Главната премиера на щанда на Ford в Женева стана наточената Fiesta ST. На пръв поглед колата е направена по класическите канони за бърз субкомпактен хечбек - три врати (всъщност има и версия с пет врати), агресивен аеродинамичен обвес, по-големи джанти и ефектна двуцевка в края на ауспухната система. Но има нещо далеч по-интересно - двигателят.
Моторът на Fiesta ST е бензинов, снабден с турбокомпресор, развива 200 конски сили, а максималният му въртящ момент е 290 Нм. До тук - нищо странно. Любопитното обаче е, че агрегатът е с работен обем от само 1-5 литра, а цилиндрите му са... три! Това моторче работи съвместно с шестстепенна механична трансмисия, през която моментът се предава на предните колела.
За тези, които нямат търпение да се сдобият със странната наточена Fiesta, трябва да кажем, че ще им е нужно търпение. Стандартната нова Fiesta ще се появи в дилърските центрове на марката от лятото на тази година, а въпросната Ford Fiesta ST ще е налична чак през януари 2018-а.
Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ккк
07:35 13.03.2017
2 Марто
Коментиран от #3
07:55 13.03.2017
3 кроко
До коментар #2 от "Марто":
За даунсайзинга е бъдещето на двигателостроението..Коментиран от #4
08:18 13.03.2017
4 кроко
До коментар #3 от "кроко":
Само хапчетата са бъдещето за теб, ама нейсе. Тегли си го щом ти харесва.Коментиран от #7
08:47 13.03.2017
5 Гоуст
Личи си и при продажбите на нови коли, че все повече хора в чужбина си купуват фордове. Само българите сме с ограничено мислене и залагаме на 20 годишни 3-ки
Коментиран от #18
09:48 13.03.2017
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 китайче
Коментиран от #9, #10
10:08 13.03.2017
9 хохо
До коментар #8 от "китайче":
По-скоро Корса :)10:39 13.03.2017
10 PSA
До коментар #8 от "китайче":
Откак Опел стана собственост на PSA, ме съмнява някой от шефовете да се навие да пуска толкова наточена Корса. Иначе кой ще купува 206-ките?10:50 13.03.2017
11 гост
Та опитвам се да кажа, че основен фактор е не обемът а това колко пари се откъснали от сърцето на производителя за разработка и производство.
10:59 13.03.2017
12 ЯК КАРАЧ
11:24 13.03.2017
13 Вълчо
11:31 13.03.2017
14 Дървояд
тояга.Щом и ВАГ втаса и в новите модели на Амарок
премахва двигателите подложени на даунсайзинг значи
това е загубена кауза и само тъпак дето си няма хабер от
двигатели би си купил подобна изгъзица.А отворковците
снабдили се с подобни геги тепърва има да гризат дървото
като след 5 год.каране освен ,като скрап за други пари едва
ли ще я продадат.
12:22 13.03.2017
15 Киро
12:38 13.03.2017
16 Киро
Даунсайзинга е жалък маркетинг трик - нито намалява разхода на гориво, нито вредните емисии, само прави двигателите да свършват бързо и да се сменят по-бързо колите!
Коментиран от #17
12:40 13.03.2017
17 Гост
До коментар #16 от "Киро":
Фиеста със 100 коня двигател харчи 7/100 градско София и спокойно си работи в гаража без да мирише. Това прави даунсайзинга. Но Ганьо го интересува да ръмжи и се гони по светофарите, а не какво диша.12:47 13.03.2017
18 бай Иван
До коментар #5 от "Гоуст":
FoundOn
Roadside
Dead
F-O-R-D
И- един форд успял да запали през зимата, нарекли го Focus.
Не съм фен на немските кочини, ама пък на форд хич.
Коментиран от #19, #20
12:55 13.03.2017
19 Гоуст
До коментар #18 от "бай Иван":
Не сте интересни с тези заучени лафове, без дори да сте се качвали на форд. Вече близо 20 години ще стане откакто ФОРД спряха производството на ескорт и се започна с фокуса (имаше планове за пускане на нов ескорт, но още е е станало)Искаш статистика ли? Погледни продажбите на фокус, фиеста и мустанг и ще видиш, че са в класацията на топ 3 по най-продавани.
Кажи ми и друга кола, която е печелила толкова пъти двигател на годината и двигател в различните категории - няма такава.
Пък ти продължавай да разправяш каквото си искаш.
А,да и само ми кажи: колко годишна ти е бмв-кочината?
Коментиран от #24
13:14 13.03.2017
20 Киро
До коментар #18 от "бай Иван":
F ixO r
R epair
D aily
13:51 13.03.2017
21 onq s konq
Коментиран от #31
14:23 13.03.2017
22 незнайко
Коментиран от #23
14:36 13.03.2017
23 джими
До коментар #22 от "незнайко":
щото е форд, а нещата, за които питаш не са толкова от значение. Важното е, че никой от горекоментиращите не харесва даунсайзинга, в това число и аз. За 25-те години активно каране съм имал 15 автомобила от всевъзможни марки...включително и форд и от практика харесвам марката точко, колкото и малките мотори - хич. В моемнта имам 3 автомобила, като най-малкия мотор е 2.5, двата са по над 350 х.км. и нямат признаци на умора. Искам да го видя това у гореспоменатото двигателче.Коментиран от #32
15:07 13.03.2017
24 бай Иван
До коментар #19 от "Гоуст":
Аь съм си написал че не съм фен на немските кочини, ама кой да чете.Падам си по японските Skyline, Silvia, 200SX,Supra.
Многобпо-добри от немските бмв и мерц. Които пък са на светлинни години от който и да е боклук с предно.
Не знам защо са им дали наградата "най-добър двигател на годината" за тоя ню-ню двигател който едва ли би изкарал и 200 000км тука. Или ще е като москвича-с основен ремонт.
Простолщдието търси евтиното. Затова корейските конфекции се продават като топъл хляб. После идват тука нов внос и се кефят че е почти нова.
Коментиран от #25
15:27 13.03.2017
25 Гоуст
До коментар #24 от "бай Иван":
Така е бай Иване. И аз съм голям фен на Бугати, Кьонинсег .... като гледам филми. Такива немски кошове като Мерцедес, БМВ ...еле пък Фордове и аз не ги признавам.15:48 13.03.2017
26 Мъдър
16:45 13.03.2017
27 Бля бля
Коментиран от #28
21:39 13.03.2017
28 Чичу Ади
До коментар #27 от "Бля бля":
Така е, двигателите в Ф1 не могат да изкарат болида дори от бокса и приключват житейския си път.... Само дето 4 двигателя за цял сезон от 20-21 състезания, прави около 3000-3500 км. при максимално натоварване и 15000 оборота на един двигател. 1.6 произвежда над 800к.с., за да задвижва болид с по-голямо челно въздушно съпротивление от трактор Беларус, като в продължение на 40-50 часа средно на двигател, оборотите играят от 4 до 15 хиляди само около 100000 пъти. Ако същия този двигател, който е направен от максимално олекотени метали се дефорсира до 200 к.с. и макс. обороти 5-6000, то едва ли ще изкара по-малко от няколко милиона километра в количка като Фиеста. Но както вече някой спомена, друго си е селяндурина да се качи на 20 годишната Вектра с 2.0 бензинов 16 клапана ......08:36 14.03.2017
29 Пояснение
10:46 14.03.2017
30 nema zn
11:50 14.03.2017
31 Z12XE
До коментар #21 от "onq s konq":
Какво значи ''конфортен'' двигател да няма да седиш на него?14:45 14.03.2017
32 До Джими
До коментар #23 от "джими":
Щом колата ти е на 350 000 км, телефона ти Нокиа 2110 ли е?Хора, колите са вещи. Не е нужно да бъдат карани по 5000000км и/или 175 години...примерно.
Коментиран от #34
16:56 14.03.2017
33 Мини Мижи
00:46 15.03.2017
34 джими
До коментар #32 от "До Джими":
май само ти си един от вярващите, че тея на Горубляне са на 15 години и 130 х.км. Личния ми автомобил е на 4 г. 70 к км. с 3.6 мотор - купувал съм го нов за 47500 евро от Германия, другите два за които ти споменах са си мои, но ги карат в моемента жена ми и баща ми и се ползват за работа, но се поддържат без компромиси. И двамата минават по 70-80 х.км годишно, че и повече, пък ти си прави изводи какъв ми е телефона.13:10 15.03.2017