ФАКТИ.БГ

Volkswagen: Гаражната доработка до Евро-6 е опасна

Публикувана: 8 Януари, 2019 18:46
28 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 7523
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 0 от 0 гласа.

Със затягането на екологичните норми и забраната за движение на стари дизели в централните части на много европейски градове една нова услуга става все по-популярна. Малки сервизи предлагат доработка на автомобили с екостандарт Евро-5 до актуалния Евро-6.

От Volkswagen, заради чиито манипулации избухна скандалът Дизелгейт, обаче гледат с подозрение към гаражните модернизации. От концерна предупреждават, че подобни вмешателства в оригиналната конструкция на автомобилите е не само неефективна, а може да доведе и до обратен на желания ефект.

Според немците дизелите от предишните поколения не са проектирани за работа с новите системи за пречистване на емисиите. Колите с такива двигатели, произведени в периода 2011-2015 г., когато бе в сила стандартът Евро-5, са снабдени с филтри за сажди, катализатори, системи за рециркулация на отработените газове и специален софтуер. Надграждането до Евро-6 обаче изисква още повече доработки, които не могат да бъдат извършени в гаражни условия без предварително изследване.

Модифицираните системи, които в момента се предлагат на пазара, са рискови, твърдят от Volkswagen и настоятелно съветват те да бъдат избягвани. Монтажът на такова оборудване водел до увеличаване на разхода с 6%, което влошавало допълнително екологичните показатели на двигателя.

Поставете оценка на статията:
Оценка 0 от 0 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
да полъжем за дизелите
1 Отговор
Всяко твърдение на ВАГ групата относно дизелите може да се подлага меко казано на сериозно съмнение !

Коментиран от #11


Оценка:
-8 +59

Alpha_Lone_Wolf
2 Отговор
Какво им харесвате на дизелите?
Дизелът е за трактори и автобуси.
Газта е за промишлени цели и за готвене става.
А, колите се карат на бензин.

Коментиран от #3, #19


Оценка:
-61 +28

Японеца
3 Отговор

До коментар #2 от "Alpha_Lone_Wolf":


Колко си изостанал!Тази гаражна максима е била за некадърниците!

Коментиран от #6


Оценка:
-12 +23

Миризлив пор
4 Отговор
Всеки "конвертиран" автомобил е един закупен автомобил по-малко. Какво искате да ви каже производителя? Че одобрява свиването на продажбите ли?

Коментиран от #10


Оценка:
-3 +61

2dw
5 Отговор
a на ся щом от вага го казват че е опасно е ясно че не могат да огънат кинтите. ич нищо страшно няма за колата и няма да арчи повече. Гаранция.

Оценка:
-3 +15

Alpha_Lone_Wolf
6 Отговор

До коментар #3 от "Японеца":


Японец ли си, китец ли си, все тая.
Колата се кара на бензин, другото е бълвоч за бедните.

Коментиран от #7


Оценка:
-37 +11

Resistance
7 Отговор

До коментар #6 от "Alpha_Lone_Wolf":


Извинявай , но не съм съгласен , че е за бедните.
Дизела е по-скъп от бензина.
Мисля , че и сам можеш да си направиш сметка кое е по скъпо.

Коментиран от #8, #9


Оценка:
-6 +17

Читател
8 Отговор

До коментар #7 от "Resistance":


Заеби го тоя тъпанар.

Оценка:
-7 +13

Гост
9 Отговор

До коментар #7 от "Resistance":


Дизела е по-скъп от бензина само на бензиностанциите в България. А единствената причина поради, която се кара дизел е, че е икономичен. Това са фактите - както може да се съди по минусите, повечето карат дизели, но за жалост не ги поддържат, а държавата не ги контролира. На всички ни писна от пушеците на неизправни дизелови куруби, чиито собственици мислят, че някой им е длъжен да диша саждите им!

Коментиран от #13


Оценка:
-6 +26

Димов
10 Отговор

До коментар #4 от "Миризлив пор":


Самата истина.

Оценка:
-0 +3

Даа
11 Отговор

До коментар #1 от "да полъжем за дизелите":


Точно така! Ваг да дават съвети е меко казано цинично . Бих имал повече доверие на всеки квартален сервиз в сравнение с ваг оторизираните такива.

Оценка:
-2 +15

Иве
12 Отговор
Точно тия измамници ли взеха да се обаждат, ами какво друго да кажат като това им бърка в джоба.

Коментиран от #21


Оценка:
-2 +11

Гражданин
13 Отговор

До коментар #9 от "Гост":


Защо слагаш всички под един знаменател? Някои караме евро 6. Няма пушеци. За теб по-безопасен ли е смръдлив бензинов автомобил, изхвърлящ цялата менделеева таблица от ауспуха?
Ако има по-ефективен контрол от страна на държавата, всички ще живеем малко по-добре.

Коментиран от #14, #15, #16


Оценка:
-9 +12

Бачо Киро
14 Отговор

До коментар #13 от "Гражданин":


Май не си чел както трябва. Човекът казва: "На всички ни писна от пушеците на неизправни дизелови куруби, чиито собственици мислят, че някой им е длъжен да диша саждите им!".
Ти къде точно се припозна в цитата?

Оценка:
-5 +11

Гост
15 Отговор

До коментар #13 от "Гражданин":


Къде видя да слагам всички под общ знаменател? Казвам, че дизел се кара единствено заради икономия, не защото е много хубав. А тези, които пушат като Кремиковци, показват единствено какви безмозъчни същества са, мислейки че са най-важните на света като не се съобразяват с другите!

Коментиран от #17, #24


Оценка:
-0 +13

Alpha_Lone_Wolf
16 Отговор

До коментар #13 от "Гражданин":


Чувал ли си за дизелгейт?
Аз за бензингейт, не съм!
Доказа се, че дизелът е много по-вреден от бензина порови се в нета да се убедиш.
На старата 20г бензинка може да сложиш газ, тогава това е умно. Ако искаш карай и евро10, пак мърсиш повече от нова бензинка.

Коментиран от #18


Оценка:
-7 +10

Гражданин
17 Отговор

До коментар #15 от "Гост":


Извинявам се, не съм прочел правилно коментара ти.
Специално аз не карам дизел заради икономия. Цената на автомобила е доста по- висока от тази на бензиновия.
С моето каране ще ми трябват 5 години да избия първоначалната инвестиция.

Оценка:
-2 +4

Гражданин
18 Отговор

До коментар #16 от "Alpha_Lone_Wolf":


Това, че не се пише, не значи, че няма.
Ако искам газ, ще си купя заводски автомобил на газ

Оценка:
-0 +6

Boxer
19 Отговор

До коментар #2 от "Alpha_Lone_Wolf":


Всяко задвижване си има приложение. Дизелът е за дълъг път, с високи, постоянни натоварвания ; газта и бензина за множество кратковременни интервали с променливи натоварвания ; ако добавим и често ползване на спирачките най-подходящи са хибридите с рекуперация ; а, при интензивен режим на тръгни/спри за къси разстояния - електричките. Има разнообразни купета и още по-разнообразни условия на експлоатация . Предпочитането само на един вид задвижване, гарантира проблеми , т.к. то ще е уместно само при ограничени условия...

Оценка:
-1 +10

Иван
20 Отговор
Статията не е напълно коректна.За какви „гаражни“ доработки пише автора.Това може да се случи само в България.Ако това въобще стане трябва да бъде оторизирано от производителя и всеки сервиз ,който прави промяната ще трябва да бъде сертифициран за да може колата повторно да мине преглед.Засега всичко е на етап проучване и се говори за цена от около 3000 евро,но без труда предполагам....

Коментиран от #23


Оценка:
-1 +3

Ноп
21 Отговор

До коментар #12 от "Иве":


Именно. Ваг ми станаха изключително противни и като цяло немското автомиболостроене - ненадеждни стоки и лъжат. В този ред на мисли Германия стана новия Китай.

Оценка:
-3 +6

Край
22 Отговор
Яд ги е че във всеки гаражен сервиз може да се направи автомобила им по-добър отколкото са го направили те.

Оценка:
-1 +12

Миризлив Пор
23 Отговор

До коментар #20 от "Иван":


Статията е напълно коректна - обяснява се, че "според тях" но нищо конкретно, после "това е гаражна доработка" и се вменява вина на "селския тарикат който иска да удължи живота на автомобила и да не си купи нов". Реално нищо конкретно за да ги осъди но достатъчно много хора да си купят нов автомобил преди да е изтекъл ресурса на стария. Консуматорско общество какво да правиш.

Коментиран от #28


Оценка:
-1 +5

Язе
24 Отговор

До коментар #15 от "Гост":


И аз карам дизел и мога да ти кажа,че хич не е евтино.Особенно да го държиш в изправност.

Оценка:
-0 +4

ОТ ДИЗЕЛА
25 Отговор
дизела на ВАГ е супер до 2000г. просто няма чупене .За пушене пуши яко ,ама кво от това ,и без тва всички ша умрем ,вии да не мислите да живеете с орлите .Дори и да няма коли пак няма да изкарате до 100.Така че дишаите спокоино

Коментиран от #26


Оценка:
-1 +4

оояп
26 Отговор

До коментар #25 от "ОТ ДИЗЕЛА":


До 2000ахах е добре де, дори и така да е. Сега сме 2019. Демек няма какви ваг-ове да си купи човек. За мен е абсурдно 2019 година да си купя кола преди 2005 дори, а какво остава преди 2000.

Оценка:
-0 +1

ГостЪ
27 Отговор
Опасна е естествено . Намалява доходите на компанията .

Оценка:
-0 +0

Иван
28 Отговор

До коментар #23 от "Миризлив Пор":


Какъв селски тарикат колега?В Германия ако внесеш незаконни промени в конструкцията на колата най малкото ще те спрат от движение.........

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

АПИ: актуална пътна обстановка
Ловци на бисери