31 Май, 2018 19:29 8 173 16

Сбогом, Matiz!

  • matiz-
  • daewoo-
  • chevrolet

След 20 години производство от конвейерите на GM Uzbekistan ще слезе последният Matiz. Започнал живота си под марката Daewoo, симпатичният дребосък с дизайн от Italdesign Giugiaro се продава по цял свят под марките Baojun, Chevrolet, Ravon, Formosa, FSO и Pontiac. Узбекистан бе последната страна, в която моделът продължаваше да се сглобява.

"В съответствие със стратегията за обновяване на гамата и предвид моралното и техническо остаряване на Matiz през юли 2018 г. производството му ще бъде прекратено", гласи официалното съобщение на GM Uzbekistan.

Освен в Узбекистан Matiz се сглобява в Иран, Полша, Румъния, Виетнам, Индия, Пакистан и Тайван. В родната Южна Корея дребосъкът не се произвежда още от 2003 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 вижся

    25 12 Отговор
    сбогом вибриращо предно табло на колата след 100000 км

    Коментиран от #11

  • 2 Да да

    29 5 Отговор
    Знае те ли,че двигателят му е от сузуки алто от 80те години
  • 3 антрашпиц

    47 1 Отговор
    Че то се е сглобявало из целия свят,НО не и в България..

    Коментиран от #4

  • 4 Брат ми

    42 5 Отговор

    До коментар #3 от "антрашпиц":

    Така е, понеже България е от най големите туристически дестинации и не остават работници за авто завода. :)
  • 5 Ops

    50 4 Отговор
    Чисто ново го взех 2006г. и миналата година го върнах за желязо след 280 000 км само градско . Цялото беше изгнило до неузнаваемост, но не ме е оставил никаде маника. Определено съм доволен... опростена кола на максимум.
  • 6 Бакшо

    18 19 Отговор
    Това не кола изобщо 55 коня и с климатик пуснеш клината и не може да отцепи пълен б....к! Гние повече от Опел и Форд лагерница

    Коментиран от #10

  • 7 Гост

    19 13 Отговор
    Светът има нужда от малка надежна електрическа кола с пробег до 200-300 км о цена пт около 15000€ нова.Тогава можем реално да не се тормозим с такива компромиси като матиз и други сапунерки.

    Коментиран от #8

  • 8 Алфа Ромео

    16 5 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Да ама е малко притеснително как горят като факли тия батерии....

    Коментиран от #9

  • 9 Плам

    8 7 Отговор

    До коментар #8 от "Алфа Ромео":

    То всичко гори в подходяща среда,а и то веднъж се мре.
  • 10 Ops

    36 3 Отговор

    До коментар #6 от "Бакшо":

    Баба ти и дядо ти цял живот са карали на климатик с кола над 55 коня ?!?
  • 11 гост

    10 1 Отговор

    До коментар #1 от "вижся":

    И на полото и на ситроен с3 също вибрират и то яко.

    Коментиран от #16

  • 12 GTE

    21 0 Отговор
    От една страна тази колица е смешна, жалка, примитивна и т.н.
    От друга за пренаселените градове, където се пъпли, улиците са тесни и местата за паркиране са малко върши чудесна работа. Нима Тойота Айго, Пежо 108, Ситроен С1, Сузуки Ауто / Селерио, Фиат Панда, Шкода Ситиго, ФВ Ъп и т.н. са нещо много по-различно ?

    Коментиран от #13

  • 13 Ops

    5 1 Отговор

    До коментар #12 от "GTE":

    Прав си кривчо.
  • 14 Алфа Ромео

    11 0 Отговор
    Количката е добра за градско, а доколкото съм чувал е и доста здрава, даже преди време бакшишите ги караха в Ст Загора.
  • 15 Нямам комплекси

    4 0 Отговор
    Много си е добре колицата.Здрава и надеждна.Ниски експлоатационни разходи.
  • 16 бмв е39

    0 4 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    точно на полото не е
    а иначе тая бракма нищо не става от нея