Last news in Fakti

22 Февруари, 2018 13:58 4 995 7

Зашеметяващ японски суперкар със... 145 к.с.

  • dome-
  • zero-
  • япония-
  • суперкар

Японската автомобилна промишленост се слави с множество знаменити модели, но по отношение на т.нар. суперкари, като изключим Lexus LFA, Honda NSX и донякъде GT-R, самураите хич ги няма. С други думи качествените японски суперкари се броят на пръсти и поради тази причина всяка поява на такъв автомобил се гледа с възхищение от автомобилните фенове на японски коли.

Сега ще ви разкажем за един суперкар, появил се на бял свят през далечната 1978 година. Името му е Dome Zero и сега, 40 години по-късно визията му изглежда като на автомобил от бъдещето от някой стар филм. Само няколко прототипа от Dome Zero са направени и на провеждащото се в момента ретро изложение в Йокохама бяха показани два от тях.

Тези автомобили разполагат с т.нар. Lambo врати и бързо се превърнаха в най-впечатляващата гледка на изложението. Много странен е и интериора на тази автомобили, който наподобява на стар космически кораб. Двигателят обаче разваля цялостната картинка. Той е редови шестцилиндров, заимстван от Nissan.

Обемът му е 2.8 литра, но мощността му е само 145 конски сили. Всъщност за купето, което тежи 900 килограма те не са малко, но са далеч от представата ни за суперкар. Инженерите от Dome са планирали по-късно да монтират и по-мощни агрегати, но поради липсата на средства, серийното производство така и не се осъществява и компанията остава в историята само с лимитираната си партида от 30 екземпляра.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Недей да говориш глупости

    32 1 Отговор
    Ferrari Dino през същата година има 170 к.с., а пък тежи с 200 килограма повече. Дефиницията за суперкола се е променила за последните 40 години драстично.
  • 2 Ти недей да говориш глупости

    7 10 Отговор
    Мерцедес SL pagoda от 60те ако го сложиш до туй нещо тихо малко. Да не казвам за по стария SL че по негово време в япония сигурно още е имало камикадзета. Влязоха в крак с автомобилостроенето в края на 90те

    Коментиран от #3

  • 3 Недей да говориш глупости

    3 2 Отговор

    До коментар #2 от "Ти недей да говориш глупости":

    Какво трябва да означава този коментар? Че и немците ли са правили коли тогава? Някой може ли да ми преведе, защото Пагодата си е GT Cruiser, Бенцът не се бори в тази категория?

    Коментиран от #7

  • 4 Ти недей да говориш глупости

    2 3 Отговор
    Тролнах признавам си, просто обичам SL-ите. Съкращението означава спортна и лека(уж). А на това доме зеро ако просто му бяха монтирали 2 турбинки щяха да избият рибата тогава поне според мене.
  • 5 Баш майстора

    4 0 Отговор
    Изглежда така, сякаш при проектирането дизайнерът е разполагал само с триъгълник, но пък с неограничено количество саке.
  • 6 Ко речи

    2 0 Отговор
    Айде ще един “компетентен“... “само“ 145 к.с. на 900 кг. купе и то през 78-ма си е доста добър показател... и това за първата партида, следващата щяла да е с по-мощни двигатели. Като се замислиш почти всички производители правят така - първо пускат тези за масово ползване, след това вадят и тупалките (AMG, M-Power, S-line, GT, GTI...)
    ...и “ донякъде GT-R“... wtf
  • 7 някой си там

    1 2 Отговор

    До коментар #3 от "Недей да говориш глупости":

    човека ти го каза япония не е пример за автомобили и няма да бъде