Last news in Fakti

14 Юни, 2010 11:46 3 509 21

Audi мачка в Льо Ман

  • audi-
  • r15-
  • tdi-
  • peugeot-
  • 908-
  • hdi-
  • льо ман-
  • 2010

Audi спечели първите три места в едно от най-престижните състезания за издръжливост в света "24-те часа на Льо Ман". Победител стана отборът на Тимо Бернхард, Ромен Дюма и Майк Рокенфелер. Втори се подредиха Марсел Фаслер, Андре Лотерер и Беноа Трелюе, а трети - Диндо Капело, Том Кристенсен и Алан МакНиш. Всички отбори в челната тройка се състезаваха с автомобил Audi R15 TDi.

Заводските пилоти на Peugeot, които разгромиха конкурентите си от Инголщад по време на квалификациите и доминираха през първата половина на състезанието, не успяха да завършат гонката. Френските автомобили отпаднаха заради технически неизправности. Стартиралият от поул позиция отбор на Педро Лами, Симон Пажено и Себастиен Бурде с Peugeot 908 HDi трябваше да се оттегли заради строшено окачване.

Един от първите отпаднали бе бившият световен шампион във Формула 1 за 1992-ра и сериите CART през 1993-та Найджъл Менсъл, който загуби управление над своята Ginetta Zytek 09S и се заби в огражденията. 56-годишният британец, който се състезаваше с екип със синовете си, не можа да се измъкне от болида си дълго време, което наложи излизането на кола на сигурността. Когато Менсъл най-после бе изваден, незабавно бе транспортиран в болница, където бяха констатирани само повърхностни наранявания.

До финала в тазгодишното издание на "24-те часа на Льо Ман" се добраха едва 28 от 56 стартирали автомобила. Победителят Audi R15 TDi успя да навърти 397 обиколки, с което падна досегашният рекорд от 382 тура за едно денонощие въпреки няколкото излизания на кола на сигурността. Триумфът в Льо Ман е 9-и в актива на Audi.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 AUDI

    20 7 Отговор
    BRAVO TOVA SE KAZVA IZDRUJLIVOST NA DVIGATELITE ,BMW IZGORQHA O6TE V NA4ALOTO
  • 2 78

    19 6 Отговор
    AUDI-WV GRUP.
  • 3 Киро Птицата

    7 26 Отговор
    Въпреки този успех, за мен подреждането по-качествени и надеждни автомобили стои така:
    1. BMW
    2. Mercedes-Benz
    3. Audi

    Хайде останете си със здраве :)
  • 4 Pe6o

    13 8 Отговор
    Za poreden put se dokazaha :)
  • 5 ггггггг

    5 11 Отговор
    трябва да забранят дизелите в льо ман. Тия големи 8 и 12-цилиндрови трактори нямат нищо общо с обикновените коли и разработването им няма никаква практическа стойност за ежедневието. Ако искат да има екологична насоченост състезанието, могат да създадат клас за електромобили и клас за дизели до три литра, но пък тия коли са бавни и само ще пречат на останалите
  • 6 VAG

    14 6 Отговор
    Ve4e ne znam za koi pyt pe4elat nai prestijnoto systezanie za izdryjlivost i ka4estvo, pri tova tozi pyt s TDI.
  • 7 TDI

    15 3 Отговор
    ггггггг, ако поне едно състезание беше гледал щеше да видиш, че "бавните" дизели правят най-добрите времена...
    Евала на Пежо за темпото с което се движеха и са константните им обиколки по 3.19сек... но просто колите им не издържаха на този постоянен натиск...
    Нашите пилоти разполагаха с по-бавни коли от французите, но пък издържахме без нито една повреда :)
  • 8 Пежо

    4 19 Отговор
    Ауди мачка на Льо Ман?! Престанете да пишете тези глупости на търкалета! Пежо ги смачкаха както в квалификациите, така и по време на състецанието. Повредите са малшанс и се случват на всеки. Ауди просто се влачеха отзад и стигнаха до финала. Това е.
  • 9 HDI-FAP

    3 17 Отговор
    Ако Пежата не даваха толкова зор през първата половина на състезанието щеше да има друг развой на финала.
  • 10 анонимен

    10 3 Отговор
    Пежо, говориш пълни глупости, пич! Малшанс? Четири от четирите участващи автомобила на Peugeot отпаднаха. На това му се вика 100-ПРОЦЕНТОВ, ПЪЛЕН провал! Като са били по-бързи французите, да бяха се явили на състезание за драгстери, не за ИЗДРЪЖЛИВОСТ. Истината е, че тая година Peugeot просто бяха попилени от Audi. Да се стягат за догодина - веднъж вече доказаха, че могат да се опънат на немците.
  • 11 *46*

    8 4 Отговор
    Ауди е The BesT Егаси и издръжливостта аз го гледах 22,5 часа с голям кеффф!!!
  • 12 no name

    2 3 Отговор
    taq godin izpusnah le mans ta da vi pitam nqkoi moje li da mi kaje klasiraneto v drugite klasove
  • 13 *46*

    2 2 Отговор
    Ето ти класирането

    http://www.lemans.org/en/courses/24h-chrono-en-direct-2010.html
  • 14 neutralen

    4 8 Отговор
    Пежо, бяха по-добри във всичко = от тренировките до самото състезание, след като затвориха всички аудита със шест !!! обиколки, трябваше да върнат газта и да си завършат кротко, ама лакомията за 200 годишнината на фирмата ги накара да карат на пълна газ и двигателите изпушиха.Ауди нямат този ресурс за скорот на Пежо.За да престанат недоучилите и пристрастените към Ауди - 1 обиколка е 13,65 км умножена по 6 броя обиколки = 81,90 км. преднина за 24 часа при средна скорост 264 км./час срещу 225 на Ауди, - разлика от 30 км./час, което си е да си спрял с Аудито си на магистрала Тракия и едно пежо да мине с 30 км. покрай теб.Стоиш и гледаш и тъпееш, ама ти стоиш, а Пежото върви.Важно е и друго - само два двигателя на Пежо гърмят, на третата кола се чупи основният тампон на окачването на мотора.Така че аудизаблуденяците да не се радват - от 2000 година в повечето случаи са завършвали само по едно или две аудите, 2 пъти само по три коли, а за сведение, от 1999 год, пежо играе едва за трети път а Ауди за 10 и Пежо имат 2 победи. За вдървените в ауди - лично предпочитам БМВ пред Ауди и Пежо, а на БМВ им е за 1 път и то в ГТ2 така че има време не злорадствайте.
  • 15 BMW

    0 6 Отговор
    а за сведение, 1999 год BMW побеждава http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_V12_LMR

    а като гледам М3 е на 19 място
    Ето ти класирането
    http://www.lemans.org/en/courses/24h-chrono-en-direct-2010.html
  • 16 groso

    3 8 Отговор
    AUDI vinagi se dokazvat po patishtata sas izminavane na dosta kilometri na patna pomosht poradi problemi s Avtomatika.i tova ako e kola?
  • 17 mani

    2 10 Отговор
    glupacite si misliat che Audi e zdrava i nadejdna ama vatreshno sa naiasno che karat taia marka sas strah che vseki edin moment shte dade fira.VW grup se nalojiha kato na troshlivi i s nai barzo padashta cena avtomobili.za sravnenie Audi A8 2000godina cena 11000lv Mercedes s klasa 2000godina cena 17000lv.kogato faktite govoria tapanarite triabva da malchat.
  • 18 радо

    1 1 Отговор
    купих си ауди а-6 модел 1998г. 4.2 бензин върви си без проблем със 200 и не дава никакви дефекти.колата е убиец
  • 19 *46*

    1 6 Отговор
    Ауди е The BesT който гласува с минус е п.....с
  • 20 angel

    5 0 Отговор
    i as sam fen na audi. Dosega sam imal 2 koli i te bqha audi 80 1.6, a4 v momenta. Karam si q na gas i kolichkata nqma nikakfi problemi.
  • 21 zadnici

    1 1 Отговор
    ...bqgai di te dizeli ko gi faliti tdi ...benzin4eto mu e maikata 150-200konq gaz uredbat6a i piniza