Новини

Как да увеличим мощността на колата сами?

Публикувана: 21 Август, 2018 10:57
103 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 147947
Как да увеличим мощността на колата сами?
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.5 от 39 гласа.

Най-лесният начин за това е да се посети специализирано ателие за доработка на автомобили и там да се направи т.нар. силов тунинг на колата. Това обаче е скъпо за голяма част от собствениците на употребявани коли.

Има обаче и начини, които могат да повишат мощността на автомобила ви и за които не се изискват много финанси, а повечето "операции" могат да се извършат и от самия собственик на автомобила. Ето някои от тях.

Гориво с по-високо октаново число

Как да увеличим мощността на колата сами?


Това е най-лесният начин, но за да прибегнете до него е нужно да сте наясно дали колата ви може да понесе т.нар. 100-октанов бензин, например. Колата ще върви по-добре, но има двигатели, в които прегарят клапани от такова гориво.

Премахване на катализатор

Как да увеличим мощността на колата сами?


Това действие не е много препоръчително, защото първо е забранено, а второ - шумът и замърсяването на въздуха са в пъти повече. Въпреки това премахването на катализатора ще вдигне мощността на автомобила с около 5 конски сили.

Нова ауспухна система

Как да увеличим мощността на колата сами?


Това начинание е по-скъпо, но ако имате средства и мерак, то не е никак лоша идея. Тръбите с по-голям диаметър, както и т.нар. спортни гърнета могат да вдигнат осезаемо мощността на колата, както и шумът обаче.

Смяна на свещите

Как да увеличим мощността на колата сами?


Много хора пренебрегват смяната на свещи, но с течение на времето тяхната работа се влошава, което се отразява на двигателя. По-добрата искра ще повиши с малко мощността, но най-вече ще подобри работата на мотора.

Смяна на въздушен филтър

Как да увеличим мощността на колата сами?


Стандартните въздушни филтри оказват доста голямо съпротивление на въздуха. Има и такива, наречени "спортни", които се характеризират с нулево съпротивление. Така мощността ще се увеличи, но не осезаемо.

Чип тунинг

Как да увеличим мощността на колата сами?


И ако всичко това не ви е достатъчно (защото то определено не е), то трябва да се спрете на т.нар. препрограмиране на електрониката. В зависимост от типа автомобил (дизелов или бензинов) мощността ще се покачи различно, но и в двата случая ще се усети. За целта обаче се изисква програмно обезпечение и определени умения и познания.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.5 от 39 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Митко Митков
1 Отговор
Тва тряяше да го кръстите топ райс модофикации

Коментиран от #94


Оценка:
-20 +109

2
Този коментар е премахнат от модератор
Мангеристум
3 Отговор
Искрено мразя хората, които си махат катализаторите. За мен това са изроди!

Коментиран от #5, #7, #9, #16, #23, #35, #40, #61, #75, #83, #93, #101


Оценка:
-204 +307

Кольо от Каспичан
4 Отговор
Всъщност, при модерните автомобили модификации като смяна на въздушния филтър и изпускателната система няма да дадат по-висока мощност веднага, тъй като компютърът на автомобила има зададени определени параметри, за да има определена мощност. Препоръчително е чип тунинга да се направи след тези модификации, за да може да се вземат в предвид и да се изкара максималната потенциална мощност. Иначе без чип тунинг осезаемата разлика при смяна на филтър и изпускателна система е най-вече в по-бързата реакция на колата (тъй като “диша” по-лесно, развърта оборотите по-свободно).

Оценка:
-17 +132

Коментатор
5 Отговор

До коментар #3 от "Мангеристум":


Ами хората, на които им ги крадат? хаха

Коментиран от #34, #67


Оценка:
-15 +80

intake
6 Отговор
Генерация и подмeни по всмукател и филтър се правят заедно, иначе ефекта е обратен.

Оценка:
-14 +32

Random
7 Отговор

До коментар #3 от "Мангеристум":


С какъв кеф бих си взел някой дизел без катализатор само за такива като теб...

Коментиран от #11, #43


Оценка:
-123 +78

ба ги другарко
8 Отговор
кончетата няма да се вдигнат, но поне може да се завърнат няколко избягали :)

Оценка:
-5 +120

kick
9 Отговор

До коментар #3 от "Мангеристум":


Но харесваш тези които експлоатират кораби, камиони, трактори, самолети, автобуси...аман от псевдо еколози

Коментиран от #66


Оценка:
-38 +106

Мъка
10 Отговор
Радославе...

