Last news in Fakti

11 Април, 2019 14:14 13 996 43

1.3-литров мотор за X-шестицата на Renault

  • renault-
  • arkana

Руското представителство на Renault разкри нови подробности за серийната версия на модела Arkana, чиито продажби започват в началото на лятото. Купе-кросоувърът ще получи турбодвигател от новия Duster, кормилна уредба с електрически усилител и клиренс от 205 мм.

X-шестицата на Renault ще бъде построена на модифицирана версия на модулната платформа Global Access (B0), 55% от която се състоят от нови компоненти. Модификациите с предно предаване ще се оборудват с твърд заден мост, а тези с двойно - с многозвенно задно окачване.

Както показва индексът, турбодвигателят TCe 150, разработен в сътрудничество с Daimler, развива мощност от 150 к.с. и максимален въртящ момент 250 Нм. Съчетан е с вариаторна трансмисия, която предлага три работни режима във версията с четири задвижващи колела - само предно предаване, автоматично включване на задния мост при пробуксуване и принудителен блокаж на междуосевата муфа с електронно управление.

Renault представи предсерийна версия на Arkana на миналогодишния автосалон в Москва. Купе-кросоувърът ще се произвежда в завода на френската компания в руската столица.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Сектант

    42 32 Отговор
    Ами от дъстър я,откъде да вземат толкова надежден двигател?
  • 2 Random

    56 20 Отговор
    Много е, 50 кубика са предостатъчни.
  • 3 Гаргамел

    34 32 Отговор
    Сешоар.....1300 кубика....направо давайте по 0,75 и надолу.
  • 4 Кофти

    28 44 Отговор
    Това е някакво тотално недоразумение, ще се купува само заради цената...
  • 5 Мишо Гъбара

    40 51 Отговор
    Заедно с тая кола върви и хардкор туба 2 литра лубрикант, за да е по - комфортно на момчетата на дъгата, които я карат и се возят в нея! Хомосексуализма при автомобилостроенето взема все по -големи мащаби. Наремето хората са имали расови и големи коне, а не мършави катъри, аналогията в днешно време е била коли с големи мотори, а не с някакви недоразумения под капака.

    Коментиран от #25

  • 6 Емил

    78 9 Отговор
    Сегашното поколение млади автомобилисти (20-35 годишни) не се интересуват от двигател, скоростна кутия, окачване и тем подобни механични простотии! Важни са размера на LCD дисплея, има ли безжична връзка с телефона, колко е приятен глас на навигацията и купища други "екзистенциални" неща. Затова има толкова катастрофи - някой все пак трябва да кормува, докато шофьора се забавлява!

    Коментиран от #10, #28

  • 7 гост

    47 6 Отговор
    Тази кола е лека и оттам не й трябва много мощност. Пресмятайки съотношението тегло/мощност то не е различно от едно бмв х3 например. Освен това не е премиум, не претендира да е, а е среден и бюджетен сегмент. Ако изходим от факта, че е клас на Каджар, то таква кола с предно трябва да започва към 42-45х.лв. Съгласен съм, че задвижване на бензин най-подходящо би било да се вземе от Колеос: 2.5л атмосферен бензин с вариатор и 175кс., на цена не повече от 50х.лв. Лошото е, че няма да го видим по салоните у нас, камо ли с адекватно задвижване.
  • 8 Ахахаха

    6 27 Отговор
    Голям мотор страх да те хване да го настъпиш на руския аутобан
  • 9 12345

    30 9 Отговор
    Модата на даунсайзинга при моторите дойде от Китай. Там първи започнаха да си произвеждат техни си марки коли със приятен външен вид, доста луксозен интериор /кожа, мултимедия, автомат/, окомплектовани с 1,5 - 1,6 литрови бензинови мотори със 120 - 150 к.с. Постепенно големите автопроизводители съзряха, че това не е лош вариант да се печели повечко и взеха да го налагат по света. Залагаш на лъскав интериор и екстериор, и така лепваш високата цена. Мотор от малолитражка/съоветно ефтин, с турбо, за да не е съвсем умряла колата, но печалбата е солидна. И айде народе.

    Коментиран от #33

  • 10 Ганьо

    15 4 Отговор

    До коментар #6 от "Емил":

    Е да, но пък ще плащаме акциз върху бензина и ще подкрепяме китайската икономика да продължи да бълва смрад, както и ще финансираме пръскането по небето. Всичко е за наше добро, хей!
  • 11 Токо

    7 11 Отговор
    Ама що ме занимавате с глупости ?
  • 12 Йозеф

    11 18 Отговор
    Ресурс на такъв мотор е 250к км. После вторичен пазар нов внос и някой да си чупи главата. Освен това не познавам читаво изделие, сглобено от ушанки.

    Коментиран от #19

  • 13 СтарТИРаджия

    77 16 Отговор
    Много ме кефи наш Ганчо, като мерне малък и "немощен" мотор и започва: миксер било, сешоар, джендър автомобил! Абе аланкоолу, като изключим дивите Балкани, навсякъде цари ред и дисциплина. Шофира се според правилата. Пълно е с контролираща техника и явни, и скрити полицейски патрули! В Холандия глобяват за 2 - 3 км/ч превишена скорост!!! Волво обявиха, че заводски ограничават всичките си модели на 180! Само у нашенските пущинаци не се научихте. 150 коня им били малко на недоучилите пикльовци...

    Коментиран от #14, #15, #16, #18

  • 14 Гаргамел

    26 30 Отговор

    До коментар #13 от "СтарТИРаджия":

    абе курукуку...какво общо има мощността с това с каква скорост караш? Моята кола като 254 кс, да не значи, че карам с 200+? И това съм правил преди 15 ина години ама всяко нещо с времето си, искам да кажа, че с тоя леген никаква наслада няма...мен ми е кеф дори само колата ми да работи на празен ход и да я слушам!

    Коментиран от #37

  • 15 гост

    67 6 Отговор

    До коментар #13 от "СтарТИРаджия":

    Така е, критики от гольовци не се приемат. Разбирам да критикуват хора, които с труд са си изкарали парите, отишли са в автосалона и са купили нова кола, или поне такава на 3-5г. Ето, на Запад си има статистики за средната мощност на регистрираните коли и през 2017 година е била 130кс или тази кола на Рено предлага мощност над средната. Добреди 15г. у нас мерилото за спортна кола беше гти, калибра и др. с по 115кс., нещо май много бързо порастнаха работите на коментаторите, които вероятно не са помирисвали нова кола.
  • 16 Сложи си снайпера

    11 15 Отговор

    До коментар #13 от "СтарТИРаджия":

    Колата е за руският пазар.Те там знаеш ли как спазват правилата.По зле е и от БГ.
  • 17 сектант

    38 11 Отговор
    истината е, че страшно много ви се иска да си вземете такава кола ама просто завиждате, защото не сте се качвали на нищо друго по-добро от 30 годишен мерцедес s500 v12

    Коментиран от #20

  • 18 Анонимен

    7 24 Отговор

    До коментар #13 от "СтарТИРаджия":

    Аман от многознайковци като теб. Карай си спарка с 800 кубиковият двигател.
  • 19 моряк

    21 3 Отговор

    До коментар #12 от "Йозеф":

    То за това ги правят с малка кубатура, в нормалните държави ги карат по 5-6 години 250-300 хиляди км. и на боклука .
  • 20 Ганьо

    10 28 Отговор

    До коментар #17 от "сектант":

    Хахаха абе ти ако имаш такъв Мерцедес или нещо подобно на 30 години: от времето когато се правеа ИСТИНСКИ автомобили няма и да искаш да помиришеш новите кутии!

    Коментиран от #23

  • 21 Алфа Ромео

    30 4 Отговор
    Вече никой не иска да прави двулитрови, трилитрови атмосферни бензинови мотори със механична скоростна кутия, ша стане прекалено надеждна колата.
  • 22 Русофоб

    3 2 Отговор
    А в България нашите Западни братя какви коли произвеждат? С какви двигатели?
  • 23 сектант

    7 5 Отговор

    До коментар #20 от "Ганьо":

    имам - върви в комплект с нелина, забрадка, тремболон, касетка с чалга и пистолет ТТ

    Коментиран от #35, #36

  • 24 Японеца

    6 11 Отговор
    Вариаторна кутия! Айде на миксерите.
  • 25 Тесла моторс

    13 8 Отговор

    До коментар #5 от "Мишо Гъбара":

    Ти пенсионер ли си, та всичко ново ти пречи?
  • 26 френски курник

    7 19 Отговор
    Като знам възможностите на френската електроника,която ще управлява та скоростна кутия.Това означава че,с покупката на тази кола си купуваш автоматично една купчина с проблеми!
  • 27 Bigkiller

    6 14 Отговор
    Дъстър, муфа, кросоувър, 150коня....и спирам да говоря, приказката свърши. Да влиза следващия мотопед...

    Коментиран от #38

  • 28 Петтр

    7 5 Отговор

    До коментар #6 от "Емил":

    Като 22 годишен автомобилист мога да кажа, че абсолютно нкщо от тези неща не ме интересува. Да карам кола от 1998ма и да не бих я заменил за която и да е нова барака да ми изкара 80к километра
  • 29 stefano

    11 0 Отговор
    Ембарго има срещу Русия ,а там се произвеждат почти всички марки автомобили,при нас 0 марки .
  • 30 Шофьор

    12 1 Отговор
    Господи, не спирайте да пишете(коментиращите,имам предвид! )Моля ,ви за нищо на света-не спирайте! Толкова...компетентност,толкова опит,толкова далновидност, точни прогнози,увереност в собствените си думи....Браво, респект! Пропуснах-демонстрация на благосъстояние,и надменност към другите! Още, дайте още!...
  • 31 Бай Оня

    7 4 Отговор
    Бай Ганьо дивания специалист .Седи и пише от дивана всичко му е ясно .Какво лошо има в 1.3 турбо мотор?
    Да не е по добре 2.0л.асматик който да върви само в високите обороти щото до 3500х няма никой.А турбо мотор върви от ниски даже на който не стигат чипче и 180с и 320 330 момента и чао дори на такива като 2.5 170 коня дето много гори и нищо не върви. Единственото лошо нещо е вариатора с ръчна или с робот с два съединителя щеше да има много по малки механични загуби и щеше да е много по пъргаво от умрелия вариатор който особено на старт от място има егати задръжката.
  • 32 Вариатор

    5 3 Отговор
    Вариатор НИКОГА ама НИКОГА повече!!Имах на Субаро 2.5 170 коня вариатор и ужасссс!!Чоеека с Тигуан 1.4тси 150к дсг направо ме направи сам да си говоря ...Никога повече
  • 33 Ник

    6 0 Отговор

    До коментар #9 от "12345":

    Мисля, че този тренд е по-скоро японски. Наложи се преди много години в Европа. Виж в Гърция - малолитражки, заради по-ниската цена, данък и разходи. Който иска да кара големи коли с яки мотори да си ги купи и да си ги кара. Те пък не се развалят и чупят като малките, и пак проблем за компанията и продавачите.!
  • 34 dsadsa

    3 0 Отговор
    Малолитражки се правят защото държавите налагат ограничения на средното количество ЦО2 на всяка автокомпания и съответно глоби за превишаването им.
  • 35 Ганьо

    3 0 Отговор

    До коментар #23 от "сектант":

    Който както си го е поддържал братче.... Някъде там в "бедна" Америка и UK хората си умират за луксозно класическо купе, само ние, тиквениците, експлоатираме до пръсване и после: в пластмасовата кутия без стойност и стил.
  • 36 АМG

    3 1 Отговор

    До коментар #23 от "сектант":

    голем си идиот да знаеш това ,и си тьп като шотланска гаида с два меха и козината на вьнка ,дано я надуеш дано ,тада ти доиде акьла в главта , тате ли ти купи дрьстьра или мама ,та расьждаваш така глупаво.
  • 37 Мммм

    4 2 Отговор

    До коментар #14 от "Гаргамел":

    Кефиш и се и на разхода на празен ход,колко е икономична. И не караш с 200,защото с тези 254к.с. в резервоара е водовъртеж и на бензиностанция свят се вие. За скорости по магистралите из цяла Европа които са от порядъка 130-140 км/ч толкова коне и големи двигатели не са необходими,а и парниковият ефект от големите мотори е в пъти по-голям от малките.

    Коментиран от #39

  • 38 Мммм

    3 0 Отговор

    До коментар #27 от "Bigkiller":

    Да спирай да говориш,хубаво е да видиш руснаците в тубата какво правят с Дъстър и тогава да започнеш да пишеш пак.

    Коментиран от #40

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 Bigkiller

    1 1 Отговор

    До коментар #38 от "Мммм":

    Гледал съм ги достатъчно, ама ти ги гледай и какво правят с джипки без смотани муфи.
  • 41 гощо

    0 2 Отговор
    Устройства за придвижване от точка А до точка Б. Никаква емоция,никакъв дух! Това са нещата с подобни марки! Японци,корейци и те там някъде са!

    Коментиран от #42

  • 42 Ганьо

    1 0 Отговор

    До коментар #41 от "гощо":

    Като гледам май точно японците от Мазда все още държат на атмосферните двигатели с голяма кубатура!
  • 43 ApoloN

    0 1 Отговор
    Най-вероятно с времето ще се сдуха мотора.
    Няма как 1.3 да влачи голям джип , че и натоварен с хора и т.н. без да му се случи нещо.
    Но така или иначе тези коли се проектират за живот от 5 години и при 100К пробег автоматично спира да върви и те кара да смениш мотор и трансмисия за да продължиш :D