Името Corolla отдавна се е п
ревърнало в институция. Моделът има близо 40-годишна традиция, като през това време винаги са се предлагали различни модификации от него. Сега на ход е десетото поколение на компактния автомобил и японците решиха то да се предлага само във вариант седан. Хечбекът, който се очаква на нашия пазар съвсем скоро, вече ще носи новото име Auris. Това според мнозина е един необясним маркетингов ход, имайки предвид популярността на името Corolla, но японците си знаят работата. Нашата пък е да ви разкажем за достойнствата и недостатъците на десетото поколение на хитовия модел. За целта направихме обстоен тест на Toyota Corolla 1.6 Dual VVT-i - автомобил, оборудван с нов 1.6-литров агрегат и най-високо ниво на екипировка. Ето и нашето мнение по въпроса относно десетата вълна, заливаща Европа.
Екстериор
Много от потенциалните купувачи на нови автомобили са на мнение, че в резервоара трябва да се сипва едиствено бензин и автомобилът трябва да е компактен. Задължително за мнозина обаче е и наличието на отделно обособен багажник. Точно за тези хора, пристрастени към японски компактни седани, е предназначен настоящият автомобил. В новия седан ясно личи европейският облик, съвсем умишлено търсен от японските инженери. Автомобилът изглежда уравновесен, но много от чертите му подсказват за динамиката, която се крие в него. Издълженият и леко скосен преден капак се слива с намалените по размери спрямо предшественика фарове, а уголемената и ефектно оребрена радиаторна решетка завършва елегантната и същевременно спортна “муцуна” на автомобила. Задните светлини, впечатляват с кръглите си сектори и неправилните биоформи. Екстериорът по традиция е завършен със стилните алуминиеви джанти. Интерес представлява и колонката, разделяща страничните от задното стъкло. Тя е със странна заоблена форма, която обаче идеално пасва на общия външен вид на седана. Останалите детайли от екстериора не впечатляват с някаква екстравагантност. Ако трябва да обобщим външното излъчване на новата Corolla, то това е типичен класически и динамично изглеждащ седан със стилна и същевременно модерна осанка.
Интериор
Салонът е просторен за подобен род коли, стегнат е, като няма нищо излишно. Седалките са твърдички, но удобни и подобно на доста от алтернативите - с добре изразена странична подръжка. Един от малкото недостатъци е свързан с волана. Той е прекалено малък и за доста от водачите би бил неудобен. Въпреки добрия серво усилител малкото кормило се върти по-трудно (сравнено с конкурентите). Задните седалки пък са доста твърди и са причина за лек дискомфорт по време на по-дълги пътувания. Уредите на таблото на пръв поглед са конвенционални, но като се вгледа човек, вижда доста иновации в тях. В стандартните аналогови циферблати са интегрирани дисплеи, отчитащи работата на борд компютъра, нивото на гориво в резервоара и температурата на охладителната течност. Проблемът е, че те се набиват на очи повече, отколкото аналоговите, но с това се свиква бързо. Недостатък се явява управлението на трип компютъра, което става посредством натискане на бутон, излизащ директно от плаката, покриваща приборите. Този факт е причина за леко неудобство и най-вече отвличане на вниманието на водача от пътната обстановка. Иначе качеството на сглобката и на самите материали е на отлично ниво, багажното пространство е доста голямо за автомобил от този клас, а допълнителен плюс в тази насока се явява асиметрично делимата задна седалка. Още един минус е сревнително слабата шумоизолация в купето.
Двигател и ходови характеристики
Новият 1.6-литров бензинов агрегат впечатлява с мощ и много добро доускорение. Двигателят е снабден с тойотовската система VVT-i и с по четири клапана на цилиндър с компютърно управление на фазите на газоразпределение. Това е т. нар. система Variable Valve Timing and Lift - intelligent, която прави работата на мотора много спокойна и намалява разхода на гориво, като това не се отразява на динамичните му характеристики. Що се касае до икономия, автомобилът е снабден със ситемата shift, която чрез стрелки на таблото подсказва на водача кога е най-удачно да се смени предавката с по-горна или по-долна. Трансмисията, от своя страна, се характеризира с къси и отчетливи предавки. Стартът обаче не е от най-силните черти на Corolla. Леко муден е, но набeрe ли скорост, автомобилът е стабилен и с отлично доускорение. Спирачките са на ниво, а возията е компромисен вариант между мека и стабелна. С други думи, това е автомобил за по-улегнали водачи, разполагащ с доста приличен резерв от мощност, но предразполагащ към по-спокойна езда.
Цена
Естествено има и по-евтини варианти, но има и доста по-скъпи. Предвид качеството, имиджа на марката, а и на самия модел и предлаганите екстри в оборудването, парите са напълно оправдани. Базовата версия с 1.4-литров мотор стартира от 24 000 лева и в зависимост от моторизацията и екипировката расте нагоре. Смело може да се твърди, че десетото поколение е на път да залее европейските пазари, подобно на своите предшественици.
Toyota Corolla 1.6 Dual VVT-i Sol
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
Редови четирицилиндров четири клапана на цилиндър
|
Работен обем
|
1 598 куб. см.
|
Максимална мощност
|
91 Kw/124 к.с. при 6 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
157 Нм при 5 200 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
10.2:1
|
Маса на единица мощност
|
9.9 кг/к.с. (13.5 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 540 1 760 1 470 |
Междуосие
|
2 600
|
Маса, кг
|
1 225 |
Допустимо натоварване, кг
|
510
|
Обем на багажника,л.
|
450
|
Вместимост на резервоара, л
|
55
|
Разход на гориво: |
9.0 л/100км
5.8 л/100км 6.9 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
10.4
|
Максимална скорост
|
195 км/ч.
|
Гуми
|
205/55R16
|
Спирачки:
отпред / отзад |
дискови вентилирани / дискови |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 37 380 |
Базово оборудване
|
ABS+EBD+BA, Запалка и пепелник, интегриран в централната конзола, Регулируеми във височина предни фарове, Двойно-оптични фарове, Атермични стъкла, Тонирани стъкла с UV-филтър, Устойчива на удар и усукване конструкция на автомобила, Странични въздушни завеси за 1-ви и 2-ри ред седалки, Въздушна възглавница за коленете на водача, Регулируеми във височина подглавници на всички седалки, Климатроник, Isofix система за закрепване на детски седалки, Фарове за мъгла, Защита срещу отваряне отвътре на задните врати (child-lock), Кожен волан с дистанционно управление на аудиосистемата, Електрически стъкла, Волан с електрическо сервоусилване с променливо усилие, Регулиране във височина на седалките на водача и пътника, Централно заключване с дистанционно, интегрирано в ключа, Електрически и подгреваеми странични огледала, Централна конзола с хром-апликации, Регулируем във височина и дълбочина (телескопичен) волан, Арматурно табло тип Optitron с регулиране интензивността на светене, Бордкомпютър, Трета стоп-светлина, Имобилайзер, Cruise Control - система за поддържане на постоянна скорост, Безключово палене, Асиметрично делима задна седалка, Сензор за дъжд, Автоматични фарове (със сензор за затъмняване), Пиротехнически колани, Двустепени въздушни възглавници за водача и пътника,Система за управление на динамичната устойчивост на автомобила (VSC - Vehicle Stability Control), TRC - Traction Control, Регулируем ограничител на скоростта и др.
|
Гаранция
|
3 години или 100 000 километра пробег |
Цените са за България с включени такси и ДДС
|
Toyota Corolla 1.6 Dual VVT-i Sol
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
KIA CERATO
|
|
Работен обем
|
1 599 см3
|
Мощност
|
77 кВт/105 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
143 Нм
при об/мин 4 500 |
Габарити, мм
|
4480/1735/1470
|
Ускорение
|
11.0 сек
|
Максимална скорост
|
186 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.2 л/100 км 5.5 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: ES
|
28 076 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
няма
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
MAZDA 3
|
|
Работен обем
|
1 598 см3
|
Мощност
|
77 кВт/1055 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
145 Нм
при об/мин 4000 |
Габарити, мм
|
4545/1755/1465
|
Ускорение
|
11.0 сек
|
Максимална скорост
|
185 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.3 л/100 км 6.0 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: TX
|
37 490 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
DSC
|
серийно
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
VOLKSWAGEN JETTA
|
|
Работен обем
|
1 598 см3
|
Мощност
|
84 кВт/115 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
155 Нм
при об/мин 4 500 |
Габарити, мм
|
4555/1780/1460
|
Ускорение
|
11.1 сек
|
Максимална скорост
|
194 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
12.5 л/100 км 6.5 л/100 км |
Цена на модела с ДДС: Comfortline
|
41 192 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
няма
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА