Last news in Fakti

10 Юни, 2018 09:56 5 215 21

Porsche обяви името на нов модел

  • porsche-
  • taycan-
  • mission e

Първият електромобил в историята на Porsche ще се казва Taycan. Според шефа на компанията Оливер Блум името може да се преведе като "пълно с живот младо конче". От марката публикуваха и тийзър, в който се виждат силуетът и LED-светлините на модела.

Taycan ще бъде серийната версия на показания във Франкфурт през 2015 г. прототип Mission E. Четиривратото купе ще се оборудва с два електромотора със сумарна мощност 600 к.с., които ще му позволяват да достигне 100 км/ч за по-малко от 3.5 сек., а 200 - за 12.

Porsche Taycan ще изминава до 500 км с едно зареждане. Специално зарядно ще позволява попълване на 80% от капацитета на батерията за 15 минути. В организирането на серийното производство, което започва през 2020 г., ще бъдат инвестирани €700 млн.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Антон

    12 4 Отговор
    Според мен ел.колите с това ниво на технологията на батерии и зареждане нямат кой знае какво бъдеще. То и затова големите авто концерни не бързат да ги внедряват.
    Но в момента в който порше, инфинити, бмв, ауди,мерц, лексус пуснат електрички теслата отива в небитието.
    Нито може да ги конкурира по дизайн, нито по материали и изработка на интериора, нито имиджово ако щете.
    Всеки който е притежавал и карал съвременни модели от цитираните марки знае за какво става дума.

    Коментиран от #3, #4

  • 2 Зелено

    6 1 Отговор
    И аз мисля така, но го има и другия момент. Дали цитираните от теб марки ще успеят да догонят теслата чисто технологично до тогава? В смисъл теслата до момента вече е инвестирала доста в производството си и самата технология, имат суперзавод, доколкото знам и нов гласят. Дали останалите марки ще успеят да ги догонят ако едва сега тепърва започнат да инвестират в тази насока?

    Коментиран от #5

  • 3 Японеца

    1 13 Отговор

    До коментар #1 от "Антон":

    Браво бе, ти си международен капацитет, светило, разбирач от локвата и пръв оратор на жабите.

    Евала, спокоен съм за България с такива умове!

    Бъдещето пич изобщо не е в твоята глава, а в други!

    Коментиран от #6

  • 4 Никой

    3 4 Отговор

    До коментар #1 от "Антон":

    Колкото повече конкуренция, толкова по-добре. Каква е тази омраза към Тесла не мога да я разбера. По качество няма как да догонят Порше, но те бяха реално първите в този сегмент и са с начален старт пред всички останали по отношение на технологии, батерии и изградена инфраструктура. С нетърпение чакам и другите големи да не се ослушват ами да инвестират смело в електричките. Засега обаче повечето действат на сигурно.
  • 5 CL500

    2 3 Отговор

    До коментар #2 от "Зелено":

    Ами то и сега няма какво толкова да догонват Теслите. Вече станаха доста производители с електричарки с по 500 км. пробег, колкото ги дават и Теслите, а това е най-най-основното и проблемно при такъв автомобил. Да не говорим, че големите играчи впрегнат ли по-сериозен финансов ресурс, Теслите ще останат само с името си като едни от първите и до там, без пазарен дял.
    Антон е споменал вече, че когато големите го подхванат масовото производство, като вкарат всичкия лукс, материали, системи, разни глезотийки и прочие, вкл. и зарядни станции (защото парите са в тях, все пак), можеш да се досетиш, какво ще стане с пазара на Теслите.
    В момента просто Тесла, като нов производител, започващ на чисто е концентриран само в това, докато другите са инвестирали милиарди в други заводи, производства и модели - това трябва да се поизплати все пак. Затова и все още я карат по-плавно. Първо ще спрат от производство дизелите, после малките градски бензинови мотори, големите ще останат за спортни модели, както и големи луксозни 'параходи'. След години, години според пазара, ще си преценят дали да задържат и тези модели, ако все още има достатъчен пазар за тях, нещо като екзотика за ценители и т.н.

    Коментиран от #11

  • 6 Антон

    4 4 Отговор

    До коментар #3 от "Японеца":

    Иронията ти не е оригинална.
    Рециклираните пластмаси в теслата няма как да впечатлят човек със стабилни доходи. А цените на теслата са си направо премиум.
    А доколко имат едни гърди напред е спорно , освен че са първоте въвели серийно производство на електрички и толкова. Имат 2-3 модела за които трябва да чакаш сякаш си си поръчал някакво ексклузивно порше или лабмо. Смях.
    Да вземем бмв примерно - бълват нови коли от серия 1 до серия 7, вкл. Всичките им х-ове.правят нова кола за 2-3 месеца след поръчка.
    Не виждам да им бъде много трудно да започнаъ да бълват и ешектрички ако решат.
    Всички съе се огледали в ел колите ама никой не се замисля за нещо много съществено: и фраструктура и капацитета на ел. системата.
    Как го виждате милиони ел. Коли, само в София колите са 2 млн.сигурно да се закачат към мрежата и да черпат ток. Или вечер в 20 гаража в блока 20 ел.дърпат ток, каквп ще стане с предпзитешя на гаража, блока, трафопоста, кварталната станция.
    Пълна идиотщина, ама никой не го мисли това, дайте ел.коли.
    Еми има вече ел. коли , отовайте и си кулувайте. После дори до нашето море не може да стигнете.
    Пък после ми викай че съм капацитет......

    Коментиран от #7

  • 7 Никой

    5 4 Отговор

    До коментар #6 от "Антон":

    "Няма как да впечатлят.." Повтаряйте си колко некачествен е интериора, но истината е че Model S се продава като топъл хляб. Изглежда, че само Ганьо, който никога не се е качвал в Тесла не може да оцени пластмасите. Доста богати хора си купуват Тесла, макар, че за тези пари можеш да си вземеш 7ца с много по-добър интериор и материали. Ключовото в случая е че такива хора имат вече 7ца и най-вероятно търсят точно електрическа кола с добри показатели. А истината в момента е че само Тесла предлагат такава :) През ден чуваме обещания и красиви картинки на бъдещи електрички от БМВ, Мерцедес и т.н. ама Model S можеш да си купиш още днес, не през 2020та. Близо си до истината - големите производители трудно сменят посоката си на действие, защото имат милиарди заключени в други разработки и докато не ги избият няма изведнъж да променят своите продукти. От друга страна млада и малка компания винаги е свежа алтернатива със свежи нови идеи и предложения.
    Добивът, обработката и транспортът на нефт също гълтат големи количества енергия. А инфрастуктурата съвсем не е готова, но добре че е Тесла, че аз други производители да допринасят за изграждането на станции не съм чул. Засега електричка имат хората, които имат поне още 1 кола с двг.

    Коментиран от #8

  • 8 Зомби с квадратно чело

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "Никой":

    За разлика от Тесла другите производители мислят в глобален мащаб а не са си навряли главата само в САЩ.
    В момента съм в Корея и знаеш ли няма електрички!!! Защо ще ме поташ еми щото хората живеят в 35 етажни панелки а по вратите на колите си имат смешни сини дунапрени щото паркират навряни един до друг. Това е положението и в Япония, в Китай едва ли е по различно въпреки че уж правели много електрички.
    Отиди в Катар в Дубай колко електрички има та на хората бензина им е без пари или символична цена.
    А в Русия и Източна европа хората нямат пари те им искат 100 бона за кашон с колела.
    В Западна европа Норвегия остана дето има десетки субсидии, купуват Тесли ама субсидиите не може да са вечни както и тока без пари.
    България трябва да се оглежда за Е-голф, Лийф, ЗОЕ и такива коли, теслите да си останат за фанатизираните американци.
  • 9 Мат'рял

    2 1 Отговор
    "Да не говорим, че големите играчи впрегнат ли по-сериозен финансов ресурс, Теслите ще останат само с името си като едни от първите и до там, без пазарен дял. "

    Ще стане точно обратното! Тесла ще остави другите без пазарен дял. Засега нямаше опит с масово производство, но дори по трудния път го добива и ще започне да печели. Тогава вече, на останалите ще им стане трудно.

    Само с пари не става. Тесла има и технологиите и производствения капацитет да произвежда най-добрите батерии на пазара, при това на най-ниските цени. Цени за които останалите се надяват през 2025.

    Освен цени и технологиите, Тесла притежава нещо още по-ценно - ексклузивни договори за доставка на редки и дефицитни материали. Само каквото не може да купи Тесла, отива при следващите.

    Останалите могат да произвеждат милиони купета, но няма откъде да вземат батерии, а заради дефицита батериите поскъпват и ножицата спрямо Тесла се отваря повече и повече.
  • 10 Зелено

    1 2 Отговор
    Точно това си мислех- дали докато останалите марки впрегнат целия си ресурс и започнат да инвестират масово в електризирането, Теслите може да подържат доста по- ниска цена, все пак тяхната инвестиция ще е започнала да се възвръща защото ще са я направили по- рано, или поне така би трябвало.
  • 11 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "CL500":

    Ами не бе , въобще няма какво да догонват !!! Първо Модел Ес ДНЕС , а не 2020 г прави 0-100 за 2,3 с !!!!!!!! Има няма секунда и кусур ПО-МАЛКО от прехваленото Порше , дето даже още е само на ОБЕЩАНИЯ и то за след 3-4 години !!!!!! Те естествено Тесла ще спят и даже ще си "влошат" сегашните постижения , та да може Порше да блеснат , нали ??!! Още от сега си представям клиповете , как "великото" Порше , 2021 модел , хахахахх , гълта праха на Тесла 2021 модел , а за пробега и зареждането да не говорим !!! А пък за другото , кога Порше стигне капацитета на Тесла за електрички , знаеш ли кога ще е ?? На кукуво лято , кратко казано !!! Те още ВАГ не могат осигури батерии само за китайското производство , дето от догодина са ДЛЪЖНИ да го осигурят , ти чакай за европейско и американско !!!!!! Само да ти припомня , че тоя "Мишън" го гледаме вече 4-5 години на картинки и още толкова пак ще е на картинки като гледам , ама Тесла "закъснявала" !!!! Колкото повече време минава , толкова по-трудно ще е на "старите" дори да настигнат Тесла , та камо ли да я минат !!!! И само да ти припомня , че всички експерти прогнозират , че до 10 години масово ще се премине на автономни електромобили ПОД НАЕМ , а световното производство ще се свие с 60 до 80% !!!! Та кой викаш ще загуби пазарен дял и капацитети , тоя дето сега произвежда по 10 милиона автомобила и трябва да го свие до 2-3 или тоя дето сега прави 200-300 хиляди и ще стигне също 2-3 милиона ??

    Коментиран от #12

  • 12 Бухахахахахха

    1 1 Отговор

    До коментар #11 от "гост":

    Тоя пак се развихри.Давай мечтательо.И пак това ускорение до 100.Това ли е най-важното в една кола?Два такива старта и отиваш на чарджъра.Страхотно,невероятно.Да не забравяме опита на Нюрбургринг,след една или две обиколки батерия на 58%.За времето да не говорим,Меган RS го отнася пък за Порше да не говорим.Айде целувай иконата с лика на Мъск и лягай.

    Коментиран от #13, #14

  • 13 Прав си

    2 1 Отговор

    До коментар #12 от "Бухахахахахха":

    Прав си, едно от последните неща от които се интересуват 50% от клиентите когато си купува автомобил е ускорението от 0 до 100. Не за друго, а защото не могат да си позволят желаното ускорение.

    А от нюрбургринг, 99,999999999999% не само че не се интересуват, но и не знаят какво е това.

    От друга страна няма някой, който да се интересува от нюрбургринг и да не му пука за ускорението.


    Да твърдиш че на нюрбургринг ускорението Няма значение или си пълен профан или си трол. Други неща също имат значение, но ускорението е в основата.

    Коментиран от #16

  • 14 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Бухахахахахха":

    Ти май нещо се обърка , а ?? Забрави ли , че вече и Поршето е на "суперчарджъра" ?? На него колко "старта" му даваш ?? Или викаш нема начин , нали е Порше !!!!! Ееееех , колко сме прозрачни , ако е "немско" , батериите са вечни , "цар" е на пистата и "качеството" е върха , а ?? Само че Тесла вече продава не само повече от Ес класа , 7 серия и А8 , ами повече от С-класа , 3 серия и А4 !!!!! Мъка , мъкаааа !!!

    Коментиран от #15

  • 15 Зомби с квадратно чело

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "гост":

    ХаХа удряй здраво главата в земята и недей да четеш следващите данни за 2017:
    1.Цялата Тесла тоест X,S и 3 общо 103 000 бройки.
    2.Ц-класа: 365 000 тоест 3.5 повече :))))) и това само ц класата!!!!
    3.3-серия : 304 000 бройки само 3 серия 3 пъти повече :)))
    4.Ауди А4 : 180 000 бройки!!!!
    5. Ауди А3: 354 000 бройки тоест 3.5 половина повече.
    И това без един цент субсидия!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Хайде сега удрииииии здраво главата в стената и се моли но твоят идол.

    Коментиран от #17

  • 16 Зомби с квадратно чело

    0 0 Отговор

    До коментар #13 от "Прав си":

    Прав си на Нюрбургринг на всеки 100 метра има светофари. А тесла прави с една минута по-малко от другите коли щото трябва да даде път на пешеходците дето пресичат пистата а другите ги газят.
    Може ли да си толкова неграмоте има и зилове дето ускорават за 5 сек 0-100 има и голфове дето правят 0-100 за 2 сек е и???
    Ама знаеш ли какво спортна кола 2200кг няма!!!!!!!!

    Коментиран от #18

  • 17 гост

    0 0 Отговор

    До коментар #15 от "Зомби с квадратно чело":

    Я дай данни за 2018 година, когато реално криво-ляво започна да се произвежда модел 3. Дай данните за единственият пазар на който в момента се продава. Хайде сега сравни данните от миналата година с пълният производствен капацитет който се очаква за модел 3.
    52 седмици по 10 хиляди бройки на седмица. Над половин милион!

    Засега няма продажби единствено защото няма производство, а не защото няма желаещи да си купят.
  • 18 Прав си

    0 0 Отговор

    До коментар #16 от "Зомби с квадратно чело":

    Прав си само теглото е важно! Я дай сега времето на нюрбургринг на някой автомобил под 1000 килограма, с Ускорение над 10 секунди до 100 километра?

    По твоите критерии трябва да е доста под времето на Тесла?

    Ако нямаш ускорение, ниското тегло не ти е от никаква полза. От друга страна ако погледнеш рекордите, най-добрите резултати въобще не са на най-леките автомобили! За сметка на това са на автомобилите с най добро ускорение и управляемост.

    Коментиран от #20, #21

  • 19 гост

    0 0 Отговор
    Я поразгледай тука средната картинка , ама хубаво я разгледай , да не пропуснеш нещо !! Виж датите отдолу , виж за кои марки се говори и най-вече виж ТЕНДЕНЦИЯТА !!!!! Щото едната марка ВДИГА продажбите всеки месец и има ГОТОВИ заявки да ги вдигне още поне двойно , а другите отдавна са достигнали предела си и ако нямат спад , както в случая , обявяват за грандиозни успехи растеж от порядъка на 3-4 % годишно !!!
    http://www.ecars.bg/blogs/elektromobili-1/2600-model3-nai-prodavan-sedan-v-usa
  • 20 Endae

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Прав си":

    1.4 Атмосферен дизел само 20 секунди по-бавен https://youtu.be/mBFjHjm0O5M
  • 21 Зомби с квадратно чело

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "Прав си":

    Сигурно обаче реалността е друга.
    Една Хонда със предно(най-лошият вариант за писта) дето прави 0-100 два пъти че и отгоре по бавно прави крива Теслата на писта :))
    Само зомбитата не разбраха че да направиш кола да прави на прав път 0-100 бързо не е дори инженерна задач това е за механици.
    Ама нищо продължавай да си блъскаш главата в земята.
    Между другото има един ЗИЛ дето прави 0-100 за 6 сек. може да го вземеш и да се похвалиш как е на писта долу горе същото е и с Теслата.