17 Февруари, 2007 22:25 2 467 0

Азиатски кръстоносец

  • chevrolet-
  • epica-
  • chevrolet epica-
  • chevrolet epica 2.0 ls

След банкрута на компанията Daweoo последваха бурни реформи, като най-апетитните хапки от корейската автомобилна фирма станаха притежание на гиганта General Motors. Американците решиха да сменят марката на автомобилите, които се продават в Европа. Сега “бившите” корейци носят името Chevrolet, а новият и най-големият от тях е с моделно обозначение Epica. Флагманът на компанията се явява пряк наследник на Evanda, но е доста различен. Азиатецът с кръст на радиаторната решетка е с намерение сериозно да се намеси в горния сегмент на средния клас, но засега това му се удава само по отношение на цена. Автомобилът вече се продава у нас, оборудва се с гама от два напречноразположени редови шестцилиндрови бензинови двигателя с обем 2 и 2.5-литра. Тестът, който екипът ни направи, бе на двулитровата модификация - автомобил, характеризиращ се с прилично качество на изработка, спокоен и мек ход на двигателя и сравнително добра функционалност. Наследникът на Evanda е по-голям, значително осъвременен, но все още е далеч от европейските си аналози. Името му, незнайно защо, произлиза от гръцката дума “епос”. Известно е, че епосът е един от трите основни литературни рода, но за нас е неизвестна каквато и да била родова принадлежност на модела. Всъщност Epica е обикновен конвенционален седан от среден клас. Ето и по-конкретно за какво става дума.

Екстериор

Видно е, че корейците са заимствали доста от различни алтернативи. Във визията ясно се долавят черти, характерни за новата петица на баварците. Предните светлини пък почти копират тези на новия Citroen C5, а отзад корейците са се опитали да вмъкнат елементи от модерното, но напоследък не толкова, течение new edge. Използвани са и други ефектни, но отдавна познати решения като интегрирани в огледалата пътепоказатели, свързваща стоповете солидна хромирана лайсна, агресивен преден въздухозаборник и т.н. Като цяло Epica изглежда прилично, но в екстериора няма нищо впечатляващо. Иначе габаритите стпрямо предшественика са нараснали във всички посоки, като най-осезаема е увеличената с 40 мм дължина.

Интериор

Ясно се вижда използването на по-евтини материи, които са качествени, но не изглеждат луксозно. Интериорните дизайнери не са пестили модерния матов хром, затова са внесли оптимално количество, добре разпределено предимно в централната конзола. Аранжировката на таблото пред водача е максимално опростена - аналогови дисплеи, които са изключително информативни. Уредите в горната и централна част на средната конзола обаче са електронни, като дават прекалено много информация, не са удобни за навигация и отвличат сериозно вниманието на шофьора от пътната обстановка. От там се управлява климатичната инсталация, аудио системата и борд компютъра. В основния електронен дисплей има и интегриран компас, който предвид предназначението на автомобила не е ясно на кой и за какво ще служи. Все пак си е още една екстра.
Седалките не са от най-меките и удобните, но се характеризират с прилична ергономичност. Страничните поддръжки са добре изразени, но въпреки ел. регулировките на шофьорското кресло, оптималната позиция се намира трудно. Воланът е удобен, но се регулира само по височина. Отзад мястото за краката на пасажерите е отлично, а интерес представлява асиметрично делимата задна седалка, зад която директно се отваря багажното пространство. При много от конкурентите тип седан тази опция за увеличаване на товарния отсек не съществува. Недостатък се явява централното огледало за обратно виждане, което не предлага оптимална видимост.

Двигател и ходови характеристики

Корейците твърдят, че шестцилиндровият им бензинов агрегат е най-компактният в света. Именно това му позволява да бъде разположен напречно. Това всъщност може и да е така, но може и да не е. Volvo например отдавна монтира на седана S80 редови шестак със същото разположение. Двигателят, с който бе екипирана нашата Epica обаче, ни впечатли с доста интересен звук. Той не е гърлен като на V8, например, но е и доста различен от конвенционалните четирицилиндрови мотори. Иначе се характеризира с прилична динамика и много спокоен ход. Като цяло межем да заключим, че е предназначен за умерени водачи.
По същия начин е настроено и окачването на автомобила. То е сравнително меко, но крен в завоите определено се усеща. Спирачките са на доста прилично ниво, като единствено антиблокиращата система се включва по-рано от нормалното. Круиз контролът обаче работи безупречно, но системата за сцепление е малко мудна. Освен това липсва електронно стабилизираща програма, която неминуемо присъства в оборудването на алтернативите.

Цена

Определено е по-ниска от повечето европейски и японски конкуренти. Това е обаче за сметка на някои компромиси, които за мнозина не са дотам съществени. Азиатският кръстоносец е конвенционален седан, с прилично качество на изработка и на доста прилична цена.

Chevrolet Epica 2.0 LS
Плюсове
1. Цената на Epica е доста атрактивна.
2. Качеството на изработка е значително подобрено.
Минуси
1. Материалите изглеждат и са по-евтини от тези на конкурентите.
2. Тракшън контролът е муден.
3. ABS-ът се включва по-рано от нормалното.
4. Липсва електронна стабилизираща програма.

 

Chevrolet Epica 2.0 LS
Технически характеристики
Двигател
Редови шестцилиндров четири клапана на цилиндър
Работен обем
1 993 куб. см.
Максимална мощност
105 Kw/143 к.с. при 6 400 об./мин.
Максимален въртящ момент
195 Нм при 4 600 об/мин.
Скоростна кутия
механична петстепенна
Степен на сгъстяване
10.2:1
Маса на единица мощност
8.7 кг/к.с. (11.9 кг/Kw)
Габарити:
дължина, мм
широчина, мм
височина, мм

4 805
1 810
1 450
Междуосие
2 700
Маса, кг

1 255

Допустимо натоварване, кг.
420
Обем на багажника,л.
480
Вместимост на резервоара, л
65

Разход на гориво:
градско
извънграско
комбиниран

11.4 л/100км
6.3 л/100км
8.2 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек
9.9
Максимална скорост
207 км/ч.
Гуми
215/50 R17
Спирачки:
отпред/ отзад

дискови, вентилирани / дискови

 

Цена на автомобила
Цена/лв. 40 525

 

Базово оборудване
ABS, лети джанти, резервна гума с намалена дебелина, сервоусилител на волана, кожен волан с 4 спици регулируем на височина, четири въздушни възглавници - две отпред и две странични + две въздушни завеси, автоматична климатична инсталация с въздушен филтър, радио/CD MP3-плейър с шест високоговорителя, управление на аудиото от волана, четири електрически стъкла - с памет за шофьора, електрически отопляеми външни огледала, индикатор за незакопчан колан на шофьора, ел. регулируема на височина и в лумбалната област шофьорска седалка, подлакътник за шофьорската седалка, централен подлакътник за задната седалка с място за вещи, асиметрично делима задна седалка в съотношение 60:40, регулируеми облегалки за главите на всички седалки, заготовка за монтаж на детска седалка - ISOFIX, система за защита на вратите от отваряне от деца, регулируеми предпазни колани с обтегач за всички места, предни и задни поставки за чаши, регулируеми на височина предни фарове, допълнителни фарове за мъгла, заден фар за мъгла, трета стоп светлина, извод за 12V в нишата пред скоростния лост, кожен накрайник на скоростния лост, тонирани стъкла, отопляемо предно стъкло, дистанционно централно заключване, имобилайзер, алармена инсталация, тракшън контрол, бордкомпютър, круиз контрол, задни сензори за паркиране, електрически сгъваеми външни огледала, соларно предно стъкло и др.
Гаранция
3 години или 100 000 километра пробег
Цените са за България с включени мита, такси и ДДС

 

Chevrolet Epica 2.0 LS
АЛТЕРНАТИВАТА
MAZDA 6
Работен обем
1 999 см3
Мощност

108 кВт/147 к.с.
при об/мин 5 600

Максимален въртящ момент
184 Нм
при об/мин 4 000
Габарити, мм
4670/1780/1435
Ускорение
9.7 сек
Максимална скорост
208км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

10.8 л/100 км
6.0 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
43 490 лв.
Цени на някои екстри:


ESP
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
серийно
PEUGEOT 407
Работен обем
1 997 см3
Мощност

104 кВт/142 к.с.
при об/мин 6 000

Максимален въртящ момент
190 Нм
при об/мин 4 100
Габарити, мм
4676/1811/1445
Ускорение
10.3 сек
Максимална скорост
212 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

11.4 л/100 км
6.4 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
40 337 лв.
Цени на някои екстри:


ESP
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатик
серийно
VOLKSWAGEN PASSAT
Работен обем
1 984 см3
Мощност

100 кВт/150 к.с.
при об/мин 6 000

Максимален въртящ момент
200 Нм
при об/мин 3 500
Габарити, мм
4765/1820/1472
Ускорение
9.4 сек
Максимална скорост
213 км/ч
Разход на гориво:
Градско
Извънградско

11.3 л/100 км
6.4 л/100 км
Цена на модела с ДДС:
46 179 лв.
Цени на някои екстри:


ESP
серийно

Еърбег, 6 бр.

серийно
Климатроник
серийно


Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА