Действие първо: 1982 до 1993 година
Като „малък брат на Kadett“ Corsa A дебютира с изострените си форми, малката дължина от 3.62 метра, изключително нисък, вероятно рекорден коефициент на обтекаемост 0.36, и дръзко оформени раздути арки на калниците в стила на рали автомобилите. Главният дизайнер Ерхард Шнел е създал малък автомобил с изострени, рязко пресичащи се линии, който трябва да впечатлява „мъжа в семейството“. Най-динамичния израз на това дизайнерско решение е Corsa GSi със 100 к.с., като същевременно с това моделът се предлага и в дизелова версия. Хечбекът с две врати и седанът се допълват през 1985 година от популярния модел с пет врати. Corsa A се превръща във високо ценен модел и реализира продажби от 3.1 милиона броя.
Действие второ: 1993 до 2000 година
Независимо от успеха на Corsa № 1, в Рюселсхайм е взето решение наследникът да се позиционира като „истински любимец на дамите“. Дизайнерът Хидео Кодама създава автомобил с много по-заоблени, меки форми с предни светлини, наподобяващи широко отворени очи. Corsa B е с десет сантиметра по-дълга и е много по-просторна отвътре. Освен това в нея Opel въвежда по-високи стандарти за безопасност в сегмента, включително ABS, странична защита и предни въздушни възглавници. За някои пазари, към хечбек версията Opel добавя и седан, както и комби и пикап. Бензиновите двигатели вече разполагат с технология за впръскване на горивото и каталитични конвертори. Версията GSi е с 16 клапана, а дизелите имат и версия с принудително турбо пълнене. Втората Corsa е успешна в глобален мащаб, като продажбите достигат четири милиона.
Действие трето: 2000 до 2006 година
Хидео Кодама отново е помолен да създаде дизайна на малкия автомобил, като този път това е Corsa C. Стилистиката е съзнателно насочена към следване на тази на успешния предшественик. Новата Corsa отново нараства (с десет сантиметра на дължина) и има по-широка стойка с по-дълго междуосие, с което значително се увеличава интериорното пространство. За първи път каросерията е напълно галванизирана. Високотехнологичните бензинови двигатели с четири клапана на цилиндър ECOTEC и турбодизеловите с директно впръскване осигуряват мощна тяга, нисък разход на гориво и емисии на отработилите газове – всички версии вече покриват строгите нива на стандарта Euro 4. Corsa C също се представя блестящо с продажби от 2.5 милиона броя.
Действие четвърто: 2006 до 2014 година
Както Corsa B, така и версиите с три и пет врати поемат по различни пътища: тази с три врати получава уникална стилистика, наподобяваща купе и е насочена към спортно ориентираните клиенти по подобие на оригиналната Corsa A. Вариантът с пет врати получава по-просторна каросерия в името на удобствата на семействата. Corsa D е една идея по-къса от четири метра. С технологията на Opel ecoFLEX, Corsa вече разполага със системи Start/Stop и високоефективни двигатели. Реализираните бройки от четвъртото поколение достигат 2.8 милиона броя.
Действие пето: от 2014 година насам
Със 750 000 поръчки до момента, петото поколение на Corsa също се произвежда в заводите на Opel в Сарагоса и Айзенах, както тези с три и пет варианта. Айзенах е също мястото, в което се произвежда гамата на Opel ADAM, така че сега Corsa има по-малки братя – така както преди за Kadett е Corsa.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 София 1881
Коментиран от #2
05:57 02.05.2017
2 фен
До коментар #1 от "София 1881":
прав си че даже еко теците който били много добри са нема такава издънка жалко че е немскоКоментиран от #4
05:58 02.05.2017
3 Волвар
06:37 02.05.2017
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 mr A
Коментиран от #6
08:35 02.05.2017
6 German cars
До коментар #5 от "mr A":
Няма такова нещо ! Корсите винаги са били в пъти по-добрите коли от поло, клио и каквото се сетиш в този клас именно заради дизайна си, качеството и най-вече надеждността и здравината. За ръжда няма и да говоря, трябва да си пълен лаик повтарящ изтъркани фрази. А относно загубите, не лошо да си информираш - кой е на загуба и защо? Напъни си малко мозъка и разбери, че няма как да си втори по продажба в Европа и да си на загуба.08:44 02.05.2017
7 Гост
10:00 02.05.2017
8 Никога повече опел
10:31 02.05.2017
9 НЕЗАВИСИМ
ТОВА ПО-БЪРЗО РЪЖДЯСВА ОТКОЛКОТО СЪХНЕ СЛЕД ДЪЖД!
БОКЛУК!
10:56 02.05.2017
10 БИВШ СОБСТВЕНИК
11:20 02.05.2017
11 Атанасов
12:01 02.05.2017
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 ЯК КАРАЧ
Коментиран от #15
13:43 02.05.2017
14 АЗ С ДЪЛГОТО ИМЕ
13:44 02.05.2017
15 pffff
До коментар #13 от "ЯК КАРАЧ":
И как го реши? Аман от скъсани галоши с претенции.Коментиран от #16
13:59 02.05.2017
16 ЯК КАРАЧ
До коментар #15 от "pffff":
РЕШИХ ГО СЛЕД ВЕЧЕ 15 ГОДИНИ СЕРВИЗЕН ОПИТ С ВСЯКАКВИ КОЛИ.15:39 02.05.2017
17 бате Петьо
16:45 02.05.2017
18 До бате Петьо
08:28 03.05.2017