С излизането на бял свят на модела C30 компанията Volvo нанесе и последния удър върху предишния си имидж. Доскоро марката се свързваше с автомобили, предназначени изключително за улегнали семейни хора. Сега обаче на сцената се появи един нов играч, позициониран в премиум сегмента на компактния клас и характеризиращ се със силна доза спорт, агресивен стил и подчертано младежки дух. Този хечбек вече се продава и у нас, а тестваното от нас C30 бе оборудвано с уникалния D5 агрегат, разполагащ със 180 к.с. След продължителното изпитание очакванията ни се оправдаха в голяма степен. Те са предимно позитивни, като минусите са незначителни и се броят на пръсти.
Екстериор
За да сътвори дизайна на C30, компанията си поставя първо за цел да намери точен таргет. Според шведите луксозният хечбек е предназначен предимно за млади, несемейни хора, живеещи в големите градове и харесващи динамичния начин на живот. Именно този тип хора имат различен поглед върху живота и ценят автомобилната индивидуалност. А C30 определено притежава такава. Не е тайна, че автомобилът е построен на платформата, върху която са изградени Ford Focus и Mazda 3, но визията му е коренно различна. Динамичният силует се допълва от, навлизаща напоследък в автомобилната мода, скосена форма на тавана и раздути, мускулести задни калници. Агресията пък е налице както отпред, така и отзад и перфектно се допълва от изключително ефектните хромирани лети джанти. Предните светлини се характеризират с черни рефлектори, а задните са с неправилна форма и доста изтеглени нагоре. Въпреки силно подчертаната идентичност, в екстериора на C30 се долавят основните фирмени черти на компанията. Те, естествено, са доста стилистично променени, но все пак присъстват. Един пример за това са задните светлини, които наподобяват роялообразните такива при модела S80. Освен силно модернистичните елементи се долавят и леки ретро нюанси. Третата врата отзад и мощните задни колонки, например, по безспорен начин кореспондират с Volvo 480 ES, познат на запалените автомобилисти от края на осемдесетте на миналия век. Двата ауспуха отзад несъмнено говорят за “труден” характер и внасят нужната доза респект в останалите участници в движението. Като цяло външният вид е различен, запомнящ се, изключително авангарден и в същото време стилен. Единственият недостатък открихме в стойките, върху които са позиционирани страничните огледала. Те, незнайно защо, са произведени от евтина и недотам качествена пластмаса, силно контрастираща на останалите детайли от екстериора.
Интериор
Ще започнем разглеждането на салона отзад напред. Третата врата е основен акцент. Тя се състои почти изцяло от стилно затъмнено стъкло. Бордът е доста висок - добре изглеждащ елемент, но недотам функционален. За сметка на това няма да ви се налага да качвате обемисти товари, защото просто няма къде да се съберат. В товарния отсек пряко сили бихте могли да съберете куфар и дамската чанта на приятелката си. Естествено за автомобил от този клас багажникът може да се увеличи, но за сметка на седящите места. Малкият товарен обем е един от недостатъците на C30. Дотук с минусите по отношение на интериор. Всичко останало е пипнато до съвършенство. Удобни предни кресла и поносимо комфортна задна седалка. Отлично качество на изработка, както и на самите материали. Родовата принадлежност на модела се вижда от централната конзола. Тя е най-екстравагантният детайл в иначе стилния интериор. Изключително тънка, хромирана и леко извита. Специалистите я наричат “плаваща”. Мястото между задната є част и предния край на купето е празно. Уредите впечатляват с изключителна информативност. Комплектацията им е стандартна за нов автомобил - съчетание от аналогови циферблати и електронни дисплеи. Борд компютърът отчита работата на всички по-важни възли и агрегати, като информацията е точна и кратка. Наличието на много екстри внася допълнителен лукс в купето. Просторът в салона е отличен за автомобил от подобен клас и именно с това C30 превъзхожда доста от конкурентите.
Двигател и ходови характеристики
Трансмисията е петстепенна автоматична с възможност и за ръчно превключване на предавките. Системата против странично поднасяне, приплъзване и против буксуване е просто съвършена. Дори и на сняг автомобилът поднася трудно. Освен това скоростната кутия има и режим Winter, който в комбинация с DSTC почти изключва възможността за поднасяне и “хлъзгане” на колата.
Дизеловият петак е с мощност 180 к.с. По динамика C30 превъзхожда пряката конкуренция. Ускорението от 0 до 100 е отлично, а еластичността е характерно добра за модерен дизелов агрегат. На всичкото отгоре, моторът е с тих и спокоен ход - факт, дължащ се на наличието на Common rail от последно поколение. Перфектната динамика пък е следствие от турбокомпресора, който се характеризира с променлива геометрия на лопатките. С други думи единственият недостатък на двигателя е работата му на празен ход. Именно тогава вибрациите му идват в повечко, което се усеща в купето, най-вече от водача.
Цена
Марката винаги е била във високите етажи що се отнася до цена. И има защо. Перфектно качество, отлични системи за активна и пасивна безопасност, динамика и комфорт. Какво повече му трябва на човек?
Volvo C30 D5
|
Технически характеристики
|
|
Двигател
|
Редови петцилиндров четири клапана на цилиндър
|
Работен обем
|
2 401 куб. см.
|
Максимална мощност
|
132 Kw/180 к.с. при 4 000 об./мин.
|
Максимален въртящ момент
|
350 Нм при 1 750 - 3 250 об/мин.
|
Скоростна кутия
|
автоматична петстепенна
|
Степен на сгъстяване
|
17.3:1
|
Маса на единица мощност
|
8.2 кг/к.с. (11.2 кг/Kw)
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 252 1 782 1 447 |
Междуосие
|
2 640
|
Маса, кг
|
1 479 |
Допустимо натоварване, кг
|
н.д.
|
Обем на багажника,л.
|
251
|
Вместимост на резервоара, л
|
62
|
Разход на гориво:
|
9.5 л/100км
5.4 л/100км 6.9 л/100км |
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
8.4
|
Максимална скорост
|
220 км/ч.
|
Гуми
|
205/55 R16
|
Спирачки:
отпред отзад |
дискови, вентилирани дискови, вентилирани |
Цена на автомобила
|
|
Цена/лв. | 48 724 |
Базово оборудване
|
ABS, EBD, DSTC, система за аварийно сптиране, динамично шаси, шест въздушни възглавници, предни и задни предпазни колани с пиротехнически механизъм, регулируем по височина и дълбочина волан, термометър за външна температура, серво усилител на волана, ел. стъкла, ел. отопляеми огледала, трета стоп светлина, електронен имобилайзер, централно заключване с дистанционно управление, двойна ауспухна система, климатик, поленов филтър, позитивен температурен контрол, регулируема по височина седалка на водача, преден подлакътник, аудио CD-система с четири високоговорителя, регулиране на предните светлини по височина, оборотомер, осветление в долната част на арматурното табло, борд компютър, филтър за твърди частици, осветена жабка с възможност за заключване и др.
|
Допълнително оборудване
|
Автоматична трансмисия ........................... 3 715 лв |
Гаранция
|
Две години без ограничение на пробега |
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС
|
Volvo C30 D5
|
|
АЛТЕРНАТИВИТЕ
|
|
AUDI A3
|
|
Работен обем
|
1 968 см3
|
Мощност
|
103 кВт/140 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
320 Нм
при об/мин 1 750 - 2 500 |
Габарити, мм
|
4205/1765/1423
|
Ускорение
|
9.5 сек
|
Максимална скорост
|
207 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
7.2 л/100 км 4.5 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
46 520 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
1 161 лв.
|
Еърбег, 4 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
BMW 120 d
|
|
Работен обем
|
1 995 см3
|
Мощност
|
120 кВт/163 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
340 Нм
при об/мин 2 000 |
Габарити, мм
|
4227/1751/1430
|
Ускорение
|
7.9 сек
|
Максимална скорост
|
220 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
7.7 л/100 км 4.6 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
47 900 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
DSC
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
опция
|
MERCEDES-BENZ C SPORTCOUPE
|
|
Работен обем
|
2 148 см3
|
Мощност
|
110 кВт/150 к.с. |
Максимален въртящ момент
|
340 Нм
при об/мин 2 000 |
Габарити, мм
|
4343/1728/1406
|
Ускорение
|
10.3 сек
|
Максимална скорост
|
224 км/ч
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
8.4 л/100 км 4.8 л/100 км |
Цена на модела с ДДС:
|
47 098 лв.
|
Цени на някои екстри:
|
|
ESP
|
серийно
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА