Last news in Fakti

22 Април, 2012 09:38 34 417 38

Руски ВАЗ с мощност... 400 коня!

  • lada-
  • ваз-
  • 2113-
  • тунинг

 

Повечето известни тунинг компании се занимават с доработка на т.нар. расови резачки, но има и такива, които съвсем грамотно посягат на руските автомобили с марка Lada. Именно такава е доработката, за която ви разказваме.
В оригинал автомобилът, който е купен през 2007 година, е сравнително добре познатия и у нас ВАЗ-2113. След радикалната му преработка и значително повишаване на мощността обаче, той получава прозвището Turbo TAZ.
 
Гвоздей в програмата става 1.6-литровия силно модифициран двигател с цилиндров блок от ВАЗ 11183. С доработката му се заемат специалисти от тунинг ателие, носещо името Club Turbo и естествено започват промяната с интегрирането на турбо компресор.
Нагнетателят е заимстван от Subaru Impreza IHI VF 43 и именно той е основната причина за повишаване на мощността до 385 к.с. Буталата са сменени с такива от ВАЗ 2110. Разпределителният вал също е нов, както са различни и още куп помощни възли и агрегати.
 
Горивната система е станала доста по-производителна, като помпата е Bosch. Всмукателната, изпускателната и охладителната системи са сериозно преработени. Запалителните свещи са  NGK 7, а датчикът за температура е GM.
Така преработинят агрегат е напълнен с масло MOTUL 300V Power 5W40, а за да може увеличения въртящ момент да се предаде през трансмисията без проблеми се налага и смяна на съединителя с нов с марка Tilton. Карданът също е сериозно подсилен.
 
И окачването не се разминава без преработка. Пружините са скъсени и са монтирани нови спортни амортисьори. Спирачните дискове са Brembo, а супортите с накладки Ferodo са заимствани от ВАЗ 2112. Резултатът - Lada с почти 400 коня!


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Александър Ангелов

    3 2 Отговор
    Съмнявам се тая лада да им кардан!?
  • 2 Киро Киров

    5 0 Отговор
    мисля че може да става въпрос и за полуоските все пак има и грешки " мощността до 3985 к.с. " то това е повече и от Вайпар Хенеси и Вейрон взети заедно
  • 3 Николай Николов

    1 7 Отговор
    И 2000 коня да е пак изглежда глупаво...
  • 4 драйвър

    3 0 Отговор
    Кардан се казва и на полуоските в някои езици , примерно във френски .
  • 5 ПАБЛО

    2 0 Отговор
    Полуоска на френски е arbre de roue
  • 6 гост ;д

    1 0 Отговор
    "повишаване на мощността до 3985 к.с." оправете грешката ;д
  • 7 Sluchainik

    1 1 Отговор
    "повишаване на мощността до 3985 к.с." ... ба. аз тез коне ... :D
  • 8 Георги Василев

    2 1 Отговор
    и в крайна сметка са изредени главно консумативите :D буталата били от 2110 ( не ще да са обикновените бутала от 10ка) Супорти с наклдаки феродо от 12ка (на GTR-а са подобни :D) а свещите NGK 7 и датчика за темепратура на GM сигурно качват 100 коня...
    ПИШЕТЕ ГИ ТЕЗИ СТАТИИ МАЛКО ПО-КАДЪРНО МОЛЯ ВИ!
  • 9 optimista

    0 6 Отговор
    ами смешно е най-малко дасе каже просто лада не е кола за къкъвто и да е било род тунинги просто е скапана и няма смисъл да се прави
  • 10 FMC

    2 1 Отговор
    То 3985 к.с. са повече и от МиГ 21 xD
  • 11 БМВ

    1 2 Отговор
    Тука има някаква грешка горе пише 3985г а по надолу пише че мощтноста е увеличена до 400к,ко става тука сега?????
  • 12 баш разбирач

    2 0 Отговор
    а бе не знам отде и как сте я превеждали тая статия, но първо четене откривам поне две очевадни грешки:
    1. скъсяването или рязането на пружини влошава поведението на автомобила.... това да не ви гаражен тунинг да режете пружини бре... както има да се продават спортни амортисьори, така и - спортни пружини
    2. тоз модел лада 2113 е с напречно разположен двигател и с предно предаване, за къв кардан се говори тука мо'а да разбера.. а-хах-ха
  • 13 николай маринов

    0 0 Отговор
    Ало...... авторчето !!!! Като пишете текста , проверявайте го после ако Ви е възможно ! Вместо информация , само смут и объркване сеете в невинните читатели. Какви конски сили , какво чудо Ви тресе моля ?
  • 14 Теодор Бончев

    0 0 Отговор
    Кардана може да са го ползвали за ролбар бре
    иначе ще посука тенекиите с тая мощност
  • 15 Mercedes-Benz

    0 0 Отговор
    Тия от тоя сайт,конските сили за нищо ги нямат! Е така произволно ,ще изкарат някой полски фиат или запорожец със 100000 коня като атомна подводница или самолетоносач с реактор на борда!
  • 16 ььь

    1 2 Отговор
    Първо, това вече не е Лада, освен емблемата са сменили всичко останало почти.
    Второ, много по-евтино щеше да излезе да си купят направо един расов автомобил.
    Но за хора, на които са им паднали пари от небето е добро занимание :)
  • 17 обобщение

    0 0 Отговор
    Радославчо,радославчо,радославчооооооооооооооооооооооооооо.....
  • 18 Никой

    1 0 Отговор
    баш разбирач - а може би просто този автомобил е снабден с задно задвижване, което ще рече че може би е 4х4 не си ли се замислял?
  • 19 помнещ

    0 1 Отговор
    Отначало помислих че е статия от в. Работническо дело-но се сетих че го спряха преди 20тина години.там имаше подобно героични измислици за велика съветска техника
  • 20 Сибир

    1 0 Отговор
    За разлика от някои от коментиращите потърсиь статията в оригинал . Ето я : http://topgir.com.ua/news/rossijskij-hot-hyetch-vaz-2113-monostyu-400-loshadinyh-sil-foto.html
    Та там пише "короткоходную кулису и жесткий карданчик" - тоест става въпроз за скъсен привод за превключване на скоростите http://www.lss63.ru/components/com_virtuemart/shop_image/product/_________________4ce2e40ed0afc.png и карданчето към него :
    http://www.lss63.ru/components/com_virtuemart/shop_image/product/_________________4ce2e487a0f37.png

    П.С. Г-н помнещ ,идете и се лекувайте !
  • 21 ira deum

    0 0 Отговор
    какъв кардан на кола с предно предаване
  • 22 Пирамид Хлътков

    1 0 Отговор
    3985 к.с.
    FATAL ERROR!
  • 23 Stoyan

    0 0 Отговор
    Братушките ...

    Но и ние имаме постижения

    http://www.uniflexmotorsport.com/projects.html

    Има и други - потърсете в инета.
  • 24 dafuq

    0 0 Отговор
    dafuq
  • 25 диан

    0 1 Отговор
    то купето е на лада само :)
    и в моето купе да сложат айнщайн.....
  • 26 mf2

    5 1 Отговор
    Като ви чете коментарите ще рече човек, че всички сте разработчици на автомобили. То в Бг е така - от всичко разбираме и то доста по-добре от специалистите, ама тва като пием 2 ракии...или кат седим анонимни зад компа. Инак в истинския живот никви ни няма - седим си и си траем...
  • 27 Селянина

    0 0 Отговор
    Дам "Нагнетателят е заимстван от Subaru Impreza IHI VF 43 и именно той е основната причина за повишаване на мощността до 3985 к.с. " От 1,6 л. двигател такава мощност само в мечтите ни може да се постигне. Вземете сложете някоя точка или запетая на подходящото място, за да не получават инфаркт хората. Не мога да си кривя душата, братушките са се постарали отлично, а марката автомобил почти няма голямо значение, а е важно желанието и старанието към получилият се краен продукт.
  • 28 алекс

    0 0 Отговор
    И аз леко се замислих за кардана ira deum. Ще излезе че в България са внасяни само с предно, а със задното са си ги оставяли за тях -))))))
  • 29 TheRider

    0 0 Отговор
    Нагнетателят е заимстван от Subaru Impreza IHI VF 43 и именно той е основната причина за повишаване на мощността до 3985 к.с.

    Е...ти ладата, кво е тва турбо къде прави 4000 коня..............
  • 30 иво

    0 0 Отговор
    хора защо да не е с кардан ,преработки на всичко защо не и на задвижването
  • 31 Дженев

    1 0 Отговор
    Така е Сибир.Всички станаха изрядни "Европейци"и "напреднали" Американци.Превода от изостаналите руснаци не се отдава на "модерното" поколение.Много бързо обърнахме платната на
    180 градуса,ако не е на английски нищо не можем разбра.
  • 32 ззз

    0 0 Отговор
    Щайга с мощен мотор...
  • 33 Master

    0 0 Отговор
    много мощен 3985кс както пише в статията ....... че то рекорд бре
  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Dyno

    0 0 Отговор
    Явно са пропуснали запетайката - 398,5к.с.
  • 36 vederso

    0 0 Отговор
    to sigurno utiva napred s vremeto
  • 37 dido

    0 0 Отговор
    bravo na @26 to4no taka az otdana go tvardq kakva kola sme proizveli ili izmislili 4e da davme akal da taka e na masata s kufttata sme nai dobri mai horata pravqt koli moje i malko po kalpavi ot zapadnite ve4e 100 godini i pak nqkoi umen na6enec 6te napi6e neto opluva6to .A 4e 4oo konq moje 6to ne evala pone ne6to se ma4at da napravqt
  • 38 XXXL

    0 0 Отговор
    Жалкото е само ,че са сложили този мощен двигател на това смехотворно купе.На външен вид изглежда като колата на баба ми за пазаруване.