Last news in Fakti

5 Юли, 2008 11:03 2 011 1

Петият елемент

  • dacia-
  • sandero-
  • dacia sandero

До преди няколко години марката Dacia не се славеше с добър имидж у нас. Колите бяха евтини, но по отношение на качество и комфорт отстъпваха доста. Сега Dacia вече е собственост на Renault, а франсетата веднага се заеха с нелесната задача да изградят нов имидж на румънските автомобили. Този процес започна с появата на Logan във версия седан, премина през модификациите MCV, Van и Pick-up, за да стигне до т.нар. пети елемент Sandero. Семейство Logan бързо се утвърди на нашия пазар, но най-вече заради ниската цена, подобреното и вече конкурентно качество, но не и с дизайн. Новото предложение от Dacia обаче представлява класически градски хечбек с пет врати и впечатлява с атрактивна цена, която вече не е за сметка на дизайн. Екипът ни имаше възможността да се запознае отблизо с този автомобил. Тестът, който направихме беше на територията на Хърватска, а модификациите, които изпробвахме, бяха две - 1.4 и 1.6 литра бензин, съответно с мощност 75 и 90 к.с. Именно с тези два варианта започват продажбите на Sandero, като от началото на 2009 година нашите дилъри ще разполагат и с добре познатия 1.5-литров дизел на Renault. И тъй като това е автомобил, който превъзхожда конкуренцията предимно с цена, решихме да спрем вниманието ви върху най-евтината модификация 1.4 8V Е0. Ето и впечатленията ни.

Екстериор

Както е видно от снимките, външният вид на Sandero е силно променен в сравнение с Logan, при това в положителна насока. Елегантни форми, изчистен дизайн и лека доза агресия са чертите, оформящи новото лице на Dacia. За да се оптимизират надеждността и най-вече производствените разходи, инженерите са прибегнали до използването на дигитални дизайнерски технологии, които премахват необходимостта от скъпи прототипи. Ако се загледате, ще откриете и доста сходства на Sandero с елементи от други модели на Renault Group. Това обаче по никакъв начин не влияе отрицателно върху цялостния облик на автомобила. Той притежава индивидуалност, която добре се допълва и от новата емблема на компанията. За да се акцентира върху динамичната визия на Dacia Sandero, с появата си на пазара в по-голямата част от Европейските държави автомобилът ще се предлага и със SUV пакет. В него са включени преден и заден спойлер, предпазители на фаровете за мъгла и странични лайсни, които придават по-автентично all-terrain излъчване.

Интериор

Салонът на Sandero също впечатлява с иновации. Като цяло той е функционален, практичен и удобен. Лукс и глезотии липсват, но за сметка на това качеството на материалите, а и самата сглобка са значително подобрени. Седалките са ергономични, уредите информативни, но това с което Sandero превъзхожда доста от преките си конкуренти е просторът в салона. Новото арматурно табло е направено така, че да е едновременно модерно и функционално. Единствено част от средната конзола, заимствана директно от Logan, изглежда не на място в иначе осъвременените инструменти. Багажното пространство също е отлично оптимизирано и предлага обем, напълно достатъчен за автомобил от субкомпактния клас. Интерес представлява и подобрената шумоизолация на купето спрямо пътя. Минус се явяват по-високите децибели на агрегата, които в режими над 3 000 об/мин дразнят слуха.

Двигател и ходови характеристики

Освен с икономичност 1.4-литровият бензинов агрегат впечатлява и с прилична динамика. Близо 90% от въртящия момент се достигат при около 2 000 об/мин - факт, който е от основно значение за икономичността. Освен това агрегатът е доказал своята надеждност и лесна поддръжка. Вече споменахме, че е по-шумен от нормалното, концепцията му не впечатлява с иновации, но предвид лекото купе осигурява нормална динамика на автомобила.

Sandero е създаден на същата B0 платформа като Logan. Предното окачване е от типа MacPherson, но е специално доразвито и пригодено за нуждите на модела. Возията може да се предели като мека, но стабилността е прилична. В по-остри завои се усеща лек крен, но благодарение на ниския център на тежестта автомобилът запазва без проблем траекторията си. Подобно на останалите модели от гамата на Dacia, Sandero има висок клиренс - 155 мм, което му позволява да се движи без проблеми по всякакви пътища в и извън града - фактор, увеличаващ многофункционалността на колата. Маневрирането на място не се различава от това на алтернативите, но като цяло Sandero се справя добре с малки места за паркиране.

По отношение на активната безопасност, специално внимание е обърнато на спирачната система, като основното е, че ABS е включена в базовото оборудване. Що се отнася до пасивната безопасност интерес представляват използваните специални материали с висока еластичност, подобряващи здравината на конструкцията.

Цена

Тук нещата са без коментар. Най-ниската на пазара за нови автомобили у нас. За малко пари получавате градски автомобил с добро качество и приличен комфорт.

Радослав Славчев


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 TROSHACHA

    2 1 Отговор
    USPEH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!