''Това е най-лесният начин, но за да прибегнете до него е нужно да сте наясно дали колата ви може да понесе т.нар. 100-октанов бензин, например.''

Ти нямаш никакви познания за термодинамика бе моето момче.
Нали всяко бутално в цилиндъра е изчислено да има ход и наи-малкото отклонение би осакатило работата на мотора.
Имаш ли си на идея октановият рейтинг какво е ? - Степента на самовъзпламеняване на бензина, иначе казано - колко по-бързо ще избухне и колко мощност ще отдаде изтласквайки буталото.
Като е проектиран един мотор за 92 октана, имаш ли си идея какво ще стане ако го караш със 100 ? (Да не говорим,че в България 100 октанов бензин - няма.)

Коментиран от #20, #24, #25, #103


Оценка:
-21 +48

JEEP
11 Отговор

До коментар #7 от "Random":


Вземи си. Голямо геройство ще направиш!
То това ви е мечтата, ама тоя въздух ще го дишат и вашите деца.

Коментиран от #15, #39, #99


Оценка:
-21 +78

KKK
12 Отговор
Или може да прибегнете към радикалната идея да си вземете кола която е достатъчно мощна според изискванията ви, без модификации. С всичко останало само тровите собствените си и чуждите животи и не заслужавате уважение.

Оценка:
-20 +86

Грую
13 Отговор
Вярно бе как не се сетих! Да сменя свещите на дизела!

Оценка:
-15 +67

onq s konq
14 Отговор
Има много начини да се подобри динамиката на колата,като НАЙ-ЕЛЕМЕНТАРНИЯТ Е да се олекоти чрез премахване на всичко "излишно".За какво говоря:Решаващо е колко човека возим,колко тежи всеки от тях,колко кг багаж/и какъв/ пренасяме,колко е налягането в гумите,дали е включен климатика,дали резервоарът е пълен или до половината,колко е голям "бас-говорителят" в багажника и колко тежи с колоната/ако има такъв,тегло на усилвателя към него,ако щете и дебелината на гумените стелки в купето,дали са отворени страничните огледала/касае аеродинамиката/.Всичко това са наглед дребни неща,но с решително въздействие.Карам дизел и от година ползвам добавка "Цетан плюс" на Бардал,която би трябвало да вдига цет. число с 5%.Ами ефекта е абсолютно налице и все едно карам с бензин 100 октана!...което обаче ми оскъпява литъра с около 30стотинки.Безспорно обаче един съвременен "ремап"/особено при дизела/ е най-ефективен,с което мощността НОРМАЛНО,БЕЗ ДА СЕ ИЗМЪЧВА ДВИГАТЕЛА/и без да "пуши"/ се вдига с 20%.ЦЕНА-около 600лв.

Коментиран от #19, #56


Оценка:
-15 +29

Random
15 Отговор

До коментар #11 от "JEEP":


Аз по физиологични причини не мога да имам деца и не ме интересуват децата на останалите. Не че нямам сексуален живот - напротив, имам, при това много интересен. Но е ... да го наречем - "пасивен".

Коментиран от #17, #22, #30, #51, #78


Оценка:
-67 +14

Буко Баламата
16 Отговор

До коментар #3 от "Мангеристум":


И защо реши,че тази работа ни интересува.И аз мразя селтаците ама не те занимавам с това.

Коментиран от #68


Оценка:
-12 +16

Red star
17 Отговор

До коментар #15 от "Random":


"Пасивен" ли си, бе, не се съмнявам :) По-добре, че не можеш да имаш деца, че и без това сте доста вече и от прайдове ми се гади! Чушкопек!

Оценка:
-8 +68

Кольо Дапа
18 Отговор
Може да пробвате и със спортен антифриз.

Оценка:
-9 +58

19
Този коментар е премахнат от модератор
иван
20 Отговор

До коментар #10 от "Мъка":


прав сте, освен това в youtube е пълно с провдоподобни тестове с 100 октана с масови коли до 150 к.с. , никаква полза.Ако е спорт или масъл кар, там е задължилителнен по-високият октан.

Оценка:
-1 +17

mitaka
21 Отговор
Къде забравихте лепенките на вратите - поне 25к.с. нови стелки 15 к.с. светещи пръскалки 19к.с. може и само с накрайник на гърнето мин. поне 50 к.с. крило на багажника още 30к.с. никел тасове 20к.с.
спортен лост или топка на скоростите още 15 к.с. и волан 30к.с.
и т.н. и т.н.

Оценка:
-7 +111

JEEP
22 Отговор

До коментар #15 от "Random":


И защо реши, че жалкия ти живот ни интересува, щом дори не ти пука за другите?

Коментиран от #31


Оценка:
-3 +44

hmhmhm
23 Отговор

До коментар #3 от "Мангеристум":


Аз пък искрено мразя хората където като им кажат нещо е вся и всио. Аре у лево

Коментиран от #69


Оценка:
-8 +13

Стоян
24 Отговор

До коментар #10 от "Мъка":


Мъка ми е да чета такива коментари от дървени анонимни философи като теб. А относно статията - ми много е интересна.

Оценка:
-7 +12

Анонимен
25 Отговор

До коментар #10 от "Мъка":


Какъв е тоя 92 октанов бензин такъв не се продава в България, или поне аз не съм виждал в последните десетилетия. А 100 октанов има аз съм зареждал такъв и после съм карал от Бургас до София , нищо и няма на колата, по-качествен уврежда портфейла, а не двигателя. С повишение на октанов число спада склонността за детонация, детонация в цилиндъра не е хубаво нещо.

Оценка:
-4 +25

Петър
26 Отговор
Високооктановия бензин гори по-бавно и по - дълго време налягането на изгорелите газове въздейства на буталото. По - мека и по - еластична работа на мотора. За да се използва ефекта, трябва да се дръпне аванса на запалването на по-голям ъгъл. Както и на работа на газ, тъй като газта е 110 октана. Клапаните не изгарят, ако се издърпа запалването. Но това не е възможно на съвремените автомобили или на повечето от тях. Бензинът не е по-калоричен. Мощността нараства от подобрения работен процес. При газта мощността също е по-малка от бензиновата, независимо от по-високото октаново число. За да се получи по-висока мощност от по-високооктанов бензин трябва и степента на сгъстяване да се повиши. Иначе разликата е трудно осезаема.

Коментиран от #63


Оценка:
-1 +30

Бахура
27 Отговор
При мен при използване на така нареченият 100 октанов бензин леко се повишава динамиката на автомобила и малко ми смъква разхода,и както казва колегата по горе вреди на портфейла най вече!

Оценка:
-4 +25

Анонимен
28 Отговор
Съвременните коли, с компютър и съответно датчик за детонация сами регулират аванса и работят на границата на детонация, моят датчик за детонации е повреден за това и съм сипвал А100.

Оценка:
-0 +17

Gordy
29 Отговор
Просто се иска по тежък крак, и колата става спортна
Тези женчовци с нежни епилирани крачка да си правят тунинг

Коментиран от #32


Оценка:
-5 +50

30
Този коментар е премахнат от модератор
31
Този коментар е премахнат от модератор
Да да
32 Отговор

До коментар #29 от "Gordy":


Така е. Не може да търсиш мощност в зеления сектор на оборотомера! Развъртане на 5000+ оборота му е цаката на бензин. Спортен дизел някак не ми се вързва, особенно на път със завои!

Оценка:
-7 +23

КАТ power
33 Отговор
Пернишки номер РК вдига с минимум 30 к.с., врачански ВР с около 20 к.с., монтански сваля с с -5 к.с., а с пловдивски РВ изобщо не върви !

Коментиран от #81


Оценка:
-6 +43

Гошо катализатора му викат
34 Отговор

До коментар #5 от "Коментатор":


Имам Опел Мерива и ми го откраднаха пред блока... Много глупаво! Пращат ги в Германия и там се рециклират

Коментиран от #65


Оценка:
-2 +18

Романо
35 Отговор

До коментар #3 от "Мангеристум":


А тези, които карат на газ, а ти с катализатор на нафта - кой е по-леко екологично чист?! Я помисли малко! Говорим за газов инжекцион с 5-годишна гаранция и разход 1 към 1 бензин/газ, като на бензин само палиш и до минута е прехвърлила автоматично на газ!

