Last news in Fakti

10 Октомври, 2017 13:11 2 581 82

Под $40 хил. за малкия кросоувър на Tesla

  • tesla-
  • model y

Tesla планира да пусне в продажба Model Y през 2019 г. Малкото братче на Model X ще прилича доста на батко си и дори ще има същите задни врати тип "крила на чайка", съобщава италианското сп. OmniAuto.

Кросоувърът ще бъде построен на базата на Tesla Model 3. Това означава, че версията със задно задвижване ще има един електромотор с мощност 258 к.с., а модификацията с двойно предаване - два.

Базовата версия ще получи акумулаторен блок с капацитет 60 кВтч и ще може да изминава по 350 км с едно зареждане. Ще има и вариант с 85-киловатчасова батерия и автономен пробег около 500 км.

По предварителна информация базовият Model Y ще струва по-малко от $40 000. За разлика от по-скъпите модификации обаче той няма да има функция за автономно управление.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Къртев

    10 5 Отговор
    Електрокарчето е супер, ако минава 500 км
  • 2 Един

    14 11 Отговор
    Хахахаха, те още не могат Х да подкара към производство втасали са за Y :)
    И тия 350 км пробег са повече от пожелателни - реално под 300 а като сметнешче никой няма да е толкова смел, че да изцежда батерита до край сложи го 250... минусови температури - минахме на под 200 и то за първото зареждане, при дозареждане, което е обикновено на 80% станаха 150-160 км ... велика технология е тва електрическата ши знаиш :D

    Коментиран от #3

  • 3 Зимъска

    7 7 Отговор

    До коментар #2 от "Един":

    Наскоро имаше статия за един датски таксиметров шофьор, навъртял за две години 400 000 км. Там за шест месеца от годината, няма дори един час положителна температура.

    Ти колко километра навъртя последните две години, да се замисляш дали ще ти стигне пробегът на Тесла?

    Коментиран от #4, #5, #8, #46

  • 4 гост

    4 4 Отговор

    До коментар #3 от "Зимъска":

    И то ги е навъртял без проблеми по колата. Също така капацитета на батерията е над 90 процента, което е по-добре от очакванията след подобен пробег. Имайки на предвид, че някои коли не могат да изкарат толкова без основни ремонти или подмяна на важни възли, то това доказва една доста добра кола. Естественно, че има и дефекти, но за напълно нова разработка и конструкция си е много добра кола. Та като дойдат у нас, някога, може и ние поне да ги тестваме, ако ли да си ги купуваме.

    Коментиран от #6

  • 5 Един

    13 3 Отговор

    До коментар #3 от "Зимъска":

    Зимъска: Ако приемем, че не е почивал и един ден 400 000 км за 2 години са по 1095 км на ден... тва демек значи, че трябва да прави по 46 км средна скорост в продължение на 24 часа

    Ако приемем, че зарежда за 2*500 км (и наистина минава по 500 с едно зареждане) и ходи поне веднъж дневно да пикае говорим за средна скорост в градска среда от 50+ км и това ще е най якото такси на света и единственото, което не спира и за минута :)

    Какво разправял някакъв бакшиш много малко ме интересува, щото все още имам глава на раменете и мас-пропагандата на елончо не може да ме пребори толкова лесно ;)

    Коментиран от #7, #12

  • 6 Един

    3 3 Отговор

    До коментар #4 от "гост":

    А за втория ти пост... ами дерзай с покупка на старо, след като гаранционния срок на батерията е изтекъл след 8мата година и се очаква рязък спад в капацитета на батерията, защото той не е линеен лично аз няма да съм човекът, който ще плаща за нова батерия струваща няколко пъти стойността на колата.
  • 7 Unc

    3 3 Отговор

    До коментар #5 от "Един":

    Не знам колко е вярна историята за бакшиша, обаче тая математика дето я учите в "Магаданския" е много яка. Много неща се обясняват с нея... :)

    Коментиран от #10, #13

  • 8 Антиелектрика

    6 2 Отговор

    До коментар #3 от "Зимъска":

    Поредния ти бисер!
    Моето момче, ти и по география си толкова зле, колкото и по електротехника, математика, астрономия - всъщност май си с килийно образование и си бос във всяка област!!!
    Дания е с по-топъл климат от София, драги ми смехурко!!!

    "Климатът в Дания е умерен морски. Най-важен климатообразуващ фактор е Атлантическият океан. Характерно за умерения морски климат е меката зима, за разлика от умереноконтиненталния климат, където зимите са студени." - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%94%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F

    "София има умереноконтинентален климат със средна годишна температура от 10,6 °C.
    Зимите в града са студени и снеговити. В най-студените зимни дни температурите могат да паднат до –15 °C или още по-ниско, най-вече през януари. Мъглата е характерно явление в началото на зимния сезон. През зимата в София има средно по 58 дни със снежна покривка." - https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%BE%D1%84%D0%B8%D1%8F#.D0.9A.D0.BB.D0.B8.D0.BC.D0.B0.D1.82

    Ето, за пореден път ставаш за смях! И специално заради теб си смених ника, за да не може да ми го крадеш повече, неуко момченце!!!

    Коментиран от #9

  • 9 Зимъска

    4 4 Отговор

    До коментар #8 от "Антиелектрика":

    Добре де объркал съм се малко с държавите:

    Финландски шофьор на такси навъртя 400 000 км. с своя Tesla Model S. Собственикът, чието име е Ари Нисьосеста, е използвал автомобила през последните 3 години, като твърди, че не е имал сериозни проблеми с електромобила през целия период.
    Финландец навъртя 400 000 км. с Tesla Model S
    Пред местното издание Helsingin Sanomat, Нисьосеста сподели, че единственото по-сериозно премеждие е било свързано с батерията. Това наложило тя да бъде ремонтирана, но финландецът добавя, че начинът на работа на Model S не се е променил след това.
    Според професор Юха Пирьонен, преподавател в университета в Лапенранта, надеждността на Model S не е изненада, като се има предвид колко висококачествени могат да бъдат електрическите двигатели.
    „Трайността на електродвигателите е доста различна в сравнение с тези с вътрешно горене. Обикновено електродвигателите имат работен капацитет от около 100 000 часа. За това време автомобилът може да измине приблизително 10 млн. километра“, обяснява Пирьонен.
    По време на премиерата на Tesla Model 3 миналия месец, шефът на компания Илон Мъск съобщи, че задвижващата система на новия модел може да бъде използвана над 1,6 млн. километра преди да бъде проверена и евентуално ремонтирана.

    Коментиран от #11

  • 10 Един

    3 3 Отговор

    До коментар #7 от "Unc":

    Моя грешка, сметнал съм го за 1 година, но пак не се връзва, средния пробег на такси е 50-70 хил на година 100 хил да е пак не стига особено с електричарка
  • 11 Един

    3 3 Отговор

    До коментар #9 от "Зимъска":

    Зимъска: Ти си го казал.. "Нисьосеста сподели, че единственото по-сериозно премеждие е било свързано с батерията."

    Е извиинявай ама при електричката проблем с батерията е тоталщета! ДВГ мога да го ремонтирам, батерията струва 1/3 от цената на нова кола и двойно над цената на употребявана - още ли искаш да си купиш 8 годишна Тесла?!! Ако или по-точно когато даде фира след гаранцията си изгорял!

