Last news in Fakti

16 Юни, 2018 12:18 7 142 32

Великолепната осморка

  • bmw-
  • 8er-
  • g15

BMW избра старта на тазгодишните "24 часа на Льо Ман" за официалната премиера на новото си флагманско купе. За последно в гамата на баварците имаше осма серия преди близо две десетилетия - между 1989 и 1999 г.

Дизайнът на новия модел с вътрешнозаводски индекс G15 се различава от концепта, показан през май миналата година, но германците са успели да запазят цялостното му излъчване. Впечатление прави оформлението на задницата, аеродинамичните елементи по каросерията и орелефеният таван с две издутини над главите на пътниците.

Новата осмица лежи на модулната платформа CLAR. Купето е дълго 4 843, широко 1 902 и високо 1 341 мм. Разстоянието между двете оси е 2 822 мм.

В салона изпъкват селекторът на автоматичната скоростна кутия, цифровият приборен панел, 10-инчовият екран на мултимедията, висококачествената кожена тапицерия (влиза в базовото оборудване) и аудиосистемата Bowers & Wilkins.

Продажбите на G15 започват през ноември с две модификации с двойно предаване. Бензиновата M850i xDrive Coupe M Performance ще се оборудва с 4.4-литров V8 с мощност 530 к.с. и максимален въртящ момент 750 Нм. Ускорението от 0 до 100 става за 3.7 сек.

Дизеловата версия 840d xDrive Coupe има трилитров мотор с 320 к.с. и 680 Нм и ускорява от място до 100 за 4.9 сек. И двата агрегата ще са съчетани с осемстепенна автоматична трансмисия. Цените все още не са известни.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    41 3 Отговор
    уникален автомобил, дай боже всекиму.
  • 2 Gost

    24 8 Отговор
    Очакванията бяха по-големи.Все пак старата 8ца беше култов автомобил.Това тук прилича на 6цата.
  • 3 Random

    8 22 Отговор
    Абе хубава е, ама са изкопирали от чужди коли.
    Стоповете мязат на Camaro
    Задницата в профил прилича на Hyundai Elantra, впрочем, стоповете като форма са на същия хуйдай, само че обърнати "с главата надолу)

    А интериора е взаимстван от aston martin и малко от bentley

    Коментиран от #15

  • 4 CL500

    8 5 Отговор
    Направили са я красива с агресивна предница и красив страничен силует. Единствено не ми харесва особено интериора, както и на всяко БМВ.
    Дано М-ката да я направят близо 700 коня и 1000 н.м. и да ускорява до 100 за някъде 3.2 сек. Ще е трепач.
  • 5 Перото

    11 15 Отговор
    Средната конзола е пълна скука някаква Фантазия еднотипно като всички останали BMWта
  • 6 Антон

    5 3 Отговор
    И викате че щели да забраняват дизелите, а немските компании се отказвали от тях.

    Коментиран от #9

  • 7 Бббб

    10 19 Отговор
    Уникално грозно,а интериора- идва ти да повърнеш🤮

    Коментиран от #8, #10, #16, #28

  • 8 Българин

    7 6 Отговор

    До коментар #7 от "Бббб":

    Предпочиташ си Ладичката, нали, каскетчо ;)

    Коментиран от #11

  • 9 аууууууууу

    7 2 Отговор

    До коментар #6 от "Антон":

    Не си разбрал. Дизелите ще ги забраняват само в центровете на градовете и то не всички градове. В германия общините получиха разрешение ,сами да вземат решение,дали да ги забранят или не. Със сигурност бъдещето на дизела е лошо-особено в дългосрочен план. Както виждаш ,всички напъват на ток, тук -там някои на водород. Със сигурност петролните коли са обречени. По добре пушеците да са извън градовете/ централите за ток/ , от колкото да са на 2 метра от прозореца на детето ти. Тва е смисъла на електромобилите-да се изнесат пушеците извън градовете,та да може хората в града да дишат по-чист въздух.
  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Бббб

    7 8 Отговор

    До коментар #8 от "Българин":

    Всяка Лада е по- добре от немският Москвич( ве ме зе)
  • 12 Гост

    3 0 Отговор
    Колко коня ще е М-ката?
  • 13 ГОСТ

    5 2 Отговор
    аз не разбирам какво си падате по марката?
    за мен е като да ти покажат жена фотомодел
    и си казваш а чудесно добра е
    но не мога да си я позволя
    но ще взема някоя 15 години по стара
    да не е модел вече
    НО ВСЕ ПАК Е ЖЕНА
  • 14 onq s konq

    6 1 Отговор
    Добре че на повечето тука не им харесва ,щото иначе щяха да искат да я купят,пък ги нямат парите...Е така се умира от стрес!

    Коментиран от #22

  • 15 АЛФА Q4

    6 8 Отговор

    До коментар #3 от "Random":

    ПОМНЕТЕ МИ ДУМАТА. ПОЛАГАТ ОГРОМНИ УСИЛИЯ И ДО ГОДИНА ДВЕ ЩЕ УСПЕЯТ ДА НАПРАВЯТ АЛФА ДЖУЛИЯ...УСПЕХ ИМ ЖЕЛАЯ
  • 16 АЛФА Q4

    4 6 Отговор

    До коментар #7 от "Бббб":

    САЛОНАААА НАЙСТИНА Е ГРОЗЕН
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 ASD

    3 4 Отговор
    Може да се хванем на бас ,че е пълна с пластмаса и при удар става на парчета. Всъщност и при ритник в предния калник ефекта ще е същия.

    Германските автомобили не са това , което бяха нито ПРЕДИ, по надеждност нито по ремонтопригодност. Новите модели са направени така че след свършване на гаранцията започват да се чупят от всякъде.
  • 19 БЕНЗИНДЖИЯ

    1 3 Отговор
    интериора е Lexus NX 300
  • 20 CL500

    3 3 Отговор
    Интериорът, както писах наистина не е красив, по-скоро скучен. Но като се замисли човек и в екстериора има проблем. Да е красив - красив е, да е агресивен - агресивен е, но има едно голямо 'НО'. И това е, че прекалено много прилича на другите БМВ-та, направо си е като тях. А не трябваше да е така. Все пак това е 8-ма серия. Не е модел, който излиза с нов фейс на всеки 2-3 години. Имаше едни 8-ми серии с повдигащи се фарове, дето не можеш да сбъркаш кой е този модел. А тук не е така, лесно ще се бърка от неспециалисти с 6-та серия примерно. Може би трябваше да направят скрити фаровете или супер тънки ледове.
  • 21 Пишман Путаран

    4 1 Отговор
    Не е ли сделано в СССССР и рАсссия не мое да е убуу! Само чИбурашките моат да праат коли ! Тия изгнили капиталисти праат само трошки. Да живее Ладата , да живее Нивата! От тях по-убуу и по-здраво нЕма !!!
  • 22 авто циник

    2 4 Отговор

    До коментар #14 от "onq s konq":

    Коня пак се сътвори кафяво чудо. Той толкова си може. Сега за автомобила, хубав дизайн от вън, но прилича повече на 6ца. Винаги се чудя на БМВтата как толкова години са с тош нескопосан дисплей. Имам предвид не се слива с останалата част от интериора, който е на високо ниво(като изработка и качество и би трябвало за парите който плащат желаещите) просто си стърчи там по средата на никъде. В крайна сметка за мен БМВтата са просто хубава визия с динамика, но големи трошки като всички нови автомобили, било то пък и вашите велики немски премиуми. П.П. не съм фен на никоя марка, просто пиша моето мнение. Айде баровците с немски кенефи да дават минуси и да се пенят аз отивам да пия бира и да си го барам за хейтърите.

    Коментиран от #23

  • 23 onq s konq

    5 1 Отговор

    До коментар #22 от "авто циник":

    Добре че вземаш думата,ама още по-добре е ДА ЗНАЕШ ЩО ГО ПРАВИШ!А след като НЕ СИ ФЕН НА НИКОЯ МАРКА/цитирам те/...АМИ ТИ ПРОСТО НЕ СИ ШОФЬОР И НЕ Е РЕДНО ДА ПИШЕШ В АВТОСТРАНИЦА!Ами питай някой по-умен свой приятел и той вероятно ще ти каже,че по въпроси които НЕ РАЗБИРАШ И НЕ ТЕ КАСАЯТ,по добре да кажеш някой плосък виц,отколкото да се изцепваш неподготвен.Ама кажи:"ПРОФЕСИОНАЛЕН БИРАДЖИЯ СЪМ"-ще те разберем от първия път ,"наздраве" ще ти кажем,но ... НЕ ГОВОРИ ЗА КОЛИ-ОСОБЕНО ЗА БМВ!
  • 24 Гост

    3 2 Отговор
    M850i V8 4.4 - Литров 530 к.с ///M8 V12 6.6 - Литров 750 к.с

    Коментиран от #25

  • 25 Top Gun Maverick

    1 1 Отговор

    До коментар #24 от "Гост":

    Глупости. М8 ще бъде пак с 4.4, очаква се около 630 коня да е.

    Коментиран от #26

  • 26 Гост

    1 1 Отговор

    До коментар #25 от "Top Gun Maverick":

    Дали :)
  • 27 бмв

    7 1 Отговор
    Големи разбирачи има тук.Не сте се качвали в бмв, а търсите косури.Това е то завистливия бълггарин ,кара 15 годишен опел , а намира косури на ново бмв.Купете ми го на мен ,пък нека е грозно или пластмасово.Само че си заключете и жените ,че ако ме видят с тази кола повече няма да са ваши жени.
  • 28 Мда

    6 0 Отговор

    До коментар #7 от "Бббб":

    Кисело им е гроздето на повечкото драскачи тук!
  • 29 Хаха

    5 2 Отговор
    Старата беше далеч, далеч по-красива! И не наричайте полиуретана "кожа"! Назовавайте си го такова каквото е!
  • 30 Трифонов

    2 1 Отговор
    Колата е великолепна! Всеки, който твърди обратното, просто първо - нищо не разбира, второ - просто хейти точно, като всеки български глупак без пет лева в джоба и трето - безумно много му се иска, ама го мързи и не му се напъва и затова предпочита да обяви един истински автомобил за лош, което... в крайна сметка го кара да се чувства по-добре. На глупаците, дето там обясняват кое от какво било копирано, да обясня, че в този автомобил няма нищо копирано от който и да било модел на друг производител. Има редица сходства с класическия спортен силует, просто защото това е класическо, спортно купе с две врати. Дизайнът на интериора също следва логиката за по-добър баланс между спорт и лукс, отколкото да кажем в S клас купе, където акцентът в интериора е върху лукса, а не върху спорта. Това обяснява и защо 8-цата ще е по-тясна отзад, по-ниска, като цяло и с по-добро разпределение на масите. Ако вземете за пример един класически суперкар, като Ferrari например, последното, което може да се каже за интериора е, че е луксозен. Там той е хардкор спортен. При Aston Martin нещата са по-балансирани и макар интериорите им да са луксозни, те са и подчертано спортни. Няма кой знае колко много възможности за оформление, ако целта е да постигнеш ефект на равни дози спорт и лукс. Това обяснява защо интериорът наподобява в някой елементи този на Aston Vanquish.
  • 31 Трифонов

    1 1 Отговор
    Ако ги сложите един до друг обаче, ще видите, че всъщност нямат нищо общо. Същото се отнася и за всички други сравнения.Просто не ръсете акъл преди да ги поставите една до друга. Може и на снимки. Нямат нищо общо. Точно в дизайнерско отношение, това е голям успех. Защото колата е позиционирана в класа на S клас купе, а в същото време няма нищо общо с нея. Тя е по-агресивна, по-смела, затова и значително по-модерна. А за оформлението на дигиталните дисплеи на приборното табло изобщо не желая да коментирам. Само човек, който няма нищо общо с автомобилите, може да се съгласи да смени класическият изглед с един огромен дисплей на Samsung, изплющян кажи-речи на цялото табло и окъпан изотзад в свежа... лила! На умника с полиуретана - в премиум автомобилите, както е в случая, възможностите за винаги полиуретановите детайли, са три: да не са облицовани; да са облицовани с изкуствена кожа и/или алкантара, или да са облицовани с естествена кожа. Първото е безплатно, второто сe плаща, а третото е най-скъпо. При третото обикновено може да се избира между два или повече вида естествена кожа и при различните производители, има и различни наименования за изкуствeните и естествените материали. Специално при BMW изкуствената кожа се нарича Sensatec, като го водят текстил, а естествените кожи са Dakota, Fine Napa и Merino, като последното е пак напа, но още по-качествена.

    Коментиран от #32

  • 32 Прекалено късо име

    0 0 Отговор

    До коментар #31 от "Трифонов":

    Промили са ви мозъците на вас дилърите. Къде видя нещо спортно в тоя интериор???? Ти спортна кола виждал ли си??? Кажи кой детайл е "спортен" в тоя голям луксозен кафяв хол? Супер е колата, евала на който си я купи, ама нищо спортно няма в интериора. Даже бентлита има дето по-спортно изглеждат отвътре. Една карбонова лайсничка да бяха сложили поне за Бог да прОсти! И ако ще сравняваш с Мерц, вземи виж Брабус рокет 900 голд и тогава говори за спортен лукс.