Last news in Fakti

17 Януари, 2017 17:59 26 856 7

S-Klasse с италиански дизайн

  • mercedes-benz-
  • 300 sel-
  • w109-
  • pinifarina
S-Klasse с италиански дизайн - 1

В Щутгарт никога не са разчитали на външни дизайнери независимо от таланта и славата им. Това обаче не значи, че автомобилите на Mercedes-Benz са минавали под радара на прочутите ателиета. Експерименталните разработки с трилъчева звезда на радиатора са несравнимо по-малко, отколкото с емблемите на други производители, но все пак съществуват.

S-Klasse с италиански дизайн

Именно такова упражнение по стил е уникатът от снимките. Създават го корифеите от Pinifarina през 1969 г. на базата на култовия Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 W109.

S-Klasse с италиански дизайн

По онова време предвестникът на S-Klasse вече се е превърнал в законодател в луксозния клас. С 300-те коня на осемцилиндровия двигател версията 300 SEL 6.3 пък слага в малкия си джоб суперспортни модели с далеч по-големи амбиции.

S-Klasse с италиански дизайн

За съжаление Mercedes-Benz не предлага двуврата версия на модела, което очевидно разочарова някакъв заможен холандец. Той праща своя 300 SEL 6.3 на Pinifarina в Торино със заръката да превърнат лимузината в купе.

S-Klasse с италиански дизайн

Резултатът е петметрова двувратка, която повлиява изненадващо дълбоко на бъдещите проекти на прочутото ателие. В S-класата с италиански дизайн лесно могат да се забележат чертите на представения 5 години по-късно Rolls-Royce Camargue.

S-Klasse с италиански дизайн

Холандският бизнесмен, чието име остава загадка и до ден-днешен, плаща за удоволствието да кара единственото купе 300 SEL 6.3 в света 400 000 гулдена ($100 000 тогава и около $500 000 днес). Това може би обяснява защо богаташът предпочита да го вози професионален шофьор, а пробегът на колата за почти половин век е едва 65 000 км.

S-Klasse с италиански дизайн

S-Klasse с италиански дизайн

S-Klasse с италиански дизайн

S-Klasse с италиански дизайн

S-Klasse с италиански дизайн


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Pininfarina

    8 0 Отговор
    piniNfarina*

    Коментиран от #2

  • 2 masik

    3 0 Отговор

    До коментар #1 от "Pininfarina":

    Правилно

    Коментиран от #4

  • 3 ТТТТТ

    1 1 Отговор
    Красавец.
  • 4 Ivan S

    1 0 Отговор

    До коментар #2 от "masik":

    Правилно- малкият Фарина! Голям!
  • 5 Куупей

    0 0 Отговор
    Отзад прилича на Е-серия купе от 90-те. Която сега е в пъти по-скъпа от модели от 00-те. Защо ли?
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 ПИЧ

    1 0 Отговор
    Автомобилът е супер,

    само малко да се пипнат фаровете и стоповете!