Спортното подразделение на Volkswagen разглежда възможността да пусне в серийно производство електрическа "резачка" по подобие на GTI-версията на Golf преди 42 години. Колата ще бъде построена на базата на някои от моделите от бъдещата електрическа гама на производителя - хечбека I.D. или кросоувъра I.D. Crozz, става ясно от интервю на шефа на R-дивизията Йост Капито пред британското сп. Autocar.
"Ако пускаме R-версия на електромобила, тя ще бъде истински R-модел - иначе не би имал никакъв смисъл", казва Капито. Според него електрическите технологии се развиват толкова бързо, че във Волфсург не се наемат да обвържат проекта с каквито и да било срокове.
Пред конструкторите на R-електромобила стояла задачата да намерят баланс между мощност, запас от енергия и удобство на ежедневната експлоатация. Точно това търсено равновесие щяло определи кой модел ще бъде взет за основа.
Идеята за серийна електрическа бегачка се родила след победата на Volkswagen в тазгодишното издание на "Пайкс Пийк". Прототипът I.D. R с мощност 680 к.с. измина 20-километровото трасе до легендарния връх за 7 мин. и 57.148 сек., подобрявайки предишния рекорд на Себастиан Льоб и Peugeot 208 T16 с 16 секунди.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 гост
Коментиран от #2
11:41 03.08.2018
2 Язе
До коментар #1 от "гост":
ФВ произвеждат милион на месец.Дреме им на шапката.Електричка под 30х.$.Чуваш ли се.Мъск ли ти каза колко чакат за Тесла?Защо не ти каза и колко са се отказали?Нещо избирателно четеш май.На места пишат дори за 40%.Коментиран от #3
12:10 03.08.2018
3 гост
До коментар #2 от "Язе":
Една кола струва като материал 7х.долара и още толкова за 60кв. батерия и излиза на 15х.долара. Другото е развойна дейност, логистика, амортизации и печалба. ФВ има ресурса и възможностите, но няма желанието. Те продават един голф с батерия за 40х.евро, а той изминава 150км. Всичко им е "ще", а нямат една кола разработена от нулата като електричка при все, че минаха толкова много години. Те имаха страхотен прототип за еднолитрова кола, но понеже нямаше да могат да печелят много от него не го пуснаха, това са те, печалбари. Тесла работи въпреки, че не печели добре, все едно да бяха направили модел С и да му сложат един В8 от шеви, за да им е на огромна печалба.Коментиран от #4
13:20 03.08.2018
4 Язе
До коментар #3 от "гост":
Точно това е-нямат желание.Кой ще зареже бизнес за мноооого млрд и да се хвърли в неизвестното и да печели млн.След като твърдиш,че едиколко си струва една ел.кола, защо Мъск иска по 130хил.$ ? Това не е ли печелбарство?Когато му дойде времето и ВАГ ще пуснат нормална електричка.За момента са сметнали,че не е необходимо и наблягат на коли с ДВГ.Винаги ЕС може да наложи всякакви данъци,акцизи,такси и какво ли още не и да спъне Тесла в Европа.Ето ти го пазара само за Европейски производители.Както всъщност прави Мъск в САЩ.20:26 03.08.2018
5 ЩЕ ЩЕ
14:02 04.08.2018
6 ВАГ
Тесла имат продажби колкото и БМВ и BYD (горе долу по равно на първите места).
ФВ имат колкото Рено ,а Тойота,Нисан и Шевролет са малко преди тях.
На европейския пазар Рено-Нисан е първи ВАГ втори ...Тесла и БМВ след тях.
16:01 05.08.2018
7 иеу
09:24 06.08.2018