Last news in Fakti

3 Април, 2019 10:30 4 769 36

Golf навърши 45

  • volkswagen-
  • golf-
  • годишнина

На 29 март 1974 г. във Волфсбург започва серийното производство на първия Golf. От тогава насам Volkswagen е продал над 35 млн. бройки от наследника на Костенурката, което означава по една кола на всеки 41 секунди в продължение на 45 години.

"Golf е сърцето на нашата марка. Олицетворява прогреса и технологията като никой друг автомобил. Golf направи безопасността достъпна за милиони за пръв път. Седемте поколения на модела допринесоха за развитието на Volkswagen като марка и група", коментира главният оперативен директор Ралф Брандщетер.

Оригиналният Golf дебютира с каросерия с три- и пет врати, пет места и сгъваема задна седалка - формула, която през следващите десетилетия ще се превърне в еталон за компактен автомобил, а самият клас ще бъде кръстен на модела. Първоначално се предлагат два бензинови двигателя с обем 1.1 и 1.5 литра (50 и 70 к.с.) и две трансмисии - с ръчно превключване и пет предавки и тристепенен автоматик.

Тази година Volkswagen трябва да представи осмото поколение на Golf, което вече неведнъж бе засичано от папараци. Доскоро се предполагаше, че новият модел ще дебютира на салона във Франкфурт през септември, но в средата на март стана ясно, че дебютът се отлага заради необходимостта от усъвършенстване на бордовата електроника.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 гюро

    22 20 Отговор
    От всичко за 1 лев: Golf is to play, not to drive
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Townboy

    44 17 Отговор
    След 3-ката, Голф е по-голям боклук и от френските возила.

    Коментиран от #5, #6, #20

  • 4 винкелмани с черни гоуфуве

    31 9 Отговор
    29-ти март Празник на Перник !
  • 5 ха ха

    25 15 Отговор

    До коментар #3 от "Townboy":

    Така викала лисицата за киселото грозде! Ти колко голфа след тройката си имал ... или поне карал!!!

    Коментиран от #7

  • 6 ценител

    18 14 Отговор

    До коментар #3 от "Townboy":

    4-Ката и малка част от 5-иците (2.0FSI) Ставаха, но от от 6 нагоре всичко е disposable. Караш 3 години и за брак. Че и още като ще си голям късметлия да нямаш проблеми. Масово разходът на масло даже на новите е 1/1000 л.

    Коментиран от #10, #22

  • 7 ценител

    22 13 Отговор

    До коментар #5 от "ха ха":

    Що пък кисело, та те се продават на безценица вече, понеже хората се научиха, че са еднодневки и не стават за каране втора ръка.

    Коментиран от #9, #33

  • 8 ами да

    24 28 Отговор
    Драскачи, нормално е масово каращите всякакви други таралясници втора ръка, но не и голф да плюете тук безспорния фаворит на всички времена в средния клас на автомобилите!
  • 9 голф държи най висока цена

    21 13 Отговор

    До коментар #7 от "ценител":

    Статистиката за цените на автомобилите втора ръка говори точно обратното на фалшивото ти твърдение ... но ти нали си разбирач
  • 10 Stranger

    16 15 Отговор

    До коментар #6 от "ценител":

    Абе кавал като ги внасят убити от каране на 4,50900000км нормално да харчи масло и тва само в Бг аз още по чужбина не съм чул коли да ядът масло тва само в нащта държава всичко е 25 употреба лично аз съм сменил и нови и стари и никога прпблем
  • 11 гост

    2 18 Отговор
    Норвежците с нов рекорд за продадени електромобили след старта на доставките на Model 3.

    Март беше първият пълен месец за Model 3 в Норвегия и благодарение на завишените от Tesla доставки през изминалите 30 дни регистрациите на електромобили са скочили до 58% от ново регистрираните превозни средства в страната.

    Норвежците отдавна са на първо място по брой електромобили и по всичко личи, че тази година позицията им допълнително ще се затвърди с навлизането на Model 3 !

    През 2018 продажбите на електромобили в Норвегия са нараснали с 40%, като общо 31.2% от всички продажби на леки автомобили за годината са били изцяло електрически.

    Това един доста добър процент, като се имa предвид не особено големият избор от налични модели по това време.

    Tesla достави около 1,000 бройки Model 3 през втората половина на февруари, но от началото на март доставките за някои европейски пазари започнаха да се увеличават значително.

    Увеличението е особено забележимо в Норвегия, където през март са били доставени над 5,300 бройки Model 3 и колата веднага се е наредила на първо място по продажби и то с голяма разлика.Ако добавим и ново регистрираните плъгин хибриди към електромобилите общият процент скача на почти 70, което е сериозна индикация за бъдещето на автомобилите задвижвани от ДВГ.

    С това темпо норвежците определено са на път да изпълнят мисията си и през 2025 всички нови превозни средства, които се регистрират в страната да са електрически.

    Въпреки
  • 12 гост

    5 15 Отговор
    Въпреки редицата логистични проблеми и забавяне на доставките на някои пазари по всичко личи, че Model 3 се движи доста добре и на други места.

    През март Model 3 е бил най-продаваната кола в Холандия и само след няколко седмици доставки се е наредил на пето място в класацията а най-продавани леки автомобили в страната.

    През март са били доставени над 1,000 бройки в Швеция и рекордни 752 бройки Model 3 в Австрия и въпреки че сумарно това представлява едва половината от поръчките за Европа, които с около 15,000, Mъска сподели, че компанията се е справила с много големи логистични проблеми и от тук нататък всичко трябва да се случва по-гладко. Голф навърши 45 , но на 50 ще разбере , че е време за пенсия , хаха !!!

    Коментиран от #17

  • 13 Elen

    14 12 Отговор
    45 години конфекция! Честито!
  • 14 куку руку ку

    27 0 Отговор
    От всички голфчета, Голф 1 кабрио е най-красиво!

    Коментиран от #23

  • 15 Алфа Ромео

    9 7 Отговор
    Ай честито Гоуфето! Италиански дизайнер е шетал по него ама за съжаление по немско задание, кво що искат, тва са били най-лесно изкараните му кинти най-вероятно.
  • 16 Тенджерата

    12 2 Отговор
    Навремето имах много запазена дизелова голф3ка 1.9 90 коня вървеше спираше и движеше много приятно за парите си. Обаче изгни беше от германия. После докарах друга 3ка от германия за продаване. И няколко шаранчета от първите в поколението на голф 3 всичките 90 коня абе не бяха зле стават и за работа и за семейство и за млади хора. Универсална кола. После минах на голф 4 за кратко и там интериорно беше поспестено от материали, обаче ЕСП климатроник много по яки спирачки от 3ката шумоизолацията един левел на горе, стабилност устойчивост 1 левъл на горе. Ама се усещаше вече че в автомобил от маркетинговата епоха. Това е моят скромен опит с тази марка не правеха лоши коли. Сега не ги знам как са минах на друга марка вече години наред и сам очарован пак е немска. Иначе и японски имах най в началото но там е друга тема.
  • 17 Дедовия

    9 6 Отговор

    До коментар #12 от "гост":

    Норвежците да дойдат да ми пробват новоя модел на дедовия електрифицирал съм го спец за тях. Ям само био храна така че ще ги залея със 100 процента чисто съдържание
  • 18 Аууу

    8 9 Отговор
    здрава друсаща кутия.
  • 19 Borislav Popov

    9 6 Отговор
    Само дето са пропуснали да отбележат , че това го дължат на италианските дизайнери !!!! И до сега не смеят да пипат дизайна ! А останалите им модели са пак Голф ама с багажник !!!
  • 20 Шофьор

    3 2 Отговор

    До коментар #3 от "Townboy":

    3-та,е кола само за town, прав си,не е препоръчително да се отдалечава много...Иначе,покарай нещо друго,било то и френско,дори и немско,но друго,и после пиши!

    Коментиран от #26

  • 21 Bike

    4 2 Отговор
    Голф 1, 2 и 3 не издържат краш тестове. Голф 1 не става, 2 всички двигатели са добри без G60. 3-та 1.6, 1.8 и 2.0 бензин с 8 клапана, може и дизел 1.9. 4-та, 1.6 и 2.0 бензин. 5-та, 1.6 бензин верига...нагоре боклук докато не станат електрически.
  • 22 АLFA Q 4

    4 1 Отговор

    До коментар #6 от "ценител":

    Е ТОЧНО ОТ 2,0FSYI.TURBO. КВО става
    МИНАВА ДАЖЕ ПО 200 000 ама с два двигателя
    И В МОМЕНТА ОЩЕ СЕ БЕРАТ ЯДОВЕ С ТАКЪВ САНДЪК... ВСИЧКО ДРУГО НЕ И ДВИГАТЕЛ Е ТОВА.. АМА ТОТАЛКА Е ДВИГАТЕЛЯ,, А ЖИВ ТАКЪВ ДВИГАТЕЛ НЕ МОЖЕ ДА СЕ НАМЕРИ... КОЕ МУ Е ХУБАВОТО
  • 23 АLFA Q 4

    4 1 Отговор

    До коментар #14 от "куку руку ку":

    ОСВЕН ЧЕ ДИЗАЙНА Е НА ФИАТ
    ТАМ Е ПИПАНО И ОТ БЕРТОНЕ
    МНОГО КРАСИВО И МНОГО ДУХ В ТОВА ГОЛФЧЕ,,, А И ИТАЛИАНСКОТО МОТОЧЕ
    1,6. 140коня, вървеше на бургия,,, И почваш да бара масло чак след 300 000..и то карано на гюрунтия,,, ТИ я новите кофтори са си баш брак и,,, ДО 100 000, И мета кости.. ОНОВА беше идиотско кола...
  • 24 Безпристрастен

    8 1 Отговор
    Пичове, каквото и да си говорим голфа си е кола. Имах четворка за година и половина, истината е, че гореше много масло, внос от Италия естествено, там не са и сменяли маслото 100хил. км. Но си беше кола за 10 бона тогава и то добра, сменил съм 2 японски и 3 немски, честно казано от немските съм по-доволен. Другото нещо, което ми прави впечатление е, вижте, колко много двойки все още движат по пътищата, ауди 80 също, а конкурентните модели на бмв, серия 3 изчезнаха и вече ги обявиха за класика и нещо много търсено. Да не говорим за опелите от същото поколение, те отдавна изчезнаха, заради проблема с ръждите. Няма кола, която не се разваля, но истината е в добрата поддръжка и доброто каране. Голфа е доказал, че може да издържи много стига да се поддържа.
  • 25 Коги

    0 1 Отговор
    Свети,яка 2 карам на 15 година.това дето го пишете.,са глупости!
  • 26 Все тая

    2 0 Отговор

    До коментар #20 от "Шофьор":

    Ти карал ли си някога? Имал ли си някога? 9г съм има Г2 и 10г Г3 и по двете не съм барнал нищо освен консумативи. Масла, филтри накладки, гориво. Г3 2г стоя в германия без да е палено. Отидох, сложих акумолатора, врътнах ключа и запали. Продадох го на един македонец и се прибра с него на собствен ход. И продължава да върви. Завистта е един от пороците на човека. Кой друг освен корола може да се похвали с такъв успех. Я ми кажи.
  • 27 Снайпера

    3 3 Отговор
    4 години имах голф 4, сега пасат 5.5, от фолксваген по добро няма
  • 28 ВАГ

    2 0 Отговор
    Никога не съм имал Голф и искам да си купя една запазена двойка.
  • 29 Боцмана

    1 1 Отговор
    Имам Г2 90г.от 15г.1.6 бензин/газ.масло не доливам.климатика работи.ел.стъклата също

    Коментиран от #30, #31

  • 30 АLFA Q 4

    1 4 Отговор

    До коментар #29 от "Боцмана":

    ЗА СТЪКЛАТА ЛЪЖЕШ НА ДВА МИЛИОНА ПРОЦЕНТА

    Коментиран от #35

  • 31 АLFA Q 4

    1 1 Отговор

    До коментар #29 от "Боцмана":

    НЕ МИ ТРЕСКАЙ МИНУС,, ЩОТО ЛЪЖЕШ
  • 32 АLFA Q 4

    1 2 Отговор
    АВТОРА НА СТАТИЯТА МАЙ Е ОЧАКВАЛ
    ДОСТА ПО ГОЛЯМ ИНТЕРЕС КЪМ НЕЯ
    АМА ЗА ТАЯ СКУЧНА КОЛИЦА ТОЛКО
    А И ДОСТА НАРОД ПРОГЛЕДНА

    Коментиран от #34

  • 33 Ганьо

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "ценител":

    Не само еднодневки, но и грозни еднодневки при това.
  • 34 Все тая

    0 1 Отговор

    До коментар #32 от "АLFA Q 4":

    Скучен си ти. Като ти е кисело гроздето не дей го плю. За да го правят 45г и да продължават да го правят дали е случайно? Я ми кажи някоя друга кола освен королата с такъв успех? Дай някоя отрепана маслобойна алфа с такъв успех? Нещо алфите от годините на г1, г2 не ги виждам вече по пътищата. Що така? Ама и нови нещо не виждам често. Що така? Катай си масларката, влачи тубите с масло и си трайкай.
  • 35 Все тая

    0 1 Отговор

    До коментар #30 от "АLFA Q 4":

    Ти в какъвто и да е голф не си се качвал никога през живота си. В това съм убеден на триста милиона процента

    Коментиран от #36

  • 36 АLFA Q 4

    0 0 Отговор

    До коментар #35 от "Все тая":

    МНОГО ВРЕМЕ ПРЕДИ ДА СЕ СРЕЩНАТ ДОНОРИТЕ ТЕ ИМАХ " 1",,. ПОСЛЕ И '2'ка
    ПО КАРАХ ЧЕ И ЕДНО ПОЛО... НО СКУЧНА РАБОТА,,