10 Ноември, 2009 10:05 7 272 1

Lingenfelter 455 T/A Concept

  • lingenfelter-
  • pontiac-
  • firebird-
  • mercedes-benz-
  • bmw-
  • trans am

Генетично наследство

В GM със сигурност са си направили сметката преди да вземат решение за закриването на Pontiac. Икономическите интереси обаче са едно, а желанията и мечтите на феновете - съвсем друго. Краят на прочутата марка отприщи истинско носталгично цунами, което по естествен път създаде пазарен вакуум. Със запълването му тутакси се заеха различни компании, спецализирани в до- и преработката на автомобили.

През 1969 г. Pontiac става един от първите производители, които въвеждат специално име за най-наточените версии на моделите си. За Firebird пакетът Trans Am е онова, което днес означават AMG за Mercedes-Benz или M за BMW.

Модификацията остава  един от малкото мускулести автомобили през 70-те и се радва на успех чак до слизането на последния Firebird от конвейрите през 2002-ра. По същество обаче всички марки под под шапката на GM винаги са ползвали едни и същи платформи. Това прави възможно възраждането на легендата дори след залеза на Pontiac.

Прочутото с екстремните си доработки на Corvette ателие Lingenfelter се възползва от унификацията и предлага компплект, с който съвсем прясното Camaro SS за нула време се превръща в съвременен Trans Am. Вдъхновител на новия дизайн е второто поколение на модела, дебютирало през 1970 г. Благодарение на изцяло променената предница, издутината на предния капак, новите задни калници, функционалните вентилационни отвори в предните, модифицираните фарове и стопове и масивния спойлер потеклото не може да се сбърка. Подчертаването на генетична връзка целят също така 20-цоловите джанти тип “пчелна пита”, тапицерията от син винил и формата на контролните уреди.

Името Trans Am обаче изисква не само фасон, а и съдържание. Ето защо Lingenfelter прибягват към тежката артилерия. Под предния капак боботи 7.5-литров V8 с нетипичната степен на сгъстяване 11.5:1, полирани глави от Corvette LS7 и кован колянов вал. Мощността му достига 655 к.с., а въртящият момент - 830 Нм.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 БУГАМАСТЕР

    0 0 Отговор
    Нема такъв звер. 7.2 литра, е тва е мотор. Плюе в лицето на горивната криза. (не че в америка има някаква)