Разрушител на традиции
Баварският флагман най-сетне се предлага с двойно предаване. Чакането си струваше
Само допреди няколко години споменаването на BMW в едно изречение с "двойно предаване" и "принудително пълнене" можеше да предизвика единствено презрение сред почитателите на марката. Баварските конструктори пък сякаш напук пренебрегваха предимствата на тези технологии. С откъслечни компромиси през 90-те продължаваха да залагат на класическото задно предаване, а двигателите им все така разчитаха на "атмосферното налягане". Инженерните приоритети се промениха едва след успеха на всъдехода X5 и първото поколение на системата xDrive.
Задвижването на четирите колела постепенно започна да си пробива път във всички моделни линии на производителя и днес се приема за една от най-сполучливите разработки на BMW. Смело може да се прогнозира, че новите системи за принудително пълнене, налагани от всеобщите тенденции за намаляване на кубатурата и увеличаване на ефективноста, ще имат същата съдба. Ако някой консервативен фанатик на тема баварски машинарии все още се съмнява в това, трябва само да намери начин на покара 750i xDrive. Върховата лимузина от Мюнхен бе последният бастион на традициите, според които истинското BMW има само един задвижващ мост и не изпитва необходимост от никакви стероидни измами като турбокомпресор. Най-новото предложение от гамата на 7-а серия не само разполага с два такива, а и зацепва с четирите колела. Така моделът най-сетне може да даде отпор на Audi A8 и Mercedes-Benz S-Klasse на пазари в страни, където климатът не позволява целогодишна наслада от динамиката на луксозен седан със задно предаване.
Актуалната "седмйца" вече е била гост в тази рубрика на "АВТОпазар" (бр. 600) и няма нужда от специално представяне. Премиерата на F01 се състоя преди повече от година и оттогава прогресът в областта на
дизайна
също бе предъвкван нееднократно за удоволствие на онези, които вдигаха наздравици по повод оттеглането на Крис Бенгъл от BMW. Освен на дебюта на системата xDrive в топмодела на марката обаче си струва са се отдели внимание на пакета M Sport. Той трябва да компенсира липсата на истинска M-версия, на каквато се надяваха почитателите на марката. За тяхно съжаление функциите му са чисто естетически и нямат отношение към техниката. Пакетът включва различни декорации с логото на Motorsport-дивизията по праговете и педалния възел, хромирани детайли по каросерията, кожен волан, леки ретуши в аеродинамиката и различен размер на предните и задните гуми, благодарение на който седанът се сдобива с по-прилегнала стойка спрямо пътя. Всички тези дреболии излизат над 7 000 лв., но съвкупността им е в състояние да докара световъртеж на всеки ценител.
Далеч по-интересно съдържание в технологичен план, разбира се, носи емблемата xDrive между предните калници и вратите. Системата разпределя 600-те нютонметра на 4.4-литровия
двигател
в съотношение 40:60 в полза на задния мост с възможност за пренасочване на 100% от мощността към всяка от осите. За разлика от досегашните BMW-та с двойно предаване обаче, "седмєцата" разполага с променен управляващ софтуер, който намалява до 20 на сто въртящия момент, подаван към предните колела в завой. Така се елиминира недозавиването, от което се оплакват много собственици на 535i xDrive, например. На прост български това означава удоволствие от задно предаване в съчетание с предимствата на двойното. Независимо, че добавя 80 кг към и бездруго солидното тегло на лимузината, системата някак успява да олекоти пътното поведение до почти абсолютен баланс.
Заслуга за това постижение на баварските инженери със сигурност имат усилията им по препрограмиране на алгоритмите на работа на активните амортисьори с безстепенна реулировка, стабилизаторите, електронната имитация на блокаж на задния диференциал, скоростната кутия, стабилизиращата програма и още цяла кохорта хипертехнологични механизми, които изобщо не вълнуват обикновения шофьор. Далеч по-важно е, че целият този непонятен комплекс функционира с такава ненатрапчива лекота, че за "задкормилното устройство" и пътниците остава само да се дивят защо от BMW се опъваха толкова дълго време на двойното предаване.
Версията xDrive струва 11 400 лв. повече от стандартната 750i. Всяка стотинка от тази разлика обаче си заслужава. BMW са успели да създадат еталон за спортно ориентирана лимузина с двойно предаване, която освен това излиза по-евтино от аналогичните предложения на Audi и Mercedes-Benz. Със "седмєцата" вече ще може да се ходи на ски.
ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ
Двигател: V-образен осемцилиндров четири клапана на цилиндър
Пълнене принудително, технология TwunPowr Turbo
директно впръскване на горивото
Диаметър на цилиндъра/ход на буталото 88.3/89.0 мм
Работен обем 4 395 куб.см
Максимална мощност 300 КW/407 к.с. при 5 500-6 400 об/мин.
Максимален въртящ момент 600 Нм при 1 750-4500 об/мин.
