20 Септември, 2008 16:03 24 175 2

Volkswagen Golf

  • volkswagen-
  • volkswagen golf

Жестоката конкуренция задължава производителите да бъдат по-гъвкави отвсякога. Жизненият цикъл на моделите се скъсява все повече и автомобилите практически не се задържат на конвейер повече от шест години. Конюктурата важи и за новаците, и за утвърдените имена. Неотдавна обаче стана ясно, че това не е единствената причина за Volkswagen да бърза с пенсионирането на Golf V. Заради 50-часовия процес на изработка производството му просто излиза прекалено скъпо. Тези подробности надали вълнуват купувачите на вторичния пазар. За тях е далеч по-важно, че дебютът на шестото поколение несъмнено ще се отрази на цените на употребяваните "петици". Звучи добре, но с оптимизма не бива да се прекалява. Golf винаги е бил шампион по слабо обезценяване, а петото му издание притежава всички предпоставки да продължи традицията. Според статистиките на техническите служби то показва образцови резултати по отношение на надеждността и качеството на изработката.

Дебютът на германския законодател в компактния клас обаче съвсем не предвещаваше по-късните му постижения. Нещо повече - сглобката на колите от първите няколко месеца след началото на производството бе катастрофално не само по стандартите на VW. Много купувачи с ужас установяваха, че процепите между панелите на

каросерията

се различават драстично, вратите на някои коли дори не се затварят, а салонът тропа неудържимо. Прецизността на изработакта очевидно отстъпваше на предишните поколения на Golf и имаше прекалено малко допирни точки със солидния имидж на модела. Недостатъците бяха толкова много, че някои конспиратори дори побързаха да търсят планиран спад в качеството, за да се избегне пряка конкерунция с Audi A3. Разбира се, твърде скоро стана ясно, че такива пъклени планове са чиста фантастика. С напредването на месеците и натрупването на производствена рутина слабостите постепенно бяха отстранени. Във Волфсбург се справиха бързо с гърлото на резервоара, което връщаше горивото от пистолетите на бензиностанциите, сглобката се подобри значително, а макар да не изчезнаха напълно, вибрациите на арматурното табло и шумовете от облицовката на интериора бяха редуцирани чувствително.

Ако все пак държи на безупречност и надеждност, на каквито Golf дължи реномето си, купувачът би трябвало да отдели малко повече пари и да избере кола след 2005-а година. С изключение на първото поколение немският бестселър никога не е имал проблеми с корозията. Икономическият натиск обаче явно е принудил VW да пести от всички възможни места, едно от които за жалост се оказва

шасито

При екземплярите от първите две години на производството често се среща ръжда по носачите, долната част на двигателя и трансимисията. Разбира се, става дума за повърхностна корозия, която по никакъв начин не застрашава структурната здравина на възлите. Тя обаче превръща смяната на всеки детайл в истинска мъка за механиците, а оттам - и за портфейла на собственика. Ръжда мъчи и елекрическата инсталация, главно на местатата, където са заземени някои кабели. Проследяването на неизправностите, причинени от такива прекъснати контакти е истинско мъчение. Проблемът може да се реши единствено с третиране на възловите кабели със специален спрей веднъж годишно.

Всъщност сложната

електроника

се сочи за едно от слабите места на модела. Както всеки друг съвременен автомобил, Golf V предстовлява по-скоро подвижен компютър. Много от проблемите по нея са решени до 2005-а. Налага се, например, германците да препрограмират климатроника няколко пъти, докато оплакванията престанат. Своенравното поведение на фабричното стерео пък коства немалко ядове на собственици, които с изненада откриват, че акумулаторът мистериозно се е изтощил заради забравен в уредбата компакт диск. Неприятности създават също така навигационната система и общо взето всяка електронна екстра на борда. VW хвърля доста усилия да се справи с детските болести на модела и в крайна сметка успява, но при покупка на по-стар екземпляр внимателният оглед е абсолютно задължителен.

Богатата гама от

двигатели

е първостепенно условие за пазарен успех и в това отношение Golf V трудно среща конкуренция. Моторната гама се състои от агрегати с обем от 1.4 до 3.2 литра, покриващи огромния мощностен диапазон от 75 до 250 к.с. Да се изброяват всички версии би отнело прекалено много място. Достатъчно е да се споменат особеностите на по-разпространените от тях. Базовите 1.4-литрови мотори не са лош вариант за водачи с по-спокоен стил на шофиране. 16-клапановите им варианти са известни със слабите пластмасови обтегачи на ангренажния ремък, които за щастие рядко причиняват скъсването му. Добре е да се знае, че всички FSi-двигатели са проектирани за работа с бензин с почти нулево съдържание на сяра (по-малко от 10 части на милион), което превръща експериментите с качеството на горивото и откановото му число в чисто безразсъдство. Сред най-желаните модификации логично са дизелите. Всеки купувач обаче би трябвало да направи сам сметката дали разликата между цените на "печките" и оптималния бензинов двигател с обем 1.6 литра ще се изравни предвид поскъпването на нафтата. Иначе дизелите с кубатура 1.9 или 2.0 литра и мощност от 75 до 140 коня са известни с отличната си икономичност и динамични показатели. Самите германци все пак препоръчват най-популярния бензинов мотор със 102 или 115 к.с., чиято поддръжка - освен всичко друго - излиза по-евтино.

В по-късните етапи от производството на Golf V моторната гамата се обогати с агрегати от съвсем ново поколение, за чиито качества и недостатъци все още е рано да се говори, пък и попадат в доста по-високи ценови групи. За жалост това важи в известна степен и за фантастичните

трансмисии

с двоен съединител DSG. До този момент оценките за тях са изцяло положителни, което прави избора им повече от препоръчителен.

Месеците след представянето на Golf V се оказаха тежки за Volkswagen. Рядко автомобил с това име е понасял толкова критики. Най-разочаровани бяха самите германци, които буквално попиляха модела от нападки. Във Волфсбург обаче бързо се окопитиха и взеха нужните мерки, за да върнат Golf на върха, където го в момента поставят всички класации по надеждност и здравина. Тази кратка биография на петото поколение дава достатъчно изчерпателна информация какъв екземпляр трябва да търсят мераклиите. Добре е колите отпреди 2005 г. да се избягват, а ако все пак сделката изглежда неустоима, да се потърси мнението на познавач.

Димитър Димитров


Поставете оценка:
Оценка 3 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 emo ares

    9 5 Отговор
    аз съм адски доволен от моя golf 5 2004 година
  • 2 Георги

    2 6 Отговор
    аз пък не затова го смених с астра 2005 и съм доволен че се отървах от него