Най-лесният начин за това е да се посети специализирано ателие за доработка на автомобили и там да се направи т.нар. силов тунинг на колата. Това обаче е скъпо за голяма част от собствениците на употребявани коли.
Има обаче и начини, които могат да повишат мощността на автомобила ви и за които не се изискват много финанси, а повечето "операции" могат да се извършат и от самия собственик на автомобила. Ето някои от тях.
Гориво с по-високо октаново число
Това е най-лесният начин, но за да прибегнете до него е нужно да сте наясно дали колата ви може да понесе т.нар. 100-октанов бензин, например. Колата ще върви по-добре, но има двигатели, в които прегарят клапани от такова гориво.
Премахване на катализатор
Това действие не е много препоръчително, защото първо е забранено, а второ - шумът и замърсяването на въздуха са в пъти повече. Въпреки това премахването на катализатора ще вдигне мощността на автомобила с около 5 конски сили.
Нова ауспухна система
Това начинание е по-скъпо, но ако имате средства и мерак, то не е никак лоша идея. Тръбите с по-голям диаметър, както и т.нар. спортни гърнета могат да вдигнат осезаемо мощността на колата, както и шумът обаче.
Смяна на свещите
Много хора пренебрегват смяната на свещи, но с течение на времето тяхната работа се влошава, което се отразява на двигателя. По-добрата искра ще повиши с малко мощността, но най-вече ще подобри работата на мотора.
Смяна на въздушен филтър
Стандартните въздушни филтри оказват доста голямо съпротивление на въздуха. Има и такива, наречени "спортни", които се характеризират с нулево съпротивление. Така мощността ще се увеличи, но не осезаемо.
Чип тунинг
И ако всичко това не ви е достатъчно (защото то определено не е), то трябва да се спрете на т.нар. препрограмиране на електрониката. В зависимост от типа автомобил (дизелов или бензинов) мощността ще се покачи различно, но и в двата случая ще се усети. За целта обаче се изисква програмно обезпечение и определени умения и познания.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Митко Митков
Коментиран от #94
11:36 21.08.2018
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Мангеристум
Коментиран от #5, #7, #9, #16, #23, #35, #40, #61, #75, #83, #93, #101
11:40 21.08.2018
4 Кольо от Каспичан
12:05 21.08.2018
5 Коментатор
До коментар #3 от "Мангеристум":
Ами хората, на които им ги крадат? хахаКоментиран от #34, #67
12:07 21.08.2018
6 intake
Коментиран от #114
12:09 21.08.2018
7 Random
До коментар #3 от "Мангеристум":
С какъв кеф бих си взел някой дизел без катализатор само за такива като теб...Коментиран от #11, #43
12:12 21.08.2018
8 ба ги другарко
12:14 21.08.2018
9 kick
До коментар #3 от "Мангеристум":
Но харесваш тези които експлоатират кораби, камиони, трактори, самолети, автобуси...аман от псевдо еколозиКоментиран от #66
12:25 21.08.2018
10 Мъка
''Това е най-лесният начин, но за да прибегнете до него е нужно да сте наясно дали колата ви може да понесе т.нар. 100-октанов бензин, например.''
Ти нямаш никакви познания за термодинамика бе моето момче.
Нали всяко бутално в цилиндъра е изчислено да има ход и наи-малкото отклонение би осакатило работата на мотора.
Имаш ли си на идея октановият рейтинг какво е ? - Степента на самовъзпламеняване на бензина, иначе казано - колко по-бързо ще избухне и колко мощност ще отдаде изтласквайки буталото.
Като е проектиран един мотор за 92 октана, имаш ли си идея какво ще стане ако го караш със 100 ? (Да не говорим,че в България 100 октанов бензин - няма.)
Коментиран от #20, #24, #25, #103, #111
12:33 21.08.2018
11 JEEP
До коментар #7 от "Random":
Вземи си. Голямо геройство ще направиш!То това ви е мечтата, ама тоя въздух ще го дишат и вашите деца.
Коментиран от #15, #39, #99
12:38 21.08.2018
12 KKK
12:46 21.08.2018
13 Грую
Коментиран от #105
13:04 21.08.2018
14 onq s konq
Коментиран от #19, #56
13:28 21.08.2018
15 Random
До коментар #11 от "JEEP":
Аз по физиологични причини не мога да имам деца и не ме интересуват децата на останалите. Не че нямам сексуален живот - напротив, имам, при това много интересен. Но е ... да го наречем - "пасивен".Коментиран от #17, #22, #30, #51, #78, #110
13:41 21.08.2018
16 Буко Баламата
До коментар #3 от "Мангеристум":
И защо реши,че тази работа ни интересува.И аз мразя селтаците ама не те занимавам с това.Коментиран от #68
13:56 21.08.2018
17 Red star
До коментар #15 от "Random":
"Пасивен" ли си, бе, не се съмнявам :) По-добре, че не можеш да имаш деца, че и без това сте доста вече и от прайдове ми се гади! Чушкопек!14:13 21.08.2018
18 Кольо Дапа
14:39 21.08.2018
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 иван
До коментар #10 от "Мъка":
прав сте, освен това в youtube е пълно с провдоподобни тестове с 100 октана с масови коли до 150 к.с. , никаква полза.Ако е спорт или масъл кар, там е задължилителнен по-високият октан.14:45 21.08.2018
21 mitaka
спортен лост или топка на скоростите още 15 к.с. и волан 30к.с.
и т.н. и т.н.
14:47 21.08.2018
22 JEEP
До коментар #15 от "Random":
И защо реши, че жалкия ти живот ни интересува, щом дори не ти пука за другите?Коментиран от #31
14:51 21.08.2018
23 hmhmhm
До коментар #3 от "Мангеристум":
Аз пък искрено мразя хората където като им кажат нещо е вся и всио. Аре у левоКоментиран от #69
15:11 21.08.2018
24 Стоян
До коментар #10 от "Мъка":
Мъка ми е да чета такива коментари от дървени анонимни философи като теб. А относно статията - ми много е интересна.15:12 21.08.2018
25 Анонимен
До коментар #10 от "Мъка":
Какъв е тоя 92 октанов бензин такъв не се продава в България, или поне аз не съм виждал в последните десетилетия. А 100 октанов има аз съм зареждал такъв и после съм карал от Бургас до София , нищо и няма на колата, по-качествен уврежда портфейла, а не двигателя. С повишение на октанов число спада склонността за детонация, детонация в цилиндъра не е хубаво нещо.15:20 21.08.2018
26 Петър
Коментиран от #63
15:30 21.08.2018
27 Бахура
15:37 21.08.2018
28 Анонимен
15:40 21.08.2018
29 Gordy
Тези женчовци с нежни епилирани крачка да си правят тунинг
Коментиран от #32
15:46 21.08.2018
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Да да
До коментар #29 от "Gordy":
Така е. Не може да търсиш мощност в зеления сектор на оборотомера! Развъртане на 5000+ оборота му е цаката на бензин. Спортен дизел някак не ми се вързва, особенно на път със завои!17:30 21.08.2018
33 КАТ power
Коментиран от #81
17:30 21.08.2018
34 Гошо катализатора му викат
До коментар #5 от "Коментатор":
Имам Опел Мерива и ми го откраднаха пред блока... Много глупаво! Пращат ги в Германия и там се рециклиратКоментиран от #65
17:33 21.08.2018
35 Романо
До коментар #3 от "Мангеристум":
А тези, които карат на газ, а ти с катализатор на нафта - кой е по-леко екологично чист?! Я помисли малко! Говорим за газов инжекцион с 5-годишна гаранция и разход 1 към 1 бензин/газ, като на бензин само палиш и до минута е прехвърлила автоматично на газ!Коментиран от #70
17:36 21.08.2018
36 бай Пешо
18:07 21.08.2018
37 Опел карам
1. По първото - файда няма
2. По отношение на кюнците са има ефект - само че не е гърнето, а цялата изпускателна система от колекторите през снадките до крайното
3. Свещи не дигат мощността
4.Спортен филтър - по-скоро психологически ефект, да не говорим че тези филтри пропускат повече въздух, но не могат да уловят мръсотия и си правите едно финно шлайфаване на мотора със всичките боклуци които влизат в него
5. Чип да има ефект, особено на нафтови печки - повече цикли на впръскване, понамален живот...
Всичко си има плюс и минус
сорриии патенце
18:29 21.08.2018
38 Хах
Коментиран от #79, #87, #102
18:39 21.08.2018
39 Ийжо
До коментар #11 от "JEEP":
Те понеже камионите и рейсовете не цапат те най-много цапат тупан18:46 21.08.2018
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 West
Коментиран от #82
20:23 21.08.2018
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Donmigeul
21:21 21.08.2018
46 Охохох
22:12 21.08.2018
47 Бай Тоз
22:35 21.08.2018
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Баси мамата
22:44 21.08.2018
50 дженко
22:48 21.08.2018
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Иванов
Коментиран от #57
23:36 21.08.2018
53 Манафов
До коментар #51 от "Мекере пасивно":
Ми ти, как мислиш?23:38 21.08.2018
54 Мани бегай
Коментиран от #72
00:06 22.08.2018
55 Алфа Ромео
00:09 22.08.2018
56 Препатил
До коментар #14 от "onq s konq":
Много полезна информация ! Още утре ще изхвърля вестника , който се търкаля на задната седалка !03:56 22.08.2018
57 Дядо
До коментар #52 от "Иванов":
Това ти е от високото кръвно , наборе !04:27 22.08.2018
58 Гост
07:39 22.08.2018
59 ЕпилираниятРокер
07:48 22.08.2018
60 Тия дето махат катализатора
08:29 22.08.2018
61 Забавен си
До коментар #3 от "Мангеристум":
А мразиш ли хилядите хора, които така и не разбират, че катализаторите им са отрязани от автоджамбазите още преди да им продадат поредната кошница?!Ама българина си е така всъщност де - "Най обичам да мразим!"
09:55 22.08.2018
62 оооррххвввя
Коментиран от #84
10:25 22.08.2018
63 Гориво в кръвта
До коментар #26 от "Петър":
Точно!!..хахха. Редовна смяна на филтри и масла, олекотяване до колкото е възможно...за без пари това и стига11:18 22.08.2018
64 Ghost
11:31 22.08.2018
65 Коментатор
До коментар #34 от "Гошо катализатора му викат":
На мен пък на Астрата ми го взеха на паркинга на покрива на мол Сердика при положение, че наоколо беше бъкано с народ. Лампите на паркинга бяха повечето изгасени, което ме навява на мисълта, че работят заедно с охраната на мола... Човек ще отиде да пазарува, а междувременно ония си действат... Ужас!12:37 22.08.2018
66 Мангеристум
До коментар #9 от "kick":
Ти май си просто парче. Говорим за коли, които се движат из градовете и излизащото от тях е в непосредствена близост до хората и веднага се вдишва. Корабите и самолетите да си ги контролират съответните органи. Никакъв еколог не съм, просто спазвам закона. Нещо, което явно не ти се нрави, борсук ганьов.13:06 22.08.2018
67 Мангеристум
До коментар #5 от "Коментатор":
Е какво хаха? Ясно съм написал, темата е за тунинг рейсъри квартални идиоти. Ако ти го откраднат, очевидно не си виновен. Все пак трябва да си купиш нов. Това е проблем на мвр вече и е съвсем друга тема.13:07 22.08.2018
68 Мангеристум
До коментар #16 от "Буко Баламата":
Попитах ли те дали те интересува? Мисля, че не.13:08 22.08.2018
69 Мангеристум
До коментар #23 от "hmhmhm":
Гузна съвест ли имаш ганьо, на гтп при свои хора ли ходиш. Ще дойде видов ден за вас и то скоро ;)13:09 22.08.2018
70 Мангеристум
До коментар #35 от "Романо":
Аргументът ти какъв е? Махането на катализатора е незаконно и точка. Всякакви оправдания са несъстоятелни. Иначе карай и на метан, ако искаш. Ако си махнеш катализатора, то ти си престъпник. Това е.Коментиран от #71
13:10 22.08.2018
71 МАК
До коментар #70 от "Мангеристум":
абре я ходи се прегледай,заради глупостите които пишеш!!които си ти да определяш че било незаконно и на какво основание!!Моийте коли са със махнат еко боклук.защото няма смисъл от него след Н-стотин хиляди км.маха се и това е.ако се пипне мотора както трябва колата замърсява в пъти по малко без него отколкото с него.особеннно съм върл противник на егр боклуците.това наи малоумната система която може да се измисли.и то не от кой а от баварския боклукен моторен веркен.преди да се прави силов или чип тунинг винаги е желателно колата да се подготви за това.да не говорим че тунинг има мисъл на мотори с турбо ане атмосферни мотори.13:59 22.08.2018
72 Охохох
До коментар #54 от "Мани бегай":
Бе вие забравихте ли че "бензина" в БГ е смески, а не бензин! Има коли които по заводска спецификация искат високооктанов и ако им се налее погнисък октан реагират с намаляване на мощността на двигателя за да го предпазят от детонации. Именно това се усеща като "увеличаване" на мощността при връщането към заводски изискуемотото гориво! Който иска мощна кола просто да си купи такава, кви са тия селски простотии!!! 88614:29 22.08.2018
73 Автомонтьор
Коментиран от #80
20:52 22.08.2018
74 МАК
21:12 22.08.2018
75 Aaaa
До коментар #3 от "Мангеристум":
Това със замърсяването е пълен мит, но както и да е, тоя катализатор нищо не прави, но хората са супер лесно манипулируеми и вярват каквото им се каже. Всичко е за пари, разликата с катализатор и без е 3%01:45 14.09.2018
76 Мапъра
21:41 14.09.2018
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Този коментар е премахнат от модератор.
79 АLFA Q4
До коментар #38 от "Хах":
НЯМА СТЕПЕН НА КОМПРЕСИЯ.,,ИМА.СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ,,,РАЗЛИКАТА НЕ Е МАЛКА
00:29 09.10.2018
80 АLFA Q4
До коментар #73 от "Автомонтьор":
НИЩО НЕМОЖЕШ ДА ПРЕЦАКАШВЕДНАГА.С МОНТИРАНЕТО НА ИЗСПОРТЕН ФИЛТЪР УБИВАШ И.ТОВА ВТРВЕНЕ КОЕТО Е ИМАЛА
ОТНОСНО ГЕНЕРАЦИЯТА, АКО НЕ.Е ТУРБИНИРАНА КОЛАТА,,,ДОПЪЛНИТЕЛНО Я УБИВАШ АКО НЯМА.СИЛОВ ТУНИнГ
А СПЕЦИАЛНО ЗА ТОВА НЕГРАМОТНО СУКАЛЧЕ РАДО.
СИЛОВ ТУНИНГ НЕЗНАЧИ ИЗСПОРТЕН ФИЛТЪР И КЮНЦИ
СИЛОВ ТУНИНГ ОЗНАЧАВА, РАДО,ШИШАРКО,,ДИРЕКТНА ИНВАЗИЯ ВУРХУ ДВИГАТЕЛЯ КА ТО НАПРИМЕР СГЪСТЯВАНЕ НА СТЕПЕНТА НА СГЪСТЯВАНЕ НА СТЕПЕНТА НА.СГЪСТЯВАНЕ СОЕЦИАЛНО КОНФИГУРИРАНИ РАЗ, ВАЛОВЕ, НА ОПРЕДЕЛЕНИ ГРАДУСИ И ОЩЕ.ЕДНА КАМАРА И ЧААААК ТОГАВА СЕ СТИГА ДО ИЗСПОРТЕНИ ФИЛТРИ И ГЕНЕРАЦИЯ
00:40 09.10.2018
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Тодор
До коментар #42 от "West":
Майтапчия си. Но и спортна течност някои пият, а напоследък спортно се напушват, шмъркат и прочие...20:15 07.11.2018
83 Изр
До коментар #3 от "Мангеристум":
Изроди са тия , които ги махат преди да ти продадат колата !02:05 20.12.2018
84 АБВ
До коментар #62 от "оооррххвввя":
Научи Български я правопис, граматика и словоред! После нещата ще си дойдат...Коментиран от #86
08:58 03.03.2019
85 Дииии
09:44 03.03.2019
86 Гост
До коментар #84 от "АБВ":
Така ли се пише Български я , ????09:50 03.03.2019
87 Ми2
До коментар #38 от "Хах":
Всъщност това е популярен начин да изстискваш пзара на всички нива. Правиш един мотор, който си го сметнал да е 200 коня, ограничаваш го под 100 с просто програмиране и го пускаш в ниския пазарен клас. Програмираш го на 150 - Айде на средната класа. И естествено, пълните възможности ги пускаш само на супердупер хай-ЕНД модела. Наш Ганьо (ама и не само той - то умни хора по цял свят има) обаче се е сетил отдавна за това и се е родил чип тунинга. Същото е и при процесорите. Интел правят само един процесор от дадена “серия”. Кой точно да си казва на дъното че е, си го програмират в крайната фаза на поточната линия. Тъпо е да оставиш на конкуренцията цял пазарен сегмент, нали? А това е евтин начин да го правиш.12:11 03.03.2019
88 аbv
Разликата в мощността е малка, но чувствителна при работата на мотора.
Това с температурата е пълна глупост.
Имам руска кола която е карана навремето с 86. Дори и при регулиран аванс, по логиката на автора трябва да не сипвам 95 защото ще ми изгорят клапаните.
Яко мозък и разбирачи няма що.
14:07 03.03.2019
89 Amix
Мръсния въздух и аналитета си...
15:03 03.03.2019
90 СМЕХ
17:43 03.03.2019
91 Минаващ от тук
23:32 03.03.2019
92 Бай Спиро
06:36 04.03.2019
93 Този коментар е премахнат от модератор.
94 Пешо
До коментар #1 от "Митко Митков":
Тук не виждам райс. Всичко е функционално. Предполагам става дума за изпускателната система-там вече има разлика между спортна такава и кюнци от печка XD19:20 03.07.2019
95 Радо2
Бях извън страната 18 години, и без да знам вече не само смъркам, но и шмъркане. Ужас. Хаха.. Така се смях и на думата ФЛАШКА,.. Иначе съм тук за да прочета нещо за качване на мощност, ама научих много други неща, извън темата
22:36 16.07.2019
96 абе вземете четете и учете
Коментиран от #97
19:57 27.09.2019
97 абе вземете четете и учете
До коментар #96 от "абе вземете четете и учете":
Аеродинамика, окачване, олекотяване, безопасност, много е забавно но и ОПАСНО ЗА ЗДРАВЕТО, Вашето и на околните ако не знаете МНОГО добре какво правите ! Забавлявайте се внимателно!20:07 27.09.2019
98 Rosi
20:49 08.10.2019
99 ТАМ
До коментар #11 от "JEEP":
Не мисля че е логично от 20 годишни коли да очакваме да пускат "филтирани" газове от аспуха...21:11 08.10.2019
100 Ххх
15:00 09.10.2019
101 Izruda
До коментар #3 от "Мангеристум":
Az sum izrud21:49 09.10.2019
102 Разбирачев
До коментар #38 от "Хах":
А да си чувал че производителите на автомобили умишлено намаляват мощноста на двигателя с цел да не го товарят на ръба на възможностите му с цел по продължителна експлоатация винаги има 20-30% толеранс21:55 09.10.2019
103 Ваньо
До коментар #10 от "Мъка":
Октановото число е устойчивостта на бензина към самовъзпламеняване и има ефект от него в двигатели с висока степен на сгъстяване, прочети малко за плановото число преди да се излагашКоментиран от #104
10:45 11.10.2019
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 Миташки
До коментар #13 от "Грую":
Ми къде бля бре Груйчо,аде марш да ги сменяш бързо! :-D22:43 28.11.2019
106 Шматка
12:59 29.11.2019
107 Емил раданов
21:30 29.11.2019
108 Хахахахахх
01:36 30.11.2019
109 Zaxio
13:06 30.11.2019
110 Този коментар е премахнат от модератор.
111 Язе
До коментар #10 от "Мъка":
Като му налееш 100 октана, тъкмо ще дойде на колко си требе-9213:40 26.12.2019
112 Фонзи
01:27 17.04.2020
113 Зелено човече
18:19 17.04.2020
114 Абс
До коментар #6 от "intake":
Така е, аз на моита бензинка смених тръбите от катализатора с тръби от дизел и мога да кажа че със смяната на филтъра и почистване на дюзите(което правя всеки път когато сменям и маслото ) колата буквално излита особено във високите обороти ,там се усеща най много ,незнам защо хората избягват даси чистят дюзите аз мога да посоча само плюсове ,повече мощност,по добра реакциа,по малко разход ,минуси не съм забелязал09:35 30.06.2020