Last news in Fakti

19 Февруари, 2019 18:13 44 815 147

Чисто нов "Москвич" на 36 години

  • азлк-
  • москвич-
  • 2140

За разлика от "жигулите" запазени модели на някогашния АЗЛК ("Автомобильный завод имени Ленинского комсомола") практически не са оцелели. Жълтият седан от снимките обаче е изключение. Произведен е през 1983 г., но е изминал едва 2 027 км и се намира в състоянието, в което е слязъл от конвейера.

"Москвето" е имало само един собственик - възрастна жена от Днепропетровск. Прекарало е последните 36 години в гараж и е карано изключително рядко.

Седанът е боядисан във фирмения цвят на АЗЛК "Мимоза", използван в периода 1981-1984 г. Каросерията е в безупречен вид. Няма и помен от корозия, а на предната престилка са се запазили дори остатъци от хартиени етикети.

Производството на Москвич-2140 започва в края на 1975 г. и до края му през 1988-а инженерите на АЗЛК постоянно се опитват да го усъвършенстват. В това има известна ирония, тъй като именно по негово време автомобилистите у нас започнаха да "дешифрират" транскрибираното име на завода като "Ах, Защо Ли те Купих!".

Тази конкретен автомобил най-вероятно е сглобен в средата на 1983 г. Това личи от металния декоративен кант в уплътнението на задното стъкло, което изчезва през декември същата година.

Колата е оборудвана с 1.5-литров четирицилиндров двигател УЗАМ-412 с мощност 75 к.с. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 19 секунди, а максималната скорост е 140 км/ч.

Жълтата "капсула на времето" е обслужена профилактично с нови работни течности. Сменени са акумулаторът и гумите, но нищо повече. Въпреки това "москвето" пали веднага във всякакво време, двигателят работи плавно и стабилно, а скоростите се превключват меко и точно. Единственият минус е спирачната система, която се нуждае от профилактика.

В багажника все още стоят оригиналната сервизна книжка, упътването за радиото и тъмни очила от времената на СССР, както и аптечка с лекарства от онази епоха. Има и пакет с допълнителни колани за задните седалки, които собственикът очевидно трябва да монтира сам.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 2 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Масон

    109 185 Отговор
    Дядо имаше такьв, после го смени на магаре и даде 100лв отгоре.

    Коментиран от #7, #146

  • 2 vasik atanasova

    47 112 Отговор
    АХ ЗАЩО ЛИ ТЕ КУПИХ
    ИВАН ИВАНИЧ КАКОЙ ТЪЙ ПИЧ ПРОДАЛ КОРОВО КУПИЛ МОСКВИЧ
    ГАЗ БОЛШАЯ И Я БОЛШАЯ

    Коментиран от #106

  • 3 xxx

    256 27 Отговор
    И мовт дядо имаше такъв, бял цвят. Обожавах миризнамата в салона му. Работен кон беше, не си спомням да са се оплаквали от него или да ни е оставял някъде.
    Удари ме на сантименталности...

    Коментиран от #87, #115

  • 4 Random

    212 61 Отговор
    Плюенето от недоносени соросоидчета да започне сега!

    Коментиран от #15, #124

  • 5 TERVEL BITCOIN

    66 82 Отговор
    Всички джамбази така казват- една жена го държала в гараж, само на 80 х. км., лепенките оригинални...

    Коментиран от #12, #16

  • 6 Патето яки

    88 20 Отговор
    Добър за товарна машина.

    Коментиран от #11

  • 7 Патето яки

    72 14 Отговор

    До коментар #1 от "Масон":

    Масоне пише се смени за магаре.
  • 8 Random

    80 22 Отговор
    Така, за тези които са напът да напишат мита за това че двигателят е копие на М115 да напомня че 1-во Материалът на блока е алуминий, а не чугун. 2-ро Блоковете са с различна конструкция - този на УЗАМ-412 е със сменяеми цилиндри(не са алуминиеви с "ръкав" отгоре, а на М115 си е нормален чугунен блок. 3-то Междуцилиндровото разстояние е различно - 104мм за 412, 98мм за М115. Това ще рече че коляновият и разпределителният вал са различни и няма как да се разменят между двата двигателя, също и главата. Приликите са само в капака на клапаните.

    Коментиран от #85

  • 9 Делиорман

    219 24 Отговор
    1981 родителите ми закупиха от мототехника Шумен бял Кръсриха автомобила маргаритка баща ми пушеше БТ обожавах да се возя миризмата на салона имаше чар романтика в онези времена радиото бг естрадата която звучеше славни времена

    Коментиран от #39, #130

  • 10 AZLK

    141 28 Отговор
    Имахме същият- жълт, с мотор на 412, а не дефорсака, 82 к.с ако не се лъжа. Вървеше много. На първа съм вдигал 70км/ч. Мотора е копиран от БМВ. Ходовата част създаваше ядове, но след като смених накрайниците с жигулови- заспа..))); Железен беше..в прекия и преносен смисъл .:)))))

    Коментиран от #63, #104

  • 11 Random

    69 21 Отговор

    До коментар #6 от "Патето яки":

    Дефорсето е още по-добра товарна машина - барабанни спирачки и отпред за да не влиза кал, пясък и камъчета в спирачките, двигател с по-ниска компресия, който може да работи и на 76 октанов бензин и др.

    Коментиран от #66, #147

  • 12 Mark Haynes Rukaisho

    22 7 Отговор

    До коментар #5 от "TERVEL BITCOIN":

    Моят фен измамник пак се вихри
  • 13 Готин ама не съвсем

    137 24 Отговор
    И аз имах такъв. Купих го 1987 година. Никога не ме е оставял на пътя, за разлика от доста западни коли! И беше работен кон. Февруари, на две педи сняг, непочистено, в два през нощта съм качвал Шипка с 850 кила в колата, двамата с кръстника по 100 кила, а отзаде ремарке с тегло 150 кг и вътре още 500 кила! Навих му 180 000 километра, а след това го продадох за 600 лева, което си беше постижение. Казваше се Юлия!

    Коментиран от #95

  • 14 ganio

    123 15 Отговор
    Аз бих си купил един такъв запазен москвич за да го карам единствено събота и неделя. Просто и мен ме хвана носталгия по младежките години.

    Коментиран от #89

  • 15 Гитлер и Гамлет

    105 78 Отговор

    До коментар #4 от "Random":

    Никакво плюене. Аз имах 2140 Д. Вършеше ми разкошна работа. Що буркани е пренесъл от селото на жена ми до София. Имаше си разни проблеми и проблемчета, които при тогавашния избор на коли направо пренебрегвах. Взех го, защото за Жигула трябваше да чакам 10 години. За Волга и Шкода и не помислях. И до тук с хубавото. Руснаците си останаха на това технологично ниво. Добре, че има снимки та да си припомня какво беше. Двигателят в нефорсираната версия е от отмъкнатите лицензи от WW2. След като се качих на истинска кола през 1980 година, разбрах какво ни пробутват по СИВ. След като се разходих до Канада през 1985 -та, ми се дорева окончателно. Нямаше да рева, защото първата служба, която те посрещаше още в Хонландия и после в Торонто беше емигрантската. Просто правиш крачка в страни, взимаш трицветните формуляри и ...чао комунизъм . Само че червените боклуци в България го бяха измислили - децата остават въпреки протекциите на видни другари. Застраховка да не духнеш, въпреки изходните визи. Духнеш ли, започва една сага с Червен кръст, която траеше над 10 години. И когато си прибереш децата - те вече не те познават. Ето за това карах Москвич АЗЛК 412 Д и ми се ревеше. Просто нямах друг избор. Ето, това беше със всичко - дори с бирата със зелени шишета. Сега доволен ли си гаден червен трол. Нищо не плювах.

    Коментиран от #23, #88

  • 16 гост

    65 18 Отговор

    До коментар #5 от "TERVEL BITCOIN":

    В Русия няма как да го скриеш , защото се описва цялата информация в талона от самото начало до последния собственик. Всичко е черно на бяло и няма как да го скриеш. Отделно може да провериш по телефона или във интернет цялата история на автомобила , да ли е участвал в птп и така на татък. Всичко се съхранява и се пази в база данни , нещо което е много полезно. Тия номера с пенсионерите може да минават само на запад и в България.
  • 17 Ал Купоне

    84 10 Отговор
    Москвето е направо муцка !
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 Само да кажа

    59 12 Отговор
    Значи ако бяха намерили пак някоя супер-кола в някой "изоставен гараж или хамбар" - щеше да е новината на века! А това, че са намерили една ИСТИНСКА КОЛА, в реални условия.. май не е чак толкова сензационно - не схващам ..!?
  • 20 Стефчо

    104 13 Отговор
    И аз карах деветдесетте години един копач дванадесет. Нищо лошо не мога да кажа , освен че гореше 12 литра на 100 км. Но тогава бензина беше бол и евтин .На Созопол когато ходих си носих 50 литра в туби в бгажника....еее носталгия евтения и хубави времена.Спокойни години и усмихнати хора!
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 ломски

    53 10 Отговор
    дядо ви го имал и е можел да отиде навсякъде сам само с молко подръчни средства , а сега ще трябва да чакате и да мигате , като котки докото ви окажат съдеиствие .....айде пътуваите и да ви е здраве
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 бмв

    25 112 Отговор
    Какво се кефите на тая купчина желязо незнам.Бих дал макс 120лв за нея.Карайте истински коли.

    Коментиран от #45

  • 26 Гост

    34 7 Отговор
    Супер
  • 27 Йордан

    19 3 Отговор
    http://mario-m5.com/vaz-2105-new-388-km/ колата найстина е на тези километри.

    Коментиран от #35

  • 28 Почти софиянец от Перник

    49 66 Отговор
    Москвича беше възможно най-селяндурския автомобил по времето на соца, единствено полезен за превози на чували с картофи и щайги с арпаджик

    Коментиран от #36

  • 29 ЮМЗ

    49 8 Отговор
    Танк - маскиран как льохкая машина.
  • 30 Циганин

    12 17 Отговор
    Така като гледам мй и маркучите за водата са сменили че иначе за това времд биха се скапали.
  • 31 Русуфил

    60 54 Отговор
    Само руснаците могат да направят "кола", която с излизането от завода да изглежда изтормозена, смазана от каране и с разминаващи се панели като след тежка катастрофа. Ама иначе Запада им виновен за разпада на престъпния режим.

    Коментиран от #41, #76, #82

  • 32 filo

    61 12 Отговор

    До коментар #23 от "HAIVANINAT OT CUKOTKA":

    Чакаше се не 10, а 15 години за Лада бе. Ти лъжеш бе. Може да купиш само ако си работиш в чужбина и имаш долари.

    Коментиран от #122

  • 33 Аве простак

    38 2 Отговор

    До коментар #23 от "HAIVANINAT OT CUKOTKA":

    DUHAI GO WE BOKLUK SHIBAN PISHI NA KIRILICA!!!!1!1!!
  • 34 Келеш Кольо

    18 3 Отговор
    Цената......... кажете цената.
  • 35 Автокъща

    12 2 Отговор

    До коментар #27 от "Йордан":

    Тези са мошеници и половина бягай далеч.
  • 36 filo

    22 3 Отговор

    До коментар #28 от "Почти софиянец от Перник":

    За България, като държава от селски тип беше подходящ за определени неща навремето, които си описал.
  • 37 Груьо

    24 7 Отговор
    Сега ако ги пуснат оставя беемвето и си купувам два за по сигурно.
  • 38 А защо

    12 4 Отговор
    Сега не се произвежда московича.
  • 39 Минчо

    52 8 Отговор

    До коментар #9 от "Делиорман":

    Тайничко ми се иска да се върне времето когато е произведен тоз Москвич....... И без това пътищата са само за него в България. Но лошото е че първото нема да стане
  • 40 Дядо

    45 3 Отговор
    Ех това имах и ерекция.
  • 41 Ми да

    29 7 Отговор

    До коментар #31 от "Русуфил":

    Кво им е на колата бе няма расходи бензин от ЗИЛа ходеш на море караш зърно не те бъркат дупките то тогава и нямаше де кво ти пука видът му къв е..... е~еееееекът почнете така ми открити разликата от тогава и сега
  • 42 Кракра

    20 51 Отговор
    Потресаващ боклук
  • 43 Чехльо

    14 32 Отговор
    Ако го купя жената ще ме изгони.
  • 44 AAA

    29 7 Отговор
    руская машинка с дървена кабинка, автомати-нет, манивели-пет(5), иначе салона е готин

    Коментиран от #94

  • 45 Минчо

    3 9 Отговор

    До коментар #25 от "бмв":

    Кът оправят пътя тогава Арсенал ската заплата не стига много дупки бе тормозят БМВ то
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Petsata

    40 3 Отговор

    До коментар #23 от "HAIVANINAT OT CUKOTKA":

    Ти не си живял тогава за да знаеш. Айде прибирай кравите.
  • 48 Ъъъу

    24 3 Отговор
    Има прозоръчен климатик.

    Коментиран от #86, #128

  • 49 СБА

    34 0 Отговор
    Спомних си неволите Баш Майстора на море.

    Коментиран от #58

  • 50 АЗЛК

    46 15 Отговор
    И аз имах такъв само че беше син на цвят и от началото като го карах нещо постоянно дрънчеше отзад.Един ден ми писна и след внимателно ослушване открих че дрънка задна дясна врата,когато свалих тапицерията на тази врата,ооо чудо!Вътре във врата имаше една празна бутилка от водка.

    Коментиран от #55

  • 51 Като гост

    19 37 Отговор
    Уникален боклук. Горе долу лек волан и доста маневрен за времето. Друго нищо!
  • 52 пълна тъпня

    19 14 Отговор
    Тази антика да я подарят на товариш Путин,че той с тези мерцедеси забрави за руските машини.
  • 53 Ddddd

    32 3 Отговор
    Ако в някои друг гараж открият волга от онези с еленчего на предния капак в танкова състояние съм готов да заплатя до 10 000 евро за нея
  • 54 Кофти

    29 31 Отговор
    Коментарите под статията явно подсказват публиката на сайта - усмивки от старите ленти. Няма лошо, но да се плюе под статия за какъвто и да е модел нов автомобил, а тук да се тичат лиги на имиление по това недоразумение е просто непонятно. Но защо се учудвам - под статията за починалия Лагерфелд - джендър, мендър, плюене (починал човек!), под Шаулич - поклони и охкане. Чалга отвсякъде е положението, е очаквайте скоро да се оправи Бг-то...

    Коментиран от #60, #67, #90

  • 55 Клюкар

    10 1 Отговор

    До коментар #50 от "АЗЛК":

    Хахаха кажи честно.
  • 56 майстора

    16 28 Отговор
    Ето ви руско автомобилостроене .. невероятна динамика за 80-та година изключително икономичен само 14литра бензин на сто извън градско каране ..а фугите на капаците и вратите ... една с друга няма еднаква вижда се и на снимките даже въпреки че е търсен най-подходящия ъгъл за снимка ...и в зависимост от това в кой ден от седмицата е сглобявана може в някоя врата да има празно шише от водка което е бонус ...
  • 57 200 марки

    13 9 Отговор
    Колко е струвал ли?
    200 марки и едно прасе
  • 58 Дддддд

    28 2 Отговор

    До коментар #49 от "СБА":

    На баш майстора москвича е осмак 408 а този е дванайсета 412 ,има голяма разлика
  • 59 Има такова животно

    43 1 Отговор
    Соц легенда за всички времена ! Маика ми и бащами що домат извозиха с такъв москвич .... Апартамент къща на село и двама сина изучиха ! 700 кг. без проблем и задалжително багажник на тавана ! Само че ръждата го изяде без време :-)
  • 60 Клюкар

    10 5 Отговор

    До коментар #54 от "Кофти":

    Извинете господине, Вие къде живеете????
  • 61 Стоян

    19 15 Отговор
    Те ушанките и до ден днешен не могат да правят коли,
  • 62 Кольо Дапа

    40 1 Отговор
    Чета в коментарите "дядо ми имаше такъв" и се почувствах стар защото такава беше първата ми кола.

    Коментиран от #65

  • 63 Gordy

    22 5 Отговор

    До коментар #10 от "AZLK":

    Един приятел вдигна 80км. на първа, но му изгоря ха крушките по таблото!
  • 64 Чичо

    62 2 Отговор
    Учих се на такъв . Струваше 5700лв. около 1980г излизаше номер /ако имаш за лада , чакал 7-8год/ за около година. Сглобяваха ги в Ловеч. От Мототехника казваха : взимаш го , качваш на канал и където има болт - затягаш и проверяваш. 412 дефорсиран 70к.с . На Интиман по нанадолнището вдигаше 150. Вдигаше и муцуната - за да души къде има бензиностанция.........Баща ми имаше същият, купен 1980, продаде го 2006г. Караше се постоянно, предимно в София. Къщата си построих накрая с него. не е имало случай да има повреда такава, че да ни остави на пътя. гореше градско от 12 до 16, извънградско 8-9. Беше по-тромав от ладите по това време, но имаше някои предимства : не ръждясваше толково, беше с по-дебели ламарини и беша много по-лесен за въртене на волана. тогава нямаше серво на соц.колите. Но пък са кърска любов ставаше идеално.

    Коментиран от #123

  • 65 бай Ангел

    39 2 Отговор

    До коментар #62 от "Кольо Дапа":

    Набореееееее, и на мен беше първата, но вече сме на по над 50 и кусур години..наздраве!
  • 66 Бачо

    21 0 Отговор

    До коментар #11 от "Random":

    Предните са дискови - за след 1980год със сигурност. от опит знам.
  • 67 ganio

    48 1 Отговор

    До коментар #54 от "Кофти":

    Защо да няма носталгия? Тогава бяхме хлапетии, качвахме се по 7 или 8 човека в москвича и обикаляхме селските дискотеки. А август месец ходехме в планината да берем боровинки. Безгрижни времена.
  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 АЗЛК

    31 6 Отговор
    Абе вярно москвича гореше доста по сегашните стандарти,но пък бензин имаше колкото щеш.И то без пари!

    Коментиран от #71, #93

  • 70 Plovdiv

    46 12 Отговор
    Баща ми купи точно такава кола през 1979 г, само че беше зелена... Най-скъпите спомени от живота ми, тези - свързани с детството - са свързани точно с този Москвич. Толкова спомени за едно време, през което нямаше свободни пътувания в чужбина, пълни (с боклуци) магазини и "демокрация". Но имаше ред, спокойствие и законност.
  • 71 tochno taka

    10 19 Отговор

    До коментар #69 от "АЗЛК":

    И за това сега ние ще плащаме цял живот ! Няма нищо безплатно на тоя свят. Рано или късно всеки трябва да си плати. Ако не ти - децата внуците....
  • 72 Жоро Джизъса

    31 10 Отговор
    Пишете си глупости,ама колкото си искате!На времето и аз имах такъв мустанг.Ако проговори сигурно половин България ще разведе.Да не кажа голяма дума ,ама едно 800-1000 пърчета от женския пол са минали през каросерията на мустанга,всичките свирили на Дудука с мустаците и разработени по всички дупки де що имат
    Та затова ,който квото и да ми говори,това си беше бг. класиката!А иначе никога не ме е оставяла никъде!Сега кво,карам кола за 100 000евра,и не мога да чукам никоя в нея-не защото няма мераклии ,а защото аз не мога вече!Какъв е извода-всичко с времето си!

    Коментиран от #103

  • 73 0000

    17 5 Отговор
    Този направо е магазински.тази кола е престъпление да я направиш оттук нататък евридейка
  • 74 aaa

    24 2 Отговор
    Красота!
  • 75 АЗЛК

    11 2 Отговор
    Разпространявате невярна информация! Никелираният "кант" изчезва от уплътненията на стъклата през декември, но 1984, не 1983.
  • 76 vasik atanasova

    13 10 Отговор

    До коментар #31 от "Русуфил":

    а я си представи ако москвича е правен в понеделник
    когато всички руснаци отиват пияни на работа от неделята
    половината части са му забравени
    ха ха ха

    Коментиран от #80

  • 77 майстора

    15 0 Отговор
    Пуу и мен ме обхвана носталгия като ви чета .. и копач като този съм имал ама от соц возилата дето съм имал навреме най си ме кефеше варшавата ... нашите я бяха взели втора ръка от Полша пак с връзки и познати циркове колкото щеш ..на нея съм се учил ..беше като танк ..тия Москвичи и Жигулита бяха като недоносчета до нея ..семки .,.. с четири скорости беше .. набутах един двоен карбуратор солекс от шест цилиндров Опел голям зор докато го центровам все искаше да дави ...ама после какво чудо бешее... Пловдив- Пазарджик 160-170км/ч бяха норматив ...километраж от кортина .. перка не помня от какво слагах да тегли повече въздух че всичко вреше и кипеше под капака ...луди времена

    Коментиран от #92

  • 78 Пешо

    17 19 Отговор
    СОБСТВЕНИЦИТЕ НА МОСКВИЧИ ГИ ПОГРЕБВАТ ПРАВИ ПОНЕЖЕ ЦЯЛ ЖИВОТ СА ЛЕЖАЛИ ПОД ТЯХ.
  • 79 Ешко бешко

    25 1 Отговор
    Машина голяма. Кои каквото си говори
  • 80 Бачо Киро

    4 5 Отговор

    До коментар #76 от "vasik atanasova":

    Спокойно, кола правена петък или понеделник и на запад избягаха. Нищо ново под слънцето.
  • 81 стоян георгиев

    18 24 Отговор
    пожелавам го на феновете му от все сърце.от тук на сетне само тва да карате другари,щом толкова хубави спомени имате с него.кои правил секс кои вдигал 200... все мокри сънища и мечти по отминалото време на комунизма.та ви го пожелавам и за напред,да го карате да се возите на него и да се радвате.лошото е че ако ви се случи бая ще ме проклинате .и не наричаите тази тъпицирана каруца автомобил ,автомобила е нещо съвсем различно независимо че бая време ни лъжеха че е.
  • 82 Random

    31 11 Отговор

    До коментар #31 от "Русуфил":

    Британците по това време в тоя ценови клас са правели невероятни боклуци, тъй че не си мисли че на запад е било различно.

    Коментиран от #105

  • 83 Москвича

    15 25 Отговор
    е едно от олицетворенията на руската примитивност и мизерия.
  • 84 sds

    39 4 Отговор
    Който не е карал Москвич или УАЗ ,не е шофьор-аман от любители!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 85 шофьор

    8 7 Отговор

    До коментар #8 от "Random":

    Главата е от ал. сплав.....блока е от чугун с набити стоманени втулки
  • 86 Якооооо.....

    5 3 Отговор

    До коментар #48 от "Ъъъу":

    Викахме му естествен Ер Кандишън! 🍺

    Коментиран от #91

  • 87 оня коня

    9 3 Отговор

    До коментар #3 от "xxx":

    нищо поплачи си и поле иди да ти резнат чурика и си сложи силиконьони ненки-все ще се намери кой да те язди
  • 88 Пич

    30 4 Отговор

    До коментар #15 от "Гитлер и Гамлет":

    За да се разхождаш 1980г и 1985г по западните държави или си бил член на БКП или агент на ДС. За тебе е валидна наща народна поговорка(храни куче та да те лае).

    Коментиран от #118

  • 89 kral

    9 5 Отговор

    До коментар #14 от "ganio":

    след носталгията ще ти се наложи да смениш всичко от каучук по тоз дрангол ,вечно ще ремонтираш спирачки ,всички чаркове за москве и жигуле в бг са менте казвам го от опит
  • 90 бай хой

    24 2 Отговор

    До коментар #54 от "Кофти":

    таа държава може да стане държава слид незабавен разстрел на адски богатите крадци наедно с циганите
  • 91 бай хой

    1 1 Отговор

    До коментар #86 от "Якооооо.....":

    еър къндишънър ама нали си простьоооо
  • 92 Каракуд

    12 8 Отговор

    До коментар #77 от "майстора":

    Пич, ако Москвича изобщо има конкоренти за титлата “ най-селяндурска кола”, Варшава с пазарджишка регистрация е много добър кандидат. В тройката може да се пробута и Волга комби, но само ако вътре и на покрива е така натоварена със щайги с домати, че качва Траянови врата на втора скорост в аварийната лента. lol

    Коментиран от #99

  • 93 Цецо Цветанов

    15 6 Отговор

    До коментар #69 от "АЗЛК":

    70 Ст литър А 86. При заплати 200в. 1984 години. Стига сте писали глупости. Евтин бил....6ст беше билет автобус 4 Ст трамвай 70 Ст литър бензин.

    Коментиран от #129

  • 94 ААА

    0 4 Отговор

    До коментар #44 от "AAA":

    Ей менте
  • 95 ник3900евро

    3 2 Отговор

    До коментар #13 от "Готин ама не съвсем":

    Ти да не би да си имал Тойота Тунджа.
  • 96 Garrincha

    21 4 Отговор
    Чувал съм, че Мускала има две народни награди - за "Най-бърз трактор" и за "Най-лек танк" !

    Коментиран от #101, #121

  • 97 Пижо без Пенда

    21 3 Отговор
    Не е вярно, че максималната му скорост е 140 км. Аз съм го карал със 160 на магистралата за Варна.
  • 98 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 99 майстора

    11 4 Отговор

    До коментар #92 от "Каракуд":

    Естествено ..то всички возила тогава бяха селяндурски ..в това отношение нямаше избор!! Проектирани и построени от селяни за селяни ..какви да са ... моята Варшава финишира в двора на село като кокошарник бабата си гледаше кокошки вътре ..така изпращях една газ-ка на деветия километър че я метнах в дерето и тя за друго не ставаше ..после почнах да се ориентирам към западни коли ама зор ...няма намиране ..този който се е сдобил по един или друг начин нещеше да продава ..с къв мерак ходих в Гърция за колии!
    Пак с връзки бележки дс разрешителни и циркове
  • 100 W126

    24 6 Отговор
    Имах някога такъв, но не с този двигател. Горил ми е душицата, все нещо трябваше да се човърка и прави, но с всичките му кусури, беше надеждна машина. Никога не може да те остави на пътя, освен ако се счупи ангренажното колело ( беше текстолит или нещо подобно), но това бяха изключения. Колко къщи и вили е построил "мужикът", колко язовири е обикалял! Българинът е уникално човече. Той иска автомобил, който едновременно да бъде, спортен, лимузина, с висока проходимост, товарно магаре и какво ли не още. Е, такава кола няма. Затова, обръщам се към по-възрастните, не хвърляйте камъни в стария кладенец. Никой не постъпва така, освен глупаците.
  • 101 Друга би се разпаднала на части

    18 3 Отговор

    До коментар #96 от "Garrincha":

    Не знам друга машина която да мине с 60-70 километра през метър и тридесет чакълен насип с железопътна линия да прелети над него ,и да падне от другата страна ,невредима.
  • 102 Лудия

    21 5 Отговор
    Кола само за ценители
  • 103 Човека

    19 2 Отговор

    До коментар #72 от "Жоро Джизъса":

    Джизъс, най вероятно нито имаш кола за 100 000 евра, нито каки си е..л в руския мустанг, най много некоя стрина от село с агресорки. Ноо за времето съм съгласен.
  • 104 Чачо

    9 4 Отговор

    До коментар #10 от "AZLK":

    Сигурно си гледал температурата на водата, когато си потеглял на първа!
  • 105 Русуфил

    12 10 Отговор

    До коментар #82 от "Random":

    Не знам защо ти хрумна да сравняваш британците, но погледни XJS или XJ6 от същата година, когато е произведен тоя кокошкарник, после се върни и го погледни и него, и ако не можеш да направиш разликата повече не пиши под подобни теми да се излагаш.

    Коментиран от #109

  • 106 Проджеко

    11 1 Отговор

    До коментар #2 от "vasik atanasova":

    Страхотна машина на път немее оставала
  • 107 Грую

    10 5 Отговор
    Ех сега да бях на годините, когато се караха тези москвичи. Ако не се лъжа това е 12-так. Двигателят е копиран от двигател на БМВ. За времето си бяха страхотни машини, а аз лично и сега не бих се отказал да карам такова екзотично возило!

    Коментиран от #110

  • 108 Проджеко

    6 1 Отговор
    Нека да почнат даги пройзвеждат пак

    Коментиран от #112

  • 109 Random

    7 2 Отговор

    До коментар #105 от "Русуфил":

    Къде си тръгнал да сравняваш коли от два абсолютно различни ценови класа? Самия факт че xjs ги купуват да ги трошат би трябвало да ти говори що за стока е(виж стари епизоди на топ гиър и пета предавка, xjs се взимат за ебавка, един мина под 10 коли за световен рекорд. Британците коли не могат да правят. Ето ти примери : ровер сд1 - остави това че ръждясва и не пали, ами е и по-дълъг от едната страна, 8-цил двигател на триумф - прегряващ боклук който криви глави, морис марина/остин алегро - всепризнати за най-лошите коли, ровер к двигател - можеш ли да ми обясниш как тия островитяни, при все че по това време са партньори с хонда, успяват да направят двигател при който гарнитурата на главата е консуматив? Да не говорим че всичките им автопроизводители са фалирали или собственост на чужди компании, а малкото им добри модели са с чужди агрегати - макларен ползват нисановски двигател за новите си модели, а за Ф1 ползваха на БМВ.
  • 110 Random

    7 2 Отговор

    До коментар #107 от "Грую":

    Двигателя няма нищо общо с немците.
  • 111 filo

    19 6 Отговор
    Това са коли от една отминала епоха. Хората ги караха, защото нямаше избор, а не защото бяха хубави коли, това е ясно. В мига, в който такъв се появи, москвичите изчезнаха на мига.
  • 112 todor mitev

    5 2 Отговор

    До коментар #108 от "Проджеко":

    Най пич е Егор Кузмич ,продал корова пропил Москвич.
  • 113 Фичо

    8 9 Отговор
    Тези боклуци ги изпреварвах все едно са спрели.А в Русия викаха:
    "Какая ета машина?"
  • 114 todor mitev

    2 5 Отговор
    Най пич е Егор Кузмич ,продал корова, пропил Москвич.
  • 115 YYY

    4 5 Отговор

    До коментар #3 от "xxx":

    "Публикувано във факти.бг: е си спомням да са се оплаквали от него" - те много хора не се оплакват и от кренвиршите, ама това не ги прави качествена и добра храна (под въпрос е дали е правилно да се наричат "храна" въобще).
  • 116 hitrii

    3 8 Отговор
    разбира се,че двигателя е копиран от BMW....
  • 117 Niki

    35 6 Отговор
    Спомен за добрите стари времена. в казармата бяхме скрили такъв в гората и вечер бягахме с него. Още помня мириса на салона.
    Бяха времена когато мъжете бяха мъже , жените бяха жени , автомобилите бяха автомобили.
    Сега са времена на джендъри и пластмаса.
  • 118 Мура

    3 0 Отговор

    До коментар #88 от "Пич":

    А! Точно.
  • 119 Факт

    7 0 Отговор
    У нас още се движат!!!
  • 120 879

    7 4 Отговор
    "инженерите на АЗЛК постоянно се опитват да го усъвършенстват" хахахах
  • 121 Бъз

    13 4 Отговор

    До коментар #96 от "Garrincha":

    Когато през 60те се появява 412 печели ралито Париж- Дакар. Имах 408 i гореше ми 7,5 на 💯 при цена на супера 35ст. и зареждаме газ 50 l. за 8,00 лв. На всички вас дето сте правени в соц.,,талиги,, пожелавам приятен ден !
  • 122 Пешо

    6 2 Отговор

    До коментар #32 от "filo":

    Глупости. За три хиляди се купуваше десетгодишна "вноска" и на момента си купуваш кола.
  • 123 Пешо

    6 2 Отговор

    До коментар #64 от "Чичо":

    Серво имаше на соц.колите!
  • 124 Пляс

    5 6 Отговор

    До коментар #4 от "Random":

    Грозното си е грозно , но поне пък харчеше много , пък и всяка година основен ремонт като тръгнеш за морето с щайги и буркани …. ееееех
    ...Ами багажника , проектиран точно за 4ри каси бира , абе текезесарска кола , грознъй но крепкъй , както казват производителите му.
  • 125 коментатор

    3 6 Отговор
    Най лошият ми спомен от младините беше москвич 412 !
  • 126 666

    5 5 Отговор
    имах такава тояга преди много години - надявам се всички рубладжии да се качат в такива
  • 127 Чичо Пешо

    9 4 Отговор
    до всички, дето са попрочели какво е било едно врем - ами баща ми, със офицерската си заплата и с помощта на пенсионираните си тъст и тъща си купи нов такъв от магазина, без да чака и един ден, без връзки, заеми, ипотеки и пр. Айде сега ми кажете възможно ли е това сега. Също така цитирате английски и незнам си какви коли от същата епоха - айде съпоставете им цената тогава. Шушумиги...ходил бил в Канада и видял колко е хубаво, ами и аз ходих преди година в Дубай и на мен ми се прииска да имам климатик в автобусната спирка, да карам ламбо и да ме преследва полижейска кола с порше ама за съжаление действителността в БГ-то е дуга.

    Коментиран от #136, #141

  • 128 Стуци

    3 0 Отговор

    До коментар #48 от "Ъъъу":

    По онова време много малко коли имат климатик.
  • 129 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 130 СссереМ

    1 8 Отговор

    До коментар #9 от "Делиорман":

    Абе шуменски циганин,тия бракми и в НАДИН не ги взимат вече взел да ми го хвали,сега кво караш?

    Коментиран от #132, #134

  • 131 Антон

    2 1 Отговор

    До коментар #23 от "HAIVANINAT OT CUKOTKA":

    Отправям се към модератор! Тези, които пишат на латиница, тоест писане на чалга чакара моля модератора да ги трие тези писани глупости! Не сме длъжни да четем българския език с латински букви! Обръщам се към теб! Първо не знаеш през средата на седемдесетте и осемдесетте на миналия век, и как може да чакаш в БЪЛГАРИЯ от РУСИЯ за лек руски автомобил между 8 и 24 месеца. Другото, което е ти трябва да пишеш на кирилица ако си българин?! Учителя/ката по български език и литература не са ли те учили в училище, как се чете и пише или си бягал от тези часове?! Познаваш ли историята на БЪЛГАРИЯ?! Ти дори не знаеш кой руски лек автомобил се управлява и в сегашно време.
  • 132 Пламен

    2 1 Отговор

    До коментар #130 от "СссереМ":

    2012г. от надин ми броиха 500 лв. за такъв
  • 133 Гитлер и Гамлет

    5 6 Отговор

    До коментар #23 от "HAIVANINAT OT CUKOTKA":

    Това, което ти е разказвала баба ти за прекрасния социализъм, трябва приемаш по-критично, ако знаеш какво означава тая дума. Поинтересувай се, как се правеше първоначална вноска и как се чакаше за кола. Това беше социалистическия лагер. Ключовата дума е лагер. И трябваше да бъдем щастливи задължително. Много ми е интересно, ако можеше да хвана един двама нахакани "професори" от пишещите тук и да ги върна в онова време за една година, не повече. После ще ги върна обратно, за да видя какво ще пишат. Жалкото е, че за една година няма да могат опитат и 5 % от "екстрите" на прехваления развит социализъм.
  • 134 Антон

    8 5 Отговор

    До коментар #130 от "СссереМ":

    За шуменския циганин въобще не ми пука или каквото и да е там с всички, които са от малцинството, които са родени в БЪЛГАРИЯ. На теб, като ти харесва да сереш по РУСИЯ ами ако не бяха с руско-турската война да ни освободят ти не си наясно, че и до сега щяхме да бъдем османска империя и българите щяхме да бъдем само хилядите имигранти. Не съм старец но съм на 38 години. Не те знам на колко години си но ти нямаш българското в себе си и другото, което ще ти споделя за Русия за тяхното производство на МПС в днешни времена се произвежда! Румъния също много много напреднаха с тяхната Дачия. Също тук в БЪЛГАРИЯ се произвеждаха леки автомобили в Ловеч. Я си помисли, кой унищожи действащото производство а? На 98% в БЪЛГАРИЯ станахме консуматори на всичко и станахме капалъ чаршия. Ако си мислиш, какъв съм ето ти. Българин православен християнин. Време е да унищожим мутрите депутати и всички депесари. И онзи с голямата глава Бойко Борисов американеца!
  • 135 Железара2

    7 6 Отговор
    Всеки който е имал москве знае че няма багажник защото е пълен с крикове шанги трупчета чукове свщи тел и пропуснах ли нщо
  • 136 дядо Мраз

    5 7 Отговор

    До коментар #127 от "Чичо Пешо":

    Да ама не , моите родители поръчали и капарирали един , дали 1500лв тогавашни , при заплата 120.00лв. Минаха 15 години , дядо и баба умряха , не можаха да видят за какво са дали пари и те , да помогнат става въпрос. Комунизма и той умря, върнаха парите , ама няма кола , няма и лихва а парите вече не са това което бяха,гадни крадливи комунисти. по принцип дефакто хората са си купували коли на по 15-16 години , тя като нова вече е стара , той модела не е мръднал 30 години , щото няма конкуренция , не е можело да си купиш западна кола само руски кочини , те и затова фалираха предприятията от комунизма , дойде конкуренцията , пазара се отвори , а те немойковци продаващи стари кошници , убитаци.
  • 137 Златко

    3 3 Отговор
    Не плюйте Москвето ей,!
    Ама вътре наистина миришеше гадно.....
  • 138 Ганьо

    6 6 Отговор
    В България даже и москвичи не правим, обаче много сме силни в намирането на " кусури "

    Коментиран от #139

  • 139 ПОЗНАВАЧ

    2 5 Отговор

    До коментар #138 от "Ганьо":

    Правено е и Булгаррено, сега "Велики Стени", а късния соц даже София Б Турбо, ако знаеш какво е това де...
  • 140 Dedal

    7 0 Отговор
    Абе малко ме е срам, ама един такъв стана 6 пъти ме тегли като закъсам.
    Иначе нашите нямаха Москвич
    Първо имахме трабант (върхът в хартиената промишленост) и после си взехме лада.
    А баща ми имаше едно MZ
    Истината е че още има да се движат, по селата основно.
    А са на 35-40 години, никак не е малко това.
    Моето рено е на 16 и е умряло от преди 6 години. Само трябва да му извадя смъртен акт.
  • 141 Русуфил

    0 3 Отговор

    До коментар #127 от "Чичо Пешо":

    Намери си работа, вместо да висиш като плужек на пенсиите на тъстовете ти, кво друго да ти кажа...
  • 142 Българин

    2 4 Отговор
    Носталгията по младостта не прави тия руски боклуци добри коли. Иначе то и сега продават някакви нови лади, ама не виждам да ги карат хората.
  • 143 Формата

    2 1 Отговор
    Му е уникална. Чудя се защо днешно време не правят с такива форми колите. Много сапунерки ги правят новите коли.
  • 144 шефа

    4 0 Отговор
    И аз съм от старото поколение .Започнах с 408 жива мъка .Като го купих черпя бащата а той вика като си купиш кола пак да почерпиш.Станах монтьор осми разряд . С един приятел нямаше събота или неделя делник празник да не правим ремонти.Спреш някъде и под нега гьол от масло.Писна ми и взех едно ВАЗ 2101 на старо от един приятел на тати доктор от София и се родих.КАРАХ ГО 24 Г.И МУ НАВЪРТЯХ 400000 км БЕЗ РЕМОНТ НА МОТОРА.ТОГАВА РАЗБРАХ КАКВО ПРАВЯТ ОНЕЗИ ГДЕТО ЗАГНИВАТ А НА БОЛТОВЕТЕ НА КОЛЕЛАТА ПИШЕШЕ ФИАТ. ТАКА ЧЕ ВСЯКО НЕЩО С ВРЕМЕТО СИ.
  • 145 МТА

    3 1 Отговор
    Чакали по 15 години за Лада... Като сте ба*ъци ще чакате, аз моя Москвич го взех точно след 6 месеца. 25 години ми служи вярно.
  • 146 Димитър

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "Масон":

    Трябвало е вместо сто лева да те даде тебе ем сто лева в плюс ем един идиот по малко
  • 147 никси

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Random":

    и 76 октана ли е омало бензин незнаех ,едно време дьржавния бензин беше 86 октана ,а другите бяха 91и93 октана за волги лади и жигули ,86 октана караха газките и зиловете по претприятията , сьщо латвия уазка ,автобус паз.