Преминаването на прохода “Шипка” в зимни условия е предизвикателство, което малко шофьори биха приели. Разумните водачи имат основание да се откажат от преодоляването на Балкана, особено ако карат кола, на която не могат да се доверят. Въпреки че познанството ми с Renault Symbol бе съвсем скорошно, реших да го проверя по завоите към легендарния връх и да стигна до Габрово.
С влизането в колата се почувствах комфортно - не само заради седалката и удобно разположените приборите. Бих нарекла прозорците на автомобила “огромни”. За това ми дава основание модерната тенденция в автомобилния дизайн да се правят малки странични, предни и задни стъкла. Ако външният вид печели донякъде, видимостта губи. В случая французите са съумели да създадат прекрасно съчетание на
съвременен дизайн, простор и отлична видимост
Всъщност за обширното пространство в салона на Renault, едва ли е необходимо да се споменава специално. Това е една от запазените характеристики на автомобилите с тази емблема.
Багажникът с обем 506 литра е напълно достатъчен да побере вещите на едно семейство.
Автомобилът се управлява с изключителна лекота, послушен е и доста маневрен. Ускорява достатъчно бързо, за да се чувствате сигурни при изпреварване. По завоите се държи перфектно.
Нагоре към върха
В багажника хвърлих въже за теглене и вериги - за всеки случай. Все пак е зима, а с Балкана шега не бива. Първият километър по завоите нагоре беше “приличен” - мокър път, но температурата, отчетена от бордкомпютъра, сочеше 5 градуса. С увеличаването на надморската височина, видимостта започна да спада. Появи се мъгла, която ставаше все по-гъста. Включих фаровете за мъгла. Заръмя кротък дъжд, който след като автомобилът отчете 0 градуса по Целзий, се превърна в сняг.
Влошаващите се метеорологични условия не се отразяваха на пътното поведение на колата. Стабилното “вземане” на завоите, плавното ускоряване и мека возия създаваше уютна атмосфера вътре. Само мъглата и снегът навън напомняха за сезонните неудобства. Неусетно пристигнах в Габрово. На връщане не избрах магистрала “Хемус”. Автомобилът сякаш “си падна” майсторски да превзема завоите в Стара планина, които за него не бяха никакво изпитание.
По-чувствителните към шум може би няма да харесат звуците в колата - при включване на мигач, силно и отчетливо цъкане напомня на водача да спре предупредителната светлина след маневриране. Ако забравите да изключите фаровете и отворите вратата, дразнещо пищене ви подсеща. При работа на чистачките скърцането е дотам непоносимо, че предпочитах да ги включа на по-бавен режим. Шумът в купето е немалък, но това са бели кахъри в сравнение с цялостните качества на автомобила.
Новият Renault Symbol е надежден, комфортен и стабилен автомобил, който ще ви е верен дори в тежки климатични условия. Не се наложи да използвам нито въже, нито вериги.
Без да успея да изхарча количеството дизелово гориво на един резервоар с обем 50 литра, изминах над 550 километра. Това е забележително постижение, като се има предвид, че терминът “икономично шофиране” е далеч от моите представи за “добро” и безопасно управление на МПС. Климатикът беше на “макс” през цялото време. С удоволствие бих карала Symbol на Renault и занапред.
Renault Symbol е носителят на титлата Autobest 2009
Новият Renault Symbol получи наградата. Титлата се присъжда всяка година за най-добрия автомобил, продаван в така наречените emerging markets в Европа. Това са България, Чехия, Кипър, Хърватска, Македония, Гърция, Унгария, Полшa, Румъния, Русия, Сърбия, Словакия, Словения, Турция и Украйна.
Изборът на Renault Symbol за Autobest 2009 е категоричен, като се има предвид, че 10 от 15-те членове на комисията го посочиха за най-подходящ за първото място.
Наградата призна автомобила като най-добър в няколко категории: елегантност, мощност, здравина, евтина поддръжка, нисък разход на гориво и комфорт.Новият Renault Symbol е познат на пазарите в Балтийските републики, Чехия, Хърватска, Унгария, Черна гора, Полша, Сърбия и Словакия под името Renault Thalia.
Моделът доказва изключително икономичен разход на гориво (едва 3.15 л/100 км) по време на изпитанието Renault Symbol Eco-Challenge, състояло се в Турция през септември т.г. Три серийни хечбека изминават 1 430 км само с 45 л гориво. След приключването на теста в резервоара на автомобилите оставаха по 8 л гориво, с което биха изминали още 250 км.Мария Минкова
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 shark
15:47 08.09.2011
2 DRAGON
15:47 08.09.2011
3 radvach
08:53 23.11.2011