Last news in Fakti

29 Март, 2019 11:07 4 950 50

Porsche: Електрифицирането на спортни автомобили е пълна глупост

  • porsche-
  • 911-
  • електрифициране
Porsche: Електрифицирането на спортни автомобили е пълна глупост - 1

Въпреки бързо навлизащата електрификация при новите автомобили и разярилият се дизелов скандал с VW-групата, в която е и Porsche, германците са твърди в принципите си и няма да се отказват от бензиновите мотори. Това важи с пълна сила за емблематичния им модел 911, който и след десет години ще се оборудва само с яки бензинови мотори.

Това заяви Лутц Мешке - отговарящ за финансите и IT технологиите на марката. Според него масовото електрифициране на спортни автомобили е пълна глупост той не разбира защо много от производителите на подобни автомобили инвестират огромни средства в разработката на тези технологии.

Все пак Porsche ще се съобрази с тенденцията за електрифициране, и ще предложи такива версии от всички свои модели, но с изключение на 911. Той не изключва възможността 911 да се превърне в още по-нишов автомобил, но заяви, че това не притеснява компанията. Според него трябва да останат автомобили, като 911, които да носят удоволствие от шофирането.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сектант

    21 71 Отговор
    това са врели некипели - просто ги е яд, че новият дъстър на ток ще ги срине, защото се очаква да набира като модел Х и да има повече пробег, защото е джип и има повече место за по-голяма батерия. само да добавя и, че ще може да работи със 100% обсег при -35.4 градуса по целзии

    Коментиран от #22, #28, #36, #38

  • 2 Ивайло

    99 11 Отговор
    Браво на Порше!!! Знаят си те, че колите им са създадени за удоволствие и тръпка от шофирането, особено на писта, а не са таблети на колела!!! Браво!!!

    Коментиран от #4, #7

  • 3 Необходимо е да остане

    18 51 Отговор
    Задължително трябва да остане поне един бензинов модел, за да има кого да унижават електричките. По-голяма реклама от това, за възможностите на електродвигателят здраве му кажи.

    Коментиран от #13

  • 4 На вкус и на цвет друзья нет

    31 5 Отговор

    До коментар #2 от "Ивайло":

    Прав си.За едни е удоволствие да го правят с руса, а за други с брионетка. Добре е да има и електрически и бензинови модели и всеки да си прави кефа с каквото пожелае.

    Коментиран от #5

  • 5 гост

    4 14 Отговор

    До коментар #4 от "На вкус и на цвет друзья нет":

    И като стане "още по-нишов модел" , разбирай производство по 4-500 бр. годишно и цени почващи от половин милион , кои ще са тия "правещи си кефа" изяснява ли ти се или си мислиш , че ще го караш пета ръка от майната си !!! Те и тия дето ще го купят 90% ще прашасва по складове на колекционери , дето го купуват само заради вдигането на цената след години и треперят прашинка да не падне по него , камо ли да си "правят кефа" по пътищата !!!
  • 6 гост

    4 8 Отговор
    Е какво браво като те пускат конкурент на модел С и вече са продали хиляди заявки за Тайкан? Ясно е, че електричките не стават за спортни коли и е глупост, понеже не носи емоция и спорт, а само средство за изминаване на разстояние в тиха обстановка. Но нали пускат пълна електричка, ако имат предвид само модел 911, да ама и неговата кубатура и цилиндри намаляват и няма да се учудя, ако след 4,5г. ги направят хибириди.
  • 7 Бръм бръм

    7 17 Отговор

    До коментар #2 от "Ивайло":

    Ако под удоволствие не визираш бръмчене от ауспуха, електродвигателите имат много по-добър потенциал за писта и като мощност и като размери и като охлаждане и като въртящ момент. На този етап проблем са теглото и загряването на батериите. Хубавото е че и двете се подобряват с всяка изминала година. Не е далече моментът, в който електромобилите ще станат по-леки от бензиновите, а батериите няма да загряват на десетата минута и да намаляват мощността си. Тогава ДВГ няма дори теоретични шансове за успех на писта срещу електрическия двигател.

    Коментиран от #10, #15

  • 8 Порше с въздушно охлаждане без турбо

    19 2 Отговор
    Времената се менят.Някой от вас Би ли си купил чисто ново porsche с въздушно охлаждане без турбо?Същият този модел на porsche е подложен на постоянни критики от 90-те години насам, когато компанията реши да въведе водното охлаждане на боксерите, задвижващи 911. След това критиките бяха насочени към въвеждането на турбото, после срещу това, че задвижването 4х4 смени задното и т.н.
  • 9 ванката

    12 3 Отговор
    едно умно исказванв да чуя най-после
  • 10 ipojkl

    9 3 Отговор

    До коментар #7 от "Бръм бръм":

    Тогава се върни да ги обясняваш тези работи за по-добрите батерии в недалечния момент, защото към сегашния нещата стоят малко по-иначе.

    Коментиран от #11

  • 11 Бръм бръм

    2 5 Отговор

    До коментар #10 от "ipojkl":

    Не далечният момент е по-близо, отколкото времето за което говори господина в статията:Това заяви Лутц Мешке - отговарящ за финансите и IT технологиите на марката. Според него масовото електрифициране на спортни автомобили е пълна глупост той не разбира защо много от производителите на подобни автомобили инвестират огромни средства в РАЗРАБОТКАТА НА ТЕЗИ ТЕХНОЛОГИИ.

    Коментиран от #21

  • 12 Нокиа: смартфоните са пълна глупост

    7 7 Отговор
    Тези изказвания помните ли ги? Помните ли какво значеше nokia на пазара на телефони? Къде са сега и какво произвеждат?
  • 13 Язе

    12 8 Отговор

    До коментар #3 от "Необходимо е да остане":

    Ако Нюрбургринг Поршето го взима за към 7мин а електричката за 20мин къде викаш е унижението?Пък и след тези 7мин може отново и отново да ги взима.Не е като Формула Е,карат 10мин.почивка,карат 10мин почивка.Отврат

    Коментиран от #14, #50

  • 14 Необходимо е да остане

    8 10 Отговор

    До коментар #13 от "Язе":

    Ами нали това ти думам. Така по-лесно ще се следи развитието на технологиите и ще се сравнява. Поршето преди 30 години 7 минути на нюрбургринг, тази година с 10 секунди по-малко от преди 30 години. Електромобилите за 20 минути преди 3 години, миналата година за 10, тази за 7, а догодина за шест. Правиш ли разликата. Едната от двете технологии от години тъпче на едно място, а другата се развива с бясни темпове. Въпросът въобще не е ДАЛИ, а КОГА едната технология ще задмине другата.

    Коментиран от #23, #45

  • 15 Микровълнова

    14 7 Отговор

    До коментар #7 от "Бръм бръм":

    На кого му пука? Ако си непосветен статист карай си микровълновата на колела. Автомобилните ентусиасти искат бензинова симфония и ръчни предавки, а не дистанционна количка в мащаб 1:1.

    Коментиран от #17, #18

  • 16 Тайкан

    5 9 Отговор
    Абе този електрически модел на спортен автомобил от коя марка се произвеждаше, че не си спомням? Няма такива лицемери. Електрическите спортни автомобили били пълна глупост, при положение, че самите те произвеждат такъв, който има повече поръчки отколкото за 911.
  • 17 Ти какво караш

    3 3 Отговор

    До коментар #15 от "Микровълнова":

    Може би Porsche 911?
  • 18 гост

    5 7 Отговор

    До коментар #15 от "Микровълнова":

    И като те издуха електричката ще помислиш ,че си спрял.След 10 г такива пърдялници ще са в музеите.Ама теб няма да те бърка,ти не ходиш по музеи.

    Коментиран от #19

  • 19 Писта

    2 6 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Абе той със сигурност е ходил на повече музей отколкото писти, ама нали трябва да каже нещо. Даже е виждал на живо повече електрички отколкото porsche 911. Със сигурност ще се вози на електричка и най-вероятно дори ще си купи такава след време, но надали някога дори ще седне на седалката на 911. Аз само съм се возил и не мога да кажа нищо лошо за автомобила, но нито мога да си позволя да го купя първоначално, нито пък да го поддържам, дори да ми го подарят. Ако не се брои картинг пистата, никога не съм карал на писта и не мисля, че ще ми се наложи да карам.
  • 20 турбо

    19 2 Отговор
    Електрическо Порше за всички любители на безалкохолната бира,електронните цигари и виртуалния секс.
  • 21 оштгн

    3 2 Отговор

    До коментар #11 от "Бръм бръм":

    Те тия същите до вчера инвестираха огромни средства в разработката и на НОВИ ДИЗЕЛОВИ ТЕХНОЛОГИИ, така че не ми обяснявай как това е гаранция за успех.
  • 22 123

    6 4 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Какъв е този Дъстър. Стига северно-корейски боклуци. Като вземете да хвалите някакви самоделки. Че даже и ток му сложили.
  • 23 уеяоаэъ

    5 2 Отговор

    До коментар #14 от "Необходимо е да остане":

    Така де, въпросът е наистина кога. Електрофилите си късате ризите, че това "кога" вече е едва ли не настъпило и погребвате производители наляво и надясно, докато ние изостаналите гледаме и не виждаме такова нещо и ви се смеем на фантасмагориите.

    Коментиран от #24

  • 24 Необходимо е да остане

    4 6 Отговор

    До коментар #23 от "уеяоаэъ":

    Бъркаш двата щата. Продажбите на електрически автомобили по никакъв начин не са свързани с резултатите на Нюрбургринг, колкото и да се опитвате да ни убедите че е така. Няма как да не ви се смеем. Технологията на батериите още през 2012 година е достигнала до ниво за пълноценно използване на електромобил в ежедневието. 500 километра и 40-минутно зареждане дори днес са достатъчни за 95% от шофьорите. Проблемът е че почти никой от стогодишните не ги предлага и няма да ги предлага, 10 години след като са излезнали на пазара. А конкуренцията още днес, вече предлага 15-минутно зареждане и над 500 километра пробег вече на половин цена от онази през 2012 година. Стогодишните имаха потенциала, но засега изпускат влака на електромобилите. Твърде вероятно е китайци и Тесла да завземат пазара и което е по-лошото, договорите за достатъчно количество и ниски цени на материалите за производство на батерии.

    Коментиран от #26

  • 25 Пак изопачавате фактите

    2 1 Отговор
    Открийте десетте разлики:
    Германският производител Porsche ще продължи да залага на бензиновите мотори дори след 2030 г., когато в много райони по света влиза в сила забраната за използване на автомобили с двигатели с вътрешно горене. Тово обяви финансовият директор на компанията Лутц Мешке.


    Според него, е глупаво да се отрича популяризацията и все по-масовото навлизане на електрифицирани автомобили. На практика всички големи производители инвестират огромни суми в тези технологии и Porsche няма да бъде изключение от това. Компанията си е поставила за цел, през 2030 г. всички нейни модели да бъдат електрифицирани по някакъв начин.

     

    Мешке обаче е категоричен, че легендарното спортно купе 911 ще си остане с двигател с вътрешно горене (поне една от неговите модификации) дори и след 10 години. Топ-мениджърът е убеден, че други големи компании ще постъпят по същия начин. Тези автомобили обаче ще бъдат нишов продукт за колекционери и за любители на истинското усещане, което дават подобни машини.

    Коментиран от #49

  • 26 8465

    5 2 Отговор

    До коментар #24 от "Необходимо е да остане":

    "Твърде вероятно" не е баш като "със сигурност". Поевтиняване, подобряване на батериите, пу..ки май..и, ама аз досега народна, т.е. евтина, и практична електричка не съм виждал да се продава ни от Тесла, ни от китайци, ни от никой друг. Така че, говорете си за тенденции в Ганкиното кафене, колкото искате, но днешната реалност е друга. Твърде вероятното бъдеще е блян и wishful thinking, както казват някои.
  • 27 Необходимо е да остане

    2 7 Отговор
    Не знам за какво светло бъдеще говориш. Аз ти говоря за миналото. Tesla МИНАЛИЯ МЕСЕЦ продаде повече бройки в класа си, отколкото стогодишните, въпреки че е по-скъпа. Оказа се че повече са предпочели Тесла , пред Mercedes и BMW в съответния клас автомобили. На този етап се продават толкова електромобили, колкото е възможно да осигури производствения капацитет. Към края на тази година производственият капацитет ще се удвои. Това е изгубен пазар за стогодишните. 2017 година беше 1% , 2018-та 2%, тази ще е 4%, догодина е възможно да са над 10%. А стогодишните са предвидили да произвеждат масово електромобили след три-четири години. Какво ти показва математиката? Моята показва, че ще се изгубили влияние, доверие и лоялността на клиентите, без да е задължително да фалират.

    Коментиран от #39

  • 28 TopShagger24

    1 2 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Колега не се мами по румънските циганчета тва е просто новата им схема за крадене на ток
  • 29 09876

    5 1 Отговор
    Моята математика показва, че ел. автомобилите са все още някакъв нишов продукт. Модна играчка ако щеш. Хюндай щели да пускат модели на ток, на водород, хибриди и незнамси какво друго. Тойота отказват да минат изцяло на ток и щели да продължат с хибридите. Фолксваген довчера бяха само за дизел, днес изведнъж щели да се електрифицират масово. С други думи 3 от водещите 5 производителя в света се лутат като мухи без глави и не знаят накъде да хванат, обаче Бай Хой от село Долно или Горно Уйно, област Кюстендил можел да смята и да предвижда тенденции. Както се казва - ама, верно ли електрическото бъдеще е толкова близо и толкова неизбежно?

    Коментиран от #30

  • 30 Да, близо и неизбежно е!

    1 5 Отговор

    До коментар #29 от "09876":

    ДВГ при автомобилите си заминава на 100%. Въпроса е колко бързо може да бъде организирано производството на електромобили и изграждането на зарядна инфраструктура. Разбира се ДВГ има много дълъг жизнен цикъл, а към момента са акумулирани над един милиард автомобила. Ще се карате поне 20 години, след като спре производството им. Хубаво е електромразците, и да правите разлика между "край на производство на ДВГ" и "край на използването на ДВГ" първият край ще много скоро - под 50% пазарен дял след няма и 5-6 години. Втория ще е най-рано след 30.
  • 31 ь34я5465

    5 1 Отговор
    Абе умните хора не могат да направят прогнози за след 5 месеца, нашия играе на едро и бълва за след 5, 10, че дори и 30 години чак. Вземи си вдигни телефона, че една камара фирми от S&P 500 се скъсаха да ти звънят да им станеш СЕО.

    Коментиран от #33, #37

  • 32 Антиелектрика

    4 4 Отговор
    Това сигурно е фейк новина. Ама кои са Порше, че да знаят как се правят коли - хахахаха. Сега пак ще има цяла тирада от глупости на многоникови тролове, както беше под статията за драг провала на най-мощната Тесла 3. Тя и на Ринга щеше да подобри рекорда, но май ще почакаме. Пък и какво като Порше няма да правят спортистите си на ток - друго си е да се кефиш на токсичната батерия облъчен от няколко мегаватеца ободряващо и свежо ЕМП.

    Коментиран от #34

  • 33 Прогнози и статистики

    1 2 Отговор

    До коментар #31 от "ь34я5465":

    Разбира се, че не мога да направя точни прогнози. Никой не може. Обикновенно дори най-оптимистичните прогнози за бъдещето на електромобилите и ВЕИ, са се оказвали прекалено песимистични в реалността. Дори най-добрите анализатори, постоянно повишават прогнозите си за да станат реалистични. Форумният анализатор Антиелектрика и неговата компания, постоянно ни засипваха с прогнозите си Как с увеличаване на производството на батерии, необходимите за целта материали ще станат дефицитни и цените им ще скочат до небесата. На практика се оказа точно обратното. Цените само от началото на годината досега паднаха с 30%, а запасите ще стигнат до 2022 година и се очертава голям излишък. С недостига на батерии ще се случи същото, защото в момента само в Китай се изграждат фабрики с капацитет за 20 милиона автомобила годишно. На този фон, моята прогноза за 10 милиона електромобила годишно след две-три години, не ти ли се струва песимистична? Колкото е и големи мечти и желания да имам, надали тогава ще има толкова търсене, колкото ще е производствения капацитет. Излишъкът ще свали цените на батериите драстично, което ще увеличи използванетоим и за други приложения, което ще свали цената на тока от ВЕИ и разполагаемостта му. Само след пет години ще има драстични промени и в автомобилната индустрия и в енергетиката. Всичко това е необратимо.
  • 34 Оня с пейсмейкъра

    1 2 Отговор

    До коментар #32 от "Антиелектрика":

    Не се притеснявай. Хората ти обещаха, че за радиофоби и хора като тебе с пейсмейкъри, ще продължат да правят Porsche 911 с бензинов двигател след 2030 година, а останалите модели и част от 911 ще са електрически. Недей да четеш фейк новината тук, иди да видиш какво пише за изказването на този същия в Топ Гиър. Копирано е в пост 25. Не ти ли се струва, че говори точно обратното на заглавието тук?
  • 35 Никола Тесла

    1 3 Отговор
    Всичко, което е било велико в миналото, е било осмивано, заклеймявано, преследвано и потискано. Но то се е появявало отново, вече по-силно и победоносно след тези затруднения.“
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Прогнозирай това

    1 3 Отговор

    До коментар #31 от "ь34я5465":

    Хайде познай колко броя Тесла модел 3 са продадени в Норвегия този месец, който между другото все още не е приключил. Малко информация:


    Ръстът спрямо предходния месец е впечатляващ. През февруари в страната са доставени 792 бройки от Модел 3

    Припомняме, че през 2018 година една трета от продажбите на чисто нови коли в Норвегия се падаше на EV машините. Най-добре продаван модел за годината пък стана електрическа кола - Nissan LEAF със 12 303 доставени бройки за 12 месеца.
  • 38 Твоят дъстер има срок на годност

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "сектант":

    Колкото фавла,две години и Чао,Чао към вторичните.
  • 39 Prorok

    2 0 Отговор

    До коментар #27 от "Необходимо е да остане":

    Не знам какви данни цитираш, но в Германия за януари и февруари са регистрирани повече е тронони от тесла, а тя дори не пусната официално все още.
    Не че ми през..., но американците трудно ще се проборят с европейските марки.
    Не мога да разбера еуфорията около тесла.
    Електро мобила на практика е по лесен за конструиране и производство от ДВГ, така че ще е голяма борба за пазари. Ще по живеем и ще видим, но смятам че тесла ще имат огромен проблем, дори и с помощта на мериканското правителство.
    Големи проблеми

    Коментиран от #40

  • 40 Необходимо е да остане

    0 3 Отговор

    До коментар #39 от "Prorok":

    Тесла стъпи съвсем официално в Европа. Прочете ли пост 37? Където е стъпила разбива безпрецедентно всички рекорди и паникьосва стогодишните. С други думи, действа по план и вече приключи с изпълнението на основната си цел.
  • 41 гощо

    2 0 Отговор
    Електрокарите са пълен ташак! Отделно,че за да происведен ток за тях ще замърсим много повече природата! Не ми се влиза в спорове който иска има къде да прочете и разбере!
  • 42 111

    4 1 Отговор
    Специално при 911, целият дизайн и архитектура на колата се обезсмисля ако се електрифицира. Всичко в тази кола е сметнато и проектирано около задно разположения 6-цилиндровия боксер, в следствие на което има много специфични динамични и управляеми характеристики. Ентусиастите не я купуват заради времената от 0-100, а заради това как влиза и излиза от завоите. Ако наблъскаш в шасито отдолу батерии, всичко това се изменя много.

    Коментиран от #43

  • 43 Център на тежестта

    2 3 Отговор

    До коментар #42 от "111":

    Да не мислиш, че съвсем случайно са наблъскали батериите точно в пода? Точно там е най-доброто място именно заради центъра на тежестта. За разлика от двигателя изпускателната система и радиаторите, няма никакви ограничения за мястото на батериите, така че те се поставят на най-подходящото място и перфектното разпределението на тежестта е в ръцете на дизайнерите без особени трудности. проблем при електромобилите е самата тежест като килограми, а не разпределението ѝ.
  • 44 некойси

    1 3 Отговор
    Глупава недалновидност демонстрирана от висшите етажи на управлението на Порше. Въпрос на време е сегашния автомобилен спорт да си остане само класика.
  • 45 Язе

    5 2 Отговор

    До коментар #14 от "Необходимо е да остане":

    Ще ти се.По твоята логика след 5год миксера ще вземе пистата за 1минута.Гледате много филми но реалността е друга.

    Коментиран от #46

  • 46 Необходимо е да остане

    2 2 Отговор

    До коментар #45 от "Язе":

    Надали ще падне под 6+ минути. Не се прави, че не разбираш какво ти говоря. Само преди няколко години, електричките въобще не можеха да се мерят по възможност и с бензиновите та дори и с дизеловите автомобили. Тази граница много бързо се стопява и е въпрос на време, електричките да станат по-добри, дори и на писта. После ще обърнете плочата на "ама то кой кара на писта, това са безсмислени сравнения". Точно както сега разправяте за ускорението до 100. И зарядните ще станат повече отколкото бензиностанциите. И зареждането ще стане за 5, 10 минути. Въпрос на време е. Единствения проблем засега е цената в ниския клас.
  • 47 Българин

    2 2 Отговор
    Абсолютно прави са , кефа от бензина е голям, несравним е с тока.
  • 48 Българин

    3 2 Отговор
    Абсолютно прави са , кефа от бензина е голям, несравним е с тока.
  • 49 Японеца

    1 0 Отговор

    До коментар #25 от "Пак изопачавате фактите":

    Славчев и Касабов са пишман мото журналисти. Даже и да преписват не могат.
  • 50 агаг

    2 3 Отговор

    До коментар #13 от "Язе":

    От тая година Формула Е си кара цяло състезание с една батерия.