Преди доста години у нас колите бяха основно руски и голяма част от собствениците си ги караха доста по-дълго от 15 години. Сега обаче нещата се измениха и автомобилите, както у нас, така и по света се сменят доста по-често.
Все пак са останали една група от хора, които не обичат да се разделят със своите автомобили. По-интересното е какви са тези, тъй желани коли? Отговор на този въпрос ни дават специалистите от iseecars, които правят такова проучване.
Резултатите от него са меко казано странни. От 15-те автомобила, с които собствениците не се разделят повече от 15 години, 14 са японско производство и само един е немски. Той, естествено е Volkswagen Golf.
Любопитно е още, че в класацията на iseecars Volkswagen Golf се нарежда на последната 15-а позиция. Лидер в подреждането е Toyota, а освен Toyota и Honda, останалите марки са Nissan и Subaru.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 факти
Коментиран от #3, #67, #74
10:56 04.06.2018
2 Пчеличката Мая
Коментиран от #15, #35, #59, #93
11:02 04.06.2018
3 фау ве
До коментар #1 от "факти":
Класацията е, че не искат да се разделят, а не, че дадена кола е здрава или не.Просто японките ги купуват за кратки разтояния, на малко километри са и са по-редки, сигурно са намесени и сантиментални чувства.
На Запад има много коли на малко километри, карани от възрастни хора и те явно преобладават, защото никой не си изхвърля здравата кола.
Фолксваген се купува да се КАРА и са на много километри, а ФАКТА, че по улиците на България преобладаващите автомобили са на ВАГ е пре-достатъчен атестат за качество!
Коментиран от #98, #105
11:06 04.06.2018
4 незнайко
Коментиран от #6, #51
11:06 04.06.2018
5 Север
Коментиран от #7, #9
11:08 04.06.2018
6 фау ве
До коментар #4 от "незнайко":
Абсолютно точно, примерно в Германия основно се кара Фолксваген груп, най-вече Голф, докато японките са рядкост и се купуват от хора, които не ги изхвърлят, защото са на малко километри.Германците са практични, никой не си хвърля старата кола, ако е напълно здрава и отговаря на еко-нормите, за да му е по нисък данъка.
11:09 04.06.2018
7 Вагини
До коментар #5 от "Север":
Фв се били карали,това виц от бай Тошово време ли е?В Сащ се карат японски автомобили основно.Там се минават в пъти по големи разстояния и километри от колкото ще мине вахинката с няколко основни ремонта на тракащия двигателКоментиран от #92
11:12 04.06.2018
8 Доволен от Тойота Селика
11:14 04.06.2018
9 фау ве
До коментар #5 от "Север":
Моето ФВ е на 18 години!Колата е перфектна във всяко отношение, няма точка ръжда, още е с оригиналния катализатор и гърне, на около 200 000 км е, реални, аз я карам от 9 години.
Поддържаш ли си Фолксвагена, ще те кара 1 милион километра без проблеми, само гориво и смяна на консумативи.
ФВ е най-здравата кола на пазара, с най-евтина поддръжка и най-лесна за диагностика и ремонти.
Това е работен кон и причината да е ПЪЛНО с Фолксвагени в България, която е гробището за автомобили на Европа, не е случайна!
Коментиран от #11, #13, #56, #99
11:14 04.06.2018
10 Japan
11:14 04.06.2018
11 ШВАБЕН КАСКЕН
До коментар #9 от "фау ве":
200 хил?И? Защо се излагаш това проберг ли е?На баща ми Авенсиса е на 440 хил като от 300 хил е на газ.11:17 04.06.2018
12 Гадина
11:27 04.06.2018
13 Скалата
До коментар #9 от "фау ве":
Перфектна, но за теб. Ако я закараш в Мюнхен, за да мине TUV, ще я спрат още на входа... но не на входа на сервиза, а на града. Не се излагайте моля ви се. Стига с това мислене: моето е на 20 г. но е перфектно. Няма как човек, нищо лично. Просто е морално остаряла!Коментиран от #17, #25, #38
11:37 04.06.2018
14 вагинчо
11:38 04.06.2018
15 Иван
До коментар #2 от "Пчеличката Мая":
Автомобили не са се продавали по партиен принцип преди 1989 година. Имаше си номер на вноска и чакаш да ти дойде реда. За определени длъжности е имало привилегировано раздаване на автомобили, но по изключение. Примерно журналист, артист. Също ако отидеш на работа в животновъдството и.т.н.Коментиран от #97
12:00 04.06.2018
16 Темиме дарий
Коментиран от #33
12:06 04.06.2018
17 хае
До коментар #13 от "Скалата":
абе Камене, моето БМВ Е38 е точно на 20г. Колата ми е и за хоби и за всеки ден. Какво му е старото, като всеки сантиметър тенекия, окачване и мотор са в по-добро състояние от 1 годишна неподържана таратайка! Възраста не говори за състоянието, а отношението на собственика...., е и да не забравяме в какъв клас е била като нова! Не съществува понятие като морално остаряла кола, това са приказки на търговци и всякакви си зелени партииКоментиран от #76
12:08 04.06.2018
18 Виктор
12:18 04.06.2018
19 123
12:18 04.06.2018
20 агжаг
Коментиран от #24, #29
12:35 04.06.2018
21 Реалист
--------------------
Въпросът е дали наистина собствениците на тези коли, не искат да се разделят с автомобилите си, или просто нямат финансовата възможност да го направят? Аз мисля, че ако хората са с добри доходи и добър стандарт на живот, никой няма да си кара стария варел по 15-20 години без да го сменя...
12:50 04.06.2018
22 Баща ви
Старото си е старо! Ко щете откъм вредни емисии, нямат толкова въздушни възглавници, нямат автоматични спирачки.
Знаете приказката за гроздето и лисицата. Аз карам Сеат Ибиза 2013, но ако имах средства щях да си купя по-голяма, по-стабилна, по-мощна, с повече системи за сигурност кола.
Коментиран от #23
12:54 04.06.2018
23 АнтиЕС
До коментар #22 от "Баща ви":
Тия системи за сигурност си ги намери отзад!!! Всичко наблъскани с електроника дава дефекти, а ако те посрещне TIR спасение няма!13:05 04.06.2018
24 незнайко
До коментар #20 от "агжаг":
Няма нищо нередно, просто знаят какво да си купуват ! Затова втора употреба кола, само от Белгия ! Волвото продължава да е една от най добрите коли .13:19 04.06.2018
25 фау ве
До коментар #13 от "Скалата":
Съгласен съм с теб колега, колата е с Евро 2, за Германия не става. Искам да си купя нова от магазина, ама пусти пари, все не стигат. Разходи и харчове, колкото искаш, и при условие, че заплатите на мен и на жена ми са над средната, и пак не стигат.С една "средна" заплата в България може да си позволиш само един 20 годишен дръгел и нищо повече.
Коментиран от #39
13:28 04.06.2018
26 THE Black Cat
всичките автомобили са внасяни от Германия т.е. предполагаемо поддържани както е нужно а и бяха под 100000 км. проблемите бяха толкова много с тях , че направо няма и да мога да Ви опиша всичките от проблеми с ел.инсталацията до клапани видели буталата в сериозна близост (основен ремонт ест. след това) бях подведен като много други колеги от легендарната японска издръжливост уви не беше така. След тези опити се ,,качих'' на немските VW Голф, Ауди 90 , 100, MB 124
Накрая на BMW марката с която съм и до момента ... X6 F16 4.0d и за да не ставам досаден , колата е за да Ви върши работа , всеки да пробва кое му е най-удобно и изгодно , един съвет , винаги когато купуввате автомобил втора ръка отидете до някой доверен сервиз и вижте какво е реалното състояние на автомобила колкото и звезди да са Ви свалили продаващите го. Успех и късмет + дълги и безаварийни километри с ,,избранницата'' ;)
Коментиран от #57
13:51 04.06.2018
27 filo
14:17 04.06.2018
28 Просто е
14:36 04.06.2018
29 123
До коментар #20 от "агжаг":
Е, аз пък скоро се върнах от Германия, малко градче (50 хил. ) в Бавария. По улиците всякакви марки и модели. Интересното беше, че видях повече Дъстъри и Сандерота отколкото Тойоти. И това си беше истината. Защо? Заради парите сигурно, знам ли? На другия полюс бяха Сеат! Направо извираха всякакви модификации Леони и Атека отвсякъде, повече и от Голфовете бяха. Та мисълта ми е, че в повечето случаи определящото е цената и разхода за придобиване/ползване. Мисъл за 15 години напред има само по нашите географски ширини.15:11 04.06.2018
30 Капитана
15:26 04.06.2018
31 Бг-то
15:35 04.06.2018
32 случаен
Коментиран от #34
15:43 04.06.2018
33 USA
До коментар #16 от "Темиме дарий":
ТИ И НЕМОЖЕШ15:58 04.06.2018
34 РЕАЛИСТ
До коментар #32 от "случаен":
ЕТО ОЩЕ ЕДИН ПРОГЛЕДНА16:00 04.06.2018
35 Зую
До коментар #2 от "Пчеличката Мая":
Мноо си прав, колега ! Жалко, но това, което казваш е суровата истина!16:13 04.06.2018
36 селянин от обеля
16:16 04.06.2018
37 onq s konq
Коментиран от #80
16:56 04.06.2018
38 Иван
До коментар #13 от "Скалата":
За Мюнхен не знам приятелю но във Франкфурт си карам 17 годишен Опел Омега без проблеми.Не се изхвърляй чак толкоз.И други живеят в чужбина.17:17 04.06.2018
39 Иван
До коментар #25 от "фау ве":
Не му се съгласявай толкова лесно.В провинцията още можеш спокойно да си караш с Евро 2.А като мине 30+ години ако е добре технически си я регистрираш като олдтаймер и си джиткаш навсякъде......Коментиран от #53
17:21 04.06.2018
40 Иван
17:28 04.06.2018
41 Браво
17:54 04.06.2018
42 Готин
18:04 04.06.2018
43 Гостенин
18:22 04.06.2018
44 vasil
18:35 04.06.2018
45 uga
18:47 04.06.2018
46 filo
Коментиран от #95, #110
18:49 04.06.2018
47 Нострадамус
https://m.fakti.bg/avto/307747-edna-honda-na-16-mln-km
Карал съм Хонда Сивик 1,4/90к.с. с 5 врати. Като я купих от магазина на 22 март 1995 година на 800 км (беше тестов автомобил) за 22 846 дойч марки. Шофирах я до 2008 година и я продадох за 6500 лева без драскотина и в гаражно състояние на 163 453 км. Като ходих до Италия през 2005 и сложих там газов инжекцион с перфектно качество. Даваше ми разход в града 10 на 100 газ, извънградско 6,4-7,4 газ на 100 км. Сменял съм само накладки, свещи, една реактивна щанга и антифриз, масло редовно (само 5w30 до 80 000 км, 5w40 до 140 000 и 10w40 до момента на продажбата). Много добър автомобил. Доволен съм от нея. В момента карам Сузуки Игнис 1.3/94 к.с. отново от магазина. Взех го на 17 км. на 15 февруари 2005. До момента съм му навъртял 109 546 км. Разход на бензин - градско от 8,3 до 9,2 на 100, извънградско от 5.5 до 6,5 на 100. Доволен съм от колата. Освен това съм бил собственик на Нисан Микра 998 кубика с верига. Опел Агила 1.2 с верига, както и на Москвич дефорсак 12 - так (2004 до 2005), Лада, Вартбург, Опел кадет 1.6/75 КС, редица други коли, които не са били моя собственост. Факт е, че съм най - доволен от Хондата и Сузукито, както и от Мократа. Истината е, че автомобилът си иска поддръжката и както го караш и поддържаш, така ще го и имаш.
Пожелавам на всички хора да не се избиват по пътищата и да се пазим едни други, тъй като животът "струва" в пъти повече от всяка "ламарина
Коментиран от #49, #52
18:52 04.06.2018
48 Тривелий
18:56 04.06.2018
49 Тривелий
До коментар #47 от "Нострадамус":
Е, има си хас и да не си най-доволен доволен от Хондата, Сузукито и Микрата. Само каране и после доволен бил, хахаха! Жив и здрав бъди!19:01 04.06.2018
50 нов
19:13 04.06.2018
51 Toyota
До коментар #4 от "незнайко":
Глупости пишеш.Давам пример с моята Тоyota Cynos.Модел 1999г.Купих я 2004 от тогава я карам всеки ден само със смяна на масло накладки и ангренаж.А за парите в момента струва точно толкова дори и по-скъпо от 2004г.Защото е рядък модел и е в идеално състояние.Но естествено,че не искам да я продавам19:18 04.06.2018
52 filo
До коментар #47 от "Нострадамус":
Как няма да си доволен, след като си ги взел нови.19:19 04.06.2018
53 Уес
До коментар #39 от "Иван":
В БГ може ли вече да се регестрират олдтаймери?Коментиран от #54
19:23 04.06.2018
54 Иван
До коментар #53 от "Уес":
Не знам колега.19:28 04.06.2018
55 LDS4
19:36 04.06.2018
56 123.300д
До коментар #9 от "фау ве":
А защо тогава частите на фв са евтини а на японската са скъпи-щото са некачествени и се скапват бързо и после викаш-за 50 лв купувам шарнири и накрайници и 30 000 км няма проблеми,аз на крайслера смених биалетки на 14 година щото не видях че маншони се скъсали и се разтропа-купих оригинални за 80 лв и не са мръднали 7 година вече а и се гресират ако не знаеш де и за това държатКоментиран от #85
19:49 04.06.2018
57 ГОРАЗД
До коментар #26 от "THE Black Cat":
Приятелю,лъжеш!Особено пък за хонда акорд и тойота селика,ако кажеш че са трошливи,значи навярно никога не си карал нещо различно от голф 3.От тия изредените само черито и витара дълга база имаха проблеми с ръждата,и всичките изкарват по 500000 само с масло,филтри и тук-там нещо по окачването!За голф 2,ауди 90 и 100 и мерц124 съм съгласен че са пословично здрави ,ама защо не пробваш да вземеш нещо от по-новите производства,примерно ауди а6 2.5 д или мерц е270д!А БМВ х6 е вече в съвсем друг клас,не го слагай в същата кошница,ама него ще му видим масрафа след още няколко години,като поодъртее!20:04 04.06.2018
58 Mpowered
Аз до сега не съм видял или имаш шеф който нещо по-евтино от БМВ,Мерцедес,Ауди и Порше и т.н. (макар,че последните две са свръх-скъпи фолксвагени).Аз съм си доволен на Е60-тката.Не е първа младост,но все още събира погледи и си е пълна с екстрички и доста комфортна.
Коментиран от #60
20:08 04.06.2018
59 Търтея Марко
До коментар #2 от "Пчеличката Мая":
Самата истина! Само дето това я чакаш 10 години за да я вземеш нова, сега чакаш да стане на 15 години, че да я вземеш 4-та ръка.20:23 04.06.2018
60 123.300д
До коментар #58 от "Mpowered":
Така е,кво друго да кажеш-на години е ама хубава...в твоите очи може,но този който ти я е продал ако си представиш колко е пърдял по седалките...няма да я хвалиш толковаКоментиран от #61
20:42 04.06.2018
61 Mpowered
До коментар #60 от "123.300д":
То в твоята щото не са пърдяли нали?Всеки да кара каквото му е по вкус и финанси.
Обаче такива генерални заключения,че да не се разделят не мога да ги приема.
Коментиран от #63
20:51 04.06.2018
62 333
Rank Model % Original Owners Keeping Car for 15+ Years Compared to Average
1 Toyota Highlander 18.3% 2.7x
2 Toyota Sienna 17.1% 2.5x
3 Toyota Tundra 15.7% 2.3x
4 Toyota Prius 15.0% 2.2x
5 Toyota RAV4 14.3% 2.1x
6 Honda Odyssey 12.8% 1.9x
7 Toyota Sequoia 12.8% 1.9x
8 Toyota Tacoma 12.4% 1.8x
9 Honda CR-V 11.9% 1.7x
10 Toyota Avalon 11.7% 1.7x
11 Acura MDX 11.6% 1.7x
12 Toyota Camry 11.5% 1.7x
13 Subaru Forester 11.5% 1.7x
14 Nissan Frontier 11.0% 1.6x
15 Volkswagen Golf 10.6% 1.6x
Половината коли не сте ги виждали. В Европа ситуацията е доста по-различна.
Коментиран от #64, #65, #68
20:55 04.06.2018
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 123.300д
До коментар #62 от "333":
Що мислиш че не сме ги виждали....те да не би да са виждали циганин с мотика ;)21:03 04.06.2018
65 123.300д
До коментар #62 от "333":
Що мислиш че не сме ги виждали....те да не би да са виждали циганин с мотика ;)21:03 04.06.2018
66 Кико
21:37 04.06.2018
67 БМВ фен
До коментар #1 от "факти":
Никой не спомена за финансовата криза по целия Свят,евтини японски самоходни седалки изработени от Скраб,гниещи повече от Опел Кадет!!!21:55 04.06.2018
68 БМВ фен
До коментар #62 от "333":
Защо няма БМВ-рента Кар??Ще ви кажа!!!!
Защото не всеки може да го кара!!!!
Коментиран от #69
21:58 04.06.2018
69 Иван
До коментар #68 от "БМВ фен":
Има,но не и в България.Заради ниският стандарт.Ела на Запад да видиш.22:04 04.06.2018
70 Аз пък
22:54 04.06.2018
71 ВАГ
23:22 04.06.2018
72 късметлия
23:24 04.06.2018
73 Ташко
23:37 04.06.2018
74 ВАГ
До коментар #1 от "факти":
До тук с митовете ,че имаш нещо в главицата.23:40 04.06.2018
75 Су Ян
23:46 04.06.2018
76 e39
До коментар #17 от "хае":
Моето пък е 523 1998г.купих го 2017 август на 255000 км за 2500лв.когато го закарах в найси кар пловдив (предстателство на БМВ) се оказа на 1000003 км.И нищо,само му смених носачи ,дискове и накладки.само карам и сменям редовно маслото.вече 20000км и сега е на 1020000км.И има страшно много повече ексти от една дачия логан 2013 примерно.чакам да мре щото е милионер ама той не мре.и толкова тихо работи двигателя ,че всеки се изумява23:47 04.06.2018
77 Аутопрактик
00:41 05.06.2018
78 моторджия
01:27 05.06.2018
79 ПУТКИН
05:41 05.06.2018
80 Умерен главорез
До коментар #37 от "onq s konq":
Кво ти е БеЕнВе - то ве Кон ? В движение ли е ?07:37 05.06.2018
81 123
А европейците са глезени, и искат всичко сега и веднага, като времето за тестване и разработки е сведено до минималното, като ефекта го знаеме. Около 200-250 000 и хайде в боклука. Ама на тях не им дреме, защото взимат новата. И те така...
10:26 05.06.2018
82 Иван4о е джендър
В Германия хората са свикали да пестят и то здраво. Културата им е такава от векове, още от създаването на Протестантската църква, която неслучайно води началото си от Мартин Лутер и Германия. Много работи и много спестявай! Ако си мислите, че германецът е склонен да се харчи за нови автомобили, то здраво се лъжете! Трябва да има сериозен стимул за това. Там има много автомобили с цена под 500 евро и не ги продават дори при условие, че вадят заплати на €3,000 месечно. Бившият ми хазяин, много богат човек, всичко си правеше сам по къщата - бойлери, поправки, дограми, самата къща беше пансион с наематели и струваше заради местоположението си над €20 млн. А хазяинът се разхождаше с потник и една стара Хонда сивик за €200.
13:23 05.06.2018
83 Japan
15:41 05.06.2018
84 Miusuka Madoto
16:27 05.06.2018
85 Кипър
До коментар #56 от "123.300д":
Защото не са масови в БГ колега затова са скъпи.В Кипър 90%от автопарка е японски и частите са в пъри по евтини от европейските автомобили специално за фолксваген са ужасно скъпи а и трябва да се чака защото няма в наличност.Един приятел караше Голф и всичко поръчваше от България докато не мина на Хонда и вече нищо не поръча защото не му трябва.18:23 05.06.2018
86 дедовия
19:15 05.06.2018
87 Патолог
Коментиран от #89
20:51 05.06.2018
88 filo
22:06 05.06.2018
89 filo
До коментар #87 от "Патолог":
Продаваш по-малко части за японките, защото самите те са по-малко и респективно частите за тях са по-малко.22:10 05.06.2018
90 Непознат
21:21 10.09.2018
91 Хабиб
14:06 23.04.2019
92 Джапанки
До коментар #7 от "Вагини":
Направи справка колко са стрували VW в САЩ преди измисления дизелгейт и колко японките08:33 31.12.2019
93 Мръднал
До коментар #2 от "Пчеличката Мая":
Ами да си мръднал, бе. Това, че теб те мързи да мърдаш, не означава, че всички са така.Много хора са тръгнали от малък град и бедно семейство, но са учили, старали са се и са се трудили. Сега карат съвременни коли и не тъжат по комунизма, като теб.
А пък за разликата - преди си я чакал 10 години, а сега я взимаш на момента (макар и 10 годишна). кое предпочиташ?
08:43 31.12.2019
94 Ввв
11:32 31.12.2019
95 Ха ха
До коментар #46 от "filo":
Живееш в 19 век пич нищо ти е промит мозъка здраво17:02 31.12.2019
96 Hadko
17:11 31.12.2019
97 Е как па...
До коментар #15 от "Иван":
...моите родители са и двамата журналисти. И за Шкодичката си чакахме близо 8 години...?17:35 31.12.2019
98 Ами
До коментар #3 от "фау ве":
Географски ширини и политика доскоро лада или фиат беше 1ви в САЩ японски и Форд Европа няма да е Хюндай или gm опел. Който си по масов ама не ес.18:22 31.12.2019
99 Михаил
До коментар #9 от "фау ве":
Всичко точно обаче 20 годишна кола на 20000 тя не е излизала от гаража.аз за 3 години ги мотам тия километриКоментиран от #103
18:33 31.12.2019
100 6666
Я да вземе някой да ги изброи...
22:06 31.12.2019
101 испанеца
23:55 31.12.2019
102 Фен
03:45 01.01.2020
103 Микра66
До коментар #99 от "Михаил":
Аз с първият модел микра мк11 97г за 3 години навъртях 70хил. и съм сменил една биалетка,1.3 75к. бензин/газ верига,други проблеми съм нямал..евтина поддръжка,надеждна и здрава.Всеки сам си решава какво да кара,но да ми свалите 1.9 тди с чип..бил мн здрав...(някоя дюзичка, гнп или пък една кутийка като консуматив),първо ,че замърсява особено тия вчерашни тарикатчета с прави тръби без катализатори,не мога да разбера как разрешават на такива да се движат на пътя и минават тех. преглед...06:34 01.01.2020
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 Ко рече?
До коментар #3 от "фау ве":
И от кога ефтинията е качество ?11:03 01.01.2020
106 Някой
20:01 02.01.2020
107 бобан
11:44 03.01.2020
108 Bobolino
13:07 04.01.2020
109 МАК
13:39 07.01.2020
110 Този коментар е премахнат от модератор.