На церемония в Амстердам Mercedes-Benz представи новата A-Klasse. Моделът с вътрешнозаводски индекс W177 въвежда в компактния сегмент технологии от големите лимузини на марката и трасира бъдещото ѝ през следващите години.
Свъсената физиономия на новата A-Klasse бе запечатана от папараци още преди няколко месеца, но не изглежда толкова необичайно след дебюта на CLS. Задницата на хечбека обаче се оказа изненада и спокойно би могла да носи емблемата на друг производител.
Най-малкият Benz е пораснал на размери във всички направления. W177 е по-дълъг със 120, по-широк с 16 и по-висок със 7 мм от предшественика си, а междуосието е нараснало с 30 мм.
Багажникът също е по-голям. Конструкторите са добавили 20 см към широчината му и той вече поема 370 литра, с 29 повече отпреди. Благодарение на по-големите задни врати достъпът до купето е улеснен.
Профилът на хечбека вече няма сложни щамповки. Всеки от фаровете Multibeam LED има по 18 светодиода с индивидуално насочване. Снопът може да променя формата си и да осветява в завой.
Специалистите на Mercedes-Benz по аеродинамика са се справили традиционно добре. Коефициентът на въздушно съпротивление е 0.25. За по-добра обтекаемост за първи път в този клас се използват жалузи на радиаторната решетка.
Арматурното табло на новия модел дори няма козирка. Показателните уреди се "реят" на таблото. Сдвоените екрани на приборния панел и мултимедията могат да бъдат с диагонал 2x7, 1x7+1x10.25 или 2x10.25 инча в зависимост от нивото на оборудване.
Срещу допълнително заплащане може да се поръча прожекционен дисплей на предното стъкло. Амбиентното осветление с възможност за избор от палитра с 64 цвята обаче влиза в базовото оборудване.
Броят на физическите бутони на арматурата е сведен до минимум. Воланът със сензорни тъчпадове е заимстван от S-Klasse. Главната новост обаче е мултимедийната система MBUX (Mercedes-Benz User Experience), която се самообучава и показва зачатъци на изкуствен интелект.
MBUX възприема нови изрази, за да разпознава по-добре гласовите команди, запомня музикалните предпочитания и научава навиците на шофьора, за да му предлага превключване на любими радиостанции или да помогне с навигацията.
Шайбата на старата система COMAND е отстъпила място отчасти на сензорните дисплеи и отчасти - на тъчпад и клавиши. Така водачът вече може да управлява различните функции по четири начина - от бутони на волана, от тъчскрийна, от тъчпада или с гласови команди.
MBUX се активира с фразата "Hey Mercedes" и разбира неофициални форми на комуникация. Достатъчно е водачът да каже "Студено ми е" и компютърът ще включи отоплението.
Една от особеностите на новата A-Klasse е навигационната система, която използва не само данните от карти и спътници, а и технологията Car-to-X. Тя съобщава на други водачи ако на определен участък се е задействала стабилизиращата система (настилката е хлъзгава) или еърбеговете (станала е катастрофа).
Много от системите за безопасност, интегрирани във W177, идват от по-големите лимузини на Mercedes-Benz - камерите и сензорите, сканиращи пространството около колата на разстояние до 500 метра, полуавтоматичното движение в задръствания, круиз контролът, който намалява автоматично скоростта преди остър завой и т.н.
Оборудването включва системи за контрол на движението в лентата, автоматично спиране в градски условия и превантивно блокиране на спирачките при неизбежен удар отзад за минимизиране на щетите. Функцията Vehicle Tracker позволява колата да бъде открита на голям паркинг и предупреждава ако е вдигната с паяк.
Първоначално новата A-Klasse ще бъде достъпна в две бензинови и една дизелова версии - A 200 (163 к.с.), A 250 (224 к.с.) и A 180 d (116 к.с.). И трите двигателя са напълно нови, като два от тях са разработени съвместно с Renault.
Първият немско-френски агрегати носи индекса M 282. Има работен обем 1.33 литра, турбокомпресор и система за изключване на два от четирите цилиндъра. Двулитровият бензинов M 260 е основно модернизирана версия на предишния M 270. Има алуминиев блок и двустепенна система за промяна на степента на отваряне на всмукателните клапани.
Дизелът, разработен заедно с Renault, има турбина с променлива геометрия и маслена помпа с електронно управление. Както той, така и бензиновите мотори, ще се комплектоват с нова роботизирана трансмисия Getrag, а модификацията А 250 ще получи по-издръжлива седемстепенна предавателна кутия от предишното поколение на модела.
На по-късен етап ще се появи версия с двойно предаване 4MATIC с електромеханична муфа. За разлика от модификациите с предно задвижване тя ще има многолостово задно окачване.
Базовата A-Klasse ще се предлага с пасивни амортисьори със система DYNAMIC SELECT, която променя настройките на волана и отзивчивостта на двигателя. Вторият вариант е по-ниско и твърдо окачване за по-спортно шофиране, а третият - с адаптивни амортисьори с регулируема твърдост.
Производството на W177 започва през пролетта в Ращат (Германия), Кечкемет (Унгария) и Уусикаупунки (Финландия). С производството за американските пазари ще се заеме съвместният завод на Daimler и Renault-Nissan в Агуаскалиентес, Мексико, а A-класите за китайския пазар ще се сглобяват във фабриката на Mercedes-Benz и SAIC в Пекин.
Официалната премиера на новата A-Klasse ще се състои на салона в Женева през март.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гмг
Коментиран от #14, #17
13:50 05.02.2018
2 112
13:54 05.02.2018
3 Гост
13:55 05.02.2018
4 Маа
Дори таблетите не стоят толкова добре като в С-клас или баварското i3 ;)
14:08 05.02.2018
5 коки
14:19 05.02.2018
6 Ivan0666
14:21 05.02.2018
7 вижся
14:30 05.02.2018
8 Петър
14:50 05.02.2018
9 Зло
15:00 05.02.2018
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Гошо
15:19 05.02.2018
12 Мунчо
Е, то и гроздето е кисело, ама не пречи да си кажем мнението.
Коментиран от #13, #32
15:23 05.02.2018
13 1234
До коментар #12 от "Мунчо":
Не че нещо, ама А3ката е класи над това недоразумение.15:39 05.02.2018
14 Кой сега копира
До коментар #1 от "гмг":
E-klass и S-class са същите, всички ще станат така.Докъде стигнахме Мерцедес да копира Тесла :)))))
Коментиран от #25
16:38 05.02.2018
15 Грозотия
Какъв е този Франкенщайн, грозотия с душа на Рено ???
16:42 05.02.2018
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Никой
До коментар #1 от "гмг":
Колите стават все по-големи, защото хората имат все повече претеции за големина на багажника, и пространството вътре. Никой производител няма да си позволи по-новата генерация на модел да е по-тясна отвътре. И отделно нарастващите регулации за безопасност, най-вече при страничен сблъсък.18:01 05.02.2018
18 Garrincha
Дай, боже, и на Българите такива стандарти !
18:19 05.02.2018
19 В е л и к и я
19:10 05.02.2018
20 iko
19:43 05.02.2018
21 Benca
20:25 05.02.2018
22 AAA
21:39 05.02.2018
23 ВАГ
.... като два от тях са разработени съвместно с Renault. Това НЕ означава ,че моторите са на Рено ,както твърдят няколко форумни плъха ...чули от един приятел на чичо им ,че видял как един негов познат рекъл на друг негов приятел как видял ,че един казва ,че Рено щели да правят моторите на Мерцедес.
22:47 05.02.2018
24 hmhmhm
23:00 05.02.2018
25 Марио
До коментар #14 от "Кой сега копира":
Аз не виждам тесла тук ама някакво тъпо изказване си направил23:01 05.02.2018
26 Kolibri
23:13 05.02.2018
27 Кобрата
Не искам да изказвам негативни мнения, но нещо последните модели леко ме разочароваха като визия... По-старите модели определено са по-добри, това не е само при Mercedes, а като цяло при повечето производители. Казвам го като фен на марката! Една кола, колкото повече електроника има, толкова и е по-кратък животът...
01:29 06.02.2018
28 От опечалените
07:18 06.02.2018
29 Баиче коле
10:18 06.02.2018
30 Георги Киков
11:24 06.02.2018
31 Георги Киков
11:24 06.02.2018
32 Марио
До коментар #12 от "Мунчо":
Ще сръчни като рено.Ти май в мерцедес дори не си се качвал.Даже не си виждал.11:25 06.02.2018
33 Алекс
12:29 06.02.2018
34 Иве
Коментиран от #37
17:31 06.02.2018
35 Непознат
19:36 06.02.2018
36 Марони
21:35 06.02.2018
37 Кожо
До коментар #34 от "Иве":
Kia Stinger е тотално несравним с А класата във всяко отношение, като цена за съжаление също...07:32 08.02.2018
38 Jack Bauer
13:03 08.02.2018