    Коментиран от #14

  • 12 Зимъска

    2 3 Отговор

    До коментар #5 от "Един":

    Грешни са ти сметките. Ако върти по 1000 километра на ден, за две години ще навърти 730 хиляди километра. Също така съм те подвел за годините. Не бях запомнил подробностите защото има автомобили с по голям пробег. Важното беше, че точно в този случай 400000 км са въртяни при минусови температури. Финландия е много рядко населена страна. Разстоянието между градовете също е голямо, така че не смятай градско, а извънградско.

    Може да сметнеш и за другата Тесла, въпреки че километрите са въртяни на по-топъл климат. 480 хиляди километра за две години. За този случай съм сигурен и за километрите и за годините. После пак разправяйте че бил малък пробегът.

    Въобще даже изключвам факта, че пичовете не са дали и една стотинка за гориво или масла. Хайде сметни само горивото колко ще ти струва с който и да е друг автомобил? Да ти помогна - повече отколкото струва една Тесла!

    Коментиран от #15, #20

  • 13 Един

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "Unc":

    Между другото средната скорост в града за град като Лондон например е под 20 км/ч в по-малките градове е малко по-висока, но не надминава 30, така че нещата се изравняват и пак не се връзва от никъде тоя пробег
  • 14 Зимъска

    3 4 Отговор

    До коментар #11 от "Един":

    При първите серии на модел S, имаше проблем с един от куплунгите, който по-късно беше решен. Проблем със самата батерия няма. Както виждаш, дори след половин милион километра, капацитетът на батерията си запазва над 90%. Точно на Тесла няма как да и върнат километража, защото е денонощно свързана с централата. Всички километра са реални. Животът на батерията е над 20 години първична употреба, а след това продължава с намален капацитет в домашни инсталации за съхранение на енергия. След трийсетина години, се рециклира за да се използват наново материалите. Това да не са ти батериите на телефона?

    Коментиран от #16

  • 15 Един

    4 3 Отговор

    До коментар #12 от "Зимъска":

    Никой не ползва такси за междуградско, даже и Финландците


    да го сметнем от друга посока 8 часа работен ден х 35 км средна скорост са 300 км на ден и това е ако има клиент след клиент- пак не става, и с колега ортак да е, а за такъв не се говори - пак не се връзва

    А за другия с 480те хил за 2 год въобще не виждам как ще стане - тигаджия не навърта такива километри!

    Коментиран от #24

  • 16 Един

    5 2 Отговор

    До коментар #14 от "Зимъска":

    Изхвърли се сериозно с тия 20 години живот на батерията :)
    1во живота на батерията е въпрос на цикли на разреждане и зареждане
    2ро спрягат се до 5000 цикъла за Тесла, но всъщност няма реални данни и освен, че това са лабораторни данни при перфектните условия критиците напомнят, че батериите на тесла са проектирани за ниска цена не за високо качество
    3то набързо беше изтрито, но имаше едно медийно съобщение, че средният живот на батериите на всички произведени до момента коли на Тесла е 120 000 мили това се подобрява, защото данните вкючваха и Роудстър, който е доста стар, но нещата са много длече от милионите км за които говорите
  • 17 Добре де

    2 0 Отговор
    Батерията е с капацитет 60 киловата .Това как да го разбирам че ако я заредя напълно електромера ми ще навърти 60киловата?Питам щот не съм особено запознат с темата.

    Коментиран от #19

  • 18 Един

    2 0 Отговор
    и само един П.С. старая се да не се занимавам с минуси (освен ако нещо не ме издразни зверски) и не съм те украсил аз :)
  • 19 гост

    3 2 Отговор

    До коментар #17 от "Добре де":

    А ти 6кв ли искаш да ти покаже?
    Една 60кв батерия по сегашните цени на производство струва към 18х. долара. Така че е 40% от стойността на колата. След 2020г. 1кв би трябвало да падне од 100долара с навлизането на нови технологии и многократно увеличено производство подпомогнато от другите производители. Та след 3г. тези 60кв поставени в хечбек ще са достатъчни за 450-500км и батерията ще струва 6х.долара. Оттам как ще се развие цената на тока и държавните регулации, цените на рудите и новите нанотехнологии за увеличаване на енергийната плътност е само догадка, но не и прогноза.

    Коментиран от #22

  • 20 Знаещ

    4 4 Отговор

    До коментар #12 от "Зимъска":

    Защо не караш тесла като са много хубави? Защо никой в Европа не кара тесли като са много хубави? Нали знаеш, че продажбите на тесла съставляват 0.00001 процент от продажбите на автомобили в Европа. Ако беше толкова хубаво колкото казваш и ако им беше наистина нормален пробега не само на хартия всички щяха да ги карат. Вероятно това е бъдещето и вероятно след 10-15 години ще измислят батерии, които ще се зареждат за 5 минути и ще издържат РЕАЛНИ 500 километра, но в момента истината е, че това не е така.

    Коментиран от #21

  • 21 Искащ

    5 2 Отговор

    До коментар #20 от "Знаещ":

    Аз не карам Тесла, по същата причина, заради която ти не караш Ферари или Lamborghini. Tesla както и iPhone, задават стандарти, които днес може да си ги позволи по-заможната част, Но тези технологии само след три-четири години, са остарели и се предлагат на една четвърт от цената, от други производители, произвеждащи в ниския ценови клас.

    Разбира се че ще изчакам пет-шест години, когато Фолксваген, Форд или Опел, предложат автомобил с пробег 600 700 километра, реални 500, на цена под 20 000 евро. Дотогава ще си карам дизелче.

    Тогава ще има и в България адекватна зарядна инфраструктура, а зареждането ще става за 15 минути.

    И Мобифон не си купих от 3000 лв, е чак след две години, когато стана 300.
    Първият ми лаптоп струваше 2000 долара.

    32-инчов вата плазма, 3000 лв.

    Купих си и Nokia 5800 за 600 лв.

    Първият ми интернет беше dial-up.

    Всичко това все едно беше вчера!

    Коментиран от #23

  • 22 Питанка

    2 2 Отговор

    До коментар #19 от "гост":

    Абе гост каква е тази батерия дето съхранява енергия в kW???
    Това някакво ново чудо на природата ли е?

    В kW се мери мощност.

    Енергията се мери в kWh която е мощноста по времето.
  • 23 Антиелектрика

    5 1 Отговор

    До коментар #21 от "Искащ":

    Аууууууууууууу, най-големия електрофил се оказа заклет дизелар!!!
    Леле какъв оксиморон! Излезе, че толкова харесва мискерите не заради екологията, за която постоянно се дръвчеше, че дизелите тровели, а заради тънкото сметкаджийство!
    Как искам бързо да влезе забраната за дизелите, та да те видим какво ще караш!
    Ех Алеко, бил си страшно добър народопсихолог!
    Няма какво повече да се добави за такава персона!

    Коментиран от #26

  • 24 Ограничено мислиш

    2 2 Отговор

    До коментар #15 от "Един":

    Ако ти имаш автомобил, който има 8 годишна гаранция на двигателят трансмисията и батерията, плюс доживотно безплатно зареждане, курсове по пет километра ще ти е целта в живота, на колонката при останалите бакшиши, при положение че ти се плаща на километър?

    Ползвал ли си автобус на запад за да видиш какви са цените? Ако не се лъжа, пичовете имаха четири курса по 250 километра всеки ден с твърд маршрут и разписание като автобус.

    Дори в България има бакшиши, които обикалят порно автогарите и возят на цената на автобусния билет. Даже си оставят в телефоните на редовно пътуващите, за да ги вземат от тях и да ги закарат на адрес в другия град. При запълване на четирите места, си изкарват за два часа оборот, за който трябва да въртят цял ден. По-наглите дори те карат да чакаш в таксито докато зареждат метан.

    При положение, че не плащаш гориво и нямаш разходи по двигателя на автомобила осем години, сещаш ли се че всичкият ти оборот е почти чиста печалба?

    Коментиран от #25, #27

  • 25 Егати редактора

    2 1 Отговор

    До коментар #24 от "Ограничено мислиш":

    обикалят порно автогарите

    Да се чете


    Обикалят по автогарите
  • 26 Бензинофоб

    0 3 Отговор

    До коментар #23 от "Антиелектрика":

    Ами точно защото не искам да карам бензинови автомобили, толкова ми се иска алтернативата да дойде по-бързо.

    Егати ръчкането на скорости, за да накараш един бензинов автомобил да върви. Дизела се изстрелва на която и да е скорост само с натискане на педала на газта. При изпреварване извънградско не е нужно да свалям предавка надолу.

    Никога не съм поставил екологичния аспект на първо място, дори не на първите места. То си е просто бонус.

    Ако си ме припознал в някой друг, това си е лично твой проблем. Поне 10 пъти съм казал че не вярвам в пролетта на човека за глобалното затопляне.

    Дразня се само когато някой започне да ми обяснява колко повече замърсявали електричките!

    Все едно да обяснявам на дъщеря си, че пушенето не е вредно понеже и аз пуша, и пушачите са по-здрави, та така и с дизела.

    Коментиран от #29, #30, #34

  • 27 Един

    3 0 Отговор

    До коментар #24 от "Ограничено мислиш":

    Нали се сещаш че ти вече си набрулил парите в тройно по-скъпата кола?! Платил си 100 хил долара при стандартна цена на такси около 30 хил!
    И кво правят пичовете ако идат на 250 км и колонката за зарежданее заета ;)
    Аре нема нужда! То ако Тесляка така връщаше пари както разправяш нямаше да смогват да произвеждат таксита само а те едва сколасват да продадат 10тина 15 хил на година. Биля щях да се наредя и аз за бакшиш да стана и да си пълна джобчето ей тъй от колонката за трифазен :D

    Коментиран от #31

  • 28 вижся

    0 0 Отговор
    тука спорите като македонци за произхода им...
  • 29 Един

    2 0 Отговор

    До коментар #26 от "Бензинофоб":

    като те мъри да ръчкаш скорости купи си автоматик или най-добре ползвай обществен транспорт - там един чичко те замества :)

    Електричките не са по-евтини защото покупката им е двойно по-скъпа - това което ще спестиш го плащаш като покупна цена

    И да електричките са по-мръсни включая за батериите им се ползват радиоактивни материали. Единствено при условие че електричеството идва от 100% възобновяем източник са екологични - но това и към момента е почти непостижимо, а при масовизация ефектът е обратен!
  • 30 AdBlue

    2 0 Отговор

    До коментар #26 от "Бензинофоб":

    Ти за автомат чувал ли си?
    Продават и коли с двойни съединители като за теб да се истрелват по-бързо.
    За Евро 6 чувал ли си, а за AdBlue??

    Стига желание да има винаги можеш да помогнеш на себе си и околните.

    Коментиран от #32

  • 31 Ограничено мислиш

    0 2 Отговор

    До коментар #27 от "Един":

    А ти сметна ли, колко струват 38 400 литра гориво, които колегата им с евтината кола, трябваше да сипе за тези две години?

    А сметна ли, другите 115 200 литра, за оставащите шест години гаранция за изминаване на 2 милиона километра.

    Хайде сега сметни и колко таксита трябва да купиш, за да изминеш 2 милиона километра.

    Доста глупави ще излезнат тези таксиджии! Яката са се набутали с тези скъпи таксита!

    Понеже са на загуба, затова са купили още няколко, които също въртят по 30 хиляди километра на месец.

    Коментиран от #37

  • 32 Искащ

    0 0 Отговор

    До коментар #30 от "AdBlue":

    Абе иска ми се да карам Ферари, сигурно и на тебе ти се иска, ама си карам малък дизел. Бензинов автомобил 100 конски сили, не може да доускори както ще ускори един дизел 100 конски сили. В един и същи ценови клас.

    Може и да бъркам, но това са ми впечатленията. Нека не изместваме темата в спорове бензин-дизел. Приемам, че може и да има варианти, но не са ми по сърце, както на вас не са ви по сърце електричките.
  • 33 Електрика

    0 0 Отговор
    "И да електричките са по-мръсни включая за батериите им се ползват радиоактивни материали. Единствено при условие че електричеството идва от 100% възобновяем източник са екологични - но това и към момента е почти непостижимо, а при масовизация ефектът е обратен!"


    Има ли някакъв шанс с цифри и факти да ти променя мнението?

    Коментиран от #38

  • 34 Гост

    4 2 Отговор

    До коментар #26 от "Бензинофоб":

    Хахахахаха
    Поредния заблуден дизераст :)))))))))))))))))))))))
    Да не караш и ти Форд турбодизел с 150 к.с. и си мислиш, че ускоряваш повече от бензиново Порше :))))))))))))))))
    Ох, заболя ме корема от смях :))))))))))))))))))
    Явно за това искаш електричка, за да избиваш комплексите заради бензиновите коли, защото нямаш шанс срещу тях със смърдящата си печка!
    Много обичам да наказвам такива като теб, които си мислят, че се изстрелват, но установяват, че ако бензина има турбина като техния дизел, просто стават смешни и в сажди :)))))))))))))))))))))
  • 35 да отбележа

    2 2 Отговор
    Един недъгав Пасат струва колкото тази Тасла! На недъгавия Пасат за 400 000 км. ще смените маслото 40 пъти! Ремък 5-6 пъти! Накладки 8-10 пъти и 2 пъти дискове. Ама кви ги пиша и аз! На тия километри ще смените двигател,скорости и въобще ще мечтаете да го продадете за 2-4 хил.евро ако ще да е на 2 години. Тоест вече ще си купувате нова каруца за 40 хил.долара, а се тормозите че на Теслата батерията била скъпа! Тя ще надживее минимум пробега на 2-3 Пасат-а.Вие въобще нормални ли сте!?

    Коментиран от #36

  • 36 Антиелектрика

    2 2 Отговор

    До коментар #35 от "да отбележа":

    Баба ти ли ти ги разказва тези приказки от 1001 нощ?
    Недъгавия Пасат започва от 22 000 $, което е ДВОЙНО ПО-ЕВТИНО!!!
    http://www.vw.com/models/passat/section/trims/
    Като започнеш да лъжеш, ставаш толкова жалък и смешен, че понякога те съжалявам!

    Коментиран от #39

  • 37 Един

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Ограничено мислиш":

    Нещо не хванах при какъв разход си ги сметнал тия 38 000 литра...

    Нека направя аз сметка:
    Взимам за база популярна кола за такси като VW Touran 1.6 tdi
    Ти казваш, че са ги навъртели километрите на някакъв 250 км маршрут значи извънградско - аз съм обаче ларж и ще смятам на смесецн цикъл - по документи разхода на 1.6 tdi е 4.5l/100 аз обаче съм супер готин (и понеже всички лъжат вкл. Т'слата) добавям от мен добавям още 35% фира и закръглям на 6.0л/100 много но карай...

    И смятаме: 400 хил : 100 х 6 = 24 000 литра дизел
    1.09 €/L е цената на дизела във финландия към днешна дата значи имаме 24 000 х 1.09 = 26 160 евро...

    Караме нататък със смятането. В БГ няма цени за Тесла взимам за база Британските. VW Touran 1.6 tdi пресметнато в евро е 25 000 евро, Т'еслата започва от 70 000 евро и това е зза 75D с малкия пробег Неговата 85кВ вече не се предлага, но е била по-скъпа...
    Пак от мен да мине смятаме при 70 хил

    И кво... излиза че до момента печелбарчето от финландия се е набутало с около 20 000 евраци... А ако си поръчаш модел 100Д за малко по-голям пробег вече говорим за над 100 хиляди евро или двойна набутвация!!!

    А ако си мислиш, че ще кара още милиони км си е някаква заблуда щото останалите системи по периферията и електрониката ще почнат да даватфира и ще има хиляди проблеми!Най ненадеждната част в модерните автомобили е имено електрониката, която има 4-5 години живот!

    Аре карайте си евтините електро-трошляци и да са ви на късмет
  • 38 Един

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "Електрика":

    Публикувано във факти.бг: Има ли някакъв шанс с цифри и факти да ти променя мнението?
    -----------------

    Има бе, ама няма такива цифри още :) ЕШведския институт по транспорта по възложение на Министерството е направил проучване, че за производството на 100 кВ батерия отделените емисии отговарят над 100 хил км или на 7 годишното използване на 2.0 бензинов мотор (а те са вече рядскост).

    Към момента няма как да ме убедиш, че електрификацията на автопарка ще доведе до екологични ползи! Още повече - в световен мащаб има над 1 милиард автомобила - чисто и просто наличното към момента електричество не може да покрие техните нужди а потребленията от домакинства и индустрия нараства и без да го товариш с транспорта...

    Дай фактите да видим... но ако са тия дето Елончо ги разправя да знаеш, че не струват ;)

    Коментиран от #40

  • 39 да отбележа

    2 2 Отговор

    До коментар #36 от "Антиелектрика":

    Прав си че започват от 22000,но точно този няма как да изкара 400 000км.а дизел с екстри и навигация модела е 40 000! Освен да смятате нафтата или бензина,попитайте колко е литър масло и колко взимат за да ви сменят ремък,филтри и др.консумативи!Сега към цялата сметка извадете 4-5 хил.евро от цената на теслата,които ги дава държавата при покупка. Махнете и едни 500 -1000 евро данък на година които няма да платите!Ако в Германия пуснат тази Тесла за 40 000 евро то през 2019 очаквайте сериозен внос на барутници в БГ.

    Коментиран от #42

  • 40 да отбележа

    0 0 Отговор

    До коментар #38 от "Един":

    Кви 100 000 км. за 7 години. Тва да не е баба пенсионерка! Логично първите купили електромобили ще бъдат хората които правят поне по 30 000 км.на година. Тези които правят по-малко и са по-бедни ще си купят с по-малка батерия(примерно 40квч) или като нас в БГ ще чакат втора употреба ,каквото е и положението в момента на пазара за таралясници.

    Коментиран от #41

  • 41 Сульо

    3 0 Отговор

    До коментар #40 от "да отбележа":

    Ти си купи 40 кВч батерия или втора употреба, какво ни занимаваш с глупости.
    Аз казвам ли ти не яж месо, не прави секс, не пии алкохол много пък сте дразними.
    И каква е тази аритметика, ти на мойте пари сметка ли ще правиш?
    А аз ако спра да плащам данъци ти тези субсидии като картофи от земята ли ще ги вадиш?

    Коментиран от #44

  • 42 Антиелектрика

    2 0 Отговор

    До коментар #39 от "да отбележа":

    Продължаваш със стъкмистиката!
    Тук нали сравняваме базова цена срещу базова цена? Ти да не мислиш, че тази Тесла за 40 000$ ще има повече екстри от Пасат за 22 000$?
    Пък щом залагаш на субсидии, то е ясно на къде отива разговора пак - в сферата на фантасмагориите и измислиците!

    Коментиран от #43, #45

  • 43 да отбележа

    0 2 Отговор

    До коментар #42 от "Антиелектрика":

    Незнам какво има базовия модел на Пасат,но познат си купи такъв за 38000 евро(с лизинга) и няма навигация,че са искали още 2000 евро за нея! Ти си от хората които едно си знаете,едно си баете. Не виждаш на 5 см.пред носа си,а какво остава за 5 год.напред!!! Е 2019 г.не е далече. Дано до тогава ти просветне и дано да имаш възможноста да си купиш някоя нова кола на лизинг и тогава избери някоя забранена за движение в нормалните държаив и си я карай само в БГ.

    Коментиран от #51

  • 44 да отбележа

    2 2 Отговор

    До коментар #41 от "Сульо":

    Освен данъци плащаш и акциз на готивата. Колкото повече караш котурника,толкова по-евтини стават електричките(ех ако пък акциза в БГ беше като този в Италия). Знам че ти е гадно,явно обичаш да спонсорираш ушанки и джихадисти,но нормалните държави не са съгласни с теб :) и за моя радост им намериха цаката.
  • 45 да отбележа

    0 2 Отговор

    До коментар #42 от "Антиелектрика":

    Абе колко струва модела с автономно управление на Пасат,че не го намирам,пък на Тесла ще е по-скъп от базовия :)))))))!!!
  • 46 ВАГ

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Зимъска":

    Един мой познат има познат който познавал един дето е чул ,че някакъв черпил ,защото навъртял с голф2 6-я милион без никакви проблеми .
  • 47 Електрика

    0 0 Отговор
    Само да спомена като начало, че не съм писал от 18:26 мнение 33

    "Нещо не хванах при какъв разход си ги сметнал тия 38 000 литра... "

    Смятал съм за пичовете от tesloop, които са навъртяли 480 хиляди километра за две години
    http://www.tesloop.com/pricing/

    Смятал съм и разход 8 на 100.

    Нека са 6 както казваш.

    Това са
    28 800 литра за двете години. Много изгодно си спрял сметките дотук, но обикновено автомобилите се карат за периода на гаранцията преди да се сменят.

    115 200 литра за периода на 8 годишната пълна гаранция. Електрониката е включена в нея, защото управлява батерията и задвижването и е част от тях.

    За тези половин милион километра, са дали около 6 хиляди долара, основно за гуми.

    Хубавото е, че след още две години, ще разберем какво се случва след един милион километра. Мен ме интересуват най-вече батериите.
  • 48 Таксита

    2 0 Отговор
    Не знам какви таксита карат в Америка, но в Европа се предпочитат Мерцедес Е класа, Германия най-вече комби.

    Ако не се лъжа цената беше около 40000 евро, на предвид сметките в предишния пост, цената не е важна, защото цената на целият електромобил ще се върне само от икономията на гориво още на петата година. Следователно дали е скъп един автомобил, много зависи от гледната точка. Ако караш под 5000 км на година, е по-евтино да ползваш такси отколкото да си купуваш какъвто и да е нов автомобил.
  • 49 Един

    0 0 Отговор
    навъртели сте много коментари само няколко неща ще спомена - средният пробег на година в Европа вярвате или не е 13 000 км та докато изравниш СО2 от производството на 100кв батерия са 7 год

    Модела с автономно шофране на Тесла С струва над 130 000 долара, за тия ари ще си взема шофьор ако ме мързи да карам да има с кого да си лафя че даже може да си наема и секси секретарка да записва лафовете

    Ако си мислите, че държавните субсидии ще са вечни се лъжете, щатите са на път да ги отменят примерно - също така и облекченията за данъци и паркиране ще отпаднат е не толкова далечно бъдеще. Хонг Конг спря стимулите за Елекрическите автомобили в резултат на което продажбте спадат от над 2000 за месец до 83 доколкото помня...
  • 50 Един

    0 0 Отговор
    Сещате се предполагам и че обсъждаме някакви много специфични точно 2 случая на навъртени стотици хиляди км при които биха могли да се вържат някакви сметки - масовия потребител като цяло за периода на лизинга на автомобила си от 4-5 години ще мине рядко над 100 хил км само някои служебни ще стигнат до 200 хил км - и тогава при разлики в цените 3 пъти повече за електрическата никога не можеш да оправдаеш парите, които си вложил.

    Да пробваме да направим още една сметка.
    П0 20 хил км на година (а това според статистиката е повече от средното за Европа) ще са ти нужни 1600 литра - смятам за 8/100 разход (това при съвременните двигатели е разход на мощен 2.0 турбо-бензинов мотор с доста над 200 коня) около 1.2€/L е бензина - това са 2 000 евро на година, слагам 3000 евро за годищен преглед и смяна на масло във фирмен сервиз и излиза, че на година колата ми струва 5 хил евро...

    Току що гледах реклама на Ауди А5 2.0 tfsi което е с подобен разход и си е много ама много истински автомобил - цена 46 000 евро и фул екстри...

    е при 5 бимки на година за всички разходи имам 8 години да го карам преди да стигна на Тесла 100D която криво ляво дава 400 км реален пробег цената от 85те + хиляди евро цена...

    Отдавна ще съм я продал тая кола преди да съм избил парите!Да не говорим, че електричката ще ти е скъсала нервите да търсиш къде да я заредиш

    И въобще кефа от шофирането който може да ми даде Ауди А5 БМВ 430 или Мерцедес С300 всичките на приблизително
  • 51 Антиелектрика

    0 0 Отговор

    До коментар #43 от "да отбележа":

    Кой не вижда по-далеч от носа си, хората много добре могат да преценят. Определено това си ти с глуповатите си и плоски разсъждения!!!
    Аз ти вадя факти и РЕАЛНИ цени, ти ми говориш пак за същите приказки - един познат чул-недочул, тинтири-минтири!
    Хайде стига простотии - говорим за базови цени в САЩ, ти говориш за цени в Европа. Като дойде този модел в Европа, тогава го сравнявай, че вече много се излагаш, честно!!!
    А това за субсидиите ги разправяй в селската кръчма, защото ако не плащаш акциз за горивата, с какво ще се асфалтират пътищата? Или те електричките с техните 2 тона, нямат нужда от асфалт?
    Толкова плиткоумно могат да разсъждават само електрофилите!

    Коментиран от #54

  • 52 Тръмп

    2 0 Отговор
    Интересно е лицемерието не просто на един индивид а на цели държави.

    1. Нямало да се плащат данъци за електричките а ДВГта ще са забранени е тогава как общините ще поддържат пътищата?
    2.Плащат се огромни субсидии за ел. автомобили, тогава всички пари от винетки трябва да отидат за тях как ще се поддържат другите пътища.
    3. Отпадат голяма част от приходите от акциз на горивата е тогава как ще се запуши дупката, пак ли със заеми?
    4.Що не пробват първо да спрат цигарите, там дупката ще е по-малка.
    5.В Европа Норвегия е най-силна в тази политика странно защо обаче не спира стотиците си нефтени платформи и ползва пари от тях за да спонсорира електричките, нали са мръсни пари?
    6.Вчера Тръмп отмени закон на Обама за въглищата така че за щатите не е проблем да използват въглища, петрол и шисти както и субсидии въпреки това.
    7.Ако ще пазим едни хора за сметка на други това не е ли малко нехуманно и по комунистически всички са равни но някои са по-равни?
  • 53 Батерии

    0 3 Отговор
    "Има бе, ама няма такива цифри още :) ЕШведския институт по транспорта по възложение на Министерството е направил проучване, че за производството на 100 кВ батерия отделените емисии отговарят над 100 хил км или на 7 годишното използване на 2.0 бензинов мотор (а те са вече рядскост)."


    Еха, колко удобно си пропуснал края на статията:

    "Те все пак отбелязват, че производството на батерии би могло да бъде и доста по-чисто, ако в него се използва енергия от възобновяеми източници. За момента обаче повечето производители на батерии не го правят.
    Изненадващо от изследването излиза, че добивът на литий и останалите елементи, използвани за батериите, не е толкова замърсяващ - на него се падат между 10 и 18% от общите парникови емисии, изпускани при производството им."

    Гигафабриката на Тесла се захранва само с енергия от зелена енергия предимно от фотоволтаици, плюс няколко вятърни генератор около фабриката. След завършването на гигафабриката, върху нейния покрив ще бъде изграден най-големия покривен фотоволтаичен масив с мощност 70 мегавата.

    В тази фабрика вече се произвеждат повече батерии, отколкото всички производители по света взети заедно.

    Следователно Може да извадиш 80% от онези 8 години засега.

    Коментиран от #60

  • 54 Цените

    0 2 Отговор

    До коментар #51 от "Антиелектрика":

    Ами като ще се сравняваме цени, официалната цена на модел 3 е 35 хиляди долара. Сравнявай с нея, какво ми сравняваш Opel Corsa със Mercedes S класа?

    Коментиран от #55

  • 55 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #54 от "Цените":

    Ами сравнил съм я много пъти! За 26 000$ в САЩ може да си вземеш Subaru WRX STI и с остатъка да я поддържаш 5 години, защото е 10-на хиляди долара по-евтина. А Субаруто е истински рали автомобил и е класи над Тесла 3!
    Пък за 35 000$ може да си купиш и AUDI A4 или BMW 3-er.
    Така, че спри да пишеш глупости и лъжи!

    Коментиран от #58, #62

  • 56 Акцизи

    0 0 Отговор
    Това за акцизите е най-глупавото разсъждение дотук.

    За да вземеш еднократно едни 30% акциз еднократно, изнасяш милиарди евро, които никога няма да се върнат в страната.

    Същите тези милиарди, могат да останат в страната и при всяко свое завъртане да ти носят 20% ДДС години наред, като могат да се въртят няколко пъти месечно дори.

    Приказка за кокошката, снасяща златни яйца



    (финансова приказка)

    Веднъж един беден селянин отишъл в кокошарника си намерил в полога златно яйце. Първата му мисъл била, че някой се шегува с него. За да бъде по-сигурен, взел яйцето и го занесъл на златаря. Той проверил яйцето и потвърдил, че яйцето е от чисто злато. Селянинът го продал и се върнал в къщи с много пари. Вечерта всички в къщи празнували.

    Сутринта цялото семейство отишло да провери дали кокошката не е снесла отново златно яйце. Наистина, в полога отново имало златно яйце. Оттогава селянинът всяка сутрин намирал такова яйце. Той ги продавал и станал много богат.

    Селянинът обаче бил много алчен човек. Непрекъснато се питал, защо кокошката снася само по едно яйце на ден. Интересувало го как тя го прави, за да може той сам да произвежда златни яйца. Все повече се ядосвал и накрая не издържал и разсякъл кокошката на две половини. Всичко, което видял, било части на зараждащо се яйце.

    Май така действат обикновено хората! Кокошката е капитал, златните яйца са дивиденти. Без капитал няма някакви дивиденти. Повечето хора харчат всички си пари. Затова

    Коментиран от #59

  • 57 Продължение

    0 0 Отговор
    Май така действат обикновено хората! Кокошката е капитал, златните яйца са дивиденти. Без капитал няма някакви дивиденти. Повечето хора харчат всички си пари. Затова те не могат никога да отгледат своята „златна кокошка“. Те я убиват още като пиленце, преди тя да може да започне да снася златни яйца.

    До тогава, докато вие нямате такава кокошка или „машина за пари“, вие самите се явявате „машина за пари“ за другите и въобще няма значение колко печелите. Да харчиш по-малко, отколкото получаваш, не звучи сензационно. Въпреки всичко, ще установите, че икономисването доставя удоволствие и има дълбок смисъл.
  • 58 Цените

    2 1 Отговор

    До коментар #55 от "Антиелектрика":

    Ами значи сам си си отговорил. Модел 3 е в класът на BMW 3 и струва колкото него дори без субсидиите. Това е днес, преди да са паднали цените на батериите както се очаква до година-две.

    Porsche го доказва най-добре, защото става въпрос за една и съща марка. Електрическото Porsche ще е по-евтино от бензиновите си събратя. Да кажеш нещо по въпроса? И това още в началото на ренесанса на електромобилите. Представи си след 10 години?
  • 59 Тръмп

    0 0 Отговор

    До коментар #56 от "Акцизи":

    Ти си бил голям отворка обаче, а ти колко батерии произведе в живота си а???
    Това да не ти са старите оловни акумулатори, а??
    Та кажи ми колко батерии произведе България а като ние сме толкова глупави, или даже ще те улесня малко, понеже обичаш да мечтаеш през 2025 в България колко кВч батерии ще бъдат произведени?
    Големи фанатици сте знаци като някои религиозни талибани.
    Даже още ще те улесня колко батерии ще бъдат асемблирани защото суровините е ясно че ще бъдат отново внос?????

    Коментиран от #66

  • 60 Един

    0 0 Отговор

    До коментар #53 от "Батерии":

    Изхвърлил си се яко - гигафакторито ти на Илончо въобще не е фактор. Гигафактори в пълния си капацитет, който не е достигнат още ще произвежда 10% от батериите. Китайците правят над 50% от батериите в световен мащаб и целта им (подпомагани и на правителствено ниво) е да достигнат до 60%... а на китай електриката идва от въглищни централи!
    И въобще кво говорите за Тесляците, като в Китай произвеждат 10торно повече електрически автомобили от Илончо... че даже може би произвеждат и по-добре от него :D

    Коментиран от #61

  • 61 кирилица

    0 2 Отговор

    До коментар #60 от "Един":

    И кво - аз трябва да дишам саждите от каруцата ти щото иначе китайците щели да правят много ток от въглища?
    Нещо не разбирам на къде биеш?!?
    Ако някой ми хвали фосилни автомобили искам да го видя как кара с пъхнат маркуч от ауспуха в купето - иначе не се брои!

    Коментиран от #63

  • 62 да отбележа

    0 2 Отговор

    До коментар #55 от "Антиелектрика":

    Сравнявате нещата като истински БМВ фенове :))))))). Щом и Китай въведе изискване за 2018 година от 10% електромобили при производството на нови коли,значи скоро ще ви светне. Само джихадисти и ушанки са за печките, че няма как да пият нефт. Прави сте че сега електромобилите са изгодни само при много километри,но защо тези много километри да не се навъртат за 10 год. или 20!Или днес няма таралясници на 20 год.по пътищата! За утре няма да пиша

    Коментиран от #65

  • 63 Един

    0 0 Отговор

    До коментар #61 от "кирилица":

    Очевадно е, че си крайно ограничен!
    Дали в Китай, на Щжния полюс или в България замърсяването си е замърсяване и касае и тебе! Ама кво ти пука, на тебе да ти е кефа... е да ама и твоя ток в БГ идва преобладаващо от фосилни централи и като зареждаш от контакта се тровиш точно толкова колкото и този дето зарежда от колонката. Аз ще ти кажа същото - докато зареждаш стой на комина на централата и тогава разправяй аз какъв маркуч да вкарвам в купето!

    Коментиран от #64

  • 64 кирилица

    0 0 Отговор

    До коментар #63 от "Един":

    ясно - правиш се на ударен и чакаш някой да ти се върже - аз китайски комини под прозореца нямам - долу са хиляди дебили като тебе дето ми пушат със 25 годишните си нафтови печки.
    Пъхай маркуча в купето и дишай!!!
  • 65 Един

    0 2 Отговор

    До коментар #62 от "да отбележа":

    Щото батерията ти не може да издържи толкова още никой не знае какво ще стане с батериите след 8 години употреба колкото е гаранцията щото най-старата Тесла С 2012 модел...

    Стареенето на батерията не линейно като износването на двигателя - там капацитета пада от веднъж - и ако на 10 годишната ти електричка батерията даде фира това е тотал щета, защото замяната струва повече от стойността на цялата кола.

    За Тесла Роудстър имаше информация, че батерията издържа средно 120 000 мили... е добре поддържан ДВГ може да мине 500 хил преди първия ремонт, а има и такива които издържат по 1 млн, но майната му на това - идеята на електричката е в екологията - а дефакто не предлага такава! Замърсява равно в някои случаи и повече от ДВГ!

    Коментиран от #68

  • 66 Само с омраза не става

    0 2 Отговор

    До коментар #59 от "Тръмп":

    Знам че мразиш всичко българско и чуждо, но само с омраза не става. Ти сам прецени колко батерии ще произведе българска компания 2025 година. И защо трябва да цапаме собствената си държава? Не е ли по-добре като Лукойл, да прибираме само печалбите, а да плащаме някакъв смешен процент на който си подаде задника?

    С други думи да му кажем, ти ми дай сега да долара, а ние ще ти дадем 300 за тях.

    Все едно да кажеш Иванчо, открадни от баща ти 2000 долара, от тях 20% ДДС и 30% акциз задръж за себе си, а останалото дай на нас.

    За разлика от нефта, електроенергията ще се произвежда на 100% в България, дори имаме излишък и го изнасяме. Само с енергията, необходима за рафиниране на горивото, може да се зареждат електромобилите, без да е необходимо изграждане на допълнителни мощности.

    За разлика от автомобилите с ДВГ, които задължително ползват изкопаеми горива, при електромобилите е напълно възможно да се зареждат със 100% възобновяема на енергия.

    Коментиран от #70

  • 67 Монбат

    0 0 Отговор
    Забравих цитата:

    КапиталКапитал меню
    Вход
    39 НОВИ
    Реклама
    КОМПАНИИ
    "Монбат" купува две германски компании за литиево-йонни батерии

    За момента "Монбат" произвежда традиционни оловно-кисели акумулатори, като има заводи в България, Румъния и Сърбия
    © Георги Кожухаров
    Цената на сделката не се съобщава засега, но инвестицията ще е над 5 млн. евро през следващите две години
    от Иглика Филипова, 26 юни 2017, 17:37, 8593 прочитания
    Gaia Akkumulatorenwerke и EAS Germany ще бъдат слети в EAS Batteries.
    Икономическата група "Монбат" е придобила две германски компании за литиево-йонни батерии. Сделката е за 100% от движимите и недвижими активи на Gaia Akkumulatorenwerke и EAS Germany, които ще бъдат слети в EAS Batteries. Това съобщиха от българското дружество в информация до борсата. Оттам не уточниха кое дружество от групата на "Монбат" е купувачът и на каква цена е сключена сделката, като само посочиха, че подробности ще бъдат обявени след окончателно приключване на финалната фаза.

    Целта на придобиванията е "Монбат" да диверсифицира бизнеса си, като навлезе в нова ниша на пазара на литиево-йонни енергийни решения. През следващите две години компанията ще инвестира над 5 млн. евро в оборудване и разширение на екипа.
  • 68 гост

    0 2 Отговор

    До коментар #65 от "Един":

    Не си чел, не си се интересувал достатъчно. Батерията на тесла затова е толкова добра, понеже има много добър мениджмънт на самата батерия. Когато една клетка даде фира, тя бива прескачана от веригата и капацитета на батерията пада с количеството капацитет на клетката дала фира. Или няма начин да стане рязко ако не дадат всички клетки по едно и също време фира. При телефон и лаптоп не е такъв случая и е погрешно да се прави паралел при все, че клетките са напълно различни. Та след 400х.км една батерия на тесла има над 90% капацитет или спокойно може да чукне милион и пак да има към 80%. Не са глупаци и ако нямат техника няма да дават гаранция 8г и 80% от капацитета.

    Коментиран от #71

  • 69 Тесла

    0 0 Отговор
    Намиращата се в Невада Tesla Gigafactory 1 вече произвежда повече батерии отколкото всяка друга фабрика в света .
    Производствените бази дори не са завършени напълно, но ето че вече имат огромно значение в областта на съхранението на енергия, пише Futurism.

    Съоръжението е разположено на над 455 хил. квадратни метра. През януари там започнаха да се произвеждат Powerwall и Pawerpack батерийни клетки, а през юни и батерии за Model 3. Това съставлява едва около 30% от капацитета на фабриката.

    Целта е, когато Gigafactory бъде завършена, тя да може да произвежда мощност от 35 GWh в към края на 2018 г.

    Следващата по големина фабрика в света произвежда едва 4GWh.
  • 70 Тръмп

    2 0 Отговор

    До коментар #66 от "Само с омраза не става":

    Абе бастун от къде ще го вземеш този ток от въздуха ли?
    Къде ще ги сложиш тези панели в България в Добруджа ли?
    А те като направят тази инвестиция после колко години данък печалба ще бъде 0 знаеш ли?

    Що така като сте толкова отворени от Европа ни карат да изкупуваме задължително тока от ВЕИ и то на завишена цена нали е пазарна икономика, ама да знаеш от мен много маймуни на клона не могат да стоят все някого ще се счупи.
    Същата далавера беше с екодизелът някои взеха милиони и сега бивши комунисти си напълниха банковите сметки от твоят джоб докато ти развяваш знамето.

    ДДС има за всички ппродукти ама я сметни колко ще е ДДС от ток и колко от горивата при тези цени и консумация а и без акциз бюджета улеква с 2 милиарда.
    Ама нищо те от МВФ ще дадът едно леко заемче с 5% лихва и готово.

    Коментиран от #72

  • 71 Гаранция

    0 1 Отговор

    До коментар #68 от "гост":

    Стига с тази Тесла.
    Тесла НЕ дава най-голямата гаранция, нито произвежда най-много електромобили.


    Tesla продаде около 76,000 автомобила през 2016 година, докато BYD реализираха над 100,000 продажби.

    Латинска Америка също бе ключов развиващ се паар, каза тя, като автобусите на BYD са широко разпространени там.

    Li каза, че компанията първоначално е била изправена пред съпротива от клиентите на САЩ, на фона на притесненията, че китайската компания няма да се задържи много дълго на пазара.
    "Сега е много по-лесно", каза тя, добавяйки, че нагласите се променят, тъй като компанията е сред най-големите производители на батерии в света и може да предложи 12-годишна гаранция.
    "След това ще демонстрираме технологията си отново и отново", каза тя, отбелязвайки, че има първоначална загриженост за гамата и производителността на електрическите автомобили, но технологията е вече зряла и приета.
    "Сега повече хора виждат BYD като глобална компания", каза Li.
    Източник: Bloomberg Pro Terminal
  • 72 Акциз

    2 1 Отговор

    До коментар #70 от "Тръмп":

    Ти не можа ли да схванеш примера с Иванчо?

    За да изкара Иванчо, 300 лв, от семейството му са излезнали 1000. По никакъв критерии това не може да се нарече печалба!

    Заради тези 2 милиарда в бюджета, за които говориш че ще изгубим, напрактика от България са излезнали безвъзвратно други 4 милиарда, които никога няма да се върнат. Реално сме на загуба 4 милиарда, а не на печалба 2!

    Ако тези шест милиарда, вместо за гориво което бива изгорено, все едно гориш пачки с пари, бяха изхарчени за стоки и услуги, тези пачки нямаше да са изгорени, а щяха да останат в обращение. Само два пъти да се завъртят, в бюджета ще влезнат над 2 милиарда лева във вид на ДДС. Невъзможно да се въртят по няколко пъти с години.

    Само с оборотни средства, които да не изнасяме, могат да се правят големи обороти и съответно ДДС. Всяко пълнене на резервоара, изнася оборотни средства от държавата ни.

    Закупуването на фотоволтаични централи е еднократно и също се облага с ДДС.

    След това всеки продаден киловатчас също се облага с ДДС, независимо дали собственика е на загуба или печалба.

    1kWp централа струва около 2000 лв Ето ти едни 400 лева ДДС още при вноса, освен митото.

    От централа с такава мощност, годишно се произвеждат 1200 киловатчаса електроенергия. На 30-та година ще се произвеждат само 1000, заради деградацията на панелите.

    От мен да мине, нека сметнем 1000 още от началото.

    ДДС на един киловатчас се 4 стотинки, следователно 40 лв годишно или 1200

    Коментиран от #75

  • 73 Акциз

    2 0 Отговор
    ДДС на един киловатчас се 4 стотинки, следователно 40 лв годишно или 1200 лв за 30 години. Общо 1600 лв без да броим митото и с компромисите в сметките.

    Това ДДС е и върху условие за разпределение и пренос, които носят допълнителни приходи и работни места, които не са влезнали в сметките.

    Общо от тези 2000 лв инвестиция в износ, ще са направени поне 9300лв. оборот без да е изнесен един лев навън. Да не говорим че може да се изнася ток от който да има приходи, а не разходи за внос на петрол.
  • 74 Грешка

    2 0 Отговор
    Общо от тези 2000 лв инвестиция в износ, ще са направени поне 9300лв. оборот без да е изнесен един лев навън. Да не говорим че може да се изнася ток от който да има приходи, а не разходи за внос на петрол.

    Всъщност Тук имам грешка. От тези 9300 лв. 2000 за евентуален износ за оборудване на централата, въпреки че голяма част може да бъде произведена с български материали, като да речем конструкцията, а защо не и инвертора. Преди имаше и завод за фотоволтаици, сега не знам.
  • 75 Тръмп

    0 2 Отговор

    До коментар #72 от "Акциз":

    ХаХа навремето имаше едно икономисче което преди да вземе власта казваше че ще направи пенсиите 2000лева щото пенсионера така или иначе щял да ги изхарчи и парите да се завъртят многократно. След като стана министър се противи дори и с 20 лева да ги увеличи!!!

    То по тая популистка логока бензиностанциите ще увяхнат и колко хиляди ще останат на улицата и колко данъци ДОД и печалба ще заминат от работниците.Лукоил ще замине колко хора работят там и данъци плащат къде ще отидат в някакъв соларен парк дето работят двама човека.
    Накрая ще нахраниш пак едни деца на едни хора дето ще си купят ферарита ама не от българските.
    А какво правим с ел. разпределителните дружества щото и те пращат пари на запад от България?

    Държавата от ДДС на ток щяла да печели ама като го изкупува на 3ни цени от мафиотите, браво на теб големи сметки.

    Абе що не либерализираш пазара не е ли по лесно всеки да кара и ползва каквото си иска, нека конкуренцията да си каже думата.

    Не много е изгодно, много е хубаво ама субсидии, забрани, и куп заплахи.
  • 76 Акциз

    2 0 Отговор
    Ако не знаеш, енергийния пазар вече е либерализиран. Над 50% от фирмите вече смениха своя доставчик на енергия с различен от трите електроразпределителни дружества. Договарят своите тарифи и цени, като всеки доставчик предлага различна гъвкава услуга, съобразена с потреблението на клиента.

    Не съм търсил, но вероятно ще има и услуга за изкупуване на тока от фотоволтаици.

    Освен това в България работи енергийна борса, на която се продават количество енергия за всеки час, за ден напред. Цената за всеки час е различна в зависимост от търсенето и предлагането.

    Енергийните дружества на запад вече се ориентираха и си закупуват батерии, с които да съхраняват евтината, безплатна, А понякога дори с отрицателна цена електроенергия, за да я продадат когато цената е най-висока, или има недостиг на енергия и опасност за срив в системата.

    Декември месец трябва да бъде завършен най-големия проект за 100 мегаватчаса батерия в Австралия, където ще се съхранява излишната слънчева и вятърна енергия.

    При цените у нас това не е рентабилно.

    Може да звучи абсурдно, но българските производители включително АЕЦ Козлодуй, не могат да продават ток за износ, защото цените им на едро са прекалено високи, в сравнение с цените от ВЕИ на съседните държави. Сам си направи сметката каква е себестойността на електроенергията в момента на новопостроена слънчева или вятърна централа, а цените продължават да падат.

    Стига вече с мантрата, че слънчевата и вятърната елек

    Коментиран от #77, #80

  • 77 Тръмп

    0 1 Отговор

    До коментар #76 от "Акциз":

    Що се правиш на ударен говорим за НЕК и че тя е длъжна да изкупува супер мега гига "евтината" енергия от ВЕИта собственост на бивши комсомолци а после като си получиш фактурата разбираш за какво става на въпрос ако изобщо я четеш де.

    Коментиран от #78

  • 78 Акциз

    0 1 Отговор

    До коментар #77 от "Тръмп":

    Бях останал с впечатление че говорим за бъдещите мощности, които трябва да се изградят за зареждане на електромобилите.

    За вече изградените съм напълно солидарен с твоето мнение. Ударно бяха застроени плодородни земи, за да може партийни функционери да не изпуснат келепира, защото беше ясно че още от другата година изкупните цени от фотоволтаици ще спаднат почти двойно.

    По този начин само за една година беше изграден целия фотоволтаичен капацитет предвиден до 2020 година, като се заеха плодородни земи, вместо да се позволи на гражданите да си изградят покривни фотоволтаични централи, чиито ток да ползват самостоятелно, а да продават само излишъка. Точно така се прави в белите държави.

    Коментиран от #81

  • 79 Ivan S

    2 0 Отговор
    Всяка фирма може да си "прибере" ДДС то на тока използван за зареждане на автомобила. Далеч не всяка може да си приспадне ДДС то на горивото бензин или дизел. Смятай само тук какъв "заек" се крие.
    Щото си зареждаш електрическия автомобил без да обясняваш регистриран ли е на фирмата,личен ли е, колко местен е и прочие. Просто все едно си монтирал още два климатика в офиса.
  • 80 Антиелектрика

    3 0 Отговор

    До коментар #76 от "Акциз":

    Спри да си пробутваш тъпите фотоволтаици тук! Толкова ли си изпаднал, та да се опитваш да лъжеш като циганин, пробутвайки боклуците си?
    ВЕИ и фотоволтаиците ЗА НИЩО НЕ СТАВАТ - ФАКТ!!!
    И едните и другите работят само през 25% от годината, а енергия не може да се съхранява в чували. И едните и другите имат далеч по-малък експлоатационен период от АЕЦ и ВЕЦ!
    Това са фактите - всичко друго са елементарни и тъпи лъжи!
  • 81 Тръмп

    3 0 Отговор

    До коментар #78 от "Акциз":

    Всеки може да си инсталира каквото иска, и енергото трябва да е по-отстъпчиво към това а не да прави проблем.
    Ето наскоро даваха един политолог беше си инсталирал соларен панел, много хубаво.
    Обаче втората част беше интересна понеже казва енергото е задължена да изкупува тока му на определена цена и да го продава на НЕК.

    Аз казвам аман вече от субсидии за земеделци за панелки за какво ли не аз искам да помагам само на болните, инвалидите и децата. За всичко друго не искам да помагам, всеки да прави бизнес така че да бъде на печалба а не да разчита на държавата защото така става болен здрав носи.
  • 82 Радо

    1 0 Отговор
    Ако трябва да съм честен, най-евтино излиза да се купи една гаражна ладичка с оригиналната боя от някой дядо за 1500-600лв, на 50-60К км, и с една АГУ ще гори 9/100 газ по 90 стинки .