателя и оборудването.

FIAT Panda е загрижен за
природата автомобил

Нахаканият мъник продължава да жъне успехи и през началото на 2007 година “завладя” сегмента на малките градски автомобили в Европа с 33% пазарен дял. Не е за пренебрегване и фактът, че за същия период FIAT Panda е деветият най-продаван модел на стария континент във всички пазарни сегменти. И в България Fiat Panda e сред лидерите в сегмент А.
FIAT Panda зае първо място и в класацията на най-екологичните автомобили в Европа. След проведен тест за реалните емисии на CO2, Panda се пребори с още 20 съперника, като отреди на италианския гигант FIAT Auto титлата на най-екологичен автомобилен производител. Изследването е проведено от специализираната в изследване на автомобилния бранш международна компания RL Polk Marketing Systems. Забелижителните резултати са постигнати и в резултат на турбодизеловия двигател - MultiJet 1.3 75 к.с
.


Мария Минкова


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА