19 Септември, 2018 19:34 3 831 8

Автоиндустрията наема повече хора въпреки роботите

  • автомобилна индустрия-
  • роботи-
  • автоматизация

Съвременните поточни линии в заводите на автопроизводителите приличат на декор от научнофантастичен филм. Роботи извършват почти всички дейности от заваряването до боядисването. Въпреки това се оказва, че търсенето на хора в автомобилната промишленост през последните четири години се е увеличило, сочи анализ на Bloomberg.

Според данните за заетостта в 13 от големите автомобилни производители с персонал над 100 000 души автоматизацията изобщо не е повлияла на наемането на нови служители. Дори напротив - между 2014 и 2017 г. на работа в 11 от компаниите са постъпили общо 3.1 млн. нови работници, което е ръст с 11%.

Всъщност единствените производители, при които се наблюдава съкращаване на персонала, са Nissan и General Motors - съответно с 2.8% и 18%. Намалението при американския концерн обаче се отдава на продажбата на европейското поделение Opel-Vauxhall на PSA Groupe миналата година.

Най-висок ръст на новонаетите служители по обясними причини бележат китайските производители BYD, SAIC Motor Corp. и Dongfeng Motor Group. Според Стийв Ман, аналитик на Bloomberg Intelligence в Хонконг, тамошните компании предпочитат човешкия труд, защото изисква несравнимо по-малко инвестиции. Във фабриките в развитите страни автоматизацията вече се е наложила, но производителите наемат много хора в отделите за развойна дейност и софтуер заради преориентирането на индустрията към електрически, автономни и свързани автомобили.

Експерти коментират, че индустриалните роботи стават все по-евтини и по-ефективни дори в задачи, които в миналото са били немислими за автоматизирани машини - особено в области като триизмерния печат или управление на компютърно управлявани фрези. Внедряването на толкова сложна техника и напасването ѝ към съществуващите мощности обаче често се оказва прекалено скъпо и времеемко за постигането на поставените бизнес цели.

Като пример за това се сочи високоавтоматизираният завод на Tesla във Фримонт, Калифорния. По-рано тази година Илон Мъск призна, че проблемите с достигането на заложените производствени обеми се дължат до голяма степен на прекалено многото роботи и фабриката може само да спечели от наемането на повече "живи" оператори.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Чайна

    9 5 Отговор
    1 робот е по-скъп от 100 китаеца с ниски заплати.
  • 2 onq s konq

    4 5 Отговор
    Роботите са невероятно трудолюбиви и се скъсват от бачкане.Те не са хора,но се СТРЕМЯТ ДА ИМ ПОДРАЖАВАТ и също като тях имат нужда от похвали и аплодисменти за свършеното.Затова и се назначават допълнителни бройки - за да им ръкопляскат и потупват по рамото.

    Коментиран от #3

  • 3 оня с питоня

    3 5 Отговор

    До коментар #2 от "onq s konq":

    Евала конче.Имаш желязно мислене.
  • 4 да ама не

    10 0 Отговор
    Роботът може да прави най-прецизните заварки но човешкият фактор е много важен за хиляди други детайли по автомобила.
  • 5 123

    2 1 Отговор
    Един робот има толкова много периферия, че трябват двама инженери да го следят, щот като се бъгне, спира линията. Да не говорим, за всички накрайници и приспособления по тях които редовно се подменят, почистват и поддържат. Предимството на работа е прецизността, и това че не се уморява да повтаря движенията, но още не може сам да си се поддържа. А и робота например, за да се завре в купето и да монтира плафоните, бъркайки във всички дупки, трябва да е 'доста' хай тек. Точно там се намесват хората!
  • 6 Зорлем

    3 1 Отговор
    Малей, а някакви "футуролози" наскоро тамън ни заливаха с разни прогнози как роботизацията и автоматизацията ще отнемат работата на хиляди милиони милиарди квадрилиони хора.
  • 7 цистит

    2 1 Отговор
    турчина е по-евтин от робокоп

    Коментиран от #8

  • 8 гост

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "цистит":

    Ама циганина е по-скъп.