Коментиран от #70


Оценка:
-9 +22

бай Пешо
36 Отговор
За махнат катализатор или направен т,н, чип тунинг трябва да се влиза в затвора. Заради такива селски тарикати дишаме отровен и мръсен въздух.

Оценка:
-40 +25

Опел карам
37 Отговор
Айде бе:
1. По първото - файда няма
2. По отношение на кюнците са има ефект - само че не е гърнето, а цялата изпускателна система от колекторите през снадките до крайното
3. Свещи не дигат мощността
4.Спортен филтър - по-скоро психологически ефект, да не говорим че тези филтри пропускат повече въздух, но не могат да уловят мръсотия и си правите едно финно шлайфаване на мотора със всичките боклуци които влизат в него
5. Чип да има ефект, особено на нафтови печки - повече цикли на впръскване, понамален живот...
Всичко си има плюс и минус
сорриии патенце

Оценка:
-3 +21

Хах
38 Отговор
Чип тунингът не е нищо повече освен ръгане на по-обогатена смес в по-низките обороти и си викаш леле как върви. Реално мощността зависи единствено от температурната разлика, която прави горивото и степента на компресия. Производителя ли е малоумен та ще остави ялови програми на чипа?

Коментиран от #79, #87, #102


Оценка:
-15 +16

Ийжо
39 Отговор

До коментар #11 от "JEEP":


Те понеже камионите и рейсовете не цапат те най-много цапат тупан

Оценка:
-3 +13

40
Този коментар е премахнат от модератор
41
Този коментар е премахнат от модератор
West
42 Отговор
Освен с усмивка спортен антифриз може да се комбинира и със спортна течност за чистачки

Коментиран от #82


Оценка:
-2 +29

43
Този коментар е премахнат от модератор
44
Този коментар е премахнат от модератор
Donmigeul
45 Отговор
Мисля, че има и по-лесен начин. Просто слагаш пернишки номера!!! :-)

Оценка:
-1 +19

Охохох
46 Отговор
Радко, Радко, откъде, мойто дете, ти дойде да напишеш трите първи точки в такава лаишка и нямаща нищо общо с истината статия, и то точно в тая смотана държавица, изстрадала и осмърдяна от селски (и безсмислен) "тунинг" на пушека и данданията?

Оценка:
-9 +8

Бай Тоз
47 Отговор
Бах ви разбирачите

Оценка:
-4 +9

48
Този коментар е премахнат от модератор
Баси мамата
49 Отговор
Още утре почвам.благодаря за изчерпателното инфо.един да се намери да отвори кьорчовците как стават тези вълшебства.то голямо криене.като начало ще сипя бензин на дизела да видя колко много ще се възбуди:)

Оценка:
-0 +18

дженко
50 Отговор
до/коментатор/ ами на село на моето магаре не му крадат дългия катализатор щот рита на задна

Оценка:
-3 +19

51
Този коментар е премахнат от модератор
Иванов
52 Отговор
Сипвам само ви пауър и летя като Миг29. СлаваРоссии!

Коментиран от #57


Оценка:
-6 +12

Манафов
53 Отговор

До коментар #51 от "Мекере пасивно":


Ми ти, как мислиш?

Оценка:
-1 +0

Мани бегай
54 Отговор
Тазе статия е много подлъгваща, ако катализатора не е задръстен премахването му няма да се усети изобщо, смяната на горивото се усеща само на много мощен двигател тоест малолитражките и коли до около 110-120 нищо няма да разберат и на всичко отгоре колата не върви повече просто разхода намалява малко, като сложиш филтър с почти нулево съпротивление просто стигаш границата на диапазона на дюзите и все едно, че просто сте с чист филтър, а това си е най-обикновена поддръжка, а много отворена генерация суши мотора, най-ефикасен си е чипа, но ако колата ви не е от онези по-специални коли които имат сериозен заводски ресурс за тунинг тук визирам скайлайните, селика, ево 7,8,8... и др. няма смисъл да си играете. Обикновените коли масово имат ресурс за напомпване 6-8% от заводската им мощност и сами трябва да си прецените струва ли си да хвърлите една торба пари за настройка за да изкарате 10-15 коня отгоре и да рискувате повреда. Мисълта ми е или играйте на едро с турбо, дюзи, колектори и т. н. или не играйте изобщо.

Коментиран от #72


Оценка:
-1 +25

Алфа Ромео
55 Отговор
Всеки ден разни слабоумници със спортни ауспуси ми надуват главата, а жалките им изтърбушени кочини едвам се движат. Щеше уж да има санкции за шум, нищо не се случи, мега жалка история...

Оценка:
-1 +28

Препатил
56 Отговор

До коментар #14 от "onq s konq":


Много полезна информация ! Още утре ще изхвърля вестника , който се търкаля на задната седалка !

Оценка:
-2 +18

Дядо
57 Отговор

До коментар #52 от "Иванов":


Това ти е от високото кръвно , наборе !

Оценка:
-1 +3

Гост
58 Отговор
Най-са ми интересни кментариите на подобни статии.

Оценка:
-1 +19

ЕпилираниятРокер
59 Отговор
Язе кат си епилирам краката и дигам мощноста на маторя с 25 к.с.-кат гледам лошо изпод слънчевите очилца - дигам с още 30 к.с.мощноста на маторя....

Оценка:
-0 +28

Тия дето махат катализатора
60 Отговор
Им е малка бубата

Оценка:
-1 +12

Забавен си
61 Отговор

До коментар #3 от "Мангеристум":


А мразиш ли хилядите хора, които така и не разбират, че катализаторите им са отрязани от автоджамбазите още преди да им продадат поредната кошница?!
Ама българина си е така всъщност де - "Най обичам да мразим!"

Оценка:
-2 +13

оооррххвввя
62 Отговор
Блажени са вярващите ! Пичове в тоя автомобилизъм има някаква иерархия..Нали не си мислите, че като си купите 1.6 мотор 100 коня( примерно) и смените генерацията, бутнете спортния филтър за 10лв. от железарията и колата ще тръгне ?? За това има коли от Опел Корса, рено туинго, дачия логан до Лексус ЛФА, Ферари 599, ГТР и т.н....Бъдете сериозни. Другото което е, повечето от нас, си купуваме коли на по 10-15 год. от някои селски автоджамбазин, на по 300-400 000реални км. взети им душите с ресурс на мощността 55-60% на мотора и в нас се ражда състезателя хаха. Грешка която правят също, взимат коли за 2-3000лв. и наливат още толкова за силов тунинг, турбини, колектори, интеркулер, електроника и прочие, сглабят всичко и след 200км. на напани, мотора отива в кофата за боклук..защото чаркаляците не са прегодени за подобни интервенций.Много малко са случайте в БГ, на заможни хора, който имат коли за по 50-100 000лв. и наливат по 20 000-30 000 тогава найстина приказката става реалност, но да си вземете кола за 1500 лв. и да набийте още 3000 за тунинг, това направо е плачевно-смешно, безотговорно! Извода какъв е карайте си, приличните коли за по 5-6-7000лв. ходете на море на балкан, на село на пикник :Д и си гледайте живота. Тези коли са пригодни да стигнеш дадена дестинация, да получиш комфорта, до колкото позволява дадения модел и да се насладиш на шофирането. За състезания и бързина сме още доста далеч! Поздрави

Коментиран от #84


Оценка:
-6 +71

Гориво в кръвта
63 Отговор

До коментар #26 от "Петър":


Точно!!..хахха. Редовна смяна на филтри и масла, олекотяване до колкото е възможно...за без пари това и стига

Оценка:
-1 +13

Ghost
64 Отговор
Въздулни филтри с нулево съпротивление! Хахаха. А, бе, уважаеми списващи статийки, някой от вас има ли нещо общо с инженерството пине малко?

Оценка:
-1 +13

Коментатор
65 Отговор

До коментар #34 от "Гошо катализатора му викат":


На мен пък на Астрата ми го взеха на паркинга на покрива на мол Сердика при положение, че наоколо беше бъкано с народ. Лампите на паркинга бяха повечето изгасени, което ме навява на мисълта, че работят заедно с охраната на мола... Човек ще отиде да пазарува, а междувременно ония си действат... Ужас!

Оценка:
-2 +17

Мангеристум
66 Отговор

До коментар #9 от "kick":


Ти май си просто парче. Говорим за коли, които се движат из градовете и излизащото от тях е в непосредствена близост до хората и веднага се вдишва. Корабите и самолетите да си ги контролират съответните органи. Никакъв еколог не съм, просто спазвам закона. Нещо, което явно не ти се нрави, борсук ганьов.

Оценка:
-7 +5

Мангеристум
67 Отговор

До коментар #5 от "Коментатор":


Е какво хаха? Ясно съм написал, темата е за тунинг рейсъри квартални идиоти. Ако ти го откраднат, очевидно не си виновен. Все пак трябва да си купиш нов. Това е проблем на мвр вече и е съвсем друга тема.

Оценка:
-9 +0

Мангеристум
68 Отговор

До коментар #16 от "Буко Баламата":


Попитах ли те дали те интересува? Мисля, че не.

Оценка:
-6 +1

Мангеристум
69 Отговор

До коментар #23 от "hmhmhm":


Гузна съвест ли имаш ганьо, на гтп при свои хора ли ходиш. Ще дойде видов ден за вас и то скоро ;)

Оценка:
-5 +1

Мангеристум
70 Отговор

До коментар #35 от "Романо":


Аргументът ти какъв е? Махането на катализатора е незаконно и точка. Всякакви оправдания са несъстоятелни. Иначе карай и на метан, ако искаш. Ако си махнеш катализатора, то ти си престъпник. Това е.

Коментиран от #71


Оценка:
-12 +2

МАК
71 Отговор

До коментар #70 от "Мангеристум":


абре я ходи се прегледай,заради глупостите които пишеш!!които си ти да определяш че било незаконно и на какво основание!!Моийте коли са със махнат еко боклук.защото няма смисъл от него след Н-стотин хиляди км.маха се и това е.ако се пипне мотора както трябва колата замърсява в пъти по малко без него отколкото с него.особеннно съм върл противник на егр боклуците.това наи малоумната система която може да се измисли.и то не от кой а от баварския боклукен моторен веркен.преди да се прави силов или чип тунинг винаги е желателно колата да се подготви за това.да не говорим че тунинг има мисъл на мотори с турбо ане атмосферни мотори.

Оценка:
-2 +9

Охохох
72 Отговор

До коментар #54 от "Мани бегай":


Бе вие забравихте ли че "бензина" в БГ е смески, а не бензин! Има коли които по заводска спецификация искат високооктанов и ако им се налее погнисък октан реагират с намаляване на мощността на двигателя за да го предпазят от детонации. Именно това се усеща като "увеличаване" на мощността при връщането към заводски изискуемотото гориво! Който иска мощна кола просто да си купи такава, кви са тия селски простотии!!! 886

Оценка:
-2 +11

Автомонтьор
73 Отговор
По-скоро трябва да кръстите статията"Как да си прецакаме колата сами".

Коментиран от #80


Оценка:
-7 +14

МАК
74 Отговор
Не ако дадения собственик знае какво прави няма да има проблем,НО това не е за всеки!!

Оценка:
-1 +4

Aaaa
75 Отговор

До коментар #3 от "Мангеристум":


Това със замърсяването е пълен мит, но както и да е, тоя катализатор нищо не прави, но хората са супер лесно манипулируеми и вярват каквото им се каже. Всичко е за пари, разликата с катализатор и без е 3%

Оценка:
-0 +13

Мапъра
76 Отговор
Да уточним за чип тунинга че колата требва да е с турбо иначе ако е атмосферка нема смисъл пари на вятъра.МАПЪРИТЕ БАРАТ ДЕБЕЛО ХАХАХ

Оценка:
-0 +5

77
Този коментар е премахнат от модератор
78
Този коментар е премахнат от модератор
АLFA Q4
79 Отговор

До коментар #38 от "Хах":


НЯМА СТЕПЕН НА КОМПРЕСИЯ.,,
ИМА.СТЕПЕН НА СГЪСТЯВАНЕ,,,РАЗЛИКАТА НЕ Е МАЛКА

Оценка:
-0 +5

АLFA Q4
80 Отговор

До коментар #73 от "Автомонтьор":


НИЩО НЕМОЖЕШ ДА ПРЕЦАКАШ
ВЕДНАГА.С МОНТИРАНЕТО НА ИЗСПОРТЕН ФИЛТЪР УБИВАШ И.ТОВА ВТРВЕНЕ КОЕТО Е ИМАЛА
ОТНОСНО ГЕНЕРАЦИЯТА, АКО НЕ.Е ТУРБИНИРАНА КОЛАТА,,,ДОПЪЛНИТЕЛНО Я УБИВАШ АКО НЯМА.СИЛОВ ТУНИнГ
А СПЕЦИАЛНО ЗА ТОВА НЕГРАМОТНО СУКАЛЧЕ РАДО.
СИЛОВ ТУНИНГ НЕЗНАЧИ ИЗСПОРТЕН ФИЛТЪР И КЮНЦИ
СИЛОВ ТУНИНГ ОЗНАЧАВА, РАДО,ШИШАРКО,,ДИРЕКТНА ИНВАЗИЯ ВУРХУ ДВИГАТЕЛЯ КА ТО НАПРИМЕР СГЪСТЯВАНЕ НА СТЕПЕНТА НА СГЪСТЯВАНЕ НА СТЕПЕНТА НА.СГЪСТЯВАНЕ СОЕЦИАЛНО КОНФИГУРИРАНИ РАЗ, ВАЛОВЕ, НА ОПРЕДЕЛЕНИ ГРАДУСИ И ОЩЕ.ЕДНА КАМАРА И ЧААААК ТОГАВА СЕ СТИГА ДО ИЗСПОРТЕНИ ФИЛТРИ И ГЕНЕРАЦИЯ

Оценка:
-1 +5

81
Този коментар е премахнат от модератор
Тодор
82 Отговор

До коментар #42 от "West":


Майтапчия си. Но и спортна течност някои пият, а напоследък спортно се напушват, шмъркат и прочие...

Оценка:
-0 +2

Изр
83 Отговор

До коментар #3 от "Мангеристум":


Изроди са тия , които ги махат преди да ти продадат колата !

Оценка:
-0 +2

АБВ
84 Отговор

До коментар #62 от "оооррххвввя":


Научи Български я правопис, граматика и словоред! После нещата ще си дойдат...

Коментиран от #86


Оценка:
-2 +1

Дииии
85 Отговор
Аз на мойта кобила на двата задни бута и лепнах по една лепенка рейсър мейсър тунинг мунинг и това мисля , че ще е достатъчно да изкърти подковите 🐎🐎🐎

Оценка:
-0 +5

Гост
86 Отговор

До коментар #84 от "АБВ":


Така ли се пише Български я , ????

Оценка:
-0 +3

Ми2
87 Отговор

До коментар #38 от "Хах":


Всъщност това е популярен начин да изстискваш пзара на всички нива. Правиш един мотор, който си го сметнал да е 200 коня, ограничаваш го под 100 с просто програмиране и го пускаш в ниския пазарен клас. Програмираш го на 150 - Айде на средната класа. И естествено, пълните възможности ги пускаш само на супердупер хай-ЕНД модела. Наш Ганьо (ама и не само той - то умни хора по цял свят има) обаче се е сетил отдавна за това и се е родил чип тунинга. Същото е и при процесорите. Интел правят само един процесор от дадена “серия”. Кой точно да си казва на дъното че е, си го програмират в крайната фаза на поточната линия. Тъпо е да оставиш на конкуренцията цял пазарен сегмент, нали? А това е евтин начин да го правиш.

Оценка:
-0 +7

аbv
88 Отговор
Четвърта година съм със 99 energy от Круз.

Разликата в мощността е малка, но чувствителна при работата на мотора.
Това с температурата е пълна глупост.
Имам руска кола която е карана навремето с 86. Дори и при регулиран аванс, по логиката на автора трябва да не сипвам 95 защото ще ми изгорят клапаните.

Яко мозък и разбирачи няма що.

Оценка:
-1 +3

Amix
89 Отговор
Писна ми от еколози... Повечето са джендъри и мислят само за 2 неща...
Мръсния въздух и аналитета си...

Оценка:
-2 +5

СМЕХ
90 Отговор
"ауспухна система"???

Оценка:
-0 +2

Минаващ от тук
91 Отговор
И защо!? Който иска Ферари да си купи. Хората са изчислили колко му трябва на автомобила.

Оценка:
-1 +2

Бай Спиро
92 Отговор
Аз пък повишавам цветановото число кат карам бай Цветан да ми бута колата...

Оценка:
-1 +4

93
Този коментар е премахнат от модератор
Пешо
94 Отговор

До коментар #1 от "Митко Митков":


Тук не виждам райс. Всичко е функционално. Предполагам става дума за изпускателната система-там вече има разлика между спортна такава и кюнци от печка XD

Оценка:
-0 +3

Радо2
95 Отговор
Защо вече се казва шмъркане, а не както е нормално смъркане?
Бях извън страната 18 години, и без да знам вече не само смъркам, но и шмъркане. Ужас. Хаха.. Така се смях и на думата ФЛАШКА,.. Иначе съм тук за да прочета нещо за качване на мощност, ама научих много други неща, извън темата

Оценка:
-1 +2

абе вземете четете и учете
96 Отговор
Що си говорите, че ви се приказва ?! 1. Отваряте двигатела и разпилвате цилиндрите на най-големия ремонтен размер. 2. Ковани бутала 3.Шлайфате до 0.8 мм главата като изчислявате буталата да не ударят клапаните. 4.Сменяте клапаните с други с по-голям диаметър. 5. Леглата на клапаните/графитен чугун/.6 Ъгълът на леглата на клапаните. 7.Водачите на клапаните /фосфорен бронз/. 8 Двойни пружини на клапаните. 9 Смяна коляновият вал-спортен. 10.Смяна разпределителен вал. 11 Кобилици с по-високо рамо. За атмосферен по-големи жиглйори, за инжекция-бързи дюзи. 12 По-мощна бензинова помпа. 13 Свещи 14.Смукателни тръби и филтри 15.Изпускателен колектор-поръчков, по-широки тръби, поръчково изпускателно гърне. 16 Резервоар с прегради или спец. пяна, 17.Усилен картер с прегради. 18.По-голям радиатор 19.Маслен радиатор 20.Усилена спирачна система. Това за АТМОСВЕРНИ ДВИГАТЕЛИ Може и да съм забравил нещо ! За турбини , компресори, електроника някой друг път ! Успех според възможностит и ВНИМАТЕЛНО

Коментиран от #97


Оценка:
-0 +7

абе вземете четете и учете
97 Отговор

До коментар #96 от "абе вземете четете и учете":


Аеродинамика, окачване, олекотяване, безопасност, много е забавно но и ОПАСНО ЗА ЗДРАВЕТО, Вашето и на околните ако не знаете МНОГО добре какво правите ! Забавлявайте се внимателно!

Оценка:
-0 +6

Rosi
98 Отговор
БАТЕНЦА ИЗЛЕЗТЕ ОТ ФИЛМА, КОЛКОТО И ДА РЕДИТЕ КОМПЕТЕНЦИЯ И СЕ ТОЧИТЕ ЗА СИЛОВ ТУНИНГ ЗА НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ, ЧЕ НЕ СТЕ САМИ НА ПЪТЯ. ТРИНОЖКАТА ЩЕ ВИ ЗАНУЛИ И НАЙ - ГОЛЕМИТЕ НАДЕЖДИ КАТО ВИ ДОЙДЕ ЧЕСТИТКАТА.

Оценка:
-0 +3

ТАМ
99 Отговор

До коментар #11 от "JEEP":


Не мисля че е логично от 20 годишни коли да очакваме да пускат "филтирани" газове от аспуха...

Оценка:
-0 +2

Ххх
100 Отговор
За да вдигна около 50 к.с. сипвам спортна течност за чистачки...

Оценка:
-0 +2

Izruda
101 Отговор

До коментар #3 от "Мангеристум":


Az sum izrud

Оценка:
-0 +1

Разбирачев
102 Отговор

До коментар #38 от "Хах":


А да си чувал че производителите на автомобили умишлено намаляват мощноста на двигателя с цел да не го товарят на ръба на възможностите му с цел по продължителна експлоатация винаги има 20-30% толеранс

Оценка:
-0 +1

Ваньо
103 Отговор

До коментар #10 от "Мъка":


Октановото число е устойчивостта на бензина към самовъзпламеняване и има ефект от него в двигатели с висока степен на сгъстяване, прочети малко за плановото число преди да се излагаш

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка