10 Май, 2017 13:27, обновена 10 Май, 2017 13:34 5 897 7

Изключително рядка Mazda си търси нов собственик

  • mazda-
  • cosmo-
  • sport-
  • търг-
  • аукцион-
  • bonhams
Изключително рядка Mazda си търси нов собственик - 1

Един от едва 343-те произведени екземпляра от първата серия Mazda Cosmo Sport ще бъде предложена на търг от аукционната къща Bonhams. Очаква се първият модел на японската марка с Ванкелов двигател да достигне крайна цена до €95 000.

Изключително рядка Mazda си търси нов собственик

Наричана още 110S, Mazda Cosmo Sport дебютира през 1967 г. Четири години по-рано инженерите на марката са започнали работа по първия си двигател по патент на Феликс Ванкел. Агрегатът е двуроторен с еквивалентен работен обем 982 км3 и мощност 110 к.с.

Изключително рядка Mazda си търси нов собственик

Малкото спортно купе с абсолютно неповторим дизайн тежи 940 кг и развива 185 км/ч. През 1968 г. Mazda дори се пуска с две от тези коли на "Маратон дьо ла Рут", 84-часово състезание за издръжливост на "Нюрбургринг".

Изключително рядка Mazda си търси нов собственик

Въпреки екстравагантната техника единият от автомобилите се предава чак на 82-рия час, а другият финишира на четвърто място. Резултатът е впечатляващ предвид класата на съперниците, сред които специално подготвени Porsche 911s и Lancia Fulvia 1.3 HF.

Изключително рядка Mazda си търси нов собственик

Малко от запазените до днес Cosmo Sport от първата серия се намират в добро състояние. Предлаганият от Bonhams екземпляр обаче наскоро е реставриран и според познавачи си заслужава напълно парите.

Изключително рядка Mazda си търси нов собственик

Изключително рядка Mazda си търси нов собственик

Изключително рядка Mazda си търси нов собственик

Изключително рядка Mazda си търси нов собственик

Изключително рядка Mazda си търси нов собственик

Изключително рядка Mazda си търси нов собственик

Изключително рядка Mazda си търси нов собственик


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 онзи с магарето

    26 0 Отговор
    982 кубични километра обем не е зле.
  • 2 Ярослав Станчев

    13 3 Отговор
    Впечатляващо добре реставриран екземпляр.Със сигурност си струва парите и ще си намери купувач.Все по-малко стават тези реликви.
  • 3 Ловеца на поршета

    3 16 Отговор
    То само някой с възпаление на мозъчната кора може да го хареса този японски ръждилник и да даде пари за него.

    Коментиран от #4

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 мъжкар

    4 15 Отговор
    МАЗДА =РЪЖДА още по време на гаранционния срок.Ега ти боклуците такова чудо не бих си купил никога.

    Коментиран от #6

  • 6 бай Иван

    17 4 Отговор

    До коментар #5 от "мъжкар":

    Не си купувай, тъкмо няма да им цапаш имиджа.
  • 7 Shmeker

    6 4 Отговор
    На мотора пише - по лиценз на NSU-WANKEL. Дали си плащат на Ауди лиценза към днешна дата за този патент?