13 Март, 2017 05:30 13 748 34

Новият Ford: 200 к.с. и... три цилиндъра

  • ford-
  • fiesta-
  • st-
  • женева 2017
Новият Ford: 200 к.с. и... три цилиндъра - 1
Главната премиера на щанда на Ford в Женева стана наточената Fiesta ST. На пръв поглед колата е направена по класическите канони за бърз субкомпактен хечбек - три врати (всъщност има и версия с пет врати), агресивен аеродинамичен обвес, по-големи джанти и ефектна двуцевка в края на ауспухната система. Но има нещо далеч по-интересно - двигателят.Новият Ford: 200 к.с. и... три цилиндъра
Моторът на Fiesta ST е бензинов, снабден с турбокомпресор, развива 200 конски сили, а максималният му въртящ момент е 290 Нм. До тук - нищо странно. Любопитното обаче е, че агрегатът е с работен обем от само 1-5 литра, а цилиндрите му са... три! Това моторче работи съвместно с шестстепенна механична трансмисия, през която моментът се предава на предните колела.Новият Ford: 200 к.с. и... три цилиндъра
За тези, които нямат търпение да се сдобият със странната наточена Fiesta, трябва да кажем, че ще им е нужно търпение. Стандартната нова Fiesta ще се появи в дилърските центрове на марката от лятото на тази година, а въпросната Ford Fiesta ST ще е налична чак през януари 2018-а.Новият Ford: 200 к.с. и... три цилиндъра


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ккк

    8 11 Отговор
    Ето на, поредното топ предложение. Това е !
  • 2 Марто

    20 8 Отговор
    Ей, с този даунсайзинг ще затрият хубавите спортни коли.

    Коментиран от #3

  • 3 кроко

    8 30 Отговор

    До коментар #2 от "Марто":

    За даунсайзинга е бъдещето на двигателостроението..

    Коментиран от #4

  • 4 кроко

    13 9 Отговор

    До коментар #3 от "кроко":

    Само хапчетата са бъдещето за теб, ама нейсе. Тегли си го щом ти харесва.

    Коментиран от #7

  • 5 Гоуст

    26 17 Отговор
    Не случайно ФОРД спечелиха толкова поредни години двигател на годината и двигател в различните категории. Никоя друга марка не е правила такова нещо в историята.
    Личи си и при продажбите на нови коли, че все повече хора в чужбина си купуват фордове. Само българите сме с ограничено мислене и залагаме на 20 годишни 3-ки

    Коментиран от #18

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 китайче

    29 3 Отговор
    Очакваме отговора на опел - 1 цилиндрова спортна астра с 230 кс

    Коментиран от #9, #10

  • 9 хохо

    9 2 Отговор

    До коментар #8 от "китайче":

    По-скоро Корса :)
  • 10 PSA

    5 3 Отговор

    До коментар #8 от "китайче":

    Откак Опел стана собственост на PSA, ме съмнява някой от шефовете да се навие да пуска толкова наточена Корса. Иначе кой ще купува 206-ките?
  • 11 гост

    18 22 Отговор
    Ауто Билд бяха правили продължителен тест(100000км) на 1.0 Фокус и като разглобиха двигателя нямаше никакво износване, което не може да се каже за 80% от останалите коли които тестват.
    Та опитвам се да кажа, че основен фактор е не обемът а това колко пари се откъснали от сърцето на производителя за разработка и производство.
  • 12 ЯК КАРАЧ

    24 12 Отговор
    Поредната жалка еднодневка менте, лишена от всякакви достойнства, която гледат да ни натрапят като видит ели- много мощна и хубава
  • 13 Вълчо

    28 7 Отговор
    Момчета, колкото е по-голям един двигател, толкова по дълъг живот има.
  • 14 Дървояд

    18 9 Отговор
    И 10 милярда евро да имам не бих си дал парите за тази
    тояга.Щом и ВАГ втаса и в новите модели на Амарок
    премахва двигателите подложени на даунсайзинг значи
    това е загубена кауза и само тъпак дето си няма хабер от
    двигатели би си купил подобна изгъзица.А отворковците
    снабдили се с подобни геги тепърва има да гризат дървото
    като след 5 год.каране освен ,като скрап за други пари едва
    ли ще я продадат.
  • 15 Киро

    21 8 Отговор
    Типичната еднодневка - 5 години (за запад) или 10 при нас и за нищо няма да става.
  • 16 Киро

    8 21 Отговор
    НЕ даунсайзинга е бъдещето на автомобилостроенето, а ЕЛЕКТРИЧЕСКИТЕ коли!

    Даунсайзинга е жалък маркетинг трик - нито намалява разхода на гориво, нито вредните емисии, само прави двигателите да свършват бързо и да се сменят по-бързо колите!

    Коментиран от #17

  • 17 Гост

    11 20 Отговор

    До коментар #16 от "Киро":

    Фиеста със 100 коня двигател харчи 7/100 градско София и спокойно си работи в гаража без да мирише. Това прави даунсайзинга. Но Ганьо го интересува да ръмжи и се гони по светофарите, а не какво диша.
  • 18 бай Иван

    23 13 Отговор

    До коментар #5 от "Гоуст":

    Found
    On
    Roadside
    Dead
    F-O-R-D
    И- един форд успял да запали през зимата, нарекли го Focus.
    Не съм фен на немските кочини, ама пък на форд хич.

    Коментиран от #19, #20

  • 19 Гоуст

    11 21 Отговор

    До коментар #18 от "бай Иван":

    Не сте интересни с тези заучени лафове, без дори да сте се качвали на форд. Вече близо 20 години ще стане откакто ФОРД спряха производството на ескорт и се започна с фокуса (имаше планове за пускане на нов ескорт, но още е е станало)

    Искаш статистика ли? Погледни продажбите на фокус, фиеста и мустанг и ще видиш, че са в класацията на топ 3 по най-продавани.
    Кажи ми и друга кола, която е печелила толкова пъти двигател на годината и двигател в различните категории - няма такава.
    Пък ти продължавай да разправяш каквото си искаш.

    А,да и само ми кажи: колко годишна ти е бмв-кочината?

    Коментиран от #24

  • 20 Киро

    22 7 Отговор

    До коментар #18 от "бай Иван":

    F ix
    O r
    R epair
    D aily
  • 21 onq s konq

    2 14 Отговор
    От беенве и двуцилиндроф да направят пак ще е по-бръз по-устоичив и по-конфортен

    Коментиран от #31

  • 22 незнайко

    8 5 Отговор
    Много коментари и нищо сериозно в тях. Как се балансира този двигател ? Какъв е маховика, двумасов или монолитен ? Фрикционния диск с пружини ли е или и той е твърд ? Това, че е с 3 цилиндъра не е нещо особено . Оборотите ще са малко по високи. Въпроса е, защо не го харесвате ?

    Коментиран от #23

  • 23 джими

    4 5 Отговор

    До коментар #22 от "незнайко":

    щото е форд, а нещата, за които питаш не са толкова от значение. Важното е, че никой от горекоментиращите не харесва даунсайзинга, в това число и аз. За 25-те години активно каране съм имал 15 автомобила от всевъзможни марки...включително и форд и от практика харесвам марката точко, колкото и малките мотори - хич. В моемнта имам 3 автомобила, като най-малкия мотор е 2.5, двата са по над 350 х.км. и нямат признаци на умора. Искам да го видя това у гореспоменатото двигателче.

    Коментиран от #32

  • 24 бай Иван

    21 4 Отговор

    До коментар #19 от "Гоуст":

    Аь съм си написал че не съм фен на немските кочини, ама кой да чете.
    Падам си по японските Skyline, Silvia, 200SX,Supra.
    Многобпо-добри от немските бмв и мерц. Които пък са на светлинни години от който и да е боклук с предно.

    Не знам защо са им дали наградата "най-добър двигател на годината" за тоя ню-ню двигател който едва ли би изкарал и 200 000км тука. Или ще е като москвича-с основен ремонт.

    Простолщдието търси евтиното. Затова корейските конфекции се продават като топъл хляб. После идват тука нов внос и се кефят че е почти нова.

    Коментиран от #25

  • 25 Гоуст

    10 5 Отговор

    До коментар #24 от "бай Иван":

    Така е бай Иване. И аз съм голям фен на Бугати, Кьонинсег .... като гледам филми. Такива немски кошове като Мерцедес, БМВ ...еле пък Фордове и аз не ги признавам.
  • 26 Мъдър

    4 1 Отговор
    Луди ли сте, какъв е тоя Форд, Кьонинсег е по-добър според мен
  • 27 Бля бля

    2 1 Отговор
    Колко издържа един двигател на Ф1, знаете ли. Колкото за О-позишън и едно състезание. Колко прави това-400/500км. Така и не разбрах защо излязоха на мода тези картингови двигатели. какво му пречи на един 2.0/2,2литров двигател за си работи нормално. Не си заслужава съмнителната икономия, за проблемите, които ще се отворят след няколко години работа.

    Коментиран от #28

  • 28 Чичу Ади

    5 0 Отговор

    До коментар #27 от "Бля бля":

    Така е, двигателите в Ф1 не могат да изкарат болида дори от бокса и приключват житейския си път.... Само дето 4 двигателя за цял сезон от 20-21 състезания, прави около 3000-3500 км. при максимално натоварване и 15000 оборота на един двигател. 1.6 произвежда над 800к.с., за да задвижва болид с по-голямо челно въздушно съпротивление от трактор Беларус, като в продължение на 40-50 часа средно на двигател, оборотите играят от 4 до 15 хиляди само около 100000 пъти. Ако същия този двигател, който е направен от максимално олекотени метали се дефорсира до 200 к.с. и макс. обороти 5-6000, то едва ли ще изкара по-малко от няколко милиона километра в количка като Фиеста. Но както вече някой спомена, друго си е селяндурина да се качи на 20 годишната Вектра с 2.0 бензинов 16 клапана ......
  • 29 Пояснение

    3 0 Отговор
    Когато един двигател е с по-малък обем и брой цилиндри неминуемо е по-лек, от което комфорта и стабилноста се повишават. Може да се монтира по прецизно и леко окачване,че даже може и без хидравлика(примерно при 0,9-1,2 литрови мотори),което освен по реална представа за пътя дава допълнителна икономия на килограми и гориво.Благодарение на леките двигатели ,Клио (Rено) и Рапид(Шкода) ,както и другите модели с TFSI или DCi двигатели достигат разход от 3,5л на 100 км и под 5л. комбиниран разход при мощности от 80-120 коня и ускорение до 100 км. в рамките на 10 сек.като максималните скорости са над 160-170 км/ч. С тези автомобили завоите се взимат поне с 30 км.по-бързо от БМВ и Мерцедес ,а зимата качват баири и с ленти гуми :D .Цената им е убийствено ниска ,а благодарение на ниското тегло ,ресурса на двигателя се увеличава поне с 30 %. Проблем е ако орем с тях с повече от 4 плуга, но в тази дисциплина БМВ и Мерцедес боксуват здраво :D
  • 30 nema zn

    2 1 Отговор
    Dobre li vi se struva Focus 2014 1.0Ecoboost 125hp???Na men mi zvuchi na teoriq dobre,obache izobshto ne e hubavo da mu smenish dvigatelq na 52 000km. kakto az napravih!Predstavete si togava tozi kenef deto sega mi se kefite na nego 3 cilindura 200 konq i shte smenq dvigatelq na 20 000 km.
  • 31 Z12XE

    2 0 Отговор

    До коментар #21 от "onq s konq":

    Какво значи ''конфортен'' двигател да няма да седиш на него?
  • 32 До Джими

    3 0 Отговор

    До коментар #23 от "джими":

    Щом колата ти е на 350 000 км, телефона ти Нокиа 2110 ли е?

    Хора, колите са вещи. Не е нужно да бъдат карани по 5000000км и/или 175 години...примерно.

    Коментиран от #34

  • 33 Мини Мижи

    0 0 Отговор
    Ами напоследък май един обикновен мотоциклет има повече цилиндри и по-голяма кубатура от една малка кола :D Акълии! И тези които налагат избирателно нормите и тези които им се кланят!
  • 34 джими

    0 2 Отговор

    До коментар #32 от "До Джими":

    май само ти си един от вярващите, че тея на Горубляне са на 15 години и 130 х.км. Личния ми автомобил е на 4 г. 70 к км. с 3.6 мотор - купувал съм го нов за 47500 евро от Германия, другите два за които ти споменах са си мои, но ги карат в моемента жена ми и баща ми и се ползват за работа, но се поддържат без компромиси. И двамата минават по 70-80 х.км годишно, че и повече, пък ти си прави изводи какъв ми е телефона.