2 Май, 2017 05:30 9 475 18

Corsa: 35-годишна история в пет действия

  • opel-
  • corsa
Corsa: 35-годишна история в пет действия - 1

Действие първо: 1982 до 1993 година

Corsa: 35-годишна история в пет действия

Като „малък брат на Kadett“ Corsa A дебютира с изострените си форми, малката дължина от 3.62 метра, изключително нисък, вероятно рекорден коефициент на обтекаемост 0.36, и дръзко оформени раздути арки на калниците в стила на рали автомобилите. Главният дизайнер Ерхард Шнел е създал малък автомобил с изострени, рязко пресичащи се линии, който трябва да впечатлява „мъжа в семейството“. Най-динамичния израз на това дизайнерско решение е Corsa GSi със 100 к.с., като същевременно с това моделът се предлага и в дизелова версия. Хечбекът с две врати и седанът се допълват през 1985 година от популярния модел с пет врати. Corsa A се превръща във високо ценен модел и реализира продажби от 3.1 милиона броя.

Действие второ: 1993 до 2000 година

Corsa: 35-годишна история в пет действия

Независимо от успеха на Corsa № 1, в Рюселсхайм е взето решение наследникът да се позиционира като „истински любимец на дамите“. Дизайнерът Хидео Кодама създава автомобил с много по-заоблени, меки форми с предни светлини, наподобяващи широко отворени очи. Corsa B е с десет сантиметра по-дълга и е много по-просторна отвътре. Освен това в нея Opel въвежда по-високи стандарти за безопасност в сегмента, включително ABS, странична защита и предни въздушни възглавници. За някои пазари, към хечбек версията Opel добавя и седан, както и комби и пикап. Бензиновите двигатели вече разполагат с технология за впръскване на горивото и каталитични конвертори. Версията GSi е с 16 клапана, а дизелите имат и версия с принудително турбо пълнене. Втората Corsa е успешна в глобален мащаб, като продажбите достигат четири милиона.

Действие трето: 2000 до 2006 година

Corsa: 35-годишна история в пет действия

Хидео Кодама отново е помолен да създаде дизайна на малкия автомобил, като този път това е Corsa C. Стилистиката е съзнателно насочена към следване на тази на успешния предшественик. Новата Corsa отново нараства (с десет сантиметра на дължина) и има по-широка стойка с по-дълго междуосие, с което значително се увеличава интериорното пространство. За първи път каросерията е напълно галванизирана. Високотехнологичните бензинови двигатели с четири клапана на цилиндър ECOTEC и турбодизеловите с директно впръскване осигуряват мощна тяга, нисък разход на гориво и емисии на отработилите газове – всички версии вече покриват строгите нива на стандарта Euro 4. Corsa C също се представя блестящо с продажби от 2.5 милиона броя.

Действие четвърто: 2006 до 2014 година

Corsa: 35-годишна история в пет действия

Както Corsa B, така и версиите с три и пет врати поемат по различни пътища: тази с три врати получава уникална стилистика, наподобяваща купе и е насочена към спортно ориентираните клиенти по подобие на оригиналната Corsa A. Вариантът с пет врати получава по-просторна каросерия в името на удобствата на семействата. Corsa D е една идея по-къса от четири метра. С технологията на Opel ecoFLEX, Corsa вече разполага със системи Start/Stop и високоефективни двигатели. Реализираните бройки от четвъртото поколение достигат 2.8 милиона броя.

Действие пето: от 2014 година насам

Corsa: 35-годишна история в пет действия

Със 750 000 поръчки до момента, петото поколение на Corsa също се произвежда в заводите на Opel в Сарагоса и Айзенах, както тези с три и пет варианта. Айзенах е също мястото, в което се произвежда гамата на Opel ADAM, така че сега Corsa има по-малки братя – така както преди за Kadett е Corsa.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 София 1881

    6 57 Отговор
    точно тея ръждилки за нищо не стават айде стига сте ги хвали ли

    Коментиран от #2

  • 2 фен

    6 42 Отговор

    До коментар #1 от "София 1881":

    прав си че даже еко теците който били много добри са нема такава издънка жалко че е немско

    Коментиран от #4

  • 3 Волвар

    13 24 Отговор
    Не е моят тип кола, но да си ги карат със здраве. Познавам доволни от Корса.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 mr A

    11 30 Отговор
    Имам приятел чието семейство имат мини колекция от Корси,Модели А и B във версия GSI и модели C и D във версия OPC,карал съм и четирите и са невероятни малки ракети!За съжаление нещата не стояха така във по евтините и масови модели!В първите две поколения частите бяха евтини,но се чупеха постоянно,а и самите коли бяха много постни,за което винаги оставаха в сянката на Поло и Клио.Трето и четвърто поколение са много по луксозни и здрави ,но за сметка на това частите им са на една цена с по големите модели на Опел и се обезсмисля да караш малка кола ,а да поддържаш голяма!Не случайно Опел е на загуба последните 14 години!

    Коментиран от #6

  • 6 German cars

    47 7 Отговор

    До коментар #5 от "mr A":

    Няма такова нещо ! Корсите винаги са били в пъти по-добрите коли от поло, клио и каквото се сетиш в този клас именно заради дизайна си, качеството и най-вече надеждността и здравината. За ръжда няма и да говоря, трябва да си пълен лаик повтарящ изтъркани фрази. А относно загубите, не лошо да си информираш - кой е на загуба и защо? Напъни си малко мозъка и разбери, че няма как да си втори по продажба в Европа и да си на загуба.
  • 7 Гост

    4 3 Отговор
    Браво на "факти" най после написахте една статия за една част от автомобилите най вече от първите поколения на най големите специалисти на тема БМВ сега остава да направите статия на тема golf2,3,4 и honda civic gen 1,2,3
  • 8 Никога повече опел

    7 13 Отговор
    След като притежавах corsa c 2005 година и след множество ремонти по нея с голямо удоволствие я продадох и мога спокойно да заявя, че в моето семейство никога повече няма да притежава Opel. За хората които не вярват само ще кажа, че ми се наложи да сменя дебитомерът и той струваше 220 лв. Дроселът сещо се прецака и струваше 1800 лв, но успяхме да го отремонтираме с части от друг модел. Бобината и постоянно гореше и вкъщи имам 6 изгорели. Те небяха скъпи само по 150 лв всяка. Мисля, че това е достатъчно за да ме убеди повече да не поглеждам този еврейски боклук.
  • 9 НЕЗАВИСИМ

    6 17 Отговор
    ОЩЕ ЕДНА ГЕРМАНСКА МОРГА!

    ТОВА ПО-БЪРЗО РЪЖДЯСВА ОТКОЛКОТО СЪХНЕ СЛЕД ДЪЖД!

    БОКЛУК!
  • 10 БИВШ СОБСТВЕНИК

    14 1 Отговор
    1,4 моно. 97ма. Климатийк 5вр, ел. стъкла,еърбег хидравлика, никаква ръжда. От авто къща 99000 +/- 10000(с оригиналните ролки GM и ремък беше). Още ме е яд, че я продадох, но се наложи, иначе беше желязна. Ремонтите се свеждъха до 50 100 лв и то рядко.
  • 11 Атанасов

    3 7 Отговор
    Имах много отдавна корса А.92г още я помня беше супее за времето си 1.0 мотор с верига беше бърза икономична и здрава след това минах на астра 1.4 която беше пълно разочарование и повече не искам да чуя за опел.
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 ЯК КАРАЧ

    9 6 Отговор
    Положението е ясно- след втората корса, останалите са пълна трагедия, стават все по-лоши и по-лоши, въпреки че вече не изгниват толкова. Двигателите на опел от както влиза екотек, стават пълна трагедия....

    Коментиран от #15

  • 14 АЗ С ДЪЛГОТО ИМЕ

    11 7 Отговор
    ЖИВОТЪТ Е ПРЕКАЛЕНО КРАТЪК, ЗА ДА КАРАМЕ КОРСА....
  • 15 pffff

    4 5 Отговор

    До коментар #13 от "ЯК КАРАЧ":

    И как го реши? Аман от скъсани галоши с претенции.

    Коментиран от #16

  • 16 ЯК КАРАЧ

    5 4 Отговор

    До коментар #15 от "pffff":

    РЕШИХ ГО СЛЕД ВЕЧЕ 15 ГОДИНИ СЕРВИЗЕН ОПИТ С ВСЯКАКВИ КОЛИ.
  • 17 бате Петьо

    14 0 Отговор
    Нека пишат тези , които са карали Корса . Аз карах 5 години Корса А - първа регистрация 18.12.1985 г. Желяза В казвам , колеги . 85 000 км. Само масло и бензин . Продадох я без да сменя съединител , без да сменя амортисьори . Лека подръжка . Продадох я в Златоград . След още 11 години пътя ме отведе в Златоград и там се видях с хората на които бях продал Корсата те я карали 8-9 години и я продали на друг човек от същия град . Колата още е в движение , но са и сложили ГАЗ . Решете сами добра ли е била или не....
  • 18 До бате Петьо

    2 1 Отговор
    Недей да сравняваш старите модели с новите. Всичко свърши след корса б новите почват да страдат от проблеми с електрониката след 200 000 км. Всяка кола е хубава до 150 000 след това при новите става страшно.