Last news in Fakti

22 Август, 2009 17:40 9 100 2

Peugeot 308 CC 2.0 HDI

  • peugeot-
  • peugeot 308-
  • peugeot 308 cc 2.0 hdi

Французите отдавна са признати за едни от законодателите на т.нар. висша автомобилна мода. Характерни за тях са авангардните иновации, които се интегрират във френските автомобили още от началото на миналия век. Преди повече от 70 години именно конструкторите на Peugeot първи измислят автомобила с твърд сгъваем покрив. С течение на времето тази идея е позабравена, за да се стигне до 1996 година, когато щутгартските дизайнери на Mercedes-Benz я съживиха с модела SLK. Това смело решение отне донякъде предимството на Peugeot, но въпреки всичко през 2000 година “Лъвчетата” възродиха собствената си гениална идея. Много бързо моделът 206 СС се превърна в най-продавания кабриолет в Европа, но той определено беше предназначен за нежната половина от водачите на моторни превозни средства. След това логично се появи и по-големият брат 307 СС, който вече допадаше и на силния пол. Миналата година на автомобилното изложение в Париж французите показаха и наследника на 307 СС. Следвайки фирмената номерация, новото купе-кабриолет носи индекса 308 СС и впечатлява с екстравагантната и същевременно по-хармонична външност от своя предшественик, като наред с това разполага и със задължителните иновации, присъщи за французите. Тази кола вече се предлага и на нашия пазар, а обстойният тест, който екипът ни направи, беше на версията 308 CC 2.0 HDI. Ето и по-конкретните ни впечатления.

Екстериор

Що се отнася до дизайн, основната разлика на 308 СС от неговия предшественик е в значително по-съразмерната и хармонична цялостна линия на новия модел.

Използвайки предимствата на 307 СС и в същото време взимайки най-доброто от хечбека 308, версията купе-кабриолет изпъква с подчертан модернизъм, индивидуалност и наред с това - с фирмена идентичност. Мнозина определят като недостатък прекалено издължените и доста големи предни светлини, но това едва ли може да се причисли към минусите на модела, защото както се казва в една руска поговорка “На вкус и цвет таварищ нет”. Фокусирайки се върху фаровете и на предницата като цяло, е видно, че при оформянето й са заимствани елементи от концепта 907. В задната част интерес представляват светлините, които имат формата на бумеранг, както и една имитация на дифузьор, разположена в долната част на бронята. Ролята му е само визуална и подчертава спортното излъчване на автомобила. Предвид всичко това може да се заключи, че външният вид е хармоничен и авангарден и определено не остава равнодушни случайните минувачи.

Интериор

И в закрит, и в открит вариант спортното излъчване струи от всички детайли в салона. Тук е интегрирано и едно вече познато, но много ефектно решение, с което французите за пореден път доказват, че екстравагантните елементи от висшата автомобилна мода са тяхна запазена марка. Става дума за т.нар. “въздушен шал”. Той е част от отоплителната инсталация на автомобила и по-конкретно представлява система от скрити в предните седалки въздуховоди, които изкарват топъл въздух в областта на тила. Специални отвори, разположени между подглавниците и облегалките на предните кресла, насочват топлия въздух над раменете на водача и пасажера до него, като по този начин се образува своеобразен въздушен шал, който е идеален за прохладните летни утрини. Иначе уредите са информативни и в по-голямата си част - аналогови. В унисон със спортното усещане циферблатите са бели на цвят, а педалите са покрити с ефектни алуминиеви планки. Скоростният лост също е алуминиев, а воланът е леко сгънат в долната си част. Като продължение на спортната линия седалките и отпред, и отдзад разполагат със сериозна странична поддръжка - удобни са и умерено твърди. Към минусите може да се причисли сравнително малкото пространство за краката на двамата пасажери отзад. Още един е липсата на дръжки на сгъваемия таван, който се усеща при навлизане в завой с висока скорост. Тогава много често пасажерите инстинктивно посягат към стандартните за тези дръжки места. Багажният обем варира от 266 до 400 литра в зависимост от това дали таванът е сгънат или разгънат. Последният извършва това действие за 20 секунди, а интересното е, че цялата операция се визуализира на централния цветен дисплей. В заключение може да се каже, че салонът е стилен, луксозен и определено спортен.

Двигател и ходови характеристики

Предоставеният ни за тест автомобил разполагаше с двулитров дизелов агрегат с мощност 140 к.с. От доста време насам французите отделят голямо внимание на агрегатите, задвижвани от нафта и леко пренебрегват бензиновите мотори. В резултат на това техният HDI двигател е един от най-добрите, а двулитровата му разновидност представлява може би оптималният вариант за 308 СС. Агрегатите HDI или иначе казано High-pressure direct injection отделят по-малко газове в околната среда, но по-основното за потенциалните клиенти е, че използват по-малко гориво. Тази технология заедно с филтъра за твърди частици FAP намаляват вредните емисии до пренебрежими количества. Що се отнася до динамика, не трябва да се притеснявате - този мотор я има в изобилие.

Окачването може да се определи по-скоро като твърдо, което обаче не е предпоставка за дискомфорт. В сравнение с предшественика базата не е променена, но широчината е нараснала с 58 мм. Този факт, както и ниският център на тежестта, правят автомобила особено стабилен в завои, дори скоростта да е по-висока. Управлението е директно, а системите за активна безопасност - без забележки. Единствено малко по-ранното включване на ABS-а може да се причисли към минусите, но като цяло спирачките са много добри за тежкото над тон и половина купе.

Цена

Тук Peugeot е с едни гърди пред конкуренцията. Френското купе-кабриолет е по-евтино от немските аналози с аналогично оброрудване. Ще видим обаче каква ще е реакцията от страна на френската конкуренция в лицето на Renault, които готвят версията Megane CC. Независимо от това, хората с вкус трябва да обърнат сериозно внимание на този моден атрибут.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 RadikCop

    0 0 Отговор
    Want poznakomitsa closer come to the site
    http://bestrealgirl.com/?u=6ex8kwf&o=uz5kxp7
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.