Новини

Peugeot нанесе нов удар на Opel

Публикувана: 26 Януари, 2018 11:52
50 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 20427
Peugeot нанесе нов удар на Opel
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Ръководството на концерна PSA шокира работниците от испанския завод на Opel във Фигеруелас с решението си да прекрати подготовката за производството на новото поколение Corsa във фабриката. От PSA обявиха, че следващата Corsa ще се произвежда в друг завод.

Решението е странно, защото заводът във Фигеруелас е построен основно за производството на модела Corsa. Там са се произвеждали всички генерации на модела, започвайки от първата през 1982 година.

Значително по-късно се включва и бившия завод на Wartburg в Айзенах, Германия. Още повече, че през миналата година фабриката във Фигеруелас увеличи производството си с 6% и от там излязоха 382 000 Opel-a, половината от тях - Corsa.

Бъдещата Corsa (проект P2JO), която трябва да се появи през 2019 година, ще е близнак на Peugeot 208 и няма да се произвежда в Испания. Това е сериозен удар по най-големия завод на Opel в Европа, площта на който е над 3 млн. квадратни метра, а служителите в него - 5 000.

Загубата на Corsa ще означава сериозни съкращения на персонал, поради което от профсъюзите веднага свикаха общо събрание с цел отмяна на решението. Карлос Таварес обаче е известен с радикалните си мерки и едва ли ще вземе предвид исканията на работниците.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Пса
1 Отговор
Просто - ще се правят на една поточна линия с сестринските модели на Пежо и Ситроен. Вместо 2 еднакви автомобила с малко различна визия ще има три.

Коментиран от #3, #39


Оценка:
-3 +90

Gigi
2 Отговор
Китаиците са го измислили купуваш конкоренцията и ти си номер едно

Оценка:
-5 +89

гост
3 Отговор

До коментар #1 от "Пса":


PSA имат почти 30% ненатоварени мощности , така че най-нормалното е да прехвърлят производството към собствените си заводи , още повече че вече ще се различават само по "декоративни" признаци , а и продадените бройки са горе долу 2 към 1 за Пежо-Ситроен и Опел !

Оценка:
-3 +41

Бум
4 Отговор
Не мисля, че опел може да се закачи на ситроен. Просто се караше, защото беше немски, евтин и икономичен. Нещо като форд ама нали форд е американски и все трябваше да го оплюват. Аз все съм си мислил, че перфектната евтина немска кола би била опел в тялото на форд.

Коментиран от #8, #18, #23, #33, #35


Оценка:
-49 +21

Генералът
5 Отговор
vag прави същото със своите марки

Оценка:
-7 +51

Дръжте се
6 Отговор
французите набират сила

Оценка:
-16 +42

Марио
7 Отговор
Каквото и да правят опел винаги са били и ще бъдат по-добри от пежо

Оценка:
-57 +97

Adam Opel
8 Отговор

До коментар #4 от "Бум":


За последните няколко десетилетия Опел беше Американски, а не немски. В България всички викаха и ще продължават да викат на Опел - немец, и ще се гордеят, че карат немско, а техния Опел никога не е бил немец

Коментиран от #11, #12, #19, #42, #43


Оценка:
-19 +67

гост
9 Отговор
Идеално ново заводче в Европа за Тесла или някой от китайците ! 400 000 бр. годишно като за начало в Европа си е напълно достатъчно !

Оценка:
-10 +27

гост
10 Отговор
От Geely вече намекнаха , че ще преоборудват белгийския завод на Волво за новия си (китайски) SUV , така че очаквайте инвазията на китайците !!

Коментиран от #16


Оценка:
-4 +38

жоро
11 Отговор

До коментар #8 от "Adam Opel":


Или казано по друг начин
скоро почти ще стане един век от както е американски :)

Оценка:
-8 +29

Бум
12 Отговор

До коментар #8 от "Adam Opel":


Тука си прав забравих, че и те бяха в американски ръце. Не знам кой ми слега минуси знам обаче, че съм голям достъп и до двете марки и до доста други. Продължавам да вярвам в политиката и кадърността на бмв щото не се лакомят кат ваг, който може да повторят отмах стъпките на джен. Мотърс и да се затрият. Все пак от мой личен опит бих казъл, че за здрава кола или шведска или яппска и корейска, за лукс и нотка спорт италянска, за возия френска, без рено туй не е кола а отмъщение на пишман инженера. А немското е някъде по средата на всичко. Англичаните също бяха майстори ама нали са марзеливи.

Коментиран от #21


Оценка:
-25 +27

гост
13 Отговор
Zhејіаng Gееlу Ноldіng Grоuр Со. нa Ли Шyфy зaпoчнa дa пpoдaвa cвoя ĸoмпaĸтeн ЅUV мoдeл oт пo-виcoĸ ĸлac в Kитaй пpeди двa мeceцa пoд бpaндa Lуnk & Со. зa цeнa oт 25 000 дoлapa. Щaмпa "Маdе іn Еurоре" щe пoдxoждa нa aмбициитe нa ĸитaйcĸия пpoизвoдитeл, ĸoйтo иcĸa дa ce изпpaви cpeщy нaй-гoлeмитe в бpaншa - ĸaтo Vоlkѕwаgеn АG, ĸoитo дoминиpaт ĸитaйcĸия aвтoмoбилeн пaзap oт дeceтилeтиe. Cлeд гoдини нa пpoдaжби нa бюджeтни мoдeли y дoмa, ĸитaйcĸитe пpoизвoдитeли ĸaтo Gееlу и ВYD (ĸoятo пoдпиca c aĸтьopa Лeoнapдo ди Kaпpиo зa пocлaниĸ нa мapĸaтa) вce пoвeчe oбpъщaт глaви ĸъм мeждyнapoднитe пaзapи.
https://money.bg/auto/kitayski-avtomobil-sglobyavan-v-zapadna-evropa-geely-mozhe-da-sa-parvite.html

Оценка:
-2 +6

656
14 Отговор
В Испания китайците да започват производството на ментето на Porsche Macan и глей ко стааа

Оценка:
-5 +21

Носталгия
15 Отговор
Пичове вече ще караме консервни кутии с различни етикети и ще спорим коя консерва е по вкусна.

Оценка:
-2 +80

жоро
16 Отговор

До коментар #10 от "гост":


Тя инвазията на Китайците е отдавна и е на всякъде.
зад всеки известен производител стоят акционери от Китай.

Разликата с Опел е че тук купиха цялата компания а не само част от нея

Оценка:
-1 +18

Бум
17 Отговор
Хубавото поне на дръпнатите им е, че много бачкат и много инвестираха в ноу хау. Кво во дреме дали колата ще се казва мерцедес или джинг джонг ако се прави по един и същи начин същи материали и издръжливост а цената е в пъти по-малка.

Оценка:
-6 +32

B52
18 Отговор

До коментар #4 от "Бум":


Не се кахъри за минусите. Плюещите тук или никога не са сядали зад волана, или карат 20 годишни кошници от "премиум" марки. Ние, които си вадим оскъдния хляб с труд, с много труд гледаме да си купим здрава и общо взето икономична кола (не че не бихме се чувствали добре в БМВ или Мерцедес) защото тя ни е по джоба. Карам 7 годишен Форд Фокус, имал съм и Опел (и Пежо и Рено също) и някои неща от Опела биха дошли добре във Форда. Би била много добра кола за възможностите, които имам. Сега ще има Пежо с емблема на Опел и от това ще намалеят възможностите ни за избор. Не, че Пежо са много лоши автомобили - НО не бих си купил отново.
Хайде сега давайте с минусите!

Коментиран от #22, #45


Оценка:
-26 +25

Гост
19 Отговор

До коментар #8 от "Adam Opel":


То значи Сеат са немски,Шкода и те са немски,Ламборджини пак са немски,Волво е китайско,Ролс Ройс,Бентли и Мини Купър отново немски и т.н.

Оценка:
-2 +22

20
Този коментар е премахнат от модератор
селянин от обеля
21 Отговор

До коментар #12 от "Бум":


Отмъщението на инженера /т.е. Рено/ дава двигатели дизелови и платформи на Мерцедес , някакви коментари?

Оценка:
-9 +46

Дончо лудия
22 Отговор

До коментар #18 от "B52":


Не един и двама майстори са казвали - добре че бяха Пежо, да научат Форд как се прави дизел.

Коментиран от #29


Оценка:
-8 +36

Гост
23 Отговор

До коментар #4 от "Бум":


И аз мислех че опел е перфектния евтин заместител но сгреших. Купих нова астра Н . Това е най-големия боклук който съм карал . Проблем след проблем като се почна с чистачките ,софтуера , климатика ,задни амортисьори и най вече разхода под 11 л нафта гръцко не падна . Продадох я на 19500 км с 16000 лв загуба и се отървах . Опел и на снимка не изкам да вида . Сега карам октавия 3 вече 4години почти 200000км и проблеми няма .

Коментиран от #27, #34


Оценка:
-21 +23

Анонимен
24 Отговор
Навремето така правеха с нашите заводи

Оценка:
-7 +5

Jack Bauer
25 Отговор
Добре че PSA купиха Опел че да направят светсни коли от тези ръждиви кошници.

Коментиран от #28, #36


Оценка:
-30 +31

Що за заглавие
26 Отговор
Я си оправете заглавието, че къса синджира от глупост! Никакъв удар не са нанесли, а ги спасяват и вдигат на крака. Опел е вече част от групата ПСА и всички са били наясно, че ще има сериозна реорганизация. Четете 23, харесвам Астрата на фасон, но и аз съм чел и чувал оплаквания от качеството. Щом основен модел като Астрата е лош, значи нещо генерално не е наред.

Оценка:
-8 +23

Фен на Астра
27 Отговор

До коментар #23 от "Гост":


Грешката ти е,че си взел дизел,който е с лоша репутация при Опел.Трябвало е да си вземеш бензин,аз имам Астра Г на бензин и не съм имал абсолютно никакви проблеми.

Оценка:
-2 +23

Гост
28 Отговор

До коментар #25 от "Jack Bauer":


Поне да ги бяха купили Рено,че Пежаците за чеп за зеле не стават :)

Оценка:
-21 +19

B52
29 Отговор

До коментар #22 от "Дончо лудия":


Фордът ми е бензинов, а що се отнася до Пежо, на 306-цата която имах само моторът (1.6 дизел) не се повреди, но иначе де що можеше да се скапе се скапа и то някои неща по два пъти, независимо, че се стараех да влагам читави части. Пък със скърцането на пластмасата и затварянето на вратите така и не успях да се преборя. Сега с Форда, вече 2 години само масла и гориво. Е, не е атрактивен, но ми е удобен, приемливо икономичен и не ми създава грижи. Може би след време като прехвърли десет години ще почне да се чупи, но тогава ще си потърся друга 5-6 годишна кола, а каква ще е зависи от това с колко средства ще разполагам.

Оценка:
-4 +11

гост
30 Отговор
Аз сравнявах Пежо 3008 и близнаха от Опел: ами коренна разлика има. Опел е по-обикновен, по-традиционен, стандартен дизайн и нищо новаторско. Докато 3008 е страхотна кола като външен, вътрешен и малък бензинов двигател. Та Пежото води според мен.

Оценка:
-16 +15

Японеца
31 Отговор
Шамар, звучен и имитираш матрьошките на ауди, гоуф и порше.
Но ситроен пежо са хитри, нито един от моделите им не е конфекция като ваг.

Оценка:
-3 +12

ХХМ
32 Отговор
Жалко затриват една прекрасна марка.

Оценка:
-5 +15

33
Този коментар е премахнат от модератор
34
Този коментар е премахнат от модератор
35
Този коментар е премахнат от модератор
36
Този коментар е премахнат от модератор
Патриот
37 Отговор
Каква стана тя - 10 произовделя - 3 двигателя. Единия произвежда за всички двигатели, другите пък на същото купе само сменят емблемата.
Колите едва изкарват гаранциите.
Тотално унищожение на автомобилният пазар.
Като фен на ФВ(цял живот карам само това) не мога да отрека, че е конфекция - Поло, Пасат, Голф - едан и съща мусура. Не можеш да ги различиш отпред коя коя е. А 96-та не беше така, нито 98.
Всичко е пълна трагедия. Разлика в качеството няма. Само цената е различна според емблемите. Всичко се прави в Китай, тук само се сглобява.

Коментиран от #46


Оценка:
-1 +16

Шаран БГ
38 Отговор
Няма такъв град у Испания - Фигеруелас ! ! Между Жерона/ Херона пише се Girona / и Жонкера / в Каталуния, област Жиронес/ има град Фигерас ! Пише се Figueres и някой го произнасят, точно както е написан - Фигуерес. Там завод на Опел не видях.
Опел Корса винаги се е сглобявал в Сарагоса! Пробваха и във Валенсия с някой-друг модел. Не знам защо, но там не потръгна. Сглобяван е на много места по света. Основното производство е в Сарагоса и Айзенах.

Оценка:
-2 +11

Опел
39 Отговор

До коментар #1 от "Пса":


Завода на Opel във Фигеруелас се намира в Каталуня, може би Опел не искат бъдещи проблеми

Оценка:
-0 +2

Reno
40 Отговор
Пежо-Ситроен копират VW.Не лоша стратегия за постигане на високи резултати.

Оценка:
-1 +5

Пробата
41 Отговор
Опел си е върха за мен Идеалната кола е Мотор на Астра ама не Екотек Стария 8клапана 2000 кубика в тяло на Форд Пробе защото ми харесва Визията и скоро и карайх такава и окачване на Лада жалко за Опел ще стане френска чикия

Оценка:
-12 +0

Driving pleasure
42 Отговор

До коментар #8 от "Adam Opel":


Мръсни такова (сещайте се) са тва франсетата! Продажбата на Опел на тия смотаняци е най-лошото нещо в цялата вековна история на Фирмата!!! Пожелавам на франсетата брутален фалит - само тва заслужават!!!

Оценка:
-16 +5

Driving pleasure
43 Отговор

До коментар #8 от "Adam Opel":


Работата е там, че разработките се правеха в Рюселхайм след което се внедряваха в другит марки на концерна, Опел имаха силен развоен център и в болшинството от случаите техните коли се клонираха GM знаеш какво прави!
Франсетата правят обратното - убиват Опел за сметка насмотаните си каруци, които последно са били нещо през 70те!

Коментиран от #47


Оценка:
-11 +9

Хахаха
44 Отговор
Всеки цървул тука е топ автомобилен, бизнес и какъвто се сетиш експерт. Жалка работа...

Оценка:
-1 +13

Гецата
45 Отговор

До коментар #18 от "B52":


Мнооого си далеч от истината

Коментиран от #50


Оценка:
-1 +1

Е46
46 Отговор

До коментар #37 от "Патриот":


Така е защото господ е създал китайците, а те всичко останало.

Оценка:
-0 +1

ХХМ
47 Отговор

До коментар #43 от "Driving pleasure":


Колега мисля че си абсолютно прав.

Оценка:
-1 +1

УТЪУ
48 Отговор
ХА ХАХАХА опел, хахахааа опеееел.....

Оценка:
-4 +0

49
Този коментар е премахнат от модератор
B52
50 Отговор

До коментар #45 от "Гецата":


Не много. На една ръка разстояние само. Ти май не си разбрал, че не робувам на марки. Гледам с парите, с които разполагам да карам читави автомобили и засега успявам и не ми дреме за тези дето карат дърти "премиум" таралясници.

Оценка:
-2 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка