Малко колекционери не потръпват при споменаването на Mercedes-Benz SSK. До днес от този знаменит спортен автомобил са оцелели едва пет екземпляра. Известен още като “Белия слон” заради бруталната си мощ на пистата, този модел е дало на д-р Фердинанд Порше. Серията започва да се произвежда през 1927 г. като Typ 680 S и завършва със 720 SSK с къса база. “Слоновете” постигат невероятни успехи по спортните трасета и днес всеки от тях се смята за безценен. Дори в тази елитна компания от щутгартски спортисти обаче има един по-специален атлет. Подвизава се с прозвището Trossi Roadster и макар не всеки да знае защо, сред сериозните колекционери няма такъв, който да не познава тази кола.
За разлика от останалите четири SSK, които са “облечени” в състезателни екипи с калници тип “велосипедни”, Trossi Roadster притежава една от най-красивите каросерии, с които някога са комплектовали модела. Автомобилът дължи името си на Карло Троси, първия му собственик. През 20-те години той е високопоставена фигура в автомобилния спорт и дори инвестира в Scuderia Ferrari, благодарение на което става първият президент на отбора. Когато приключва кариерата си, Троси купува този SSK с номер на шасито 36 038 и го праща на сравнително неизвестния дизайнер Уили Уайт с поръчка да изработи елегантна стоманена каросерия по проект на самия Карло. Резултатът е изключително хармоничен роудстър, който се отличава от всеки друг оцелял до сега “Бял слон”.
Най-характерната особеност на купето е капковидният профил с подчертано раздути калници с гърбица по цялата дължина. Двете части на предното стъкло пък сключват ъгъл, който е еднакъв с този на радиаторната решетка. Тези стилови похвати по-късно са възприети от френските дизайнери. Кокпитът няма врати, но за сметка на това интериорът глези пътниците с луксозно табло с огромни показателни уреди. Оборотомерът все още пази мерителните линии, с които Троси следял за работните режими на двигателя. Под 18-цоловите оспицовани джанти греят огромните медни барабани, предназначени за по-ефективно отвеждане на топлината от спирачките.
Двигателят запълва изцяло отсека под предния капак. Благодарение на работния обем от над седем литра и компресора от специалния SSKL мощността достига 300 к.с. при едва 3 400 об./мин., а гигантският въртящ момент от 687 Нм може да засрами дори Hummer, като отгоре на всичко се достига при 2 000 об/мин. Някои специалисти и до днес се чудят как медните барабани на спирачките са успявали да се справят с такава мощ и пълно тегло от близо два тона.
Историята разказва как Карло Троси неколкократно продавал и купувал наново своя SSK в периода от първата му регистрация през 1932 г. до 1949 г. В крайна сметка автомобилът се оказва в ръцете на известния моделиер Ралф Лорън, който възлага реставрацията му на Пол Ръсел. След 5 000 часа работа и две години в цеховете SSK Trossi Roadster дебютира на конкурса за красота в Пебъл Бийч през 1993 г. Нужно ли е да се уточнява, че печели?
Mercedes-Benz 710 SSK Trossi Roadster
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
редови, шестцилиндров
|
Работен обем
|
7 065 куб. см.
|
Диаметър на цилиндъра/ход на буталото
|
100.0/150.0 мм
|
Обем на цилиндъра
|
1 178 см3
|
Степен на сгъстяване
|
5.2:1
|
Пълнене
|
принудително с три двойни карбуратора Mercedes-Benz и нагнетател Roots-Type ''Elephant''
|
Максимална мощност
|
300 к.с. при 3 400 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
687 Нм при 2 000 об./мин.
|
Литрова мощност
|
42.4 к.с. на литър работен обем
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 250 1 700 1 730 |
База
|
2 946 мм
|
Предна/задна колея
|
1 430/1 430 мм
|
Суха маса
|
1 531 кг
|
Коефициент на въздушно съпротивление
|
Cx=0.43 (приблизително)
|
Трансмисия
|
четиристепенна механична, задвижване на задните колела
|
Разход на гориво, среден |
20 л/100 км
|
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
около 8.5 секунди
|
Максимална скорост
|
197 км/ч.
|
Гуми
|
6.00x18 / 6.50x18 Michelin
|
Спирачки:
отпред отзад |
барабанни барабанни |
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 BMW NissaN fan
МЕЧТА
15:47 08.09.2011
2 MercFan
15:47 08.09.2011