Last news in Fakti

29 Ноември, 2008 14:12 7 492 0

Renault Koleos 2.5 Dynamique 4x4

  • renault-
  • koleos-
  • renault koleos

Може би усещането да гледаш другите от високо е твърде завладяващо, а и масивната каросерия предразполага към усещане за сигурност. Точно поради този факт модата на т.нар. паркетни джипчета постепенно завладя Европа. По-ниската цена, от тази на истинските всъдеходи и приликата им с тях са причина почти всички автомобилни производители да обърнат поглед в тази посока.

От Renault също извадиха първия си истински кросоувър, който е построен на базата на Nissan X-trail и впечатлява с прилично качество и много добра проходимост. Първите изпитания на този автомобил бяха проведени в Северна Африка, но по-любопитното е, че именно там в Мароко, преди десет години бе премиерата на Scenic RX4. Последният обаче бе разработен на базата на миниван, не постигна желания успех и бързо изчезна от производствените програми на компанията. Вторият опит, наречен Koleos, обаче е “друга бира”, вече се продава у нас, а първият сняг ни даде добър повод да изпитаме качествата му. Тестваната от нас модификация беше оборудвана с бензинов 2.5-литров агрегат с мощност 171 к.с. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Още с появата си моделът бе изправен пред такива знаменитости като RAV4, CR-V и X-trail, а трябваше да се сражава и с новите хитовe Captiva, Santa Fe и Antara. За целта на първо място трябваше визията да е подобаваща. Проектът е съвместно дело на компаниите Renault и Samsung, а автомобилът се сглобява в южнокорейския град Пусан. На първо четене всъдеходчето се отличава с плавни и заоблени форми и млко снижен, в сравнение с повечето алтернативи, клиренс. Като цяло външността на дебютанта е хармонична, а профилът му впечатлява с разширените надкалникови вежди, недвусмислено подсказващи за качествата на автомобила извън асфалта. Според Патрик Льо Кеман, главния дизайнер на Koleos, задното стъкло подчертава устрема на автомобила напред. Идеята на задната част е да покаже динамичните качества на колата с повишена проходимост. По екстериора отсъстват авангардните и спорни, според мнозина елементи, които присъстваха във всички модели на марката от предишното поколение.

Интериор

Вътре бързо се забелязва същата простота на изпълнение, която е присъща и за външния вид. В случая това трябва да се причисли към плюсовете на автомобила, защото е един от малкото изчистени от излишен кич. Трябва да се отбележи и доста по-добрата видимост във всички посоки от мястото на водача. Седалките не са големи, но се характеризират с добра ергономичност. Приборите на арматурното табло също са лишени от типичния за французите авангардизъм. Предимно аналогови са, с интегрирани в тях електронни дисплеи. Информативността им е много добра, като единствено оранжево оцветените монохромни дисплеи дразнят очите при продължително шофиране нощно време. Още един недостатък се крие в парктроник системата на Renault Koleos. Тя не визуализира данните по никакъв начин и въпреки че звукът излиза от съответния високоговорител, понякога в тесни пространства, за водача е трудно да се ориентира за това, до кое препятствие е най-близко автомобилът.

Отзад мястото за пасажерите е стандартно, като разстоянието за краката им е оптимално за този клас возила. Багажникът е функционален и се отличава с отварящата се на две части пета врата. Тя е разделена хоризонтално по средата, а долната част се явява идеално продължение на абсолютно равния под. И последно трябва да се спомене отличната шумоизолация на салона, на която ясно личи, че французите са отделили особено внимание.

Двигател и ходови характеристики

2.5-литровният бензинов двигател е динамичен и се характеризира с отличен старт. За целта е необходимо леко повишаване на оборотите, но иначе всичко останало, свързано с икономичност и децибели е в рамките на нормалното. Що се отнася до системата 4х4, тя е частично заимствана от X-trail. Спомагателните системи като All mode, Hill Start Assist и Hill Descent Control също влизат в добро взаимодействие с основната и правят движението извън асфалта отлично. По-ниският клиренс се компенсира от прецизно изчислените предна и задна част, позволяващи качване и слизане с ъгъл на атака съответно 27 и 31 градуса. В заключение трябва да се каже, че теорията се потвърди от практиката - Renault Koleos е идеален както за градски, така и за извънградски пътувания, независимо от настилката и климатичните условия (предвид класа, в който се позиционира автомобилът).

Цена

По-висока е доста от алтернативите, но има и далеч по-скъпи автомобили от този клас. Качеството на материалите е на добро ниво, а сглобката - отлична. Не трябва да се пренебрегват и всъдеходните качества на автомобила, който е съвсем близо до тези на SUV-овете от премиум сегмента.Радослав Славчев


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА