Този причудлив жълт Volkswagen рядко влиза във фокуса на вниманието. Нито е първият народен автомобил, нито част от хипи културата, нито става основоположник и кръстник на нов клас. Въпреки това Typ 147 може да се смята за предшественик на съвременните баничарки, което прави Caddy негов внук.

Историята на този позабравен модел започва с поръчка от Deutsche Bundespost, постъпила във Volkswagen през февруари 1962 г. Пощите искат специален фургон, който да бъде компактен, вместителен и евтин. На последното прилагателно е поставен особен акцент.

За да посрещнат изискванията от Volkswagen първоначално смятат да използват за основа откритата Костенурка, но в крайна сметка надделява вариантът с шаси от Karmann-Ghia, което е по-широко. Предницата е оформена с части от Volkswagen 1500, а задницата представлява умален Т1.

Производството на фургона е поверено на компанията Franz Knobel & Sohn GmbH, която пскоро след това добива световна известност с новото си име Westfalia. След задължителните изпитания през 1964 г. първите Typ 147 слизат от конвейерите.

Автомобилът е сполучлив и скоро започват да пристигат поръчки от други компании - Swiss Post, Lufthansa… Колите за Швейцарските пощи са модифицирани. Вместо боксер с 34 к.с. се монтира 1.3-литров опозитен двигател, предните спирачки са дискови, а в салона има по-мощно отопление.

Официалното име на модела е Volkswagen Typ 147 Kleineferwagen ("малък фургон"), но бързо получава прозвището Fridolin. От 1964 до 1974 г. са произведени 6 139 екземпляра, от които до днес са оцелели около 200, а в движение са половината от тях.

Скромният тираж се дължи на обстоятелството, че във Volkswagen така и не успяват да постигнат ниска цена. Fridolin струва 6 834 дойче марки, а доста по-просторния и функционален T1 - 7 195.


Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ivan S
21:53 01.02.2017
2 гощо
08:56 02.02.2017
3 lamisere
https://en.wikipedia.org/wiki/Panel_van
09:07 02.02.2017
4 Този коментар е премахнат от модератор.