В Щутгарт никога не са разчитали на външни дизайнери независимо от таланта и славата им. Това обаче не значи, че автомобилите на Mercedes-Benz са минавали под радара на прочутите ателиета. Експерименталните разработки с трилъчева звезда на радиатора са несравнимо по-малко, отколкото с емблемите на други производители, но все пак съществуват.
Именно такова упражнение по стил е уникатът от снимките. Създават го корифеите от Pinifarina през 1969 г. на базата на култовия Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 W109.
По онова време предвестникът на S-Klasse вече се е превърнал в законодател в луксозния клас. С 300-те коня на осемцилиндровия двигател версията 300 SEL 6.3 пък слага в малкия си джоб суперспортни модели с далеч по-големи амбиции.
За съжаление Mercedes-Benz не предлага двуврата версия на модела, което очевидно разочарова някакъв заможен холандец. Той праща своя 300 SEL 6.3 на Pinifarina в Торино със заръката да превърнат лимузината в купе.
Резултатът е петметрова двувратка, която повлиява изненадващо дълбоко на бъдещите проекти на прочутото ателие. В S-класата с италиански дизайн лесно могат да се забележат чертите на представения 5 години по-късно Rolls-Royce Camargue.
Холандският бизнесмен, чието име остава загадка и до ден-днешен, плаща за удоволствието да кара единственото купе 300 SEL 6.3 в света 400 000 гулдена ($100 000 тогава и около $500 000 днес). Това може би обяснява защо богаташът предпочита да го вози професионален шофьор, а пробегът на колата за почти половин век е едва 65 000 км.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Pininfarina
Коментиран от #2
21:04 17.01.2017
2 masik
До коментар #1 от "Pininfarina":
ПравилноКоментиран от #4
00:07 18.01.2017
3 ТТТТТ
07:34 18.01.2017
4 Ivan S
До коментар #2 от "masik":
Правилно- малкият Фарина! Голям!11:29 19.01.2017
5 Куупей
23:27 23.01.2017
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 ПИЧ
само малко да се пипнат фаровете и стоповете!
16:33 03.04.2017