Скоростна кутия шестстепенна автоматична
Трансмисия задвижване на четирите колела с променливо
разпределение на въртящия момент
Степен на сгъстяване 10.0:1
Маса на единица мощност, DIN-EU 4.9 кг/к.с. (6.8 кг/Kw) - 5.2 кг/к.с. (7.0 кг/кw)
Литрова мощност, kW/к.с. 68.3/92.9
Емисии на СО2 278 г/км
Габарити: дължина/широчина/височина 5 072/1 902/ 1 479 мм
Междуосие 3 070 мм
Предна/задна колея 1 611/ 1 650 мм
Клиренс 148 мм
Диаметър на обратен завой 12.5 м
Маса, DIN - EU 2 030 - 2 105 кг
Допустимо натоварване , DIN 630 кг
Максимално допустимо тегло 2 660 кг
Максимално допустимо тегло на предна/задна ос 1 335/1 415 кг
Максимално допустимо тегло на ремарке, със/без спирачки 2 100/750 кг
Обем на товарния отсек 530 л
Вместимост на резервоара 82 л
Коефициент на въздушно съпротивление, Cd x A 0.31 х 2.41
Разход на гориво:
градско 17.1 л/100 км
извънградско 8.9 л/100км
комбиниран 11.9 л/100км
Ускорение:
от 0 до 100 км/ч, сек 5.1 сек.
километър със старт на място 24.0 сек.
Максимална скорост км/ч. 250 км/ч
Гуми отпред/отзад 245/50 R18 100Y RSC
Джанти, отпред/отзад 8J x 18
Спирачки
отпред дискови, вентилирани 374 х 36 мм
отзад дискови, вентилирани 370 х 24 мм
ЦЕНА НА АВТОМОБИЛА
Цена, базова/на тествания автомобил 211 900/263 709 лв.
Серийно оборудване
Електрическо регулиране на седалките с памет, подлакътник за предните места, с отделение за съхранение, система за закрепване на детска седалка ISOFIX за двете външни задни места, централен подлакътник за задните места, прибиращ се, с отделение за съхранение, регулиране на волана, електрическо, по височина и дължина, кожен мултифункционален волан, вкл. управление на радио, телефон и автопилот, отопление на предните седалки, двузонова автоматична климатична инсталация, регулиране на температурата, включително автоматична рециркулация на въздуха (AUC), тонирани в зелено слънцезащитни стъкла, алармена система с дистанционно управление, велурени стелки, iDrive контролер на централната конзола, 7 бутона за бърз достъп, електронен имобилайзер (EWS IV), поставки за чаши, 2 отпред и 2 отзад, жабка с две отделения, горно и долно, централна конзола за задните места, с място за съхранение, решетка за вентилация, 2 извода, 12 V, отопляеми дюзи за чистачките, бутон Старт/Стоп, извод (12 V) отпред и отзад, сенници с осветено козметично огледало и накрайник за закачане, автоматично затваряне на багажника Soft-Close, контрол на дистанцията при паркиране (PDC), осветление за четене отпред и отзад, централно заключване с дистанционно управление, вградено в ключа, AUX-вход, в отделението за съхранение на централния подлакътник отпред, HiFi озвучителна система, бордови компютър, Condition Based Service - система за поддръжка, контролен дисплей, висока разделителна способност с 7,5" монитор, програмируеми бутони, 8 бутона за запаметени функции, DVD, местоназначения за навигация, телефонни номера и бързи команди към менютата, предупреждение за включени светлини, 18" алуминиеви джанти тип Double-spoke 234, вътрешни декоративни елементи Fineline, гланц, регенерация на спирачната енергия, контрол на дистанцията при паркиране (PDC), вътрешно и странични огледала с автоматична функция против заслепяване, електромеханична ръчна спирачка и др.
Гаранция
5 години или 100 000 километра пробег
Цените на модела и алтернативите са за България с включени такси и ДДС
АЛТЕРНАТИВИ
AUDI S8 |
METCEDES-BENZ S-KLASSE |
LENUS LS |
Работен обем | 5 204 см3 | Работен обем | 5 461 см3 | Работен обем | 4 608 см3 |
Мощност | 331 кВ/450 к.с. | Мощност | 285 кВ/388 к.с. | Мощност | 270 кВ/367 к.с. |
при об/мин | 7 000 | при об/мин | 6 000 | при об/мин | 6 400 |
Въртящ момент | 540 Нм | Въртящ момент | 530 Нм | Въртящ момент | 469 Нм |
при об/мин | 3 500 | при об/мин | 2 800-4 800 | при об/мин | 4 100 |
Габарити |
5 062/1 894/1 424 мм. |
Габарити |
5 076/1 871/1 473 мм.
|
Габарити |
5 030/1 875/1 465 мм. |
База | 2 944 мм. | База | 3 035 мм. | База | 2 970 мм. |
Ускорение | 5.1 сек. | Ускорение | 5.4 сек. | Ускорение | 6.3 сек. |
Макс. Скорост | 250 км/ч. | Макс. Скорост | 250 км/ч. | Макс. Скорост | 250 км/ч. |
Разход на гориво: | Разход на гориво: | Разход на гориво: | |||
Градско | 19.7 л/100 км. | Градско | 18.2 л/100 км. | Градско | 17.2 л/100 км. |
Извънградско | 9.7 л/100 км. | Извънградско | 8.8 л/100 км. | Извънградско | 8.4 л/100 км. |
Цена на модела с ДДС | Цена на модела с ДДС | Цена на модела с ДДС | |||
5.2 FSI | 219 606 лв. | S 500 4MATIC | 218 311 лв. |
LS 460 AWD |
189 900 лв. |
Цени на някои екстри: | Цени на някои екстри: | Цени на някои екстри: | |||
ESP |
серийно |
ESP | серийно | ESP | серийно |
Еърбег 4 бр. | серийно | Еърбег 4 бр. | серийно | Еърбег 4 бр. |
серийно |
Климатроник | серийно | Климатроник | серийно |
Климатроник |
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 PLAMEN
22:46 13.05.2010