Много автомобилисти харесват т.нар. триобемни модели или иначе казано седани и лимузини. В последно време те обаче се позиционираха само в горните автомобилни класове, където, както е известно, цената е непосилна за голям процент от потенциалните клиенти. Големите компании обаче бързо намериха цаката и на този проблем, като се върнаха към позабравеното минало. Най-известен у нас за момента е моделът на Renault, наречен Symbol, представляващ стандартно Clio с нестандартен багажник. На повечето подобни автомобили именно прикаченото товарно пространство е основен проблем в дизайнерско отношение. По-просто казано, този “придатък” стои неестествено и грозно. Peugeot изчакаха конкуренцията и решиха да извадят на бял свят малката си лимузина. Точно тя е тема на материала ни, а тестваната от нас версия е Peugeot 206 Sedan XR PCK 1.4E - един автомобил, който е по-елегантен и същевременно по-спортно изглеждащ от конкурентите си.
Екстериор
Не е лесно към малко и сексапилно возило да бъде “прикрепен” голям багажен отсек без това да се отрази на елегантността. Дизайнерите, работещи за френския концерн обаче са се справили отлично с триобемната версия на 206-ицата, след като направиха това и с комбито и купе-кабриолет версията на модела. Седанът е построен на базата на хечбека, но е малко по-дълъг. Отпред няма почти никаква промяна. Елегантните издължени фарове, както и скосеният капак, са запазени. Странно, но е факт, че те все още изглеждат модерно. Отстрани и отзад обаче инженерите са използвали дребни хитринки, които превръщат малкия седан в стилна и елегантна кола с лек спортен отенък. Задната част наподобява тази на варианта 206 CC, но е далеч по-спокойна и стилна. Цялостният облик е перфектно завършен и новият багажник не изглежда като придатък, както е при повечето конкуренти на 206. С други думи, по отношение на дизайн французите са с едни гърди напред.
Интериор
Разликата в разстоянието отзад между седана и хечбека е почти три сантиметра, което на пръв поглед е несъществено. Забелязва се обаче, че удобството при влизане и излизане е подобрено, тъй като задните врати са по-големи и най-вече по-функционални. Мястото за краката на пътниците отзад не е видимо нарастнало, но е поносимо за автомобил от субкомпактния клас. Отпред обаче нещата си идват на мястото. Арматурното табло е изключително функционално, а уредите предлагат отлична информативност. В по-голямата си част те са аналогови и съвсем стандартни. Предните седалки са ергономични и не изморяват дори и при дълго пътуване. На “първо четене” обаче са малки и твърди. Воланът и скоростният лост са облечени с евтина пластмаса, но формата, размерите и разположението им са преценени отлично. Добра оценка заслужават и педалите, чиито информативност и позиция ще паснат на всеки. Водачът и пасажерът, седящ отпред са защитени добре срещу евентуален удар. Краш тестовете показват, че двата еърбега са на нужното за модерен автомобил ниво. Багажникът, който е съществената новост в автомобила е голям и функционален. Бордът му е нисък, което е добре при товарене на обемисти и тежки предмети. Още нещо характерно за багажното пространство е неговата дълбочина, която е и главната причина за приличния, за подобен автомобил, обем. Като цяло салонът определено е опростен до максимум с оглед финансовите икономии, но въпреки това е приветлив, а ергономията е на типичното за марката превъзходно ниво.
Двигател и ходови характеристики
Осемклапановият 1.4-литров бензинов агрегат е с чугунен блок и глава от алуминиева сплав. Мощността му е 75 к.с., но и те са достатъчни за съвсем прилични динамични качества на малкия седан. Скоростната кутия е оразмерена превъзходно към въртящия момент и дори при спокойна езда прави впечатление колко добре се превключват предавките. Първите три са по-скоро къси, а четвърта и пета позволяват повече свободно време между смените. Моторчето разполага с достатъчен резерв от мощност за изпреварване дори на последната предавка. По каталог максималната скорост е 170 км/ч, което е предостатъчно за родните пътни условия. Оптималната скорост на автомобилчето обаче е около 120 км/ч.
Стабилността, както и спирачките, са на доста добро ниво, въпреки че тестваната от нас версия не разполагаше с ABS. Единственият сериозен недостатък на новото предложение от Peugeot е липсата на дизелова версия. Причината е следната. 206 Sedan се сглобява в Иран, където, както е известно хората не страдат от липса на бензин. Поради тази причина дизелов вариант не е предвиден.
Цена
Базовият вариант стартира от 18 500 лева, което предвид качеството и имиджа на марката е доста атрактивно предложение. Тестваният от нас автомобил е малко по-скъп, но също е апетитно предложение предвид оборудването си. Повечето алтернативи с подобна екипировка са по-скъпи. Разликата в ценово съотношение не е голяма, но в случая според нас определящ е дизайнът, който при 206 Sedan е на много високо ниво.
Peugeot 206 Sedan XR PCK 1.4E
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
Редови четирицилиндров два клапана на цилиндър
|
Работен обем
|
1 361 куб. см.
|
Максимална мощност
|
55 Kw/75 к.с. при 5 800 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
111 Нм при 3 400 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
механична, петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
9.3:1
|
Маса на единица мощност
|
14.1 кг/к.с. (19.2 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 188 1 655 1 452 |
Междуосие
|
2 442
|
Маса, кг
|
1 055 |
Допустимо натоварване, кг
|
500
|
Обем на багажника,л.
|
402
|
Вместимост на резервоара, л
|
50
|
Разход на гориво:
|
9.4 л/100км
5.6 л/100км 7.0 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
13.3
|
Максимална скорост
|
170 км/ч.
|
Гуми
|
185/65 R14
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови барабанни |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 20 959 |
Базово оборудване
|
Климатик, Две предни въздушни възглавници, Хидроусиител на волана, Електрческо задвижване на предни стъкла, Регулируеми предни подглавници, Задна седалка, падаща и делима в съотношение 2/3 - 1/3, Задни предпазни триточкови колани, Централно дистанционно заключване, Автоматично заключване при скорост над 10 км/ч, Радио/CD с два високоговорителя, Брони в спортен стил, Тонирани стъкла, Фарове за мъгла, Гумени стелки, Боя металик, Оборотомер, Поставки за чаши и др.
|
Гаранция
|
Две години без ограничение на пробега
|
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Peugeot 206 Sedan XR PCK 1.4E
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
KIA RIO
|
|
Работен обем
|
1 399 см3
|
Мощност
|
71 кВт/97 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
125 Нм
при об/мин 4 700 |
Габарити, мм
|
4240/1695/1470
|
Ускорение
|
12.3 сек
|
Максимална скорост
|
177 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.4 л/100 км 5.5 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
21 630 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
опция
|
Еърбег, 2 бр. |
серийно
|
Климатик
|
серийно
|
RENAULT SYMBOL
|
|
Работен обем
|
1 390 см3
|
Мощност
|
55 кВт/75 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
114 Нм
при об/мин 4 250 |
Габарити, мм
|
4171/1639/1437
|
Ускорение
|
12.5 сек
|
Максимална скорост
|
170 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.7 л/100 км 5.7 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
19 800 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS+еърбег
|
1 520
|
Еърбег, 1 бр. |
серийно
|
Климатик
|
2 290
|
SKODA FABIA
|
|
Работен обем
|
1 390 см3
|
Мощност
|
74 кВт/101 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
126 Нм
при об/мин 4 400 |
Габарити, мм
|
4222/1646/1449
|
Ускорение
|
11.6 сек
|
Максимална скорост
|
185 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
9.7 л/100 км 5.6 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
22 410 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ABS
|
серийно
|
Еърбег, 2 бр. |
серийно
|
Климатик
|
опция
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА