Last news in Fakti

2 Юни, 2007 13:47 2 522 0

И дамите се чувстват отлично в Chevrolet Captiva

  • chevrolet-
  • captiva-
  • chevrolet captiva

Преди да седна зад волана на Captiva, изпитвах известна несигурност и страхопочитание най-вече към големите размери на автомобила. Преди да напусна изхода на “София Ауто” разбрах, че нямам основание за подобни притеснения. Някой ми беше споменавал, че “Captiva се кара много леко”. Скоро ми стана ясно какво е имал предвид - съвсем близо до описанието “сама вози”. Автоматичната скоростна кутия е огромно улеснение, особено за мързеливи шофьори, и най-вече шофьорки. Няма начин колата да “изхълца” и да загасне на наклонено кръстовище, например. Най-неприятното, което ми се случи, беше настъпването на педала на спирачката с левия крак, търсейки съединител (за позиция “на полусъединител” - навик от управлението на кола с механична трансмисия). Подаване на газ в комбинация на натискане на спирачката не е най-удобният вариант за пътуващите в “джипа” и автомобилите отзад. Един съвет: забравете левия си крак, когато сядате зад волана на Captiva.

И така: с представянето на новия модел Captiva, Chevrolet направи поредната крачка в своята европейска продуктова офанзива. Версията на Captiva с пет врати е първият компактен SUV в европейската гама на Chevrolet, първият дизелов модел и първият автомобил, предлаган с електронна система за стабилност ESP.

Със своите компактни размери (дължина/широчина/височина - 4 635/1 850/1 720 мм), мощна, динамична стилистика и богата гама оборудване дори в базовата версия на изпълнение, новият модел е пригоден за вкусовете на европейските клиенти. Купувачите избират между изпълнение с предно и с двойно предаване, с пет и седем места и гама от три двигателя с мощност между 136 и 230 к.с.

Солиден като SUV, стилен като лек автомобил

Сrossover-моделът комбинира солидността, характерна за SUV-моделите, със стилното излъчване на седан от средния клас. В изискания страничен силует преобладават подчертаните арки на калниците, големите колела (до 18 цола) и мощната линия в областта под долния ръб на прозорците. В оформлението личат множество прецизни детайли като триизмерни предни светлини, вградените в корпусите на външните огледала мигачи, вентилационните отвори в предните калници и масивната конструкция на дръжките на вратите. Типичните за класа SUV елементи, като изразените арки на калниците, външните защитни облицовки на каросерията и предпазните панели на дъното в предната и задната част придават завършен вид на привлекателната външност на новия модел.

Първият дизелов двигател в европейската моделна гама на Chevrolet

прави своята премиера именно в Captiva. Модерният четирицилиндров двигател с работен обем 1 991 см3 развива максимална мощност 150 к.с. В комбинирания цикъл на движение по стандарта MVEG, дизеловият мотор изразходва само 7.4 литра дизелово гориво на 100 километра пробег, което на свой ред означава, че със своя 65-литров резервоар Captiva може да измине 870 километра без дозареждане. Това, разбира се, се случва в идеалния вариант. При включване на климатик, при пътуване по стръмни терени, при по-спортен маниер на шофиране, разходът на гориво скача до над 11 л/100 км.

Мощта на автомобила се разпределя равномерно на пътя дори в остри завои, при потегляне на стръмен наклон и хлъзгава настилка. Трябва да се има предвид обаче, че заради тежестта си автомобилът се нуждае от по-дълъг спирачен път. Не рискувайте като мен да натиснете спирачката в последния момент, защото това може да ви струва известно време, прекарано в сервиза.

Възможност за две допълнителни седалки

Подобно на активната безопасност, мерките за пасивна защита също са били сред основните приоритети при разработката на Captiva. Всички места в новия SUV-модел на Chevrolet разполагат с триточкови предпазни колани, като тези на седалките от първия ред са оборудвани с устройства за натягане и ограничаване на усилието. При настъпване на произшествие, в рамките на няколко хилядни от секундата се задействат до шест на брой въздушни възглавници в зависимост от посоката на удара - предните възглавници за водача и неговия спътник, страничните въздушни завеси, защитаващи пътниците на първия ред и тези на външните места на задната седалка, както и възглавниците за странична защита на гръдния кош на водача и неговия спътник (поръчват се допълнително). Chevrolet Captiva е семеен автомобил и затова екипът, който го е разработил, е отделил особено внимание на оптималната защита на малките деца. На двете външни места на втория ред седалки, например, могат бързо и сигурно да бъдат монтирани детски столчета, съвместими със специално предвидените при Captiva точки Isofix.

За желаещите да вземат със себе си шестима пътници, Captiva предлага рядката възможност в сегмента на SUV за инсталиране на седем седалки. По този начин може да се ползва и предимството да се върне ДДС - често използван трик при джиповете, но в случая, за разлика от прословутите случаи с всъдеходи на една германска марка, допълнителните две места са предвидени от производителя.

Петте дни, съпреживени с Chevrolet Captiva, ме убедиха в качествата на този SUV. И ако на втория ден случаен човек спря Mercedes-а си и ме помоли да отбия, за да ме попита дали Captiva е “добра”, вече със сигурност мога да кажа: Да, заслужава си. Сигурен, стабилен автомобил, който няма да предаде собственика си. Или поне ще го предупреди чрез звуков или светлинен сигнал преди да го направи.

Мария Минкова


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА