Моделът Pajero е един от най-големите хитове при всъдеходите. За най-успешна се счита втората модификация, която завладя почитателите на манията 4х4 по целия свят. Третото издание, обаче хвърли сериозна сянка върху близо 20-годишната блестяща кариера на Pajero. Японците осъзнаха, че третата версия не е от най-успешните и се стигна дори дотам, че те върнаха на конвейерите старата генерация две години след дебюта на новото поколение. Този отчаян ход бе направен с цел да се възвърне част от вярната клиантела на марката. Като цяло Pajero III се оказа твърде различен от предшественика си като концепция, а капак на всичко се оказаха многото дребни проблеми, които всъдеходът започна да създава още с появата си. Сега на ход е дългоочакваното четвърто поколение, целта на което е връщане към корените на своята популярност. Този всъдеход вече е и на нашия пазар, предлага се с един бензинов и един дизелов агрегати. Темата ни засяга нафтовата версия, разполагаща с 3.2-литров common rail мотор и най високо ниво на оборудване Instyle. На първо четене моделът има шансове да се завърне с гръм и трясък на върха, но дали това ще стане е рано да се прогнозира.
Екстериор
В началото на 80-те на бял свят се появява първото “ръбато” Pajero. Девет години по-късно грубоватото возило е позаоблено, като с това се слага началото на легендарното вече второ поколение. През 1997 то търпи лек рестайлинг, но малко по-късно става факт и третата, фатална версия на всъдехода с три диаманта на решетката. При Pajero III, промяната е кардинална, но както вече стана дума недотам успешна. Новата версия впечатлява с далеч по-изчистени линии, които вече не са чак толкова раздути, както при предшественика. Продължение на огромните брони се явяват стилните “вежди” на калниците и дебелия пластмасов пояс. Тази дебела лайсна придава масивност на и без това огромното возило, но е доста крехка и лесно чуплива, което си е недостатък за всъдеход от подобен клас най-вече заради терените през които е предвиден да преминава. Основната и най-видима промяна по външния вид на Pajero е в предницата. Краищата на бронята са вдигнати нагоре и отнемат част от предните светлини, като превръщат формата им в доста интересна симбиоза от изсечени остри черти и заоблени линии. Радиаторната решетка е с повече хром, който е съсредоточен основно в две хоризонтални дебели линии. Интегрираните в страничните огледала пътепоказатели също са новост за Pajero. Отзад стоповете са с намален размер, отчасти прозрачни и доста по-информативни. Като цяло дизайнът е доста по-семпъл и стилен от предшественика.
Интериор
Ако сте виждали салона на Pajero III, то този на новото поколение ще ви се стори доста поопростен. И това наистина е така. Материалите са качествени, сглобката също, но си личи, че е пестено с цел понижаване на цената. Един от многото примери за това е наличието само на една регулировка на волана. Иначе приборите са сравнително информативни и лесни за навигация, като присъщите за истински всъдеход инструменти са заменени с тези на лимузини от висок клас. В централната конзола на арматурното табло е вграден информационният дисплей. В долната є част се намират скоростните лостове, като мястото между екрана и ръкохватките е предназначено за стерео уредба. Пред волана се намират основните уреди - скоростомер и оборотомер. Между тях са разположени останалите прибори, един от които отчита работата на системата 4х4. Специални козирки повишават видимостта на уредите при слънчево време. Усещането в салона е по-скоро като това в SUV автомобил. Седалките на първи и втори ред са удобни и големи, но не така стоят нещата с допълнителните кресла в багажника. Те са доста малки и недостатъчно високи. Сгъването им обаче е лесно и прави пода на багажника абсолютно равен. В общи линии салонът е комфортен, екстрите са доста, но заради пестеливото използване на скъпи материали самото усещане е различно от това при алтернативите.
Двигател и ходови характеристики
Двигателят е ново поколение common rail, доста икономичен е, но по отношение на динамика има какво още да се желае. На асфалт, което ще рече високи обороти, всъдеходът е шумен. Освен тови при висока скорост и предаване на въртящия момент само на едната ос автомобилът е доста нестабилен, а кренът в завои е дори опасен. Независимото окачване отпред и отзад обаче го прави доста комфортен. В пресечена местност Pajero вече е в свои води. Иновационната система 4WD, работи в няколко различни режма, обозначени така: 2H, 4H, 4HLc, 4LLc. Спомагателните системи за активен контрол на стабилността и сцеплението, както контрол на моторната спирачка и блокировка на заден диференциал доприансят за безпроблемно движение в трудни пресечени местности, където лоша шега може да ви изиграе само прекалено дългата база на версията с пет врати.
Цена
Надеждността и издръжливостта на този автомобил бе доказана за пореден път в изключително трудното рали “Дакар”, където Mitsubishi спечели първите две места. Освен това цената му е доста атрактивна за подобен род автомобили и предвид доскорошния имидж на марката може да се твърди, че за почитателите на хобито off-road новото поколение на Pajero е един много приличен вариант. Ако обаче карате колата повече в града и по родните и европейски магистрали, има доста по-удачни варианти.
|
Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D Instyle
|
|
Технически характеристики
|
|
|
Двигател
|
Редови четирицилиндров четири клапана на цилиндър
|
|
Работен обем
|
3 200 куб. см.
|
|
Максимална мощност
|
125 Kw/170 к.с. при 3 800 об./мин.
|
|
Максимален въртящ момент
|
373 Нм при 2 000 об/мин.
|
|
Скоростна кутия
|
автоматична петстепенна
|
|
Степен на сгъстяване
|
17.0:1
|
|
Маса на единица мощност
|
13.6 кг/к.с. (18.5 кг/Kw)
|
|
Габарити:
дължина, мм широчина, мм височина, мм |
4 900 1 875 1 900 |
|
Междуосие
|
2 780
|
|
Маса, кг
|
2 310 |
|
Обем на багажника,л.
|
215 / 860 / 1790
|
|
Вместимост на резервоара, л
|
88
|
|
Разход на гориво:
|
13.1 л/100км
9.1 л/100км 10.6 л/100км |
|
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек |
14.0
|
|
Максимална скорост
|
177 км/ч.
|
|
Гуми
|
265/60 R18
|
|
Спирачки:
отпред/ отзад |
дискови, вентилирани |
|
Цена на автомобила
|
|
| Цена/лв. | 94 990 |
|
Базово оборудване
|
|
ASTC - Мицубиши активен контрол на стабилността и сцеплението, EBAC - спомагателен контрол на моторната спирачка, Блокировка на заден диференциал, Тонирани стъкла, поглъщащи ултравиолетовите лъчи, Силно тонирани задни стъкла, Ел. отопляеми и сгъваеми странични огледала с вградени мигачи и осветление, Електрически панорамен люк със сензор, Степенки, Хромирана предна решетка, Задна чистачка с дюза за почистване, Отопление на задния прозорец, Регулиране на фаровете във височина, Вградена антена в задното стъкло, Рейки на покрива, Дюзи за почистване на предните фарове, Два акумулатора, Отопление на горивни магистрали, Вградено отопление в предното стъкло за размразяване на чистачките, Халогенни фарове за мъгла и задна светлина за мъгла, Фарове XENON, Високо монтирана трета стоп светлина, Лети джанти, Боя металик, Огледало за обратно виждане с автоматично затъмняване, Имобилайзер вграден в ключа за запалване, Централно заключване с дистанционно управление вградено в ключа, Предни и задни ел. стъкла със сензор, Сервоусилител на волана, Регулиране на волана във височина, Кожен мултифункционален волан, Автопилот (Cruise control), Предни чистачки с ел. регулиране на интервалното реле, Двузонален климатроник, Кожен салон, Отопление на предните седалки, Ел. реглаж на предни седалки с ел. лумбална настройка за водача, Двустранно регулиране на шофьорската седалка, Асиметрично делима седалка на втори ред, Прибираща се в пода трети ред седалка, Вградено осветление в сенниците, Преден плъзгащ се подлакътник с две независими отделения за багаж, Радио RDS със CD чейнджър и 12 високоговорителя, DVD HDD навигационна система с 30G хард-диск и музикален сървър, RV-метър: цветен мултиинформационнен централен дисплей с отчитане на атмосферно налягане, компас, висотомер (надморска височина), външна температура, дата, часовник и бордкомпютър, Камера за заден ход, Регулиране осветеността на таблото, Заден подлакътник с вградена стойка за чаши, Осветление на багажното отделение, Изводи на 12V в багажно отделение и жабка-подлакътник, Регулируеми във височина акнери на коланите, Предни и странични въздушни възглавници, Странични въздушни възглавници тип "завеса", АBS, EBD, Предни триточкови пиротехнически колани, триточкови колани втори и трети ред седалки, Резервна гума със стандартен размер извън купето с ключалка и др.
|
|
Гаранция
|
|
3 Години или 100 000 км пробег
|
|
Цените са за България с включени мита, такси, акциз и ДДС
|
|
Mitsubishi Pajero 3.2 DI-D Instyle
|
|
|
АЛТЕРНАТИВАТА
|
|
|
JEEP COMMANDER
|
|
|
Работен обем
|
2 987 см3
|
|
Мощност
|
160 кВт/218 к.с. |
|
Максимален въртящ момент
|
510 Нм
при об/мин 1 600 - 2 800 |
|
Габарити, мм
|
4 787/1899/1826
|
|
Ускорение
|
9.0 сек
|
|
Максимална скорост
|
190 км/ч
|
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
13.5 л/100 км 9.2 л/100 км |
|
Цена на модела с ДДС:
|
117 916 лв.
|
|
Цени на някои екстри:
|
|
|
Автоматик
|
серийно
|
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
|
Климатроник
|
серийно
|
|
LAND ROVER DISCOVERY
|
|
|
Работен обем
|
2 790 см3
|
|
Мощност
|
140 кВт/190 к.с. |
|
Максимален въртящ момент
|
440 Нм
при об/мин 1 900 |
|
Габарити, мм
|
4835/1915/1840
|
|
Ускорение
|
12.8 сек
|
|
Максимална скорост
|
180 км/ч
|
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
13.8 л/100 км 7.1 л/100 км |
|
Цена на модела с ДДС:
|
98 078 лв.
|
|
Цени на някои екстри:
|
|
|
Автоматик
|
серийно
|
|
Еърбег, 8 бр. |
серийно
|
|
Климатроник
|
серийно
|
|
TOYOTA LAND CRUISER
|
|
|
Работен обем
|
2 982 см3
|
|
Мощност
|
150 кВт/204 к.с. |
|
Максимален въртящ момент
|
343 Нм
при об/мин 1 600 |
|
Габарити, мм
|
4850/1820/1875
|
|
Ускорение
|
12.7 сек
|
|
Максимална скорост
|
165 км/ч
|
|
Разход на гориво:
Градско Извънградско |
11.5 л/100 км 8.1 л/100 км |
|
Цена на модела с ДДС:
|
108 672 лв.
|
|
Цени на някои екстри:
|
|
|
Автоматик
|
серийно
|
|
Еърбег, 6 бр. |
серийно
|
|
Климатроник
|
серийно
|
Радослав СЛАВЧЕВ
[email protected]
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 БамБам
16:21 06.02.2015
2 Любомир Ковачев
19:38 15.02.2015