15 Юни, 2017 11:10 24 867 58

Тест на новата Insignia

  • opel-
  • insignia-
  • тест
Тест на новата Insignia - 1

Opel премина в ръцете на Peugeot, но това съвсем не означава, че тази марка ще стане по-малко интересна за българите. Последният модел, произвеждан под шапката на GM, обаче ще остане в историята. Става дума за второто поколение на Insignia, което подобно на първото, отново впечатлява с изразителен дизайн. Пълното име на иновацията е Opel Insignia Grand Sport, а още една от изненадите е, че в гамата няма да присъства версия седан. Базовата е лифтбек с пет врати, като ще се появи и задължителното комби, без което в Европа не може. Сега обаче на ход е лифтбек версията, която вече се предлага на нашия пазар, а екипът ни не пропусна възможността да се запознае отблизо с нея. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Тест на новата Insignia - 2

Със смяната на поколенията Insignia става по-дълга (4 899 мм) и малко по-широка. Височината обаче е намалена с 29 мм, което се отразява много добре на аеродинамиката на колата. Коефициентът на въздушно съпротивление на новата Insignia е отличен - 0.26. За стабилността и по-добрата возия пък роля играе увеличеното междуосие (+92 мм), което вече е 2 829 мм. Впечатление правят "хищните" предни светлини, които са по-тесни и придават доста агресивен вид на автомобила. В същото време страничната линия на колата се характеризира със заоблени форми, придаващи и елегантност. Хромираните екстериорни детайли пък придават необходимата доза лукс на немския флагман.

Интериор
Салонът на втората Insignia е изпълнен в стила на новата Astra, но впечатлява с нарочно уголемен централен тунел, който във вертикалната си част е леко завъртян към водача - истински Grand Sport! Новата мултимедийна система IntelliLink с огромен екран също прави впечатление в салона. Хубавото е, че климатикът отново е с бутони, както беше на първата Insignia преди фейслифта. Това решение определено е по-удобно за управление. Уредите са информативни, като новост сред тях е т.нар. прожекционен дисплей, който може да дублира на предното стъкло всички основни данни за автомобила.Тест на новата Insignia - 3Седалките са с оптимални размери, ергономични са и разполагат с всички необходими регулировки. Отзад е просторно, а въпреки скосения таван ръстовите пасажери в задната част няма да се чувстват дискомфортно. Това е така заради по-ниското разположение на втория ред седалки, което обаче намалява малко видимостта на пътниците отзад. Багажникът е традиционно огромен, а при нужда товарното пространство може да се увеличи още за сметка на сгъваемите задни седалки. Що се отнася до използваните материали и качеството на сглобката в салона, можем без колебание да кажем, че те не отстъпват дори и на т.нар. премиум марки.

Двигател и ходови характеристики
Моторната гама на Insignia предлага добър избор от бензинови и дизелови агрегати. Нашето предпочитание в случая пада на дизеловите мотори, които са доста динамични и в същото време икономични. За около 1 000 километра, които изминахме с дизелова Insignia, двулитровият мотор отчете среден разход 6.5 литра на 100 км. По-интересна обаче е новата автоматична скоростна кутия. До момента компанията разполагаше с един морално остарял автомат, кой определено "спъваше" Opel-ите. Сега на ход е нова осемстепенна автоматична трансмисия, която се характеризира с изключително бърза и същевременно плавна смяна на предавките и прави колата както по-динамична, така и по-икономична.

Тест на новата Insignia - 4

Всичко това, наред с олекотяването на автомобила с цели 175 килограма, прави Insignia доста приятен за управление автомобил. Ниският център на тежестта държи отлично колата в завои, като същевременно возията е по-скоро мека, но това не се отразява на крена в завоите. Най-голямо удоволствие от т.нар. динамично шофиране обаче ни достави версията 4х4. Досегашната генерация разполагаше с муфа Haldex, а срещу доплащане се предлагаше системата eLSD с втора муфа и блокируем заден диференциал. Сега диференциал между задните колела няма. Той е заменен с индивидуални муфи на всяко от тях, позволяващи промяна на векторната тяга в зависимост от условията на движение. Определено трябва да кажем, че новата 4х4 система е по-добра от досегашната, която бе посредствена.

Цена

Тест на новата Insignia - 5

Спрямо преките конкуренти може да се каже, че цените са конкурентни, но те винаги са били такива. Що се отнася до пазарите в Европа и по-конкретно в този клас, Insignia формално е в челната тройка, но през последната година превъзходството на Passat е смазващо, а продажбите на флагмана на Opel намаляха драстично. Сега новата Insignia има за цел да настигне лидера в D-сегмента. Дали ще успее? Предпоставките са на лице, но какво ще се случи - ще покаже само времето.

Тест на новата Insignia - 6


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Караиванов

    78 12 Отговор
    От прочетеното стигам до извода, че колата е много добра, а и цените и наистина са конкурентни. Дано сега Пежо само не ги развалят.

    Коментиран от #3

  • 2 Ловеца на поршета

    60 85 Отговор
    Как е възможно в природата една консервна кутия да се разгражда за 100 години а един Опел да ръждясва само за 10! 😃

    Коментиран от #4, #5

  • 3 Андре

    21 42 Отговор

    До коментар #1 от "Караиванов":

    Кво да ги развалят ? Красива, но не се продава...явно има защо.
  • 4 German cars

    59 12 Отговор

    До коментар #2 от "Ловеца на поршета":

    колата е супер, не случайно е бестселър.
  • 5 pffff

    67 12 Отговор

    До коментар #2 от "Ловеца на поршета":

    Това тати ли ти го каза, докато ровеше под капака на стария пасат, хахахах!!!
  • 6 gosta

    10 31 Отговор
    За около 1 000 километра, които изминахме с дизелова Insignia, двулитровият мотор отчете среден разход 6.5 литра на 100 км. Koga bqhte v Germaniq ve fakti. Ili svalihte ot neta nqkolko smimki, i se buzikate s nas

    Коментиран от #10

  • 7 Ловеца на поршета

    12 57 Отговор
    Както се и очакваше моят коментар мотивира разпозналите се в него представители на бедната прослойка от населението, които не могат да си позволят нормален автомобил и са принудени да карат ръжди да отговорят силно негативно.

    Коментиран от #17, #27, #54, #58

  • 8 Gost

    56 8 Отговор
    За 60 000лв според мен е перфектна :) познавам доста хора с първата генерация на инсигнията и отзивите им са само положителни
  • 9 гост

    23 20 Отговор
    Силно скучна ми се вижда, предната генерация бе доста по-интересна и новаторска като дизайн. Вътре е добре, но вън хич не ми допада. Предпочитам един Талисман за няколко хиляди по-малко и интересен дизайн. Колата трябва да буди емоция, не скука.
    И като пишете какъв разход дава, пишете и двигателя, инак няма смисъл.
  • 10 Марто

    30 3 Отговор

    До коментар #6 от "gosta":

    Първ. Момчетата от факти/мобиле ходят на всички международни тестове. Второ. Този тест е в бг. Последната снимка е пред ринг мол. Само колите са с немски номера.
  • 11 Jack Bauer

    13 34 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Opel премина в ръцете на Peugeot, но това съвсем не означава, че тази марка ще стане по-малко интересна за българите. - Сега вече от ръждивия кошник Opel ще стане много добър автомобил, балансиран като цена/качество.
  • 12 BENZ

    8 39 Отговор
    Като е бестселър и толкова качествена, защо струва колкото стар Мерцедес? Съгласен съм с Ловеца на поршета, че ръждясват за 10 год.Съчетание от качество и цена!!! Ха ха ! Ако се съди по цената не ми се мисли за качеството. Според мен дори цената е малко завишена. Боята не кара колата. След 8-10 год и 200 000 км, как ли ще изглежда?

    Коментиран от #15

  • 13 BENZ

    11 20 Отговор
    Пропуснах да отбележа приликата с Мазда 6!

    Коментиран от #43

  • 14 Янко

    27 5 Отговор
    Евала, хубава е колата и на конкурентна цена
  • 15 German cars

    42 9 Отговор

    До коментар #12 от "BENZ":

    Ами карай си стария мерцедес и не говори глупости бе, галош! Заради такива като тебе Горубляне и Дупница процъфтяват.

    Коментиран от #20, #52

  • 16 Asen

    8 11 Отговор
    Бих си взел само че има един пробрем.Пред блока ми няма къде да паркирам и ако не съм с джип оставям без парко място.Джипът ми е Хюндай но се чудя дали на го сменя за по стар премиум.Искам и insignia ама няма къде на я паркирам
  • 17 Dodge Challenger SRT Hellcat USA Power

    14 2 Отговор

    До коментар #7 от "Ловеца на поршета":

    Без коментар си ... За поредната горивоядна ламаринена сбирщина , разделяш хора на бедни и богати ...
  • 18 поршето на ловеца

    5 6 Отговор
    е па они са с 16-се медала за храброст
  • 19 Гоуст

    42 1 Отговор
    Аз не карам Опел, но искам да споделя един факт на пишещите. Знаете ли, че марката Опел в България е на второ място по бройки автомобили и с това темпо ще задмине Wolksvagen?
    Типично българска кола. Здрава и лесна поддръжка
  • 20 BENZ

    1 29 Отговор

    До коментар #15 от "German cars":

    Пич, такъв "стар" Мерцедес какъвто карам, дай боже всеки му. А ти като любител на евтини и лъскави тенекета, си карай Пасата или Опела , но никага няма да имаш представа от истински качествен автомобил. А може би нямаш изобщо автомобил обаче драскаш постове. За твое инфо имал съм Опел и знам какво представлява и ако изказвам мнение то се базира не от разни статии а от личен опит.

    Коментиран от #21, #23, #25, #28

  • 21 инфо

    6 2 Отговор

    До коментар #20 от "BENZ":

    Е па колко медала имаш
  • 22 SubaruVarna

    26 2 Отговор
    Много е красива Инсигния 2018г. без спор!!! Ако не бяха се оттеглили Шевролет Южна Корея от Европа обратно към САЩ много щеше да и отива жълтия кръст Шевролет! - По нищо не се различава от седана Шевролет Малибу 2017! След 19 години шофьорска книжка кат С и десетки коли...към днешна дата няма значение марка - всички са подцинковани - но и Мерцедес Бенц С 320 2002г. току що внесен от Швейцария е поголовно ръждясъл! Тъй че всички марки от масовите на 13-14 г поголовно ръждясват включително Мерцедес и БМВ 5-ца дори 2002г. са с ръждясъли предни калници и под предните врати.....та не се плаша от чисто нова Инсигния идеална е за 6-7 години ползване и 200 000 км. нищо няма да и стане по-различно от Мерцедес С320 4матик или 530 Е60....дори Инсигнията ще започне да ръждясва много по-късно от Е60 или Е клас 2005г.!!!
  • 23 German cars

    33 2 Отговор

    До коментар #20 от "BENZ":

    Знаех си, комплексар със стар варел се изказва за нови автомобили и се кълне колко му е премиум мерцедеса. Типичен Бай Ганьо!
  • 24 Wishmaster

    17 4 Отговор
    Аз също я видях на живо Инсигнията, много би ми прилягала обаче има един проблем за мен. Дългичка е няма как да я вкарам под блока. Новите сгради трябва да се съобразяват с тази тенденция когато проектират паркоместата :).

    Коментиран от #26

  • 25 Dodge Challenger SRT Hellcat USA Power

    18 3 Отговор

    До коментар #20 от "BENZ":

    По-полеко с тези Мерцедеси ... Че не само европейците са конструкционирали автомобили през 70-та . Не е нужно да обиждаш други марки за щяло и нещяло , за не скоча срещу Мерцедес и да се почувстваш внезапно безсилен с твоята любима премиум марка .
  • 26 гост

    23 2 Отговор

    До коментар #24 от "Wishmaster":

    И аз няма да я купя, понеже не ми се побира в гаража, малко къс си пада, под 5м дължина. Но реално е излишно дълга, кола над 4.5м вече не е среден клас, а горен, но заради крашзони, удължаване на междуосие и аеродинамика колите стават все по-големи.
    Браво на опел, че свалят много килограми, а не както другите с по 5-10кг. 200кг по-ниско тегло си е доста добре и повишава сигурност, намалява разход на гориво и накланяне на колата в завой.
  • 27 filo

    42 0 Отговор

    До коментар #7 от "Ловеца на поршета":

    Разбирачо, опелите имаха проблем с ръждата до средата на 90 те години, сиреч допреди 20 години, а тук се говори за последния моде Инсигия, така че спри да ръсиш акъл, вижда се, че не ти е в излишък.

    Коментиран от #29, #50

  • 28 filo

    36 1 Отговор

    До коментар #20 от "BENZ":

    Евала баровец, мерцедеса може да е по-качествен от опела, но май ти самия си ниско качество.

    Коментиран от #51

  • 29 Ловеца на поршета

    4 29 Отговор

    До коментар #27 от "filo":

    Девиз на шофьорите на ОПЕЛ е:
    - Ръждата е по-лека от карбона!
  • 30 ние

    3 11 Отговор
    виждаме отвън какво е -предница мазда,отстрани ауди,отзад инфинити.Защо плащат на дизайнери и оскъпяват продукцията?Предната ,като излезе 2009 беше много хубава за времето си !
  • 31 Язе

    27 0 Отговор
    Видях един такъв опел в Сливен.Чужда регистрация и може да е бил тестовият.Много красив и елегантен автомобил.Опел отдавна нямат прожлем с ръждата за разлика от повечето"премиуми"(МБ,Ауди,БМВ).S-класи за една торбва пари нямат здраво по тях.Моя кош на същите години изби на прага защото го сгънах и при ремонта е изгоряло покритието.
  • 32 Opel

    15 1 Отговор
    Mercedes-а счупен, фейс-а му нацупен,
    кажи това не е ли тъпанар - абсолютен!
  • 33 Кьоравия

    11 5 Отговор
    Шевролет Малибу с емблема на Опел
  • 34 Дядо Либен

    5 11 Отговор
    Опел и Форд - любимите коли на турските гастарбайтери.
    От малък съм ги гледал като минаваха през Пловдив за Турция - Рекорд, Сенатор, Капитен, както и Таунус, Гранада, Консул..

    Коментиран от #47

  • 35 бАЙ хОЙ

    3 20 Отговор
    ЖАЛКО КОПИЕ НА МАЗДА 6! ТОЛКОВА ЛИ НЕ МОГАТ ДА НАПРАВЯТ НЕЩО НОВО И НЕЩО РАЗЛИЧНО!

    Коментиран от #39

  • 36 Shmeker

    3 14 Отговор
    Определено може да каже, че Опел точно се научиха малко да правят коли и взеха, че фалираха...
  • 37 opel

    6 6 Отговор
    дано не е като първото поколение
    всички бели косми по главата си са от този автомобл
    старата вярна астра още ми служи
    а инсигнията ...........ужас
  • 38 ....

    14 1 Отговор
    Опелчето е страхотно. И на мен много ми харесва, обаче засега не бих си го купил понеже не ми достигат едни 55000 лв
  • 39 Fil

    1 9 Отговор

    До коментар #35 от "бАЙ хОЙ":

    Точно . MAZDA 6
  • 40 tost

    5 8 Отговор
    Никога повече марката Опел,хубави са до момента в който не започнат да се чупят.

    Коментиран от #55

  • 41 До Shmeker

    17 0 Отговор
    До 36

    Шмекер ясно е че се опитаваш да шмекеруваш тука но поне малко научи автомобилите.

    Опел от 1928 г (до преди месец) бяха собственост на Дженерал Моторс.

    И след като прочетеш малко в нета кои са Дженерал Моторс и каква е тяхната 100 годишна история , може да продължиш да си мислиш кой се е научил да прави коли
  • 42 Алфа Ромео

    13 1 Отговор
    Екстра е колата, предишната генерация беше доста тежка, сега колата е по-лека и изглежда много добре.
  • 43 Алфа Ромео

    5 10 Отговор

    До коментар #13 от "BENZ":

    Не прилича на Мазда 6, за мен даже Маздата е по-добре изглеждащия автомобил, много е красива.
  • 44 STEINMETZ

    17 3 Отговор
    Голяма хубавица ! От немските тунинг ателиета на irmscher и steinmetz много скоро ще изкарат невероятни тунинг пакети ,отделно скоро излиза и OPC версията с около 350 кс а при перформънс изпълнение се засилва до към 400кс без особен проблем !!! КЕФФФ
  • 45 kermen

    3 7 Отговор
    Е па ази карам Lancia Kappa SW дизайн Pininfarina 155кс. 2000год за мен тази кола супер готина с лесна подръжка и без грам ръжда!! От както се качих на нея преди 6 години немам грижи! А вие си чешете езиците!! Чао,
  • 46 хххххъхъхъ

    5 11 Отговор
    Опел=Хлопел.. Върви много, оти го гони ръждата..
  • 47 jp power

    7 3 Отговор

    До коментар #34 от "Дядо Либен":

    Турци и араби карат само мерцедес, бмв и ауди. Гледал съм ги в Германия и по Европа. С таз инсигния ще бере""срам"", пред родата. БГ селяндурите са същите тъпаци, ааа и албанците карат мерцедес.

    Коментиран от #49

  • 48 Боби

    9 1 Отговор
    Не си падам по опелите, но останах без кола и сестра ми ми подари старата си опел астра 1,7 дизел караван 98г, само на 80 х. км.с немския дв. След смяна на консумативи, гуми,джанти, спирачки , амбреаж,амортисьори и спирачки за около 1500 лв.имам перфектно автомобилче, което гори 5,5 л. нафта ,товари 400 кг. и е удоволствие да я караш.
  • 49 гост

    7 1 Отговор

    До коментар #47 от "jp power":

    А ти от кой вид беше каза? Турчин ли си ,арабин или албанец ? Тази кола е направена основно за европейци !
  • 50 Анди

    1 2 Отговор

    До коментар #27 от "filo":

    Айде, айде..., два опела съм имал, корса 1999г и зафира 2001г. И двата ръждясъха. Айде Зафирата беше австрийка, разбираемо, ама Корсата италианка и тя изгни.

    Коментиран от #53

  • 51 BENZ

    2 2 Отговор

    До коментар #28 от "filo":

    И как го разбра? Пий си хапчето и си лягай.Може и да сънуваш че имаш Мерцедес,АУДИ или БМВ.
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 БЛА БЛА БЛА БЛА

    8 2 Отговор

    До коментар #50 от "Анди":

    Имал си 2 опела трънки - тея ги разправяй на баба ти .Опел имаха проблем с ръжда на моделите си до 1995-та ! След това започват яко да поцинковат купетата ,отделно в по новите им модели след 2002-2003 използват и доста алуминий ,така че тея шльокавици дето ги ръсиш за ръждата са тотално изтъркани !
  • 54 Борислав Русев

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "Ловеца на поршета":

    Пък ти като си от богатата прослойка чакаш автобуса на спирката и междувременно шизофренично цъкаш коментари от телефона - най-вероятно iPhone на изплащане. Голям си! Предната Insignia се продаде в тираж 950 000 бройки (има още толкова като Buick, Holden и Vauxhall). На пазара е от 2009 г - такова дълголетие няма нито един друг модел. За 2016 г модела е на 3-то място в сегмента си в Европа!

    Коментиран от #56

  • 55 ооооооо

    1 2 Отговор

    До коментар #40 от "tost":

    или по-точно - хубави са до момента в който ги купиш.-:))
  • 56 696

    1 1 Отговор

    До коментар #54 от "Борислав Русев":

    Купуват ги, защото са евтини!
    за тия пари можеш да си купиш половин БМВ, половин мерджан, половин Ауди..
  • 57 gost

    2 0 Отговор
    Супер е Инсигнията. Относно ръждата.... Имам 2 Опела... Единият е Астра Г от 1999, а другие Вектра Ц от 2005. И по двата няма грам ръжда и не са оправяни. Във вектрата има доста алуминий и не знам за случай да избива ръжда на Вектра Ц, Астра Х и по-нагоре. Както казаха вече, след 1996 яко поцинковат купетата. Затова най-старите Вектра Б от 1995 ръждясват, а по-късните не.... И все пак, както при всички марки, въпрос е на поддръжка. Без да се заяждам, но от лични наблюдения доста Мерцедеси от 2002-3 са с надутини по калниците, да не говорим за Мазди след 2010 с избити ръжди. То е ясно, че тази приказка се носи за Опела, но при правилна поддръжка на автомобили след 2000 няма ръжда. При мен от 3 години стоят само вън, защото нямам гараж, не знам как е било преди това в чужбина. С Астрата за 3 години само в БГ съм навъртял 120 000 км, с Вектрата по-малко. Много здрави коли и освен консумативи друго не съм сменял и на двете.
  • 58 Онзи

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "Ловеца на поршета":

    Според написаното от теб,си ловец на говна!