22 Август, 2009 17:44 12 723 0

Kia Carnival

  • kia-
  • carnival-
  • kia carnival

Европейският пазар на миниванове има особености, които го отличават от всички останали сегменти. Еднообемните автомобили са сред малкото, в които американската школа има някакви шансове на Стария континент. Chrysler неслучайно произвежда своя Voyager в Австрия. Съществена роля за това явление несъмнено играе самата концепция на този тип возила, в която доминират комфортът, вместимостта и функционалността - все оръжия от арсенала на янките. Когато те се съчетаят с приемлива цена, успехът е гарантиран.

Именно такава формула решиха да използват в Kia в края на 90-те. Корейците използваха относително модерния като конструкция Ford Windstar с предно предаване, префасонираха го и го върнаха обратно в Америка да бори вездесъщия Voyager под името Sedona. Масивният миниван намери нелош прием и в Европа, където се продаваше като Carnival. Ниската цена и разточителното оборудване му спечелиха доста корпоративни клиенти, но изкушиха и немалко частни купувачи. Да се намери достойна алтернатива на корейския моноспейс не е никак лесна работа. С някои нюанси на повечето пазари базовото оборудване включва климатик, електрическа регулировка на шофьорската седалка, втора "печка", ABS, два еърбега отпред, пълен електрически пакет и куп други глезотии. С такъв арсенал лесно могат да се простят някои недостатъци, които неминуемо засягат употребяваните корейски коли от края на 90-те.

Американското потекло на Carnival се познава отдалеч по габаритите на

каросерията

Единственият є недостатък е слабата антикорозионна подготовка на предния капак и петата врата. Лаковото покритие на предницата потъмнява, а в областта на дръжката и долния край на капака на багажника се появява ръжда. Добрата новина е, че другаде по купето корозия е изключена, а наличието є говори за некачествен ремонт след удар. Размерите на каросерията изискват известно време за привикване - особено с височината.

Огромният

салон

Kia-та предоставя практически неограничено място за пътници и багаж. Цялото му устройство е подчинено на комфорта, което превръща Carnival в идеална семейна кола. Изобилието на полезен обем обаче се заплаща със затруднено отопляване. При температури под 10 градуса процедурата отнема поне 15-ина минути. Включването на допълнителния отоплител не помага особено и обикновено предизвиква само запотяване на прозорците. Някои собственици прибягват до драстични решения като демонтаж на филтъра на вентилационната система, но подобрението е незначително. Друга хватка в борбата със запотените стъкла са "памперсите" от стари вестници под стелките.Carnival се екипира със скромна гама от два

двигателя

които обаче се оказват предостатъчни за подобен автомобил. Бензиновият V6 развива 165 к.с. (от 2001 г. - 150), а 2.9-литровият турбодизел - 126 или 144 коня. И двата мотора се справят без проблем с тежкия 2.5 тона миниван, но нафтовият агрегат демонстрира почти пълно безразличие към натоварването. В газоразпределителния механизъм на бензиновия двигател има три ремъка. Основният, който върти разпределителните валове, се сменя на всеки 50 000 км. Останалите два в главите издържат двойно по-дълго. Смяната е трудоемка, съвсем не е от евтините и задължително включва обтягащите ролки. Единственият клиновден ремък на спомагателните агрегати е снабден с автоматичен обтегач. Когато обаче настъпи време да се сменя, двигателят трябва да се откачи от предната опора. Понякога заради съмнителното качество на бензина управляващата електроника сигнализира за проблем. Обикновено лапмичката "Check Engine" изгасва след смяна на свещите. Процедурата обаче изисква доста усилия и специален инструмент заради почти невъзможния достъп до дясната глава. За хронични дефекти би било пресилено да се говори, но след 70-80 хил. км съвсем не е изключено да се повредят кислородните датчици или да се запуши регулаторът на празния ход.

Ангренажният ремък на дизеловия двигател също се сменя на 50 000 км, но отнема дори повече време, отколкото в бензиновия. Експериментите с качеството на нафтата са меко казано непрепоръчителни. Калпавото гориво може да доведе до повреди, чието отстраняване е в състояние да доведе до фалит дори и по-заможни собственици. Много специалисти съветват да се използват присадки, които да гарантират достатъчното смазване на горивната помпа.

Охладителната система и на двата мотора е проектирана за работа при налягане до 1.1 бара, но понякога радиаторът не издържа такива натоварвания. Течове са възможни и от съединението на помпата. Виновник е уплътнител за стотинки, но смяната му се затруднява от достъпа до мястото.

Японският автоматик Nivec, който се монтира на Carnival, работи абсолютно безотказно и изисква единствено смяна на маслото на всеки 40 000 км. Не така стои въпросът с механичната

скоростна кутия

Статистиката отбелязва повреди заради износени лагери след едва 40 000 км пробег. Съединителят също не се слави като особено издръжлив, за което вина определено носи теглото на автомобила.

Ванът на Kia не крие изначалното си предназначение за американския пазар не само като габарити и архитектура, а и като ходови качества.

Окачването

рядко дава поводи за критика. Разполага с добър запас от здравина и вози комфортно. Конструкцията отпред използва обичайните МакФерсони, а задният мост виси на четири надлъжни носача и напречна щанга на Панар. Стабилизатори на напречната устойчивост имат и двете оси. Всички подвижни детайли радват с достатъчен ресурс и рядко се нуждаят от профилактика преди 100 000 км. Често "просълзяват" амортисьорите, но до пълна загуба на работоспособност обикновено се стига също след 100 хил. км. За слабо звено се смятат лагерите на главините. Рядко издържат повече от 50 000 км, но късият им живот по правило се дължи на самия собственик, който надценява товароносимостта на Carnival. На другия полюс са каретата, които изкарват по 150 000 и повече километра, стига да са изправни маншоните на полуосите.

При полагане на елементарни грижи и своевременна замяна на работните течности

спирачната система

и кормилната уредба рядко създават грижи. АBS-ът се включва малко по-рано от очакваното, но реакциите му зависят доста от гумите. Предните накладки издържат поне 20 000 км в модификациите с механична трансмисия и 30 000 в колите с автоматик. Добре е ръчната спирачка да се ползва редовно, защото иначе клеясват жилата. При оглед се препоръчва проверка на състоянието на рейката, която понякога изненадва неприятно с течове. Като цяло обаче Carnival се смята за здрава кола, а на такава цена просто няма конкуренция.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 3 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА