Last news in Fakti

13 Септември, 2008 17:10 1 033 0

Jaguar XF

  • jaguar-
  • jaguar d-type-
  • ecurie ecosse

През 50-те години на миналия век шотландската фирма Ecurie Ecosse прави отбор, с който взема участие в надпреварата “24-те часа на Льо Ман”. И не само че участва, ами печели в две поредни години - 1956-а и 1957-а. Автомобилът, с който са постигнати тези успехи, е Jaguar D-type. Отборът съществува и до ден днешен, но участията на неговите автомобили са свързани с различни ретро надпревари и походи на стари и класически четириколесни. Незнайно защо, но съвсем наскоро шефът на компанията Хю Маккейг дава своята благословия за използване на легендарния бранд, но на ниво тунинг. Така се стига до решението да се доработи най-актуалното предложение на “Котките“ XF. Изборът на инженерите от Ecurie Ecosse пада на модификацията 2.7 D. Планира се от този вариант да бъдат направени точно 100 екземпляра. Първият вече е факт.

Програмите за дофорсиране на двигателя, който стандартно е 207 конски сили, са две. Пръвата прибавя 30 кончета на V-образния шестак, а втората - цели 51. Инструментите за повишаване на мощността са съвсем прости. Те включват препрограмиране на електронния блок и много тънка пренастройка на системите за впръскване на горивото. В резултат на това освен по-висока мощност, автомобилът става и с 9% по-икономичен. Ходовата част също е “пипната”, но подобно на основния агрегат, много малко. Скъсени са пружините, което естествено снижава клиренса на автомобила отпред с 30, а отзад с 25 милиметра. Освен това е усилена и спирачната система. Още нещо, което е почти неизбежно при тунинговане на автомобил, е подмяната на ауспухната система. Новата завършва с два сдвоени накрайника, като всяка от четирите стоманени тръби е с диаметър 90 милиметра.

За разлика от колегите си от Arden, тунинг специалистите от Ecurie Ecosse не променят коренно външния вид на автомобила. Те се ограничават до смяна на летите джанти, черна радиаторна решетка и споменатите вече ауспусни накрайници от неръждаема стомана.

Що се отнася до интериора, то и там промените не са кардинални - нов кожен салон и декорации от черно дърво.

Цената на този тунинг пакет е абсолютно адекватна на промените - $24 000. Интересното е, че $12 500 от тях са само за джантите, а обновеният салон струва $5 800.

Радослав Славчев


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА