5 Май, 2007 13:49 23 460 7

Струва си да имаш Opel Corsa

  • opel-
  • corsa-
  • opel corsa

Първата ми среща с Opel Corsa не мина гладко. Пренебрегвайки съветите от предишния брой, гласящи да не сядаме зад волана, когато сме напрегнати, влязох в дилърския център “София Ауто” на бул. “Ботевградско шосе” 239. Натрупаният стрес от работното ежедневие не ми попречи обаче да се впечатля веднага от приветливия автомобил, добронамерено очакващ своите пътници.

За мое учудване запознанството ми с колата - работата на двигателя, превключването на предавките, позиционирането на електрическите странични огледала, удобната седалка и уютен салон, позиционирането на волана на удобна височина, изгониха неусетно умората. Предразсъдъкът за дискомфорта от каране на “чужда кола” изчезна секунди след напускането на дилърския център. В този ден ми предстояха 200 км

в компанията на кокетната Opel Corsa

Някъде бях чула, че човек трябва да обича колата си, за да му служи вярно. Естествено, тези думи бяха подминати с насмешка навремето. Четиридневният тест драйв обаче, ми доказа правотата на тази стара максима. Първоначалното опознаване с автомобила премина както при първа среща с човек. Всеки се старае да покаже най-доброто от себе си. След това идва ред на окончателното решение - или си пасвате, или не. Е, точно това се случи с мен и “моята” Corsa. Само няколко километра бяха необходими, за да се получи онова необяснимо единение, в което двама мислят и действат като един. Извивките на седалката следваха извивките на тялото ми. Педалите бяха логичното продължение на краката.

Corsa сякаш изпи физическата ми умора

Неслучайно споменавам това. Не е рекламен трик или неосъзнат възторг. Има автомобили, които изморяват. Дори след час зад волана започват болки в кръста, напрежение в очите и главата. Всеки шофьор е изпитал подобно неудобство. Това не се случва с Opel Corsa.

Конструкторите очевидно добре са поработили върху комфорта на пътуващите. Ако спреш двигателя и забравиш да загасиш фаровете или пък подкараш автомобила без предпазен колан, колата веднага сигнализира звуково и светлинно.

Сигурността е на много високо ниво

Двете странични въздушни възглавници и завеси, антиблокиращата спирачна система (ABS), електронното разпределение на спирачното усилие (EBD), електрическият сервоусилвател на волана, откачащите се педали при сблъсък - това са само част от удобствата, подпомагащи приятното и безопасно пътуване. Управлението на аудиосистемата също е максимално улеснено. Контролен панел на CDR има и на волана. Осигурява достъп до звука, без да е необходимо водъчът да се разсейва или да отмества поглед от пътя.

Пространството за пътуващите отпред и отзад е напълно достатъчно. Моите спътници бяха очаровани и веднага се заинтересуваха от

стойността на автомобила

Базовата цена на модификацията с пет врати, цвят металик, двигател 1.3 CDTH 16V с мощност 90 к.с. е около 30 000 лева. Възможно е да се стигне до отстъпка от 10 на сто в зависимост от екстрите или тяхната липса, съответно. Лизингът с най-дълъг срок е 5 години. Първоначалната вноска е 5% и включва еднократна комисионна по обслужване на сделката в размер на 1% от главницата, застраховка Каско и допълнителните разходи, дължими при подписване на договора по лизинг. 6.80 е процентът на оскъпяване.

С пълен резервоар с обем 45 литра изминах 676 км, изгорих 36 литра дизел и не се наложи да презареждам. Напълно съм склонна да приема посочения от производителя разход на гориво - в градски условия - 6 л/100 км, извън населените места - 4 л/100 км. Нашите груби сметки, базирани на изминатия пробег и изразходвано гориво, посочват като среден разход 5.3 л/100 км след шофиране в градски и извънградски условия.

На финала на четиридневния тест драйв всички мои спътници и аз мислехме само за едно: каква финансова комбинация би ни позволила закупуването на автомобила. Оказа се, че не е невъзможно, а за някои - дори съвсем изгодно. И накрая ще цитирам думите на спътничката, съпреживяла удоволствието да пътува с Opel Corsa: “В понеделник отивам да се нареждам на опашката за Корси!”

След като върнах колата, си тръгнах от “София Ауто” с тъга в сърцето. Сякаш се бях разделила с добър приятел. Оставам с надеждата раздялата да бъде кратка.

Мария Минкова
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка 3.8 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ангел Тодоров

    4 3 Отговор
    Аз също мога да коментирам в подобен дух качествата на коя да е кола, стига да има кой да ми плати. Поздравявам колежката с правилния подбор :)
  • 2 plamen

    5 0 Отговор
    xaxaxaxa vsqka nova kola e hubava ama golqma reklama a opel naistina predlaga mnogo ama naistina mnogo ne6ta za cenata si li4no na men mi haresva markata
  • 3 CORSA-D

    6 1 Отговор
    Не знам защо, но обичам да карам ОПЕЛ,може би защото след самарата първия ми западен нов автомобил беше АСТРА 92г.Имал съм 3 астри два кадета и жена ми си закупи втора корса Д.С първата имахме проблем 1,2 16в -основен ремонт,но нали една баба беше ходила на пазар и на кафе с приятелки се наложи пълен осн.ремонт.А сега за новата корса,закупихме я 2008г.1,3 16в дизел 90 к. който в последствие се оказа мод.на ФИАТ но с помоща на ГМ.До момента 50000 км.отзивите ми са следните- шумен двигател,но разхода е задоволителен градско с климатроник 6.3/6.4 на дълго съм я свалял до 5.3 с голямо лигавене с включване на темпомата изобщо прилично каране.Возията и седалките са добри,много скърцат вратите и трябва да се смазват редовно.Голям минус е цената на горивния филтър с-ма УФИ цена 200 лв.с поставяне няма по евтин по магазините.Двигатела е пъргав само след като включи турбото след 2000 оборота до тогава трябва да я тикаш.Хидравликата е добра климатика също,музиката добре-управление от волана спирачки добре с АБС, фарове отлични,Цена металик с климатроник 90 к.-26000 но черното е голям роб по добре друг цвят.До момента без забележки.
  • 4 ataveto

    2 9 Отговор
    ska4aite ot mercedesite s neudobnite sedalki i vzimaite corsi sled takava reklama novata corsa noviqt mercedes
  • 5 Мале Мале

    2 4 Отговор
    Е какво да каже една жена за Корса ,мноо ясно че само хубави работи.Също и за тигра и пежо 206.Карй си корсата и кефи, 30 бона за сандък и двигател мъртвец.
  • 6 санди

    2 0 Отговор
    абе,на тая колко ли и платиха за рекламата
  • 7 гт

    2 0 Отговор
    абе корсата не е лоша кола,ама тая М.Минкова май работи за опел