Купе или комби

Публикувана: 20 Септември, 2008 16:23
5 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 2224
ШРИФТ ПЕЧАТ

Автомобилният свят дължи категорията “купе с четири врати” на Mercedes-Benz. Именно щутгартският CLS успя да предефинира отколешните представи за спортен автомобил и броя на входовете към салона му. Днес все повече производители се възползват от формулата на Трилъчната звезда, което очевидно кара германските конструктори да търсят ново поле за изява. Само така може да се обясни поредната провокация на дизайнерите на Mercedes-Benz. Последната им разработка отново има за цел да размива граници - този път между комбито и купето.

ConceptFASCINATION представлява триумф на рафинирания стил откъдето и да го погледне човек. Чест прави на германците и че за разлика от случая с CLS не смятат да се правят на изобретатели на топлата вода. Признават си често, че хибридът между комби и купе съществува много отдавна. Измислен е от англичаните, които го наричат shooting break. Странното име се дължи на предназначението му. Обикновено се изработва по поръчка на базата на скъпи седани за господа, които държат да имат място за ловна карабина, евентуално дребна плячка, екипировка за язда или поло и все атрибути, от каквито пролетариатът не се нуждае. Съвсем в духа на тези традиции Mercedes-Benz ConceptFASCINATION разполага с предостатъчно багажно пространство, под което има ниша с площ приблизително един квадратен метър. Тя е облицована със скъпи породи дърво и алуминий и приютява два бинокъла, висококачествен фотоапарат с оптика Leica - идеален комплект за посещение на конни надбягвания. В центъра на баганжика се намира сгъваема масичка с вграден овлажнител за пури. Може да бъде изтеглена навън зад колата, като по този начин осигурява достъп до хладилен контейнер и чаши за шампанско.

Ако тези поклони пред работническата класа бъдат оставени настрана, ConceptFASCINATION разкрива някои важни дизайнерски насоки в бъдещите попълнения в гамата на Mercedes-Benz. Немалко специалисти уверяват, че нетипичната предна оптика, която запазва щутгартската традиция на двата чифта фарове, но и я развива доста, ще присъства почти без изменения в новата Е-Klasse. Същото се говори и за V-образното вертикално сечение на задницата.

Засега няма ясни индикации дали прототипът ще си проправи път до конвейера. ConceptFASCINATION обаче е напълно фунциониращ. Екипиран е с четирицилиндров 2.2-литров турбодизел BlueTEC с мощност 204 к.с. от бъдещата E-Klasse Coupe.

Димитър Димитров

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери
Отец Сионий
Отец Сионий с коментар за ракията и НАП
Ракията в Троянския манастир е колекция и приемственост"

Още бисери